Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3729 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לאחרונה הבנתי מחבר שבגלל שטרמוסטט נתפס במצב סגור, הלך מנוע.

 

אני זוכר עוד כמה מקרים כאלה.

 

יכול להיות שיצרנים ממליצים להחליף טרמוסטטים באופן יזום אבל אף אחד לא מיישם?

 

האם יש מכוניות שבהם יש יותר סכנה שהטרמוסטט ייתפס במצב סגור?

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

פורסם

לא נראה לי שיש המלצה

במכוניות שהיו לי והטרמוסטט נתקע סגור זה היה בפולו 96 וסיוויק 2001 לשניהם לא היה נזק למנוע כי שמתי לב שהם מתחחמות

פורסם

לתרמוסטט אין מרווח החלפה מומלץ על ידי היצרן.

כמו גם למשאבת המים, לרדיאטור או לצינורות שמחברים בינהם. כשל בכל אחד מהרכיבים האלה ועוד רבים אחרים עלול לגרום לנזק מכאני לרכב.. זה החיים. צריך להיות עם האצבע על הדופק ולשים לב לחיווי חום מנוע.

יום טוב גם לך

פורסם

הרבה אנשים נוסעים ולא מסתכלים על שום דבר שקשור לחום מנוע, מנורות וכן הלאה בלוח שעונים ואז קורה מה שקורה!

 

אני שמעתי בפורום שיש טרמוססטים שיכולים להיתקע אך ורק במצב פתוח, מעניין אם זה נכון ואם כן, אפשר הסבר?

פורסם
הרבה אנשים נוסעים ולא מסתכלים על שום דבר שקשור לחום מנוע, מנורות וכן הלאה בלוח שעונים ואז קורה מה שקורה!

 

ולא לשכוח גם שיש לא מעט מכוניות נפוצות שאין להם כלל מד-חום וקשה מאוד לדעת אם הטרמוסטט נתקע על מצב פתוח, במקרה הטוב או על סגור במקרה הרע.

די מרגיז שצריך להשתמש בבדיקת צינורות הרדיאטור או במעקב נתונים דרך OBD כדי לקבל מושג על מצב הטרמוסטט וטמפרטורת המנוע בנסיעה.

 

שהרכב חדש אולי אין בעיה עם זה שאין מד חום מנוע אבל שהרכב כבר נניח בן 5/7 בהחלט יכול להיות שהטרמוסטט יתקלקל ולא יהיה לך חיווי לגבי זה. לא ?

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

פורסם

ההיגיון אומר שעדיף לתכנן את התרמוסטט שאם יתפס זה יקרה במצב פתוח, גם תפיסת תרמוסטט יכולה להתרחש במצב של התחממות, ואז התרמוסטט במילא פתוח.

 

גם במצב סגור התרמוסטט לא סגור לגמרי, אבל באופן שמנוע כן יכול להיהרס מזה.

פורסם

ההבדל הוא שטרמוסטט תפוס פתוח לא יגרום לך נזק מידי ותוכל לנסוע ככה בלי בעיה אבל עם בלאי מוגבר.

מי שמתכנן את זה הוא גאון. מי שעדיין לא מתכנן כך תרמוסטט, חבל.

  • ספונסר פורום
פורסם

ככלל הניסיון שלי מלמד שווסת החום של המנוע קרי הטרמוסטט הוא אחד החלקים היותר

אמינים במערכת הקרור של הרכב ואין כל סיבה להחליף אותו סתם כך ללא צורך .

זה נכון שברמת החובבים זהו החשוד המיידי ורוב הטרמוסטטים משלמים בחייהם ללא סיבה

ולבסוף התקלה נמצאת במקום אחר כגון מקרן סתום או משאבת מים לא תקינה .

 

בקיצור זה מיותר בדיוק כמו החלפת מקרן או משאבת מים כטיפול מונע .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

פורסם

אני לא מתיימר לערוך סטטיסטיקה, אבל לא בטוח עד כמה תרמוסטט תפוס זה נדיר. די בטוח שברכב של אבא שלי נתפס התרמוסטט במצב פתוח, והצריך החלפה. יכול להיות שהתרמוסטט התפוס עדיין בנמצא. בכל מקרה כתבת "רוב" ולא "כל", ואני כתבתי שאני לא מתיימר לערוך סטטיסטיקה ממקרה בודד.

 

כך או כך, החלפת מקרן יקרה יותר. והחלפת משאבת מים בדרך כלל זאת לא עבודה לחובבים מתחילים.

פורסם
ככלל הניסיון שלי מלמד שווסת החום של המנוע קרי הטרמוסטט הוא אחד החלקים היותר

אמינים במערכת הקרור של הרכב ואין כל סיבה להחליף אותו סתם כך ללא צורך .

זה נכון שברמת החובבים זהו החשוד המיידי ורוב הטרמוסטטים משלמים בחייהם ללא סיבה

ולבסוף התקלה נמצאת במקום אחר כגון מקרן סתום או משאבת מים לא תקינה .

 

בקיצור זה מיותר בדיוק כמו החלפת מקרן או משאבת מים כטיפול מונע .

מחזק!

פעם בתקופות קדומות יותר של "היו היה" "ואנו באנו" תקלות תרמוסטט היו שכיחות וגם הנזקים בעקבות הכשל של התרמוסטט (אטמי ראש וכדומה)

היום זה באמת נדיר לראות תרמוסטט תקול, גם ברכבים עתירי קילומטרים וגם אם מתקלקל באופן חריג, פחות רואים נזקים נלווים ומה שנשאר זה להחליף תרמוסטט ולסגור עניין.

פורסם

תשובתך ממש מפליאה אותי - אני לא מכונאי, כך ש"נתקלתי" בפחות מקרים ממך, בזה אין ספק, אבל בוודאי שנתקלתי בטרמוסטטים תקולים, לרוב תפוסים חלקית או לחלוטין, במצב פתוח, דבר שכמעט אין בו רע (לא מספיק קר אצלנו רוב השנה...)

 

אבל אני זוכר כמה וכמה מקרים שטרמוסטט תפוס סגור גמר מנוע (ללא ספק בהקשר לגורם) - בסוזוקי סוייפט משנות ודפנדר משנות התשעים, ובעוד כמה מכוניות שאיני זוכר לפרט.

 

החלפת הטרמוסטט פשוטה וזולה עד כדי כך שקשה לחשוב על סיבה שלא להחליפו, אפילו כל שנתיים בעת החלפת נוזל קירור... גם מניעה של טרמוסטט תפוס פתוח היא בסופו של דבר חיובית.

 

ככלל הניסיון שלי מלמד שווסת החום של המנוע קרי הטרמוסטט הוא אחד החלקים היותר

אמינים במערכת הקרור של הרכב ואין כל סיבה להחליף אותו סתם כך ללא צורך .

זה נכון שברמת החובבים זהו החשוד המיידי ורוב הטרמוסטטים משלמים בחייהם ללא סיבה

ולבסוף התקלה נמצאת במקום אחר כגון מקרן סתום או משאבת מים לא תקינה .

 

בקיצור זה מיותר בדיוק כמו החלפת מקרן או משאבת מים כטיפול מונע .

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

פורסם

ודאי שתרמוסטט תפוס במצב פתוח עדיף עשרות מונים ממצב סגור מהסיבות הברורות שהזכירו, אבל עדיין המצב גורם נזק למנוע.

 

חוץ מזה, צריך להבין את הסיבה לתפיסת התרמוסטט (התחממות יתר, חפץ זר או משקעים, או סיבה אחרת) כדי לדעת אם החלפה יזומה תמנע את המצב, או שתפיסה עשויה להתרחש ללא קשר לגיל התרמוסטט וזמן השימוש בו.

פורסם

אני יודע שטרמוסטט זה מסוג הדברים ש" נגעת קלקלת" אם אין בעיות עדיף לא לגעת וכמובן להיות תמיד עם האצבע על הדופק בעיקר בתחילת נסיעה עד להגעת טמפ' עבודה..

שלומי

פורסם

על הדרך, חברים,

 

איזו דרך הכי אפקטיבית לבדוק תרמוסטט שתפוס במצב פתוח?

 

כבר שמעתי פה שזה שלפעמים המחוג יורד בנסיעה מהירה קצת מהחצי לא בהכרח אומר שזה קשור לתרמוסטט.

פורסם

הדרך הכי טובה לבדוק מצב טרמוסטט זה בזמן החלפת נוזל קירור,להוציא ולבדוק במים חמים.

בכל מקרה בזמן שמחליפים נוזל קירור שורפים שעתיים מינימום.

×
×
  • תוכן חדש...