Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1803 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שמן 5W-30, פחות צמיגי, ומיועד למנועים חדשים ולחסכון בדלק .

עקב דרישות תקני צריכת הדלק ויחוס לקבוצות הרכבים אשר חסכוניים בדלק.

 

שמן 10W-30 יותר צמיגי בטווחי העבודה, ויותר מתוסף במונעי שחיקה.

שמן 5W-40 הוא פשרה בין ה 10W-40 היתר צמיגי ויותר מתוסף.

מעבר לצמיגות יותר גבוהה, הוא מתוסף במונעי שחיקה יותר משמן 5W-30 .

 

מאחר והמנוע ברכב שלך קצת ותיק, ויש בו בלאי בהתאם לשימוש.

החזרה ל 10W-30 היא אפשרית, צריכת הדלק תהיה זניחה והשמירה על המנוע עדיפה.

ומאחר ואנו מבצעים טיפול כל שנה ועד 15.000 ק"מ.

והמנוע הוא של רכב משפחתי ללא דרישות קצה ועומסים חריגים.

אפשר להשתמש בשמן חצי סינטטי .

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

כל שמן בצמיגות xW-30 בטמפ' של 100 מע' צלזיוס אמור להיות באותה צמיגות.

המספר הראשון שצמוד לW מציין צמיגות ב40 מע' צלזיוס.

 

ההבדל בין 10W30 ל-5W30 הוא בצמיגות השמן בזמן הנעת הרכב.

לאחר שהמנוע מתייצב בטמפ' עבודה הצמיגות של שני השמנים האלה היא זהה.

 

viscosity_table_large.jpg

 

הצמיגות שמשפיעה על צריכת הדלק היא הצמיגות בטמפ' עבודה.

 

לגבי תוספים מונעי שחיקה, הם לא קשורים בכלל לצמיגות, אלה שני מדדים שונים ותוספים שונים.

אם לדעתך אני טועה אשמח אם תפנה אותי למקור המידע שלך.

:onfire:
פורסם (נערך)

הידע שלי הם תקני API .

 

המאשרים את כמות התוספים המסוימת, בצמיגויות נתונה.

ואשר קובעים גם קבוצות יחוס לשמנים.

 

שמנים המיועדים לחסכון בדלק - והצמיגות

שמנים המקבלים צמיגיות גבוהות - ואפשרות התוספים בהם.

כדוגמה - שמן 10W-40 , התקן מאשר ליותר תוספים מאשר שמן 5W-40.

 

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

מוכן להסכים, במידה ואתה משווה SL ל SN.

אם לא, יותר מאשמח לקבל קישור למקור מידע בנושא קבוצות הייחוס.

:onfire:
פורסם

הרעש גם כשהמנוע קר וגם כשהוא מתחמם. אני בספק אם החלפה ל10W30 תשנה משהו כי זו אותה צמיגות בטמפרטורת עבודה.

מישהו הקשיב לרעשים בוידאו ויש לו מושג למה זה קורה? ASAFASAF?

פורסם

לא מכיר את הרעש הזה,גם לא נשמע כמו של מרימי שסתומים הידראולים.

אתה בטוח שזה לא היה לפני החלפת השמן?

אולי פשוט תקפוץ למוסך שמכיר טוב את הדגם ולו רק בשביל ה"שקט" הנפשי שלך.

:onfire:
פורסם

לפני החלפת השמן היה שקט מאוד. זה מאוד מורגש עכשיו.

לא מכיר מוסכים שמתמחים בדגם.

גיליתי דבר מוזר, בקבלות של הבעלים הקודמים רשום שמולא 4.2 ליטר (כמה קבלות כאלה) בספר רכב רשום 3.7 וכך גם מילאתי. המדיד עד הנקודה השנייה. מה שמצחיק שלפני כמה שבועות יצא לי להכנס למוסך מתמחה כדי לרכוש בורג ריקון ונאמר לי שהכמות היא 4.2... מה קורה? או שכנה מוסכים צודקים או שספר הרכב והמדיד טועים.:roll:

פורסם

שים לב האם הכוונה לעם פילטר או ללא פילטר.

חלק מהפילטרים יכולים לאגור עד כ 0.5 ליטר של שמן בכללי לאחר ספיגה כולל המילוי שלהם.

שוב, בהנחה וכתוב עם פילטר או ללא פילטר וזה חשוב.

נגיד וזה 3.7 ללא פילטר, כך שניתן למלא 4.2 ולאחר התנעה ומעבר השמן בפילטר, הכמות תתייצב כביכול על המדיד.

פורסם

3.5 ללא פילטר

3.7 עם פילטר

(לפי ספר הרכב)

מצאתי שתי קבלות של אותו מוסך - באחת כמות 3.7, בשנייה כמות 4.2. לך תבין...

פורסם

הייתי מנסה להשוות למה שאומרת מערכת AUTODATA בנוסף להכל.

כמו כן, נסה למצוא קובץ PDF טיפולים של הרכב בגוגל, לרוב הרכבים קיים כזה ותשווה בחלק של הטיפולים, כמה כתוב.

 

הייתי נצמד להוראות ספר הרכב וממלא 3.7 ליטרים, מניע לדקה ולאחר המתנה של כמה דקות מתחיל לדגום את המדיד, מה שהמדיד אומר זה קובע.

פורסם

הנעתי כמה דקות עד שיגיע לטמפטורת עבודה.

דוממתי מנוע.

חיכיתי 5 דקות.

הוצאתי מדיד, ניקיתי, החזרתי, הוצאתי - מגיע כמעט עד הנקודה השניה.

לפי ספר הרכב (הרכב במישור)

פורסם

מסכים עם מה שנכתב מעליי, לא נשמע שמדובר על רעש טיפה שונה של פעולת המנוע אלה רעשים חריגים הרבה יותר.

המליצו לך מספר פעמים, גש למוסך לברר את פשר התקלה, ייתכן ואין קשר בין ההחלפה אלה פשוט משהו שהוא צירוף מקרים וקרה באותו הזמן.

  • 4 שנים מאוחר יותר...
פורסם

היי, 

ישלי טויוטה קורולה 2003 

אתמול מילאתי דלק ובמשך כמה דקות הרכב השמיע רעש מוזר ממש כמו הפעמון שמתריע לפני שהרכבת מגיעה 

מישהו יודע מה יכולה להיות הסיבה ?


×
×
  • תוכן חדש...