Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצלמת פוג'י XT2 יד2 או סוני A6500?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2941 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אבל גם בצד הרחב, מרחק היפרפוקאלי לא אומר שהכל בפוקוס, זה אומר שהכל מהאמצע בינך לבין הנקודה הזו זו ואילך הכל בפוקוס. אם אתה ב-15מ"מ (על FF) יש לך הרבה מאוד "שטח" שנכנס לפריים במרחק של 2.8 מטר ממך והרבה עיוות עדשה, לכן זה לא לצילומי אובייקטים, זה רלוונטי לצילומי ארכיטקטורה ונוף.

 

באורכי מוקד שרלוונטים לצילומי רחוב/אנשים, המרחק ההיפר-פוקאלי כבר לא רלוונטי (רחוק מדי כדי שאובייקט יהיה משמעותי בפריים).

 

תיקנתי באדום.

 

 

לגבי צילום אנשים - מסכים ש-15 זה רחב מאוד, אבל אפשרי. לצילומי אובייקטים ורחוב - זה עניין של העדפה אומנותית, אני למשל מאוד מתחבר. לא מזמן הייתי בטיול וה-15-30 כמעט ולא ירדה מהמצלמה בתוך העיר.

 

אגב, סתם בשביל המידע, בF4 - ב-24 מ"מ (שיש שיאמרו שזה הא"מ האופטימלי לצילומי רחוב, אבל שוב, העדפות וזה) המרחק ההיפרפוקאלי (איזה מילה ארוכה יא ינעל אחתק שלה) הוא 5 מטר, ב-30 מ"מ הוא 7.8 מטר וב-35 מ"מ הוא 10.6 מטר. אז אני מניח שאפשר לשחק עם הצמצם מספיק ככה שתוכל לקבל כמעט את הכל בפוקוס. ב-F11 על 35 מ"מ, ה-HFD נמצא 3.8 מטר ממך, אז מספיק שהאובייקט נמצא 2 מטר ממך כדי שהכל יהיה "בפוקוס מספק".

 

בכל מקרה, אם התכוונת לצר ולא רחב, זאת סתם חפירה לא רלוונטית.

Ford Focus estate ; Subaru XV

  • תגובות 77
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

לי יש את ה-A6300, על פניו לא נשמע רלוונטי, אבל ה-A6500 כמעט זהה לה למעט כמה פיצ'רים שהוכנסו כמו מסך מגע וייצוב בחיישן.

החליפה אצלי את הניקון D7100.

 

סך הכול מרוצה מאוד. לא כבדה, תוצאות טובות, מערכת פוקוס מצוינת - מהירה ומדויקת, די נוחה לתפעול (בעיניי קצת פחות מהניקון), קצב אש מטורף (משהו כמו 10FPS, עם כרטיס זיכרון מתאים כמובן, ובאפר שמתמלא מתישהו).

 

ממה אני פחות מרוצה? היצע העדשות כרגע די מוגבל, והעדשות של סוני יקרות. (לצורך העניין חסרה לי כרגע עדשה רחבה, הפתרון היחיד של סוני הוא 10-18 והיא עולה כ-3000₪)

איך זה נפתר? יצרני צד ג' התחילו להוציא עדשות לסוני וההיצע משתפר, סוני מפתחת עוד עדשות, יש מתאם MC11 של סיגמא או מתאם של מטאבונז שמאפשרים לך להרכיב עדשות קנון. (אני באופן אישי קיבלתי את ה-MC11 אתמול ואבדוק אותו כנראה בימים הקרובים)

חסרון נוסף אך פחות נורא - זמן הסוללה. כזכור לי אתה ניקוניסט, הסוללות בניקון מחזיקות מאוד יפה, בסוני קצת פחות. צפה לצלם כמה מאות תמונות על סוללה אחת. למה פחות נורא? כי מקסימום תסתובב עם עוד סוללה או 2 סוללות, או עם מטען נייד (יש לסוני חיבור Micro USB שניתן להטעין דרכו).

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

אכן עקב האיכלס של סוני קרופ זה העדשות..... חבל שעל גופים כל כך מתקדמים הם חסכו באופטיקה.

 

אגב מתאמי עדשות מבחינתי זה מיותר ומסורבל. לא ניסיתי בעצמי אבל כל מי שניסה טוען שזה לא אותה המהירות שלא נדבר על הסירבול והגודל אז כבר מה הקטע. ?

 

פות"ש XT20 יכולה להתאים לך או XE3 (חומרה זהה עיצוב שונה) רק תבדוק את הגודל אם היא מתאימה לך הגוף דיי קטן. לא הייתי ממתין לXT100 יש לה חיישן שונה והיא ממוצבת נמוך יותר. גם כך ה20 לא כזו יקרה.

 

יש לה גם 4K ו14FPS שזה דיי נחמד.

פורסם
לי יש את ה-A6300, על פניו לא נשמע רלוונטי, אבל ה-A6500 כמעט זהה לה למעט כמה פיצ'רים שהוכנסו כמו מסך מגע וייצוב בחיישן.

 

יש מצב שכרגע אמרת "כמעט זהה למעט כמה פיצ'רים" ו"ייצוב בחיישן" באותו משפט? :o לך תשב בפינה ותחשוב על מה שאמרת.

 

אכן עקב האיכלס של סוני קרופ זה העדשות..... חבל שעל גופים כל כך מתקדמים הם חסכו באופטיקה.

 

סיגמא הודיעו על ייצור עדשות לסוני. אז אני מאמין שמהר מאוד נראה את המחירים של עדשות "מקוריות" נופלים בגלל התחרות ו/או הצטרפות של חברות נוספות כמו טמרון/טוקינה/סאמיאנג שיבינו שהגיעו הזמן להפסיק לשבת ולחטט בתחת ולהתחיל להוציא עדשות למה שכנראה יהיה הפלטפורמה הכי נפוצה בשנים הקרובות.

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם

כן אני חושב לעבור מניקון לגוף אחר.

עניין הסוללה פחות קריטי כי תמיד אני סוחב איתי 2 סוללות בתיק.

חשבתי ברצינות על הA6500 אבל קצת קשה לי להתרגל לגודל שלה ביד.

אני רוצה משהו קופמקטי אבל קצת יותר גדול ליד.

הגופים של A7 יותר נוחים לי משום מה.

איך הA7II בהשווה לXT2?

אני מחפש בהמשך עדשת טלפוטו לצילום ספוטינג וראיתי שיש לסוני עדשה באופן יחסי

לסוני במחיר של 3700 24-240.

*pontiac tempest 1992 V6 3.1 liter

Pontiac - we are driving excitement

פורסם

בהינתן שהיצע העדשות בסוני יגדל בעתיד, ע"י סיגמא ואולי יצרניות נוספות, האם זו מחשבה לקויה לעבור *מ*סוני לפוג'י?

פורסם

לדעתי לא, בסה״כ זאת בחירה בין שתי אפשרויות טובות ומוכחות, יותר עניין של טעם מאשר ביצועים/אמינות.

 

השנקל שלי בנוגע לעדשות - נכון שהסוני יקרות, אין על זה ויכוח, אבל יש תמורה לאגרה ובכל מקרה

כל המירוץ אחרי סט מושלם של כל מרחק פוקאלי אפשרי קצת עקר.

בוחרים מה שמתאים לסגנון הצילום שלך, חוסכים בסבלנות, וקונים פעם אחת משהו באמת טוב.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

לגבי צילום אנשים - מסכים ש-15 זה רחב מאוד, אבל אפשרי.

 

ברור שאפשרי, אבל האנשים יוצאים גרוטסקים.

יש לי חבר שמצלם ככה צילומי רחוב, 18 מ"מ, לרב מצלמה על החזה, תוך כדי שהוא מדבר איתם. התוצאה היא קריקטוריסטית, תמיד. אומנותית, יש בזה אמירה, אבל אם אתה לא מנסה להוציא קריקטורה, זה לא מתאים.

זה גם דורש לעמוד מאוד קרוב לאובייקטים לרב, אחרת הם לא ממלאים מספיק את הפריים (אלא אם יש הרבה, אבל כהכללה זה נכון).

 

אפשר לראות עבודות שלו פה:

https://500px.com/valeryostrovsky

 

 

 

וההבדל בין 24 ל-15 הוא גדול מאוד, מבחינת הפריים והעיוותים.

אישית אני לא מת על אורך מוקד 24. מאוד קשה להוציא בו פריים שהכל יושב בו נכון ומאוזן. מרחק היפרפוקאלי של 5 מטר באורך מוקד הזה, זה רחוק מאוד, מבחינת שטח ההתרחשות שאתה מכסה.

אבל אנחנו מתרחקים מהנקודה. F4 זה סבבה. אבל שיש לך עדשת F1.2, אורך המוקד 1.2 עצמו, הוא לא מי יודע כמה שמיש, בגלל סוגיות עומק שדה, וצריך להיות מודע לזה כשמצלמים.

 

ולא הייתי ממליץ לצלם ב-F11, אם אתה רוצה חדות, זה לרב כבר מעבר לנקודת השיא של העדשה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לדעתי לא, בסה״כ זאת בחירה בין שתי אפשרויות טובות ומוכחות, יותר עניין של טעם מאשר ביצועים/אמינות.

 

השנקל שלי בנוגע לעדשות - נכון שהסוני יקרות, אין על זה ויכוח, אבל יש תמורה לאגרה ובכל מקרה

כל המירוץ אחרי סט מושלם של כל מרחק פוקאלי אפשרי קצת עקר.

בוחרים מה שמתאים לסגנון הצילום שלך, חוסכים בסבלנות, וקונים פעם אחת משהו באמת טוב.

 

מסכים בגדול עם מה שאתה אומר מבחינת בניית סט עדשות כזה או אחר.

אבל עם ה 16-50 וה 35F1.8, חסרה לי עדשת זום טובה

ה 16-50 גרועה, לא חדה בצמצם פתוח (3.5-4), מעוותת מאוד בצד הרחב שלה

והאופציה היחידה שיש לסוני להציע היא ה 16-70, שעולה כמו לקנות את הפוג'י עם עדשת קיט, שמקבלת ביקורות מעולות (העדשה בפני עצמה), ומפה נובעת השאלה שלי

פורסם

יש לי חבר שמצלם ככה צילומי רחוב, 18 מ"מ, לרב מצלמה על החזה, תוך כדי שהוא מדבר איתם. התוצאה היא קריקטוריסטית, תמיד. אומנותית, יש בזה אמירה, אבל אם אתה לא מנסה להוציא קריקטורה, זה לא מתאים.

זה גם דורש לעמוד מאוד קרוב לאובייקטים לרב, אחרת הם לא ממלאים מספיק את הפריים (אלא אם יש הרבה, אבל כהכללה זה נכון).

 

אפשר לראות עבודות שלו פה:

https://500px.com/valeryostrovsky

 

 

 

וההבדל בין 24 ל-15 הוא גדול מאוד, מבחינת הפריים והעיוותים.

אישית אני לא מת על אורך מוקד 24. מאוד קשה להוציא בו פריים שהכל יושב בו נכון ומאוזן. מרחק היפרפוקאלי של 5 מטר באורך מוקד הזה, זה רחוק מאוד, מבחינת שטח ההתרחשות שאתה מכסה.

אבל אנחנו מתרחקים מהנקודה. F4 זה סבבה. אבל שיש לך עדשת F1.2, אורך המוקד 1.2 עצמו, הוא לא מי יודע כמה שמיש, בגלל סוגיות עומק שדה, וצריך להיות מודע לזה כשמצלמים.

 

ולא הייתי ממליץ לצלם ב-F11, אם אתה רוצה חדות, זה לרב כבר מעבר לנקודת השיא של העדשה.

אתה צודק, אנחנו פשוט מדברים על סגנון צילום אחר. שניהם כביכול צילומי רחוב אבל אתה מדבר על בידוד האובייקט ואני מדבר על צילום של כל הסצנה והסביבה.

רק משהו אחד לגבי F11, עד כמה שאני מכיר ברוב העדשות (שוב, תלוי מה טווח הצמצם) זה דווקא מקום טוב יחסית. האופטימלי זה F5.6-8 ברובן, אבל גם F4 או F11 זה סבבה לגמרי.

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם

אם כבר בענייני מצלמות - הוצעה לי ניקון D610 יד שניה בסביבות 2,000 ש"ח.

אין לי באמת צורך בFF, אם כי רוב העדשות שלי תואמות. כרגע מצלם עם D200 עתיקה שמתחילה להראות את גילה (מספר באגים, סוללות מתרוקנות גם כשמצלמה כבויה, פספוסים בWB וכו'). נשארתי איתה עד היום כי אני מאוד אוהב את התצורה שלה (גוף מאסיבי, שתי גלגלות, כפתורים ייעודיים לכל הפונקציות העיקריות ללא נבירה בתפריטים) ועד להשקת הD500 לא הייתה לה מחליפה. הD610 דומה לגופי הביניים מבחינת אמצעי השליטה, בסופו של דבר מדובר בדגם הכניסה לעולם הFF.

אני מעוניין גם להתחיל לצלם וידאו (מה שהD200 לא מסוגלת לעשות).

האם יש חלופה עדיפה, הן מבחינת סטילס והן מבחינת וידאו?

I see now that the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are

Mewtwo -

פורסם

והאופציה היחידה שיש לסוני להציע היא ה 16-70, שעולה כמו לקנות את הפוג'י עם עדשת קיט, שמקבלת ביקורות מעולות (העדשה בפני עצמה), ומפה נובעת השאלה שלי

או-קיי, הבנתי. נדמה לי שהתשובה תישאר זהה. לדעתי האישית והבלתי מחייבת בעליל - תישאר בעולם של הסוני.

כך או כך, אני מנחש שה-35/1.8 תמיד תישאר בשימוש תכוף, עדשה פשוט נהדרת.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

ה 35 מצוינת, קשה מאוד לנצל אותה בטווח של 1.8-2.4 בגלל עומק שדה מאוד רדוד, וכן במקומות סגורים לפעמים 35 מ''מ זה יותר מדי לטעמי.

העובדה שעדשת זום נורמלית עולה כמו גוף ועדשת קיטטובה של פוג'י מבאסת...במיוחד שאני רוצה להחליף גוף גם ככה

פורסם (נערך)
יש מצב שכרגע אמרת "כמעט זהה למעט כמה פיצ'רים" ו"ייצוב בחיישן" באותו משפט? :o לך תשב בפינה ותחשוב על מה שאמרת.

 

 

 

סיגמא הודיעו על ייצור עדשות לסוני. אז אני מאמין שמהר מאוד נראה את המחירים של עדשות "מקוריות" נופלים בגלל התחרות ו/או הצטרפות של חברות נוספות כמו טמרון/טוקינה/סאמיאנג שיבינו שהגיעו הזמן להפסיק לשבת ולחטט בתחת ולהתחיל להוציא עדשות למה שכנראה יהיה הפלטפורמה הכי נפוצה בשנים הקרובות.

כן, יש מצב שזה מה שאמרתי.

כמה הייצוב הזה קריטי כבר כשהעדשות שאתה משתמש בהן מיוצבות? (וזה המצב עם רוב העדשות בסוני כמדומני)

 

כן אני חושב לעבור מניקון לגוף אחר.

עניין הסוללה פחות קריטי כי תמיד אני סוחב איתי 2 סוללות בתיק.

חשבתי ברצינות על הA6500 אבל קצת קשה לי להתרגל לגודל שלה ביד.

אני רוצה משהו קופמקטי אבל קצת יותר גדול ליד.

הגופים של A7 יותר נוחים לי משום מה.

איך הA7II בהשווה לXT2?

אני מחפש בהמשך עדשת טלפוטו לצילום ספוטינג וראיתי שיש לסוני עדשה באופן יחסי

לסוני במחיר של 3700 24-240.

בהנחה שאתה מדבר על ספוטינג במובן של צילום מטוסים,

24-240 לא תספיק לך לספוטינג, בטח לא על פול פריים.

אחד הספוטרים שאני מכיר משתמש בסוני A7MkII בשידוך עם העדשה הזאת ואמר שהוא צריך עדשה ארוכה יותר.

אני באופן אישי עם גוף קרופ ו-70-200, אקנה מתישהו עדשה ארוכה יותר גם כן.

עריכה אחרונה על ידי dorsht

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR


×
×
  • תוכן חדש...