Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הרכב נוסע פחות טוב אחרי טיפול


רנזי
שימו לב! השרשור הזה בן 6948 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא הזיזו ולא שינו , ולא נעליים.

 

כאשר זזים שן אחת בטיימינג, יש השפעה לרעה על הביצועים.

כאשר יש גל זיזים אחד ההשפעה הכי מורגשת. הן שסתומי היניקה והן שסתומי הדחיסה נפתחים ונסגרים שלא בתיאום עם כניסת התערובת , הדחיסה , העבודה והפליטה. כל פעם מתפספסת קצת מהפעולה בגלל השסתום שלא במצבו הנכון. מעבר לזה - גם תזמון ההצתה נפגע.

 

בגל זיזים כפול - ההשפעה קטנה יותר , אך עדיין קיימת (תלוי גם איזה גלגל של הרצועה פוספס. זה של המנוע או אחד מגלי הזיזים?).

 

באימפרזה זה אמור להיות פחות חמור -אך מצד שני , במנוע "לחוץ" כזה - חוסר התיאום עשוי להיות מורגש יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 57
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

טוב, אחרי כל המומחים פה זה מסוכן להוסיף - אבל אנסה בכל:

 

רנזי, ההבדל הוא עד כדי כך רציני? או שפשוט יש פחות כוח בסל"ד נמוך ויותר בסל"ד גבוה?

אצלי, בכל טיפול גדול המנוע "משנה את עורו", מאבד כוח בסל"ד גבוה והופך להיות חזק יותר

בסל"ד נמוך - כאילו ש"הזיזו" את שיא המומנט לסל"ד נמוך יותר (ניהול מנוע?).

 

ההבדל הוא לא כל כך נורא, פשוט מורגש משמעותית פחות כוח דווקא בסל"ד גבוה (מעל ל-4K).

איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה - העוגה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם !

 

רציתי לעדכן אותכם במתרחש ולבקש עצות נוספות אם אפשר.

 

נכנסתי עם האוטו למוסך בבאר יעקוב בדיוק לפני שבוע לטיפול כפי שאתם זוכרים. האוטו עבר טיפול שכלל רצועות טיימינג שמנים פילטרים ועוד כל מיני זוטות, אך לא פלגים. אחרי הטיפול הורגשה ירידה משמעותית בביצועים. בנוסף גם נורת ה- check engine דלקה לעיתים במיוחד לאחר מאמץ.

 

הגעתי היום שוב למוסך. התחברו למחשב של האוטו ולא גילו שום תקלות. כל המערכות תקינות. לחץ גדישה והכל תקין. נסעתי אפילו עם הבוחן כשמתקן מחובר למחשב ובנסיעה מאומצת והכל היה תקין לחלוטין.

 

לבסוף, הוחלט על החלפת הפלגים. הפלגים הוחלפו, וראה זה פלא - האוטו חזר להיות מפלצת !!! כלומר - אלו היו הפלגים ולא הטיימינג.

 

אבל.........

 

כשיצאתי מהמוסך נסעתי לבקר חבר שלי באשדוד, ולאחר מכן חזרתי לתל אביב. כל הדרך עם נסיעה מאומצת יחסית. אחרי ראשון (לציון..) בערך - התחילה שוב המנורה להבהב !!! היא הייתה מהבהבת לכמה שניות ומפסיקה. אחרי מאמץ שוב היתה מתחילה להבהב וכאשר הייתי מוריד את הרגל מהדוושה קצת היא הייתה מפסיקה. אחרי הגעתי למרכז, לאחר נסיעה רגועה בתוך העיר, נתתי מכת גז, והגעתי לבערך 5K סל"ד. פתאום המנורה התחילה לדלוק קבוע. ומאז היא לא נכבית. אפילו אכלתי ארוחת ערב אצל ההורים שנמשכה כשעה וחצי, ירדתי לאוטו בתקווה שהנורה תיכבה - אך לא !! היא נשארה דולקת.

 

חשוב לציין שלא מורגש שום הבדל בביצועים. האוטו נשאר מפלצת למרות הנורה.

 

מה אתם אומרים ?

איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה - העוגה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאשר קיימת תקלה באה והולכת מאוד קשה לאתר אותה

כעת כשהנורה דולקת בצורה קבועה ,כדאי לחזור למוסך ,לחבר מחשב ולאתר את הבעיה .

A MACHINE , KEPT ALIVE BY HIS LOVE

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאשר קיימת תקלה באה והולכת מאוד קשה לאתר אותה

כעת כשהנורה דולקת בצורה קבועה ,כדאי לחזור למוסך ,לחבר מחשב ולאתר את הבעיה .

וכמו שאני מכיר את המזל שלי הנורה לא תדלוק כשאני אגיע למוסך, ולא תהיה רשומה במחשב שום תקלה - כמו שהיה היום בעצם.

איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה - העוגה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

שלום לכולם !

 

להלן עידכונים :-

 

הייתי במוסך ביום שישי האחרון (לפני כשבוע). התחברו עם המחשב וגילו שיש איבוד ניצוץ לצילנדר 1 ו- 3. הם הוציאו איזה חיישן וניקו אותו. (לא זוכר את שם החיישן, לצערי).

ואז לקחו את הרכב לנסיעת מבחן מאומצת של כ- 15 ק"מ. במהלך הנסיעה לא נדלקה להם הנורית בדיקה, והאוט נסע להם מצויין.

 

שחררו אותי בטענה שפתרו את התקלה.

 

כשיצאתי משם מיד שמתי לב שהאוטו נוסע ממש ממש פחות טוב. כשיצאתי לכביש מהיר ונסעתי מרחק של כ- 10 ק"מ, המנורה התחילה להידלק שוב (!). מיד - פרסה וחזרתי למוסך. כשהתחברו שוב עם המחשב הופיע להם איבוד ניצוץ בצילנדרים 1,3, ו- 4 (4 נוסף - לא היה קודם).

 

בקיצור, הם טענו שהם צריכים לבדוק בדיקה מקיפה לעומק הבעייה ושאני אביא להם את האוטו לכמה ימים והם יפרקו ויתהו על קנקנו....

 

הבאתי להם את האוטו היום (יום רביעי, לא הצלחתי להגיע אליהם יותר מוקדם למרות שרציתי להביא להם אותו כבר ביום ראשון).

אמרתי להם שאין לי שום בעייה להשאיר להם את האוטו עד שיפתרו את הבעייה.

 

מה אתם אומרים ? מה יכולה להיות הבעיה ? האם איבוד ניצוץ יכול להיות קשור לכך שהחליפו פלגים חדשים לא מזמן ? חוטי הצתה ?

 

אשמח לתגובות. ואגב, מאז יום שישי האוטו שותה דלק כמו מטורף.

איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה - העוגה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריכת דלק גבוהה יותר מעידה גם היא על בעיה.

מנסיון שלי ברכב שהפך לנבלה אחרי טיפול טיימינג (שבוצע בהצלחה במוסך מורשה), אחרי שלושה ביקורים במוסך שכללו טיימינג מחדש על ידי מנהל העבודה, התברר שהמכונאי שעשה את הטיימינג בפעם הראשונה ניתק בטעות עם המרפק\האוזן\איבר המין את צינורית הואקום של המאפ סנסור, והמחשב התחרפן מזה. הצינורית חוברה מחדש ונסענו לשלום.

אז כדאי לבדוק גם דברים שלאו דווקא קשורים לטיימינג או לפלאגים או בכלל לטיפול שבוצע, אלא קשורים בגדול לזה שמישהו פתח מכסה מנוע והתעסק. אולי נותק איזה חיישן בטעות או אפילו לא נותק לגמרי ופשוט לא מחובר טוב, אולי מישהו קיפל צינור דלק, שיחרר בנד בין האירפלואו לסעפת ונכנס אויר או השד יודע מה.

זה יכול להיות משהו שבכלל לא קשור לטיפול.

 

במקרה הכי גרוע - תשלם למכונאי שייסע איתך כל הזמן, מסתבר שכשיש מכונאי ברכב הוא נוסע יופי מהפחד...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריכת דלק גבוהה יותר מעידה גם היא על בעיה.

מנסיון שלי ברכב שהפך לנבלה אחרי טיפול טיימינג (שבוצע בהצלחה במוסך מורשה), אחרי שלושה ביקורים במוסך שכללו טיימינג מחדש על ידי מנהל העבודה, התברר שהמכונאי שעשה את הטיימינג בפעם הראשונה ניתק בטעות עם המרפק\האוזן\איבר המין את צינורית הואקום של המאפ סנסור, והמחשב התחרפן מזה. הצינורית חוברה מחדש ונסענו לשלום.

אז כדאי לבדוק גם דברים שלאו דווקא קשורים לטיימינג או לפלאגים או בכלל לטיפול שבוצע, אלא קשורים בגדול לזה שמישהו פתח מכסה מנוע והתעסק. אולי נותק איזה חיישן בטעות או אפילו לא נותק לגמרי ופשוט לא מחובר טוב, אולי מישהו קיפל צינור דלק, שיחרר בנד בין האירפלואו לסעפת ונכנס אויר או השד יודע מה.

זה יכול להיות משהו שבכלל לא קשור לטיפול.

 

במקרה הכי גרוע - תשלם למכונאי שייסע איתך כל הזמן, מסתבר שכשיש מכונאי ברכב הוא נוסע יופי מהפחד...

למיטב ידיעתי, גם בדגמי ב 4CAM של הבוקסר (אטמוספרי ורגיל) הטיימינג רחוק מכל הבלאגנים ואין שום התעסקות עם סעפת יניקה או אייר פלואו מטר או חיישנים למינהם....

 

בתור התחלה אני ממליץ לפחות לפרק את מכסה הטיימינג ולוודא שהרצועה יושבת טוב ומתוחה כראוי והשסימונים מתאימים כ-ו-ל-ם למה שמשורטט על הגלגלות והמנוע... אני דיי משוכנע שמשם תבוא הישועה (בתקווה שלא נגעו והרסו משהו אחר).

 

מאיפה אתה בארץ ?

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מרמת השרון.

 

דיברתי אגב עם המוסך והם אמרו לי שהם בודקים שוב את הטיימינג, כי יכול להיות שישנה שם בעייה כלשהי.

איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה - העוגה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מרמת השרון.

 

דיברתי אגב עם המוסך והם אמרו לי שהם בודקים שוב את הטיימינג, כי יכול להיות שישנה שם בעייה כלשהי.

מצויין.

במידה והרכב לא היה אצלם ובהנחה שיש לך מושג קלוש וראצ'ט קטן עם בוקסה 10 ממ, הייתי אומר לך להוריד מכסה טיימינג ב-2 הצדדים ולבדוק את הסימונים בעצמך.

מאחר ובמוסך כנראה התיאשו והבינו שמשהו בטיימינג לא בסדר כנראה והם מורידים לבדיקה, כל מה שנותר לעשות הוא לקוות שהם אכן ימצאו בעיה בטיימינג ויכוונו אותו כראוי (ושהבעיה תיפתר).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב תודה לכל העוזרים.

 

 

מחר אני אמור לקבל תשובה מהמוסך מה זה היה לבסוף. אני אשמח לעדכן אותכם.

 

שיהיה לכולנו ערב טוב וסוף שבוע נעים.

איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה - העוגה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם.

 

היום הוצאתי את הרכב מהמוסך אחרי ששהה שם 3 ימים. לטענתם החליפו את הפלגים שוב, בדקו את הטיימינג (היה בסדר...) ושיחררו את האוטו אחרי נסיעת מבחן בטענה שהרכב תקין.

 

אבל לא.....

 

הרכב אומנם נוסע מצויין אבל עם גמגומים בין 3-4 אלף סל"ד.

 

אבל המנורה שוב התחילה להבהב ועכשיו היא דולקת קבוע.

 

מה אתם ממליצים לעשות ? כבר אין לי כוח לחזור למוסך בפעם החמישית על אותה הבעייה.

 

אני לא מכיר את הרכב הזה וחבל. אולי אתם מכירים מוסך מקצועי יותר שידע לפתור את התקלה אחת ולתמיד?

 

תודה לכל העוזרים.

איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה - העוגה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם כוונת לסובארו?. איזה דגם ושנת ייצור?.

בברכה - רפי לין :-)

סובארו אימפרזה WRX שנת 2001.

תודה רפי.

איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה - העוגה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רן שלום,

 

הבעיה שלך נשמעת כמו 2 דברים שחוויתי בתמא שלי,

 

האחד הוא בריחת ניצוץ עקב כוהיל דפוק (יקר :( )

 

השני הוא באמת כמו שאישפוז אמר, צינורית וואקום שההשתחררה (יש צינורית שהולכת למחשב, היא התנתקה ממנו) וכך כל פעם שהייתי עובר 4 אלף סל"ד , הייתה נדלקת מנורת מזרקים (אין CHECK ENGINE אצלי)

 

המלצתי אליך היא כזו, אני מכיר את המוסך בבאר יעקב, ושמעתי המלצות עליו, אבל ... הייתי בנוסף ממליץ להגיע למוסך אחר, אשר נמצא באשדוד,שעליו שמעתי אין ספור שבחים, באם תרצה את שם המוסך ואת המקום אני אשאל, אנא שלח לי בהודעה פרטית אם אתה ממשיך לתקן בבאר יעקב או שתרצה את המוסך באשדוד.

 

אורן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6948 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...