Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נזילה נוזל קירור. סקודה פאביה


OJNSim
שימו לב! השרשור הזה בן 2097 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

פאביה 1400 2012.

לפני שנתיים (רכב בן 4, 60,000 ק"מ) הסתבר שישנה נזילה במערכת הקירור.

במוסך הוחלף קולר נשם מנוע, מילוי נוזל קירור.

 

 

לפני כמה חודשים שמתי לב שוב שמפלס הנוזל ירד קצת. כיוון שהמערכת אמורה להיות סגורה, כשהכנסתי את הרכב לטיפול שוטף, ביקשתי את המוסך לבדוק גם את העניין הזה.

לאחר בדיקה אמרו שהם לא מזהים בעיה, אבל ברגע שהמערכת "נפתחה" פעם אחת (שנה וחצי קודם ), כבר לא תהיה סגורה הרמטית. לכן ירידת מפלס נוזל הקירור לאורך זמן סבירה.

 

לפני שבועיים שלושה כבר נדלקה נורת אזהרה שלפחות בפאביה מעידה על התחממות או ירידת מפלס נוזל קירור מתחת למינימום (כלומר, לאו דווקא התחממות). אכן מפלס נוזל הקירור היה נמוך, כפי שזיהיתי כבר כמה חודשים קודם. אז רק הייתה ירידה שלא ציפיתי לה, אבל היה מספיק נוזל.

 

עצרתי, נתתי לרכב להתקרר, ונסעתי הבייתה, בלי שנדלקה הנורה שוב. מילאתי נוזל והמשכתי.

עכשיו אני מזהה שצריכה הדלק עלתה משמעותית.

כמה משמעותית - עוד לא יודע. אבל לדעתי יירד מבערך +14 ק"מ לליטר, נראה שאגיע ל 12 ק"מ בערך.

יש סיכוי לא רע שזה קרה עוד לפני "האירוע" האחרון של ירידת מפלס נוזל הקירור. חושב שהבחנתי בזה עוד קודם אבל נראה לי שעכשיו קצת החמיר.

 

1. האם יש יכול להיות קשר בין שני התופעות (צריכת דלק מוגברת, וחוסר אטימות של מערכת הקירור)?

2. האם טענת המוסך, שאם נפתחה מערכת הקירור פעם אחת, כבר לא תהיה אטומה לחלוטין עוד?

3. להבנתי נשם מנוע לא קשור כלל לנזילת נוזל קירור, אבל האם קולר נשם מנוע כן? לא מוצא על זה כלום. אני לא באמת יודע מה החליפו במוסך, אלא בדקתי עכשיו את הקבלות ששמרתי, וזה מה כתוב בחשבונית.

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תעלה לפה צילום פירוט של מה שנעשה. ייתכן ומה שהוחלף זה קולר שמן מנוע ולא נשם מנוע. בכל מיקרה העניין של מערכת ניפתחה ותמשיך לאבד נוזל זה חירטוט במצח נחושה...קצת עצוב שהם הצליחו לגרום לכך שתאמין..תשאל אותם על הדלק אני מניח שיש סיכוי שיגידו לך שאם מערכת הדלק ניפתחה גם כן והדלק ניגמר ברגע שנוסעים באוטו אז הצריכה תעלה. עצוב..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תעלה לפה צילום פירוט של מה שנעשה. ייתכן ומה שהוחלף זה קולר שמן מנוע ולא נשם מנוע. בכל מיקרה העניין של מערכת ניפתחה ותמשיך לאבד נוזל זה חירטוט במצח נחושה...קצת עצוב שהם הצליחו לגרום לכך שתאמין..תשאל אותם על הדלק אני מניח שיש סיכוי שיגידו לך שאם מערכת הדלק ניפתחה גם כן והדלק ניגמר ברגע שנוסעים באוטו אז הצריכה תעלה. עצוב..

 

אתה צודק מה שהוחלף זה קולר נשם מנוע. כתבתי את זה.אולי לא הייתי ברור.

אני קראתי את זה כמו קולר של כלב, כאילו משהו שמחזיק את הנשם או משהו בסגנון.

עכשיו אני מבין שזה cooler, וזה עושה לי יותתר היגיון )

 

לגבי האטימות, כשהוא אמר לי את זה, קצת הייתי מופתע, אבל לא נשמע לי כזה מופרך.

הגעתי לפה כי דיברתי עם מכונאי חובב שאמר לי אותו הדבר.

אז באתי לשאול עוד.

 

הוא דיבר על זה שיכול להיות שיש בועת אוויר במערכת.

מה דעתך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אם יש כיס אויר במערכת הוא אמור להתמלאות מתישהו וגם אם יהיה חוסר הוא יהיה דיי מיזערי ולא ברמה שאתה כל הזמן מגיע למינימום במיכל. התופעה שמערכת קירור ניפתחת אחרי שמתקנים נזילה היא המצאה שעוד לא שמעתי עליה. תבקש שיבצעו עבורך מי שתיקן בדיקת לחץ למערכת הקירור..

ושוב אתה אומר נשם מנוע...זה קולר של שמן מנוע..

יש לך פירוט חשבונית?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אם יש כיס אויר במערכת הוא אמור להתמלאות מתישהו וגם אם יהיה חוסר הוא יהיה דיי מיזערי ולא ברמה שאתה כל הזמן מגיע למינימום במיכל. התופעה שמערכת קירור ניפתחת אחרי שמתקנים נזילה היא המצאה שעוד לא שמעתי עליה. תבקש שיבצעו עבורך מי שתיקן בדיקת לחץ למערכת הקירור..

ושוב אתה אומר נשם מנוע...זה קולר של שמן מנוע..

יש לך פירוט חשבונית?

 

לקח לי זמן להבחין בסיכול האותיות - שמן או נשם )

אז בדקתי. בחשבונית כתוב נשם. מעלה צילום.

אבל יש מצב לגמרי שהפקידה במוסך טעתה, כמו שאני טעיתי פה בקריאה.

אני יכול לשאול אותו מה בדיוק החליף, ואם ישנה טעות בחשבונית

 

לגבי הבעיה והדיוק ההיסטורי.

 

1. לא כל הזמן אני מגיע למינימום. בפעם הראשונה זה קרה לפני שנתיים, כאשר התגלה פיצוץ\חור\נזילה ובעיקבותיו בוצע התיקון.

 

2. הפעם השניה הייתה עכשיו, לאחר שנתיים. כן היבחנתי במהלך הזמן בירידת המפלס. אבל היא מאוד איטית כמו שאתה רואה (ואומר).

 

3. כשעשיתי טיפול לפני שבעה חודשים, וביקשתי ממנו להסתכל על זה, הוא אמר לי לאחר מכן שהכל תקין מבחינת נזילות. לא יודע אם בדק לחץ. גם את זה אני יכול לשאול אותו. אבל אני צריך לבוא אליו עם הבנה טובה יותר מה מצופה, וביטחון מלא במה שאני אומר. עד היום לא נתקלתי אצלו באף בעיה, ואני מכיר מספר אנשים שמטפלים אצלו שנים, וכולם מרוצים עד הגג. אמין, תמחורים סבירים ושירות מצויין.

 

4. אם לקבל את טענתך, זו תהיה הפדיחה הראשונה ששמעתי עליו.

לפי מה שאתה כותב, ואמר לי גם הבחור בראשון שדיברתי איתו והסב את תשומת ליבי לעניין, זה כנראה פדיחה רצינית. כלומר, שאיטום כזה צריך להיות מסוגל לבצע כל מוסך. ואין שום מצב שזה לא אפשרי.

האם שני שמשפטים הללו מדוייקים?

 

5. אם אני מבין נכון, ומאוד ייתכן שלא, בהגדרה תהיה בעיית לחץ. אם ישנה נזילה, אין אטימות, ולכן בדיקת הלחץ לא תהיה מספיק טובה בהגדרה. האם אני טועה?

 

6. השאלה המשמעותית והחשובה, מה ניתן לעשות כרגע. האם זה נדרש למכון לרדיאטורים?

אני מניח שאם הוא היה יודע לסגור את זה כמו שצריך, היה עושה זאת בזמן הטיפול, או לחילופין שביקשתי ממנו להסתכל על זה שוב, לפני חצי שנה.

אני עדיין נותן לו קצת קרדיט על אמינות ומקצועיות, עד שאווכח שאני טועה בגדול.

20180729_093413.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תדירות הוספת המיים היא היא רחוקה ולא לעיתים קרובות לכאורה המצב תקין. ברכבים הגרמניים קיים איבוד זעיר וטיבעי של נוזל קירור...יש הטוענים לצורך שימון ציר משאבת המיים. לא משנה למה אבל איבוד קל של פעם ב..לגיטימי ביותר לפחות בגרמניות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

החלק הזה שהחלפת נקרא crankcase breather preheter בשפת המוסכים יש שקוראים

לו קולר ,יש שקוראים לו חליל וכו .

תפקידו למנוע עיבוי או קרח במעברי הנשם במזג אויר קר .

 

לגופו של עיניין לא הבנתי מה הבעיה כרגע ,אם הרכב מאבד מעט נוזל אחרי שנתיים

לא צריך לעשות מזה עיניין תוסיף מעט ותמשיך לעקוב .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החלק הזה שהחלפת נקרא crankcase breather preheter בשפת המוסכים יש שקוראים

לו קולר ,יש שקוראים לו חליל וכו .

תפקידו למנוע עיבוי או קרח במעברי הנשם במזג אויר קר .

 

לגופו של עיניין לא הבנתי מה הבעיה כרגע ,אם הרכב מאבד מעט נוזל אחרי שנתיים

לא צריך לעשות מזה עיניין תוסיף מעט ותמשיך לעקוב .

 

תודה על ההסבר.

זאת בדיוק השאלה שלי, האם יש בעיה. או יותר נכון, בעיה שלא צריכה להיות.

האם הטענה של המוסך שאי אפשר לאטום מדויקת, או שהוא לא עשה עבודה טובה מספיק?

בשביל להבהיר, אחרי שנתיים לא היה חסר מעט נוזל, אלא הרבה. להערכתי חצי ממה שהיה אחרי התיקון. ובכל מקרה מתחת למינימום.

אני עשיתי טעות שלא עקבתי באופן הדוק יותר, והייתי צריך להוסיף נוזל עוד לפני.

אבל זאת הדרך "להיות חולה ולהמשיך לחיות".

השאלה אם אפשר להיות בריא.

 

נוסף על כך, זה משפיע על צריכת הדלק. כך אני מבין.

ואכן, צריכת הדלק בחצי השנה האחרונה, ובמיוחד מאז מפלס הנוזל ירד מתחת למינימום (ומילאתי בחזרה), לפני שבועיים שלושה.

 

ועוד שאלה,

האם העובדה שיש נזילה קטנה, ובהנחה ששומרים על מפלס תקין של נוזל הקירור, יכולה לאורך זמן, לגרום לבעיה חמורה יותר?

עריכה אחרונה על ידי OJNSim
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2097 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...