Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כמה שאלות על אאודי Q5 מהדור הקודם, 2 ליטר טורבו 211 כ״ס, מודל 2011


arielshiran

פוסטים מומלצים

שלום,

אני שוקל לקנות רכב מדגם אאודי Q5 מהדור הקודם וטרם מתיחת הפנים שבוצעה ב-2012. מדובר על רכב עם מנוע ה-2 ליטר טורבו, 211 כ״ס והגיר עם 7 המהירויות.

ראיתי רכב שנראה טוב, הסטוריית הטיפולים שלו מסודרת ולא מראה תקלות חריגות והקילומטרז׳ נמוך (פחות מ-70000 ק״מ, הרכב מודל 2011).

על פניו הנתונים נראים טובים, טרם לקחתי אותו לבדיקה. אחרי קריאה קצרה נראה שהיו לא מעט תלונות שמופיעות על הדגם הזה בשנתונים האלה (״אוכל״ שמן, בעיות עם הגג הנפתח ולעיתים גם תלונות על גיר ה-DSG). לא יודע אם אלה תלונות שקרו בתכיפות גבוהה או לא. ברור שתמיד אפשר ליפול על רכב ״בעייתי״ יותר.

השאלה, האם באמת יש איזשהן ״מחלות״ שצריך להיות מודע אליהן או שאפשר להיות יחסית רגוע ולקנות את הרכב מבלי לחשוש לתקלות יקרות בסבירות גבוהה. את עלות הטיפולים השוטפים והביטוח היקר אני לוקח בחשבון. מנסה למזער את הסיכוי לבלת״מ יקר שאינו במסגרת הטיפולים השוטפים.

​תודה רבה ושבת שלום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שתי בעיות במנוע עד 2012:

1) כשל במותחן שרשרת התזמון - תופעת הלוואי היא התארכות השרשרת שעלולה לגרום לאובדן תזמון ומפגש שסתום בבוכנה.

2) טבעות אטימה ותכנון בוכנות אשר גורמים לצריכת שמן מוגברת עד צורך בשיפוץ מנוע.

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שתי בעיות במנוע עד 2012:

1) כשל במותחן שרשרת התזמון - תופעת הלוואי היא התארכות השרשרת שעלולה לגרום לאובדן תזמון ומפגש שסתום בבוכנה.

2) טבעות אטימה ותכנון בוכנות אשר גורמים לצריכת שמן מוגברת עד צורך בשיפוץ מנוע.

 

תודה על התשובה. כמה שאלות נוספות ברשותך:

1. מה העלות של תיקונים במקרה הגרוע שקרתה אחת מהתופעות שציינת?

2. מה הסיכוי שאלה יקרו במכונית שנסעה פחות מ-70000 ק״מ וטופלה בצורה מסודרת במוסך מורשה אחת לשנה עפ״י המלצות היצרן?

3. האם בהמלצות היצרן יש הוראות להחלפת חלקים/שמנים וכד׳ בטיפולים מ-60000 ק״מ והלאה שכוללים מרכיבים יקרים (כמו רצועת טיימינג, שמן גיר שאני מבין שיקר בגיר ה-DSG הזה וכד׳)? באילו טיפולים זה אמור לקרות?

מנסה פשוט להבין איפה אמורות להיות העלויות היקרות ומה הסיכוי שהן יקרו. אם הסיפור של רכישת הרכב הזה בסביבות 90 אלף ש״ח-100 אלף ש״ח הולך לעלות לי עוד תוספת יקרה בשנתיים-שלוש הקרובות, אני ארד מהרכב הזה...

 

אשמח לקבל התייחסות מבעלי רכב כזה ולהבין עלויות של המרכיבים היקרים וגם של המרכיבים הבלתי צפויים שקרו להם ומתי זה היה (מבחינת קילומטרז׳ וגיל של הרכב). תודה רבה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את נושא המותחן, קל למנוע ע"י החלפת סט שרשרת ומותחן - ד"א בדוק עם הבעלים, אולי הוא הבחין ברעש של השרשרת ההנעה ואולי עבר החלפה.

 

לגבי הבעיה של טבעות האטימה / בוכנות, זה יותר מורכב. מבנה הבוכנות גורם לכך שאם הזמן (הצטברות פיח ע"פ חלקי הבוכנה המשיקים לגלילים (צילינדרים), האטימה נפגמת עם הזמן ושמן עובר לת"א השאיפה. היצרן הוציא רביזיה של בוכנות מתכנון חדש.

 

לגבי הגיר, פעם ב-60K יש להחליף את הנוזל ההידראולי.

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את נושא המותחן, קל למנוע ע"י החלפת סט שרשרת ומותחן - ד"א בדוק עם הבעלים, אולי הוא הבחין ברעש של השרשרת ההנעה ואולי עבר החלפה.

 

לגבי הבעיה של טבעות האטימה / בוכנות, זה יותר מורכב. מבנה הבוכנות גורם לכך שאם הזמן (הצטברות פיח ע"פ חלקי הבוכנה המשיקים לגלילים (צילינדרים), האטימה נפגמת עם הזמן ושמן עובר לת"א השאיפה. היצרן הוציא רביזיה של בוכנות מתכנון חדש.

 

לגבי הגיר, פעם ב-60K יש להחליף את הנוזל ההידראולי.

 

שוב, תודה על ההתייחסות.

1. ראיתי את הסטוריית הטיפולים המלאה ולא הוחלפה השרשרת או המותחן. מה העלות פלוס מינוס של החלפה כזו? האם יש המלצת יצרן להחליף אחרי קילומטרז׳ מסויים/גיל מסויים?

2. בעיית טבעות האטימה/בוכנות - האם יש דרך לגלות מה המצב ומה הסיכון ברכב הספציפי הזה ע״י בדיקה מסויימת? האם במנוע שהחליף את המנוע הזה (הגרסא עם 225 כ״ס) כבר אין את הבעיה הזו והוא מנוע אמין יותר ועדיף לחפש רכב כזה או לחלופין לעבור לחפש ב מ וו X3 (או את ה-GLK הנדיר)?

3. מה העלות של החלפת הנוזל ההידראולי?

4. האם מישהו יכול לומר אילו עלויות גדולות יש בטיפולים שהיצרן ממליץ לעשות לרכב בתקופה של עד 120000 ק״מ או עד 10 שנים בגיל?

5. האם התלונות על מנוע שאוכל שמן נובעות מעניין טבעות האטימה/בוכנות?

 

באופן כללי, האם עדיף לרדת מהרכב הזה לדעתכם גם אם מדובר ביחידה שטופלה בצורה מסודרת? אין לי שום בעיה לקחת בחשבון טיפולים שוטפים, פשוט לא רוצה להכניס את עצמי לצרות עם עלויות נוספות גבוהות במכלולים שנוטים לבעייתיות/חוסר אמינות, בעיקר סביב המנוע והגיר...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שרשרת טיימינג + מותחן כ 2500 ש"ח

החלפת שמן גיר DSG סביבות 1500 ש"ח.

החלפת בוכנות ורינגים סביבות ה 15,000 ש"ח.

מנוע של פלטפורמה MQB אין את הבעיה הזאת.

מנועים גדולים של מרצדס גם סובלים מבעיית התארכות שרשרת ובנוסף חוסר שמן בראש מנוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שומר נפשו ירחק מהרכב הזה.

 

יש לי חבר בעבודה שיש לו את הרכב, יד ראשונה עם ק"מ נמוך.

כמות המרורים שהוא אכל ועודנו אוכל מהרכב הזה פשוט לא נתפסת.

להלן דוגמה קטנה ממש מהשבוע האחרון - מנגנון הוילון של חלון הגג התקלקל שוב (בפעם השלישית תוך 8 שנים). יש כשל תכנוני במערכת הזו. עלות התיקון: 7000 ₪ (!) אחרי השתתפות של רצון טוב מצד היבואן.

ואני עוד לא מתחיל לדבר על כמות הפעמים שהרכב היה במוסך בגלל כשלים שונים בגיר (ועדיין יש איתו בעיה).

 

בקיצור, אין הרבה רכבים פחות אמינים מהרכב הזה... אלא אם אתה מחפש הרפתקה שתעלה לך הרבה מאוד כסף, עדיף להימנע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום,

אני שוקל לקנות רכב מדגם אאודי Q5 מהדור הקודם וטרם מתיחת הפנים שבוצעה ב-2012. מדובר על רכב עם מנוע ה-2 ליטר טורבו, 211 כ״ס והגיר עם 7 המהירויות.

ראיתי רכב שנראה טוב, הסטוריית הטיפולים שלו מסודרת ולא מראה תקלות חריגות והקילומטרז׳ נמוך (פחות מ-70000 ק״מ, הרכב מודל 2011).

על פניו הנתונים נראים טובים, טרם לקחתי אותו לבדיקה. אחרי קריאה קצרה נראה שהיו לא מעט תלונות שמופיעות על הדגם הזה בשנתונים האלה (״אוכל״ שמן, בעיות עם הגג הנפתח ולעיתים גם תלונות על גיר ה-DSG). לא יודע אם אלה תלונות שקרו בתכיפות גבוהה או לא. ברור שתמיד אפשר ליפול על רכב ״בעייתי״ יותר.

השאלה, האם באמת יש איזשהן ״מחלות״ שצריך להיות מודע אליהן או שאפשר להיות יחסית רגוע ולקנות את הרכב מבלי לחשוש לתקלות יקרות בסבירות גבוהה. את עלות הטיפולים השוטפים והביטוח היקר אני לוקח בחשבון. מנסה למזער את הסיכוי לבלת״מ יקר שאינו במסגרת הטיפולים השוטפים.

​תודה רבה ושבת שלום.

 

בגדול, כל מה שאמרת נכון.

אחי קנה רכב כזה לפני שבוע וכבר עברנו על כמה רכבים וקראנו (בדיוק כמוך) לא מעט מידע על הרכב בפורומים ובאינטרנט בכלל.

 

באופן נקודתי מצאנו רכב עם היסטוריית טיפולים מלאה - ובתמציתיות, זו לשונה:

1. אחרי תלונות של הלקוח הראשון על אכילת שמן מופרזת, ב 28,000 קמ המנוע עבר אוברול כללי (הכל חדש: טבעות אטימה, אטמים וכד').

2. ב 35,000 ק"מ לערך, היה RECALL ל DSG, החליפו שם מכטרוניק.

3. ב 60,000 ק"מ שמו גיר חדש (הלקוח שילם 30% והחברה את הייתר).

מאז ועד היום לא נרשמו בעיות או הערות בנושאים האלו, טיפולים שגרתיים וזהו.

 

לציין שברכב הכל עובד (גג, וילון, חלונות וכד') והדבר היחיד שמצאנו היה שיש בעיה עם ה keyless entry שלדעת רבים ברחבי הרשת שנתקלו בה, מדובר באנטנות\גלאים שיש בידיות של הדלתות (מספיק שאחת תקולה, המערכת לא תעבוד. מחיר כל גלאי\אנטנה בישראל\בחו"ל: 1000 שח ליחידה, מחיר חלק תחליפי באיביי: 70-80 ש"ח לסט מלא. החלטנו להמר והזמנו סט מלא ובהמשך, כשזה יגיע, נדע אם נפתרה הבעיה או לא.)

מעבר לזה - נהגתי על האוטו... ללא ספק - חיה רעה :twisted: המנוע והגיר פשוט מדהימים, שקט מופתי בתוך הרכב, מערכת סאונד מקורית פשוט מעולה (6 רמקולים, סנטר אחד וסאבוופר אחד) וביחס לרכב ממודל 2010 אכן מדובר ברכב מאובזר בצורה נאה (קסנון, תאורות לד וכד').

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכב שאני מדבר עליו לא היה שום תיקון/עבודה על השסתומים/בוכנות/אטמים. היו בגיר שניים או שלושה עדכוני תוכנה וכל היתר נראה כמו טיפולים סטנדרטיים לאורך השנים.

כל מה שמעלים פה, כולל העלויות, קצת מפחיד אותי כי באמת שלא בא לי להכנס להרפתקה תקציבית. בשקלול העלויות הפוטנציאליות האלה, כבר עדיף להשקיע יותר ברכב חדש יותר/יקר יותר...

שואל שוב:

1. האם לדעתכם עדיף במקרה הספציפי הזה לוותר על הרכב (טרם לקחתי אותו לבדיקה כאמור)?

2. האם באאודי q5 ממודל 2013 ואילך (מנוע 2 ליטר טורבו 225 כ״ס וגיר 8 הילוכים) בעיות האמינות נעלמות וכדאי לחפש כזה או שגם בו יש ״מחלות״ ידועות?

3. האם בדגם הדיזל או במנוע המוחלש (180 כ״ס) גם ישנן הבעיות האלה (גם אלה הוצעו במודלים משנת 2014 אם אינני טועה) מבחינת מנוע/גיר?

4. בהנחה ויורדים מה-q5, האם X3 בשנתונים דומים (184 כ״ס בנזין או 252 כ״ס בנזין או מנוע הדיזל) אמין יותר ועדיף לחפש כזה? האם גם שם יש איזשהן ״מחלות״ ידועות? כנ״ל מרצדס GLK (שם אין הרבה כלים על הכביש ולכן אשמח לדעת אם עדיף לשלול לגמרי או רק מנועים מסויימים, כי לא לגמרי הבנתי את התגובה פה לגבי אכילת שמן במנועי מרצדס גדולים - האם דגם הדיזל של ה-GLK או גרסאות ה-200 למיניהן הן בסדר והבעייתית היא רק ה-350?).

תודה רבה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Q5 מהמודלים שאתם מדבר עליהם זה צרה צרורה, אחד הרכבים הכי לא אמינים שיוצרו.

בעבר: אלפא GT 06, אלפא 159, אלפא GT 10, אינפיניטי EX37;אלפא גולייטה, לקסוס IS300H,lexus nx200t

בהווה:ALFA ROMEO STELVIO 280

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכב שאני מדבר עליו לא היה שום תיקון/עבודה על השסתומים/בוכנות/אטמים. היו בגיר שניים או שלושה עדכוני תוכנה וכל היתר נראה כמו טיפולים סטנדרטיים לאורך השנים.

כל מה שמעלים פה, כולל העלויות, קצת מפחיד אותי כי באמת שלא בא לי להכנס להרפתקה תקציבית. בשקלול העלויות הפוטנציאליות האלה, כבר עדיף להשקיע יותר ברכב חדש יותר/יקר יותר...

שואל שוב:

1. האם לדעתכם עדיף במקרה הספציפי הזה לוותר על הרכב (טרם לקחתי אותו לבדיקה כאמור)?

2. האם באאודי q5 ממודל 2013 ואילך (מנוע 2 ליטר טורבו 225 כ״ס וגיר 8 הילוכים) בעיות האמינות נעלמות וכדאי לחפש כזה או שגם בו יש ״מחלות״ ידועות?

3. האם בדגם הדיזל או במנוע המוחלש (180 כ״ס) גם ישנן הבעיות האלה (גם אלה הוצעו במודלים משנת 2014 אם אינני טועה) מבחינת מנוע/גיר?

4. בהנחה ויורדים מה-q5, האם X3 בשנתונים דומים (184 כ״ס בנזין או 252 כ״ס בנזין או מנוע הדיזל) אמין יותר ועדיף לחפש כזה? האם גם שם יש איזשהן ״מחלות״ ידועות? כנ״ל מרצדס GLK (שם אין הרבה כלים על הכביש ולכן אשמח לדעת אם עדיף לשלול לגמרי או רק מנועים מסויימים, כי לא לגמרי הבנתי את התגובה פה לגבי אכילת שמן במנועי מרצדס גדולים - האם דגם הדיזל של ה-GLK או גרסאות ה-200 למיניהן הן בסדר והבעייתית היא רק ה-350?).

תודה רבה!

 

תראה, מדובר ברכבים בקטגוריה ששום דבר לא זול לתקן בהם - והם גם לא בחוד החנית מבחינת אמינות.

מצד שני, הן מציעות רמה אחרת של... כל דבר בעצם - ובכל מה שקשור ל Q5, מדובר בגיר DSG7 (שהוא לא גיר נדיר) ובמנוע 2000TSI שגם הוא לא ממש נדיר. כן, יכולות להיות תקלות (כמו בכל רכב בן 9-10) אבל במחיר של אחת מודל 2011-2012 כמו שאתה מחפש, אתה יכול לקנות משפחתית סטנדרטית בת שנתיים, זה מה שאתה רוצה ?

 

בנוגע ל BMW, בדוק מחירי ביטוח. אנחנו בדקנו וההפרשים בינה לבין ה AUDI היו לא פחות ממטורפים (פי 2-3).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לבמוו אין מחלות ילדות קשות, אבל יש לעיתים קלקולים, אחד לכמה רכבים, הטורבו מתקלקל.

לא ברמה של האודי והבעיות שלה, אני עם במוו השלישי ומנוע 2.0 ליטר טורבו, 2 מהם תדלק וסע ללא כלום.

טיפולים וזהו בשוטף. באחת אנחנו נוסעים עד היום ועברה 35 אלף קמ אצלנו ו3 שנים...טפו טפו

אין בעיות או נושאים כואבים, כיסא נהג הריפוד לא שורד יפה ובדש בורד הפלסטיק קצת מתקלף

בצורה לא נעימה לעין.

הבמוו יותר כיפית לנסיעה מהאאודי אבל פחות חזקה 184כס, הגיר פלנטרי מצוין ללא בעיות, אבל

חסר תוספות והרכב מגיע ללא תוספות בטיחותיות ועירום יחסית, זה החיסרון הגדול. הרכב נמכר מעל המחירון

שלו, אם הוא במצב טוב או מצוין . אישתי נוהגת עליו ביום יום ותמיד יש לה מה להגיד על הרכבים שלה...על זה

היא לא אומרת כלום וגם לא רוצה להחליף (2012). סהכ רכב שקט בנסיעה מאוד ומאחור יש מקום גם לביגמיק

(אני קצת גדול) והרגליים לא סובלות, כי יש להם מספיק מרווח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שכבר כתבת, המנוע המשודרג עם ה225 כ"ס מגיע עם גיר 8 הילוכים פלנטארי (ZF8 לדעתי) שעובד מדהים ומתעלה על הDSG.

נהגתי ברכב כזה בתור חדש מודל 2015 עד ינואר 2018. לא נתקלתי בתקלות כלשהן וממה שאני יודע גם היד השניה לא נתקל.

כמו שהזכירו, הרכב נוסע מעולה ומאובזר לא רע בגרסאות הלקשרי.

החסרון המרכזי של הרכב לדעתי הוא במערכת מולטימדיה מיושנת שאפילו שקע USB אין לה.

SINFONI-FOR MUSIC LOVERS

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שכבר כתבת, המנוע המשודרג עם ה225 כ"ס מגיע עם גיר 8 הילוכים פלנטארי (ZF8 לדעתי) שעובד מדהים ומתעלה על הDSG.

נהגתי ברכב כזה בתור חדש מודל 2015 עד ינואר 2018. לא נתקלתי בתקלות כלשהן וממה שאני יודע גם היד השניה לא נתקל.

כמו שהזכירו, הרכב נוסע מעולה ומאובזר לא רע בגרסאות הלקשרי.

החסרון המרכזי של הרכב לדעתי הוא במערכת מולטימדיה מיושנת שאפילו שקע USB אין לה.

 

 

תודה על התגובות. אחרי כמה שיחות גם עם בעלי מקצוע, החלטתי לרדת מהרכב הנ״ל בגלל הסיכוי ל״הרפתקה״ והוצאות גבוהות על מרכיבים סביב המנוע והגיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...