Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עד כמה אמין הגיר הרובוטי DSG של סקודה?


nikitales
שימו לב! השרשור הזה בן 2052 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 150
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מהזכרון גיר DSG7 יבש יעילות של 93% וגיר DSG6 יעילות של 87%.

גיר פלנטרי ישן 70%, החדשים יותר סביב ה80%.

בנוסף, היה לי רכב אסטרה טורבו 1.4 עם גיר פלנטרי שהיה צורך יותר דלק מרכב הנוכחי עם 1.8TSI.

אפילו שמדובר באחוזים בודדים, מדובר באלפי שקלים בדלק.

עריכה אחרונה על ידי Alf3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי זה שנראה לי סביר

https://r.tapatalk.com/shareLink?url=https%3A%2F%2Fwww%2Ecarsforum%2Eco%2Eil%2Fvb%2Fshowthread%2Ephp%3Ft%3D634056&share_tid=634056&share_fid=28771&share_type=t

סקודה אוקטביה 1.2 13.5 ק"מ/ליטר.

קורולה 1600 12.1 ק"מ/ליטר.

ב20000 ק"מ בשנה זה יוצא הבדל של כ1100 ש"ח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא כל כך רואה איך ענית פה להיגיון שלי שאומר שאם באמת הכשל היה ברמה גבוהה היה נוצר רעש עולמי בעניין הזה שהיה מחייב אותם לשנות מסלול, הרי רוב האנשים בעולם לא קונים את הרכבים הללו בליסינג ככה שזה לא פקטור משמעותי. כמו שאמרתי אם הכשל היה באחוזים גבוהים אז שוק היד 2 של הרכבים הללו היה מת אך למיטב ידיעתי עדיין איביזות נמכרות בהמוניהן במחירים שקרובים מאוד למחירונים שלהן.

 

הטענה היחידה שאני יכול לקבל בדיון פה זה של הגרריסט שהגיב ואמר שיתכן שפקטור המזג אוויר בארץ זה מה שגורם לבעיות, אולי באמת הגיר הזה לא מותאם במיוחד לארץ ולאזורים חמים במיוחד אבל בשאר העולם הוא פחות בעייתי בממוצע.

קרא שוב ותראה שהסכמתי להגיון שלך, אפילו הבאתי דוגמאות מיצרנים אחרים לחיזוק התזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהזכרון גיר DSG7 יבש יעילות של 93% וגיר DSG6 יעילות של 87%.

גיר פלנטרי ישן 70%, החדשים יותר סביב ה80%.

בנוסף, היה לי רכב אסטרה טורבו 1.4 עם גיר פלנטרי שהיה צורך יותר דלק מרכב הנוכחי עם 1.8TSI.

אפילו שמדובר באחוזים בודדים, מדובר באלפי שקלים בדלק.

 

 

אם כך המצב,

 

תוכל להסביר מדוע לדעתך דגמי אודי (היקרים בהיצע, למשל A 8, כחלק מקונצרן VAG, לא נהנים מהגיר האלוהי הזה?

 

ייתכן שדווקא שם חוסכים על הלקוחות? כיצד יכול להיות שישנו גיר כל כך טוב בהיצע שלהם שהם בוחרים פשוט לא לשלב אותו והולכים על דינוזאור מכני בדמות גיר פלנטרי?

 

כנ"ל בג'טה החדשה המשווקת בארה"ב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקוחות שמשלמים יפה ב VAG מקבלים גיר פלנטרי של ZF . מתומן שלבים.למשל רוב סדרות Audi הבכירות מקבלות אותו.

אבל הסיבה לדעתי בגלל המומנט המקסימלי של הגיר היבש ואחכ רק הטעם הרע באמינות.

הגיר הוותיק של ZF יכול לתמוך במנועים עד 90 קג"מ.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקוחות שמשלמים יפה ב VAG מקבלים גיר פלנטרי של ZF . מתומן שלבים.

אבל הסיבה לדעתי בגלל המומנט המקסימלי של הגיר היבש ואחכ רק הטעם הרע באמינות.

 

אפשר לומר את זה על דגמים של אודי, אבל הג'טה? מגיעה עם אותם מנועים שמשודכים כאן ל-DSG.

 

יש סיבה מדוע בסקרים אובייקטיביים כמו Consumer reports ו-JD POWER פולקסווגן מדורגת באופן קבוע הרחק מתחת לאודי, בעוד שלקסוס וטויוטה למשל מדורגות באופן די זהה גם כן באופן קבוע, כנ"ל לגבי יונדאי וג'נסיס.

 

אין סיבה שתחת אותו היצרן יהיה שוני כזה במדדי האמינות באופן קבוע חוץ מהעובדה שבמותג אחד הם משקיעים יותר באמינות הרכיבים מאשר באחר. ולא מדובר ברכב פשוט יותר או "עממי" יותר, אלא להיפך, משמע האפשרות קיימת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה העיקרית היא המומנט הגבוה במנועים הגדולים.

גם לdsg יש כמה דגמים. הכי פשוט זה 7 הילוכים יבש עד 25 קג, אחר כך 6 הילוכים רטוב, ויש גם 7 הילוכים רטוב שמתקינים על מיניבוסים, מעבר לזה יש אתה zf שמתקינים במכוניות הכי חזקות.

אתה יכול גם לבדוק שכל הרכבים שמגיעים עד 25 קג מומנט מותקן בהם הגיר היבש, כולל קארוק דיזל וכו'. הרבה פעמים הם מכוונים את המנוע שיתאים לגיר הזה בדיוק, זא 25 קג מומנט אפילו שהמנוע יכול יותר, כי זה פשוט נותן יתרון ביעילות ובדלק עלפני גירים הרטובים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגירים הפלנטריים שמתקינים ברכבים עממים הם גירים פשוטים. הDSG זה גיר מאוד מתקדם, ומקבלים אותו אפילו ברכבים הכי פשוטים של ואג, וזה יתרון גדול (לא חסרון).

תאר לעצמך מצב שבו היו משווקים רכב 1.0TSI עם גיר פלנטרי פשוט. אין מצב שזה היה מצליח.

מי שרוצה רכב עממי אמין ופשוט, ואג זה לא הכיוון, עם זה אף אחד לא מתווכח.

היצרנים האחרים לא מצליחים לשלב מנועי טורבו וגירים רובוטים כברירת מחדל ברכבים שלהם כי זה יקר.

נניח אני רוצה רכב עממי עם אמינות של טויוטה, וקורולה היום עולה פחות או יותר כמו האוקטביה. אם היצרן היה מתקין בקורולה את כל הטכנולוגיות כמו באוקטביה, המחיר יקפוץ ב30 אלף שקל לפחות. אז אני מעדיף לקנות ואג, סך הכל עלות תועלת טובה.

לגבי התאוצה 0-100 קמ"ש, הבאתי את זה לצורך השוואה. אנשים מחפשים תאוצה טובה בנסיעה רגילה, ומנועי טורבו בשילוב עם גיר DSG עושים את זה הכי טוב. רוב הרכבים העממים והאמינים למיניהם, מרגישים כמו חמור צולע ליד זה וזה למה אנשים עדיין קונים וימשיכו לקנות את הרכבים האלה.

אתה קצת נסחף, הגיר הרובוטי קל יותר, קטן יותר וזול יותר ולכן הוא מוצא את עצמו בלא מעט מכוניות "עממיות", במיוחד הקטנות שבהן מרכיב המשקל וגודל הרכיבים משמעותי יותר. הוא אמנם חדש יחסית בגירסתו הדו מצמדית אבל זה לא הופך אותו לטוב יותר מגיר פלנטרי מודרני, גם "פשוט" כהגדרתך. ולענין ההצלחה או העדרה בשילוב גיר פלנטרי עם מנוע קטן, יש דווקא דוגמה לא רעה אצל PSA שמשלבת גיר פלנטרי עם מנוע טורבו קטן יחסית והשילוב הזה דווקא עובד מאוד נחמד, לא לוקה בביצועים, מגלה צריכת דלק חסכונית למדי ולא דורש קורס מוקדם להתנהגות בפקקים, לא ממש "חמור צולע"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל הDSG ממש לא גיר זול, להפך הוא גיר יקר, לדוגמא בהשוואה לגיר רגיל בואג זה תוספת של 10 אלף שקלים.

הPSA שאתה מדבר עליו לא "נחשב" לרכב עממי אמין. אני מדבר על רכב אסיאתי אמין.

קח לדוגמא רכב אמין קיה עם גיר פלנטרי 4 הילוכים ומנוע 1.4 ו14 שניות למאה, אבל 7 שנות אחריות.

מה שאני מנסה להגיד פה, זה לא שגיר פלנטרי הוא גרוע. אלא שבאותו מחיר שמוכרים ואג, אתה לא תקנה רכב אמין שנוסע כמו ואג. אין חיה כזאת. או אמינות או ביצועים ויעילות, כל אחד עושה את הבחירה בעצמו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראו ערך פורד - כמה דיונים נפתחו על בעיות בגיר בשנה האחרונה? קרוב לכלום. עם זאת בכל פעם שמישהו שואל לגבי הגיר שלהם אנשי הפורום מרחיקים אותם כאילו היה צרעת.

לא נפתחו דיונים כי אנשים הפסיקו לרכוש רכב בינוני עם גיר בעייתי ולמיטב זיכרוני הייצרן יירד מעניין הגיר רובוטי.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה העיקרית היא המומנט הגבוה במנועים הגדולים.

גם לdsg יש כמה דגמים. הכי פשוט זה 7 הילוכים יבש עד 25 קג, אחר כך 6 הילוכים רטוב, ויש גם 7 הילוכים רטוב שמתקינים על מיניבוסים, מעבר לזה יש אתה zf שמתקינים במכוניות הכי חזקות.

אתה יכול גם לבדוק שכל הרכבים שמגיעים עד 25 קג מומנט מותקן בהם הגיר היבש, כולל קארוק דיזל וכו'. הרבה פעמים הם מכוונים את המנוע שיתאים לגיר הזה בדיוק, זא 25 קג מומנט אפילו שהמנוע יכול יותר, כי זה פשוט נותן יתרון ביעילות ובדלק עלפני גירים הרטובים.

 

 

אז מה עם הג'טה? מכונית שהיא לב המיינסטרים בארה"ב, ומגיעה עם אותו מנוע 1.5 שמשודך בארץ ל-DSG?

 

הנקודה היא, שכנראה דווקא פולקסווגן בעצמם לא חושבים שגיר פלנטרי הוא גיר מיושן, או נחות, והסגידה ל-DSG מקורה בכתבי רכב ומבחני רכב, כשהקשר לטעמי בין מבחן רכב לבין בעלות על רכב הוא קלוש עד לא קיים. בדיוק בשביל זה קיימים מכונים אובייקטיביים כמו אלו שציינתי, שלוקחים בחשבון את כלל השיקולים בבעלות על רכב, ושם, ניתן לראות שישנן אופציות עדיפות, ושבעליהן לא חושבים שמדובר בחמור צולע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2052 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...