Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3541 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
ניקו,

מה שרשמת הוא בדיוק הדוגמא להבדלי בחשיבה בין נהיגת כביש לנהיגת שטח.

אין לרגע אחד קטן חשש להתחממות הבלמים וירידה בעוצמת העצירה.

החשש בשטח הוא שבגלל שהמצע עליו דורך הגלגל הוא מצע משוחרר (חול, אבנים קטנות וכד') לחיצה חזקה מדי על הבלמים תביא לנעילת הגלגלים הקדמיים, ולאבדן יכולת ההיגוי מצד אחד, יחד עם רצון של הזנב המשוחרר יותר (פחות כח בלימה במקור + משקל שעבר קדימה בצורה משמעותית) להשיג את החלק הקדמי.

אז לא הבנתי את דבריו של אוף רואד.

הרי מהרגע שאתה מחזיק את הבלמים לפני המכשול שבירידה ואז מתקדם באמצעות הבלם בלבד אין כל סכנה של התהפכות כל עוד אתה לא בשפצ. במיוחד כשאתה בשטח סלעי ומראש מגיע נכון לנקודת העצירה (וגם חוב לתכנן מקום עצירה).

בסשן ארוך לזמן רב יש סכנה לבלמים (קרה לי באימונים בצבא).

אין סיבה שיעבור יותר מדי משקל קדימה כשאתה כבר מתחיל מעצירה וזו הייתה כוונתי.

 

Bazinga

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

אין סכנה כל עוד אתה בתנועה (איטית ככל שתהיה). ברגע שאתה לוחץ חזק על הבלמים (מתוך הפאניקה) אז אתה גורם למשקל לעבור דווקא לפינה הבעייתית

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם

המסקנה הכי הכי חשובה מהפוסט הזה היא שכל נהג שחושב לנסוע בשטח ובטח אם הוא חושב לנסוע לבד חייב לדעת היטב לקרוא את תוואי השטח ולהכיר היטב את מגבלות הרכב שלו. את זה ניתן לרכוש קודם כל בקורס נהיגת שטח וכמובן עם הניסיון.

 

בלי אלו לא לחשוב אפילו לנסוע לבד ועוד למקומות קצת יותר אתגריים ומסוכנים.

 

גם אני שהייתי מגדיר את עצמי כבעל ניסיון בנהיגת שטח עד היום לא אוהב לטייל לבד ולעבור מכשולים לבד בלי מכוון. כשאין ברירה אז כן אתמודד לבד אבל לרוב אעדיף עם.

פורסם

יוטיוב מלא בסרטונים מקצועיים יותר ומקצועיים פחות הנותנים דגשים לנהיגת שטח.

אז נכון שנהיגה לא לומדים בהתכתבות או דרך צפייה ביוטיוב, ובכל זאת, למי שיש קצת שכל בקודקוד ויבין את העקרונות המודגמים והמוסברים אולי יציל את עצמו (או לפחות יקטין מאוד את סיכויו) להיות זה שיככב בהתהפכות הבאה.

 

אחרי שצפתי בעשרות סרטונים מצאתי שדווקא שני סרטוני הוינטאג' הבריטיים האלה (שעתיים וארבעים, למרות שהשני פחות פרקטי) מסבירים בצורה ברורה ונהירה מספר עקרונות חיוניים לנהיגה בשטח והבנת המכלולים המעורבים ותפקודם. צפייה מהנה!

 

 

[video=youtube;QySKRuHI-8M]https://www.youtube.com/watch?v=QySKRuHI-8M

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

×
×
  • תוכן חדש...