Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לאדה NIVA חוגגת 40 במהדורה מיוחדת


GOLF
שימו לב! השרשור הזה בן 1526 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש פה את דאסטר, שזה פחות או יותר היורש הרוחני של ניבה. גם מיוצר ע"י אותה חברה, ובאיכות נורמלית יותר.

 

לא הבנתי.

 

דאסטר זה של דאציה

ניבה של לאדה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 63
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

שתי החברות שייכות לרנו

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש יורש רוחני לניבה. זה שבי ניבה. GM קנו את הניבה ביחד עם המותג והניבה המקורית נקראת עכשיו לאדה 4X4.

ובכלל, היא לא צריכה יורש רוחני. עדיין מייצרים אותה. עכשיו תיבת ההעברה אפילו יותר רועשת מבדגם המקור. זה נשמע כמעט כמו נגמ"ש. אני חושב שדווקא יהיה מענין אם השבי ניבה תשמור על כל התכונות של המקורית, אולי יום אחד היא תחזור ארצה - מי יודע?

chevrolet-niva-005.jpg

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין לאדה. אבל הם מכרו את השם ניבה ל-GM. הניבה המקורית נקראת Lada 4X4

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז בעצם מי שמייצר עכשיו את הניבה זאת לא לאדה?

זה הולך ככה: בסוף שנות ה 90 התחילו בלאדה להבין שרכב שיצא ב 1977 הוא כבר ממש מיושן וצריך מחליף. לא הייתה להם אז את היכולת הכלכלית לבנות דגם מחליף לבד ולכן יצרו שת"פ עם GM. בשנת 2002 יצא מאותו שת"פ דגם חדש Chevy Niva. אבל הוא יצא יקר משמעותית מהדגם המקורי ולא בר השגה עבור הרבה לקוחות. אז המשיכו לייצר גם את הדגם הקלאסי במקביל, אבל שם ניבה שהפך למותג הוצמד רק לדגם החדש. הישן מאותה תקופה נקרא לאדה 4X4.

 

בשלב הרבה יותר מאוחר, סביבות שנת 2011, קבוצת רנו-ניסאן התחילה לרכוש מניות של לאדה ובשנת 2014 רכשה כ 65% מהמניות כך שהם היום בעלי הבית בפועל.

 

דגמי לאדה החדשים של השנים האחרונות מבוססים כבר על פלטפורמות של רנו.

 

אבל ניבות - לא המקורית ולא "שבי ניבה" לא קשורות לרנו בשום אופן מבחינה מכאנית.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש פה את דאסטר, שזה פחות או יותר היורש הרוחני של ניבה. גם מיוצר ע"י אותה חברה, ובאיכות נורמלית יותר.

 

לא בדיוק. דאסטר זה רכב עם הרבה יותר שימושיות ליום-יום, על חשבון יכולות שטח. הייתי אומר שיורש רוחני של ניבה זה סוזוקי ג'מני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את ניבה בדיוק בנו על הרעיון הזה - רכב שימושי ליום יום (ב1976 בברית המועצות, כן?), עם שימושיות על יכולות שטח (ביחס ליכולות שטח של ג'יפ צבאי, כן?), בניגוד למה שהיה אז, שזה ג'יפים צבאיים עם שלדה נפרדת ומכלולים של משאית, שגם לא היו נגישים לאזרחים.

 

זה בדיוק מה שדאסטר עושה, רק בהתאם למה שצריך בשנות 201x - שימושיות ליום יום, על חשבון יכולות שטח (דאסטר, בדיוק כמו ניבה, נבנה על בסיס מכונית משפחתית קומפקטית, דאצ'יה לוגאן), שאת היכולות שטח שלו הוא צריך כדי לעבור בכבישים שבורים ודרכי עפר במדינות מתפתחות, ולא בשביל שטח טכני.

 

אז בגלל זה אני אומר שדאסטר הוא היורש הרוחני של ניבה (שיצרה את כל תחום הקרוסאוברים).

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה האמתית האם אפשר לייבא ארצה גרסה כזאת או התקינה הרוסית לא עוברת בארץ.

אם אפשר להשחג בפחות מ60 אלף דגם כזה חדש זה תחליף מצויין לרכב שטח בסופ"ש לג'יפאי מתחיל או אחד עם ידי זהב שיכול לטפל ברכב בעצמו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אי אפשר לייבא חדש לארץ. אין בקרת יציבות ואין יורו 6. כמו שכתבתי באיזה מקום פה בשירשור, בגרמניה ובעוד מקומות תקנות מאפשרות למכור כמות קטנה של מכוניות גם ללא הדברים האלו, בארץ אין החרגות.

 

אפשר לייבא כרכב אספנות, יש מספיק ניבות מתחת למודל 1987 אבל רובן המוחלט עברו תיקוני חלודה שתמשיך להתפתח וזה כנראה לא רעיון הכי טוב.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דגמי לאדה החדשים של השנים האחרונות מבוססים כבר על פלטפורמות של רנו.

 

יש גם מקרה הפוך, לאדה קאלינה משווקת גם כדאטסון.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא מעניין, במחיר הנכון (מתחת ל60K) ועם אחריות של 3 שנים אני בטוח שיימכרו לפחות 1000 חתיכות בארץ הקודש.

רק תחשבו שרכב כזה בן 3 יימכר בסביבות ה30K.

 

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1526 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...