Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עד כמה אמין הגיר הרובוטי DSG של סקודה?


nikitales
שימו לב! השרשור הזה בן 2052 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כל הזמן הדיונים האלה על הDQ200...

 

ישראל היא אנומליה מבחינת VAG. היא מדינה חמה, צפופה ופקוקה שמקבלת מכוניות שמיוצרות לשוק האירופאי הקר והפחות פקוק.

בסין עם האיזורים החמים להחריד והפקוקים להחריד היה סקנדל שלם סביב התיבות המתפגרות האלה שגרם לשלטונות להתערב וליצרן לסלק אותן מהרכבים ולפתח תיבת DSG אחרת שמיועדת לשם (וסין היא השוק הגדול של VAG - משהו כמו חצי מהמכירות העולמיות שלהם)

לארה"ב החמה הם בכלל לא הביאו את התיבות האלה כי גם ככה השוק האמריקאי מוטה מנועים גדולים וחזקים שלא מתאימים לתיבה הפלימזית הזו.

 

ההגיון אומר שאלה תיבות שכנראה מהונדסות לשפוך קלאצ'ים אחרי 5-10 שנים במדינות המקור שלהם. התפגרות בגיל כזה היא רווח מלא ליצרן והצרכן לא יעשה יותר מדי פרצופים על בעיות כאלה ברכב בן 7. בישראל החמה והפקוקה, ה5-10 הופך ל2-3 אבל השוק פה קטן, הצרכן פה מטומטם וליצרן אין שום מוטיבציה להזיז אצבע.

 

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/vw-uk-why-we-dont-need-dsg-recall

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 150
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לא נפתחו דיונים כי אנשים הפסיקו לרכוש רכב בינוני עם גיר בעייתי ולמיטב זיכרוני הייצרן יירד מעניין הגיר רובוטי.

 

בין 2012 ל2016 נמכרו מספרים יפים של פוקוסים עם תוספת צנועה של פיאסטות. כלומר שעדין יש כמות גדולה של רכבים כאלה בכבישי הארץ.

 

אם הבעיה היתה חיה ובועטת, דיונים היו נפתחים על ימין ועל שמאל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל שנה מבטיחים באולמות שהבעיה נפתרה. . מבנה הגיר ופעולתו לא השתנה ובפועל אתה ממשיך לראות שרשורים חדשים. לא מבין איך אנשים לא התעייפו מלכתוב.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה השוק בארץ לא מזיז כלום ליצרן ואג (דמי כיס עבורו) אחרת מזמן היה עושה שינוי/החלפת גיר.

או שהיבואן בארץ אטום לדרישות הלקוחות בארץ. חבל, דווקא קבוצת רכבים טובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל הDSG ממש לא גיר זול, להפך הוא גיר יקר, לדוגמא בהשוואה לגיר רגיל בואג זה תוספת של 10 אלף שקלים.

הPSA שאתה מדבר עליו לא "נחשב" לרכב עממי אמין. אני מדבר על רכב אסיאתי אמין.

קח לדוגמא רכב אמין קיה עם גיר פלנטרי 4 הילוכים ומנוע 1.4 ו14 שניות למאה, אבל 7 שנות אחריות.

מה שאני מנסה להגיד פה, זה לא שגיר פלנטרי הוא גרוע. אלא שבאותו מחיר שמוכרים ואג, אתה לא תקנה רכב אמין שנוסע כמו ואג. אין חיה כזאת. או אמינות או ביצועים ויעילות, כל אחד עושה את הבחירה בעצמו.

"זול יותר" התייחס להשוואה עם גיר פלנטרי כמובן, לא גיר רגיל. סברתי, כנראה בטעות, שזה מובן מאליו. גם לא ברור לי הקשר שאתה עושה בין רכב אירופי לרכב אסיאתי לענין אופן הפעולה של שילוב גיר רובוטי עם מנוע טורבו קטן וזה של גיר פלנטרי עם מנוע דומה. גם אם נקודת המוצא היא שרכב אירופי אינו עממי או אינו אמין, take your pick, לא בענין הזה מדובר אלא בשאלה אם השילוב של רובוטי ומנוע טורבו קטן הוא קטלני ופלנטרי עם מנוע כזה הוא סתם "חמור צולע", כטענתך. העובדה שמנוע אטמוספרי עם גיר פלנטרי הוא שילוב עצל יחסית למנוע עם מדחס טורבו היא ידועה וברורה, נכון גם למנוע עם טורבו וגיר רגיל או גיר פלנטרי, מה שרלבנטי היא העובדה שהביצועים מגיעים מתצורת המנוע, לא הגיר.

עריכה אחרונה על ידי רועי5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכל מה שנאמר כאן אני מבין מספר דברים: גיר DSG הוא גיר מאד נח (מניסיון האישי) וחסכוני, אך לא אידיאלי למצב בישראל - אקלים חם ובעיית הפקקים.

מצד שני צורת נהיגה רגועה יכולה לחסוך הרבה טיפולים ובעיות של הגיר.

מקווה שסיכמתי נכון כל מה שנאמר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שאני זוכר ממגזינים בעבר, רכבים (לפני ייצור סדרתי) עוברים מבחנים מאוד קשים לאורך תקופה

במקומות הכי חמים וקשים להסתגלות? למשל סהרה. (חום גבוה,אבק,חולות וכד')

 

כלומר, במבחן התוצאה - הגיר DSG היה אמור להיכשל? או שאני טועה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה השוק בארץ לא מזיז כלום ליצרן ואג (דמי כיס עבורו) אחרת מזמן היה עושה שינוי/החלפת גיר.

או שהיבואן בארץ אטום לדרישות הלקוחות בארץ. חבל, דווקא קבוצת רכבים טובה.

 

לא רצית להגיב בשירשור הזה כי אין לי רכב עם DSG ואין לי מושג מה היקף הבעיות.

 

אבל מה שכן, אני קורא הרבה מאוד בפורומי רכב הרוסיים - מדינה קרה עם פחות פקקים מבארץ. מוכרים שם משהו כמו 160-170 אלף מכוניות מקבוצת פולקסווגן בשנה.

 

יש המון תלונות, יש החלפות מצמדים בקולימטרז'ים נמוכים, יש הרבה לקחותת שמפחדים מהגיר הזה, יש הרבה אנשים שמעדיפים אוקטביה 1.6 עם גיר פלנטרי שעדיין נמכרת שם למרות הביצועים החלשים וצריכת דלק גבוהה.

 

ויש כמובן גם לקוחות מרוצים.

 

התקלות זה ממש לא משהו ייחודי לישראל.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני האחרון שמחפש להגן על VAG ולמיטב הבנתי התיבות שלהם מתפרקות משום שהן מתוכננות למות מהר (כמו חלקים אחרים במכוניות שלהם שמציגים חיים קצרים במיוחד) אבל העניין של הטמפ' הוא לא מופרך ואפשר לראות את זה בבירור במפות שפורסמו בארה"ב סביב הריקולים של טקטה וחילקו את ארה"ב לשלושה איזורי אקלים. באיזורים החמים הבעיה צפויה לצוץ פי שניים יותר מהר מבאיזורים הקרים (הבדל של כעשור). לדוג':

https://www.subaru.com/vehicle-recalls/airbags.html

 

לגבי רוסיה, יכול מאוד להיות שעבור הרוסים החלפת קלאצ'ים בגיל 7 היא גם דבר בלתי נסבל. התכנון לכשל מוקדם נמצא בכל מקום וגם שם רק שהחום גורם לו להתממש יותר מהר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראו לי רכב אחד סטייל גולף\אוקטביה, לפחות אחד, בעלות של 150 אלף שקל שמאיץ ב7-7.5 שניות למאה.

 

שברולט קרוז החדשה (153 כ"ס), גיר פלנטרי 6 הילוכים - נתון תאוצה רשמי 7.7 שניות.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2052 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...