Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3945 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חוץ ממך אף אחד לא יכול היה להבין שזו כוונת דבריך. מה גם שזה יותר מדי נראה כמו פרשנות בדיעבד. בהחלט עדיף ומוטב שזה יימחק.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

חן,

אתה בעצם טוען שהיגוי יתר שמקורו ב"יותר מדי הגה" אינו באמת היגוי יתר, נכון?

 

יצא לך פעם להתעמק בפירוש המושג "היגוי יתר"?

 

רמז:

היגוי יתר=יש יותר מדי היגוי.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם (נערך)

פעם אחת ואחרונה:

 

היגוי יתר הוא לא עודף של הגה כמו שתת-היגוי הוא לא מחסור בהגה. בשני המקרים יש חוסר התאמה בין כמה שסובבת את ההגה לבין התגובה של הרכב. בתת-היגוי - מעט מדי. בהיגוי יתר - יותר מדי.

 

לכן, ייתכן מצב של רכב שנמצא על "הצד" ועומד לרדת מהסיבוב בחלקו הפנימי - רק בגלל שההגה מסובב יותר מדי כי הרגע חזרה לו האחיזה מתת-היגוי חזק שאליו הוא נקלע קודם לכן.

 

בקיצור, מאוד לא סביר שפותח השרשור תיאר היגוי יתר.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

שמע,

היכולת שלך להתפלסף על כל נושא פשוט היא מופלאה.

 

בוא נניח שההחלקה עליה אתה מדבר אינה היגויי יתר (למרות שהיא כן) והיא גם אינה תת היגוי, נקרא לה סתם לצורך העניין "החלקת דימונה".

 

איך אתה מטפל בהחלקה של תת היגוי?

 

איך אתה מטפל בהחלקה של היגוי יתר?

 

איך אתה מטפל ב"החלקת דימונה"?

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם
שמע,

היכולת שלך להתפלסף על כל נושא פשוט היא מופלאה.

 

בוא נניח שההחלקה עליה אתה מדבר אינה היגויי יתר (למרות שהיא כן) והיא גם אינה תת היגוי, נקרא לה סתם לצורך העניין "החלקת דימונה".

 

איך אתה מטפל בהחלקה של תת היגוי?

 

איך אתה מטפל בהחלקה של היגוי יתר?

 

איך אתה מטפל ב"החלקת דימונה"?

 

אני כתבתי תשובה קצרה מאוד. אתם אלו שהתעקשתם להיגרר לעומקם של דברים, ואלמלא היה מדובר בדיגרסיה עצומה מנושא השרשור לא היתה לי בעיה להרחיב את הדיבור על הנושא מלכתחילה ולהימנע מבלבול.

 

בכל אופן, לא מדובר בהיגוי יתר. נעשה סדר:

תת היגוי פירושו שהפנית ההגה > סבסוב המרכב.

היגוי יתר פירושו שהפנית ההגה

כאן מדובר על הפנית ההגה > סבסוב המרכב > רדיוס הפניה.

 

לשאלתך:

תת היגוי - אלא אם כן מקורו בנעילת גלגלים, נפתר על ידי האטה והחזרה קלה של ההגה.

היגוי יתר - תלוי בהנעה, אבל באופן כללי האצה קלה והפנית ההגה לכיון הנסיעה.

יותר מדי היגוי - פשוט מפנים את ההגה לכיוון הנסיעה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

בוא נדייק לרגע במושגים לפני שאתה ממציא חדשים:

 

המצב שאתה מדבר עליו כפי שתיארת אותו זה תיקון חזק מדי של תת היגוי שגרם להצלפה שהובילה את הרכב להיגויי יתר.

 

שאלה:

במצב של היגוי יתר, האם סבסוב המרכב זהה לרדיוס הפנייה או גדול מרדיוס הפניה?

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

אתה צודק. זה בהחלט תיקון חזק מדי של תת-היגוי, אבל המצב שהוא מביא אותך אליו הוא לאו דווקא היגוי יתר פר סה - תלוי ברכב ובפעולות של הנהג. זה יכול להיות היגוי יתר, וזה יכול להיות סתם יותר מדי הגה.

 

בוא נגיד שאם בהיגוי יתר סבסוב המרכב (יעני, כמה שהרכב פונה) לא גדול יותר מרדיוס הפניה אז אין יותר מדי בעיה. כלומר, הנהג יעשה צלחת אבל לא יעוף מנתיבו. תלוי כמה חזקה ההחלקה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

לא סתם שאלתי את השאלות ששאלתי חן-

אם זה נראה כמו כלב ונובח כמו כלב-זה כלב.

 

ובמקרה שלנו, הסימפטומים של ההחלקה עליה אתה מדבר זהים לאלה של היגוי יתר וגם התיקון זהה משמע......תופים........:

 

זה היגוי יתר.

 

היגויי יתר זה מצב שהרכב פונה בזוית חדה יותר מרדיוס הפניה, לרוב כתוצאה מאיבוד אחיזה בסרן אחורי תוך כדי העברת משקל קדימה.

איבוד האחיזה והעברת המשקל יכולה להגרם מכל מיני סיבות בין אם פרובוקציה יזומה או תיקון חריף מדי של תת היגוי שמצליף ברכב עם חזרת האחיזה ומוציא אותו להיגויי יתר.

 

ככלל התיקון הינו היגוי נגדי וחזרה לגז (כמה גז\היגוי נגדי זה כבר בהתאם למידת ההחלקה).

 

ובא לציון גואל.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

תראה, אתה צודק שמבחינת הנהג שיושב ברכב אין הרבה הבדל.

 

אבל כל עוד הנהג לא שיחק יותר מדי עם המשקל, אז אין סיבה שתיקון של תת-היגוי יגרום להיגוי יתר. כל מה שהנהג עשה היא לתת לחיכוך של הגלגלים המופנים להאט את הרכב.

 

זה לא "מוציא" את הזנב - זה פשוט "מכניס" את האף יותר מדי....

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם (נערך)

נהג ממוצע מגיע לעיקול שמאלה במהירות גבוהה מדי, מפנה את ההגה אך הרכב ממשיך ישר בהחלקה- תת היגוי.

 

הנהג נלחץ- מהדק את סיבוב ההגה ויורד על הבלמים והרכב ממשיך להחליק במצב הזה (כמובן שכל המשקל בנקודה זו עובר קדימה).

 

מהירות הרכב המחליק יורדת עד לנקודה בה האחיזה חוזרת לגלגלים.

 

מה שיכול לקרות במצב כזה זה שהרכב יכנס להיגוי יתר כתוצאה מזה שכמעט כל משקל הרכב עדיין נמצא מלפנים ולכן הסרן האחורי מאוד קל ועם אחיזה רופפת.

 

מכאן זה כבר תלוי בסיטואציה ובכישורי הנהג, או שהוא יבצע שוב תיקון מהיר או שהוא יסיים בסבסוב.

 

כמובן שתיקון של תת היגוי יכול להסתיים ללא כל האמור אבל זה היה הסבר לתהייתך איך רכב יכול להכנס להיגוי יתר כתוצאה מתיקון של תת היגוי.

 

אסייג ואומר שבדברי אני לא מתייחס לעבודת בקרת היציבות.

עריכה אחרונה על ידי edan82

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk


×
×
  • תוכן חדש...