Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כיוון פרונט, כיוון 4 גלגלים, גיאומטריה מלאה למכונית- איך עושים- ככה עושים


57mmStroke
שימו לב! השרשור הזה בן 2097 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לחברים,

אז אחרי שסטיוארט טאמס הגיע אליי ועשה גיאומטריה ל-356 של לקוח התלוויתי אליו להמשך היום שלו כדי להשתפשף וללמוד בידי בידי בידי יוק איך עושים כיוון 4 גלגלים בלי מחשבים ובלי עניינים - שתי מצלמות עם קרני לייזר לשני כיוונים, ומכשיר סופרטראקר לבדיקת קאמבר וקאסטר. כמובן בלי לשכוח פלטות לחץ, ופלס מים קטן.

 

אזהרה מראש- גיאומטריה כמו מטמטיקה אפשר להסביר עד מחר- אבל עד שלא עושים בשטח, ורואים איך הלייזר מגיב לתנועות העדינות ביותר של הכיוון, לא לומדים באמת.

 

נסענו לדילר ענק של מכוניות פרסטיג׳ יד שניייה. חיכתה על הליפט (4 רגליים four poster) ריינג רובר מ-2013 עם 50k (זה אוטו ישן סטיואר אומר לי, לרוב אין להם פה מכוניות בגיל הזה, ועם מיילג׳ כזה...)אחריה עשינו עוד ריינג׳ של אוברפינץ (סטיוארט מראה לי איך הקאמבר שלה מאחורה יותר שלילי וצוחק שאלה המשחקים של אוברפינץ הופכים את האוטו לפחות נעים לנסיעה..) לשתיהן היה כיוון התחלתי רע מאוד.

אחריהן c63 עם 9000 מייל, וכל הצמיגים (כבר סטנשני) מחוסלים, כל אחד בצורה אחרת בגלל גיאומטריה שהייתה ככ לא נכונה שאפשר למות....

זה בסהכ די הגיוני, ואם עובדים שיטתי אין שום בעיה לכוון תוך 40 דקות אוטו כמו שצריך.

סטיוארט כבר בן -76, זוכר את הנתונים של רוב המכוניות בראש. לראות אותו עובד זה תענוג- אבל יותר כיף לראות את המכונאים אחרי נסיעת מבחן (והם נהגו באוטו לפני הכיוון) יוצאים עם חיוך מהאוטו, כאילו סטיוארט עשה מעשה קסם.

סטיוארט מחזיק את הפלס מים כדי לראות לאיזה כיוונים נוטה הרמפה שעליה עומד האוטו ומבצע פיצוי בהתאם, שזה די מדהים ורק עם ניסיון ככ רב אפשר להעריך נכון איזה פיצוי לבצע.

סטיוארט מחזיק את כל הכלים בזאפירה עם כסאות אחוריים שוכבים, ונוסע בין הדילרים. הוא מוזמן לשבוע מראש לפחות, באופן קבוע, וכשיוצאים דגמים מיוחדים של jlr באנגליה (לימוזינות או רכבי הלוויות) הוא מייעץ ליצרן על נתוני גיאמטריה מומלצים לכל רכב בעת שלבי הייצור.

האמת, מה שהאיש הזה לא יודע על גיאומטריה, אין מה לדעת.

70D3F4FF-308F-408B-906F-B066ABFD45A7.jpg

צמיגים מחוסלים אחורי ימני קצה פנימי ממש גמור534409D1-9BA5-4E7C-B405-90511ADD4EC5.jpg

גם הקדמי השמאלי קצה פנימי גמור35EEA90A-F0CF-4CCE-A5CC-1D8646F4297D.jpg

ברוב המכוניות היקרות יותר יש אפשרות לכיוון toe בציר האחורי ולרוב גם camber.

אחרי שעושים את זה כמה פעמים, אתה רואה בבדיקה הראשונה לפי הלייזרים איך בכל אוטונכל גלגל מצביע קצת לכיוון אחר, וכשמנסים לנסוע ישר יש לפחות שני גלגלים במלחמה עדינה על הכיוון לפעמים שלושה, והרבה פעמים כל הארבעה רוצים להתגלגל על קו אחר...

סטיוארט בפעולה -

B004E653-FF2F-41B6-89F4-76287B7F379A.jpg מבצע קריאת caster במרצדס, כנראה היצרן עם קאסטר מובנה הגבוהה ביותר בנמצא- מי לא ראה מרצדס עם הגה בנעילה מלאה וגלגל נראה כאילו הוא נוטה החוצה?

 

אז מאיפה מרימים את הגלגלי הקדמיים ב- c63? רק מהקוביה באמצע- ממש f1 :)

E8121E4E-E4E4-4D2E-89B5-3059EE62169D.jpg

אה שכחתי כמובן לציין, כשהיה סטיוארט בן 16 הוא התחיל לעבוד במקצועות המכונאות אצל הדילר המרכזי של העיר לידס למכונוות vw ופורשה (דילר אחד לשני היצרנים) זה היה בשנת 1958, ועל 356 כמו שאצלי הוא עבד כשהיו חדשות. הוא מספר שבנסיעות המבחן הם היו מחפשים מכוניות mg כדי לשחק איתם (ובדכ להיות מהירים מהם), בעליה הידועה של כביש scott hall.

ותמןנה אחרונה עם ה-356 כמובן 7C0643DB-6A16-4D47-B66D-ED53906D72A5.jpg 87F36005-C6E9-494C-9C24-FD43B417B0CF.jpg אצלי סטיוארט עובד על הרצפה, מפני שאין לי ליפט 4 קורות, אפשר לראות בהשתקפות של הפורשה את הזאפירה של סטיוארט.

מקווה שנהנתם,

בברכה גדי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פוסט מאוד מעניין והייתי שמח אם היית מרחיב יותר. בכל מקרה תודה על השיתוף!

 

שאלה? איך הוא מאפס את סיבוב הגלגל? ז"א הוא מחבר את המתקן שלו לגלגל פעם אחת ודוגם מידה או שעושה 90 מעלות4X או 180 מעלות2X ודוגם ממוצע?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי דניאל, אני לא מבין את שאלתך.

מה הכוונה לאפס את הגלגל? בעבר ראיתי מכונים שונים שמגלגלים את האוטו תוך קדימה ואחורה, האם לזו כוונתך באיפוס?

סטיוארט לא מגלגל את האוטו, האוטו סטטי בכל הבדיקה.

בכל מקרה ארחיב לבקשתך.

מהלך הבדיקה הוא כזה:

העלאת האוטו על הליפט ברברס, גלגלים אחוריים על פלטות לחץ מובנות בליפט. הנדברקס.

סיבוב הגה מלא מצד אל צד, לראות מהלך חלק עד לנעילה. ספירת סיבובים בין נעילה לנעילה ווידוא מרכז הגה פחות או יותר בחציון. מיקום ההגה במרכז.

הרמת הרכב, בדיקת סיבוב הגלגלים הקדמיים ללא עיוות גלגל. בדיקת חופשים. הנחת פלטות לחץ ניידות מתחת לכל גלגל קדמי.

מצלמות על הגלגלים האחוריים דגלים על הקדמיים.

קריאת המידה על הדגלים- במקיל קריאת ה-toe של הגלגים האחוריים. לזכור שהמצלמות הפוכות!.

כיוון toe מאחור עד שהקריאה על הדגלים זהה. הקריאה של ה- toe האחורי סהכ מסוכמת וצריכה להיות בתוך הטווח.

קריאת קאמבר מאחור.

נעילת הבלמים הקדמיים באמצעות מוט המפעיל לחץ על הדוושה.

מצלמות על הגלגים הקדמיים, דגלים על האחוריים. קריאת קאמבר על כל גלגל קדמי. קריאת קאסטר על הגלגלים הקדמיים (הקריאה מאפשרת ווידוא שהמתלה לא קיבל מכה)

עכשיו נועלים את ההגה עם מתקן נוסף בול באמצע.

קריאת המצלמות על הגלגלים האחוריים במקביל לקריאת ה-toe. הבאת הקריאה על הדגלים לשווה תוך התחשבות ב-toe. חישוב הtoe הכולל הוא שנחשב. וחייב להיות בתווך היצרן.

למה החישוב הכולל? בגלל שאם הקריאה על הדגלים זהה, וה-toe מראה קריאה שונה של כל גלגל, זה בגלל setback, שגם אותו אפשר לקרוא והמשמעות שלו הוא מרחק (על ציר אורך הרכב) בין מרכזי הגלגלים. היצרנים מתירים עד 5ממ (!) הפרש בין המרכזים על כל אחד מהצירים.

המשמעות היא שגלגל אחר נמצא עד 5 ממ מאחורי גלגל אחר (על אוטו הציר). ריינג אוברפינץ׳ אחד שעשינו הראה 6ממ הפרש וניתן ממש לראות את זה בעיניים בקרבת הגלגל לקצה תחתית קורת המדרכה.

בדיקה אחרונה הפעלת משקל גוף על הפגוש הקדמי ללחיצת המרכב למטה מעט כדי לראות את תנועת הקרן על הדגלים האחוריים, רוב המכוניות מייצרות toe out עדין בלחיצה. מוודאים שאכן כך הוא ושהשינו זהה בשני הצדדים בעת הלחיצה.

מקווה שמצאת עניין בהרחבתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2097 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...