Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3690 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
האם בעידן ה-ZF8 נותר עתיד לדו מצמדי?

 

ZF8 זה במכוניות יוקרה, לא? אבל גם במכוניות העממיות הפער בין DSG לגירים פלנטריים כבר לא 2-3 שניות כמו בעבר, אלא עד שניה אם לוקחים מנועים מקבילים. כמו למשל הבדל בין גולף 1.4 150 מול מאזדה, פוקוס ואסטרה.

  • תגובות 50
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
בהתעלם משיקולי עלות הרכישה הראשונית, ובהנחה שמחלות הילדות ונושא האמינות יבשילו ויפתרו,

האם לדעתכם נותר אופק אמיתי לגיר הידני?

 

הרי לכאורה, מעבר לסוגיית הנוחות, הגיר כפול המצמדים מהיר, חכם ויעיל פי כמה מכל נהג ממוצע (ואף מעבר לו),

שלא לדבר על חסכון בצריכת דלק וניצול אופטימלי של רצועת המומנט של המנוע.

 

מנגד, אל מול ההתפתחות המדהימה של התיבות האוטומטיות, אני לא רואה שם התקדמות בעולם הידני.

התיבות הרגילות נראות ומרגישות בדיוק כמו שהיו לפני עשר, עשרים ואפילו 30 שנה.

לא ראיתי שיפור של ממש ברמת הדיוק, המהירות, או הנוחות של התיבות הידניות.

 

בקיצור - שירת הברבור.....?

 

לדעתי ונסיוני הדל בכל סוגי הגירים, אני מתרחק מגיר רובוטי כמו מאש.

מחירי הדלק היורדים מבטלים את החסכון

בעיות האמינות הן משמעותיות וממש לא ברור לי איך חברות גדולות נפלו בפח (אשפה) הזה.

לא יודע מה יהיה עם הגיר הידני אבל הגיר הפלנטרי לסוגיו, זה שנוסע קדימה כשאני רוצה, שלא קופץ בפקק, כן זה שלא יותר "חכם ויעיל" ממני, הוא העדיף בעיניי.

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם
עוד ישראלי שחושב שזה בסדר שהוא לא יודע להעביר הילוכים.

 

כן, זה בסדר.

 

הגיר הידני שר את שירת הברבור שלו.

הצידוק העיקרי לקיומו, עלות נמוכה (רכישה ותחזוקה) תישחק בסוף לגמרי (עניין של כמויות ייצור. של הידני יורדות, לכן העלות השולית תעלה, ושל האוטומטי עולות, לכן העלות השולית יורדת).

הצידוק השני הוא, שיש אנשים (כמוני) שנהנים מזה.

מיעוט קטן.

 

מכל בחינה תפעולית, DSG (או אוטומטית יעילה כמוה) נותנת כיום רמת שליטה וביצועים עדיפה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אין לי אלא להסכים עם בני, אם "אוטומט" אז פלנטרי ולקוות כי התיבות המצויינות יחלחלו גם לדגמים "עממיים".אנו קצת שבויים במציאות שלנו ואולי מושפעים אוחשופים יותר לארה"ב אבל אוכלוסיות רבות אחרות ממשיכות לרכוש ולנהוג בגיר ידני מתוך בחירה. אני אגב, לא אחזור בשלב זה של חיי לגיר אוטומטי ומקווה שבבוא היום כשאחליף את הפנדה שלי, אמצא רכב ידני, על כך אני מברך שדציה נכנסה, שקקטוס נמכרת בידני, שגרסאות של ה-500X הן ידניות וכיו"ב ושיהיו לי בעתיד אופציות ראויות.

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

לדעתי לא יעלם. כמו ששוקולד במילוי תות שדה לא נעלם, גם זה לא יעלם. מדוע? כי קיים ביקוש למרות שכולנו חושבים שזה גועל נפש. אז אולי זה יהיה רלוונטי לפחות דגמים או אפילו יעלה כמו או יותר מהאוטומט, אבל זו עדיין חוויה שנהגים רבים לא מוכנים לוותר עליה.

קשה לי להאמין שגיר רובוטי יהיה מתישהו זול יותר מידני. זה כמו לטעון שמנגנון חלון חשמלי יעלה כמו מנגנון חלון ידני. אם כבר, התיבות הפלנטריות החדשות יקברו את הגיר הרובוטי הבועט והמקרקש כמו שהUSB הרג את הרדיודיסק והוידאו הרג את כוכב הרדיו.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)
ספר את זה לבריטים ש75% מהם עדיין בוחרים בגיר ידני לרכבים שלהם.

 

המכירות של רכבים עם גרי ידני באירופה בירידה מתמדת, הבריטים הם תופעה (גם בתחום הקמצנות).

עריכה אחרונה על ידי ch2856
פורסם (נערך)

הימור שלי שב-2050 לא יוצעו רכבים עם גיר ידני במדינות מפותחות כי 100% הרכבים שיהיו למכירה יהיו חשמליים או היברידיים. עד סוף המאה כבר כמעט בטוח ש 99.99% מהרכבים יהיו חשמליים, אז גם גירים אוטומטיים יעלמו.

עריכה אחרונה על ידי arco1
פורסם
המכירות של רכבים עם גרי ידני באירופה בירידה מתמדת, הבריטים הם תופעה (גם בתחום הקמצנות).

הבריטים זה העם הכי קמצן שיצא לי לראות ולהכיר, בחיי. הם נוסעים ברכבי ספורט כדי לספור גלון למייל ומוכנים לנהוג גם כמו סבתא בשביל להשיג צריכה טובה.

 

ולגבי הרובוטים בדיוק מה שאמרו מעלה, כשלא תצטרכו לשלם 10000 ש"ח על החלפת רובוט וקלאץ' בפיאט.. אז אשקול להבא רובוטי.

Opel Adam S 2017

פורסם
לדעתי לא יעלם. כמו ששוקולד במילוי תות שדה לא נעלם, גם זה לא יעלם. מדוע? כי קיים ביקוש למרות שכולנו חושבים שזה גועל נפש.

כולנו? איך יכול להיות שכולנו חושבים שזה גועל נפש אם יש ביקוש? אני אוהב... :-)

פורסם
לדעתי לא יעלם. כמו ששוקולד במילוי תות שדה לא נעלם, גם זה לא יעלם. מדוע? כי קיים ביקוש למרות שכולנו חושבים שזה גועל נפש. אז אולי זה יהיה רלוונטי לפחות דגמים או אפילו יעלה כמו או יותר מהאוטומט, אבל זו עדיין חוויה שנהגים רבים לא מוכנים לוותר עליה.

קשה לי להאמין שגיר רובוטי יהיה מתישהו זול יותר מידני. זה כמו לטעון שמנגנון חלון חשמלי יעלה כמו מנגנון חלון ידני. אם כבר, התיבות הפלנטריות החדשות יקברו את הגיר הרובוטי הבועט והמקרקש כמו שהUSB הרג את הרדיודיסק והוידאו הרג את כוכב הרדיו.

איכס שוקולד במילוי תות.

הייתי ב"אושר עד" והיה להם מבצע על זה, כול המדפים היו שוקולד במילוי תות.

 

 

נמאס לי כבר לדון בגירים.

אייל

פורסם
הימור שלי שב-2050 לא יוצעו רכבים עם גיר ידני במדינות מפותחות כי 100% הרכבים שיהיו למכירה יהיו חשמליים או היברידיים. עד סוף המאה כבר כמעט בטוח ש 99.99% מהרכבים יהיו חשמליים, אז גם גירים אוטומטיים יעלמו.

ב2050 יהיו רכבים מעופפים

פורסם

לא נראה לי. לא חושב שתהיה טכנולוגיה מתקדמת מספיק עד 2050 (שהיא גם לא מבוססת ע מנוע בעירה פנימית, כי זה יגרום לזיהום אויר). זה גם צריך להיות זול מספיק כדי להחליף רכבים רגילים, לא רואה את זה קורה, אבל אי אפשר לדעת כמובן. נחיה ונראה (או שלא).

פורסם
אין לי אלא להסכים עם בני, אם "אוטומט" אז פלנטרי ולקוות כי התיבות המצויינות יחלחלו גם לדגמים "עממיים".אנו קצת שבויים במציאות שלנו ואולי מושפעים אוחשופים יותר לארה"ב אבל אוכלוסיות רבות אחרות ממשיכות לרכוש ולנהוג בגיר ידני מתוך בחירה. אני אגב, לא אחזור בשלב זה של חיי לגיר אוטומטי ומקווה שבבוא היום כשאחליף את הפנדה שלי, אמצא רכב ידני, על כך אני מברך שדציה נכנסה, שקקטוס נמכרת בידני, שגרסאות של ה-500X הן ידניות וכיו"ב ושיהיו לי בעתיד אופציות ראויות.

 

התיבות המצויינות כמו ZF 8 הילוכים שמותקנות ברכבי הנעה אחורית לא יכולות לחלחל לרכבים עממיים משום שברכבים האלו אין איך להתקין את התיבה. תיבת הילוכים ברכב הנעה אחורית הרבה יותר גדולה. ברכבים עממיים המנוע מותקן לרוחב, לכן הוא חולק את מקומו בתא המנוע ביחד עם תיבת ההילוכים. ברכב הנעה אחורית תיבת ההילוכים מותקנת מאחורי המנוע, זה נמצא מתחת לרצפת הרכב בחלק הקדמי (החלק האחורי של התיבה נמצא מתחת לידית הילוכים ברכבים בעלי תצורה המסורתית).

כמה שיש יותר הילוכים בתיבה פלנטרית - ככה היא מסובכת יותר. תיבות מודרניות מסובכות באופן היסטרי.

תיבה סופר מסובכת וקומפקטית להתקנה ברכב הנעה קדמית - אני בספק שזה יתרום לאמינות יוצאת דופן.

 

מצד השני יש תיבות רובוטיות כפולות מצמדים. הן מהירות, יעילות ומבנה שלהן ברובו פשוט: מדובר על שתי תיבות הילוכים מכניות, כל אחת עם מצמד שלה ובנוסף מערכת שמעבירה את ההילוכים ומתפעלת את המצמד.

אומנם DSG7 לא נחשב לגיר בין המוצלחים שיש, אבל יש המון תיבות אחרות שפועלות על עיקרון דומה ואינן סובלות מבעיות ומסוגלות להחזיק מעמד הרבה יותר ממרבית תיבות הפלנטריות. לא נדיר למשל למצוא DSG6 ששרד קרוב לחצי מיליון קילומטר במונית.

מנגד, לא נדיר תיבות הילוכים פלנטריות 6 הילוכים לא מוצלחות שבקושי שורדות 100Kק"מ, כמו למשל התיבה של GM שהייתה מותקנת בקרוז בגירסאות מסויימות (1.6 דור ראשון). או אפילו תיבות 4 הילוכים של VW שלא תמיד שרדו 100K ק"מ. ומה עם תיבות הישנות של רנו DP0? גם לא שיא האמינות.

 

אני חושב שתיבות רובוטיות כפולות מצמד, יש להן מקום ברכבים. למעשה רק סוג תיבה אחד היה לא מוצלח ועם כל האחרים אין בעיות מיוחדות (אם אתה מכיר בעיות בתיבות אחרות - אשמח לדעת).

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים


×
×
  • תוכן חדש...