Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעידן ה-DSG האם נותר עתיד לגיר הידני?


yuval1111
שימו לב! השרשור הזה בן 3063 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בהתעלם משיקולי עלות הרכישה הראשונית, ובהנחה שמחלות הילדות ונושא האמינות יבשילו ויפתרו,

האם לדעתכם נותר אופק אמיתי לגיר הידני?

 

הרי לכאורה, מעבר לסוגיית הנוחות, הגיר כפול המצמדים מהיר, חכם ויעיל פי כמה מכל נהג ממוצע (ואף מעבר לו),

שלא לדבר על חסכון בצריכת דלק וניצול אופטימלי של רצועת המומנט של המנוע.

 

מנגד, אל מול ההתפתחות המדהימה של התיבות האוטומטיות, אני לא רואה שם התקדמות בעולם הידני.

התיבות הרגילות נראות ומרגישות בדיוק כמו שהיו לפני עשר, עשרים ואפילו 30 שנה.

לא ראיתי שיפור של ממש ברמת הדיוק, המהירות, או הנוחות של התיבות הידניות.

 

בקיצור - שירת הברבור.....?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 50
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

גם מברשת שיניים, חגורה למכנסיים, צלחת אוכל וג'ינס לא התפתחו ב 30 השנים האחרונות. עומדים במקום, אין שיפור ברמת הדיוק, המהירות והנוחות. שירת הברבור?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתנייד כחמש שנים עם גיר DSG6. העברות ההילוכים חלקות כמו חמאה והגיר מהיר ביותר.

 

מה שמפריע לי זה כשמתחשק לי לנהוג באופן ספורטיבי, ההרגשה היא שיש יותר מדי הילוכים. צריך ללחוץ על המנופים יותר מדי פעמים כדי להעלות סל"ד באופן משמעותי וזה לוקח חלק מההנאה.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעבר היתרון הברור של הגיר הידני היה בהיבטים של הניצול היעיל של המנוע (ומכאן החסכון בצריכת הדלק) מחד וכמובן היכולת הדינמית העדיפה מאידך.

 

כיום הגיר כפול המצמדים עדיף, אפילו בהיבט של הנהיגה הדינמית, וגם למי שחובב נהיגה ספורטיבית, הוא נותן מענה מצוין.

 

וכן, אני בהחלט הייתי מצפה לשיפור בתיבות הידניות, עדין יש מקום רב לשיפור (למה הסטנדרטים שמקובלים אצל יצרנים ספורטיבים מובילים כמו אלפא וב.מ.וו לא אומצו בכלל התעשיה?).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש בהחלט שיפור גם בתיבות הידניות.

 

לפני 30 שנה הסטנדרט היה 4 הילוכים ידניים במכוניות עממיות. אחרי זה 5. היום יותר ויותר יצרנים מציעים תיבות הילוכים ידניות עם 6 הילוכים גם במכוניות יחסית זולות.

יותר יצרנים עברו למצמד עם התרה הידראוולית שיותר קל ונוח לשימוש.

יש מנגנון Hill holder שמקל על זינוק בעליה שלא היה נפוץ עד לפני כמה שנים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ספציפית ל-DSG יש גרסת 7 הילוכים שנותנת עתיד ורוד ובטוח לגיר ידני, אבל גם זה ישתנה מתישהו כשמשאיות גרר יצויידו בגיר אוטומטי.

בינתיים משאיות הגרר מצוידות בגיר ידני והגיר המדובר שומר על ביקוש יציב.

;)

 

בלי מכות, זה היה הומור מתבקש נוכח הכותרת....

:)

 

לעניין השרשור, לא, גירים ידניים לא ישלמו מהנוף כי בהנחה שהביקוש לרכבים זולים לא יעלם מהעולם, סביר שאותם רכבים זולים ימשיכו לעשות שימוש בגיר ידני שזול בהשוואה לשאר הסוגים האוטומטיים.

 

כמובן שגיר ידני ימשיך להגיע בחלק מהאפליקציות הספורטיביות.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תשכח שרכב עם dsg. גם יעלה יותר מרכב עם גטר ידני,למשל פאביה אוטומטית מכול ידנית,יש בערך 25-30 אלף שקל הבדל,פולו אותו דבר,בסיאט הפער נמוך יותר אך קיים.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק. הסיבה שבכלל יש תיבת הילוכים היא שרצועת המומנט של מנוע בערה פנימית צרה ומכאן נדרשים יחסי העברה כדי לנצל את האזור בו הכח של המנוע חזק מספיק. במנועים חשמליים מומנט קבוע לאורך כל גרף הסל"ד. רק החסכון במשקל הוא עצום, שלא לדבר על החסכון בייצור ובאחזקה.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם בעידן ה-ZF8 נותר עתיד לדו מצמדי?

נגעת שם. אין סיבה לקיומו של גיר רובוטי מתלבט כשיש בנמצא גיר פלנטרי מהיר, חלק ובמיוחד החלטי, כמו זה שהבאת. נדמה לי שהסיבה היחידה שאולי נותרה היא אולי משקל נמוך יותר, אולי מחיר ( ליצרן כמובן, ההבטחות לקליינט על גיר זול לאחזקה ולתיקון, נותרו על הנייר ), אולי שניהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד ישראלי שחושב שזה בסדר שהוא לא יודע להעביר הילוכים.

דאצ'יה המותג עם הצמיחה הכי גדולה שיש עכשיו רק ידני (בערך)

מי בדיוק מוכר DSG במכוניות רגילות?

לVAG זה הרס את המוניטין, פורד הפסיקו אחרי פחות משנה

גיר כזה שווה רק אם יש launch control

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3063 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...