Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4025 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

רכב של עבודה יש 200 עצירות ביום, כל עצירה 2 דקות בצד הכביש(שוליים), הרכב מונע 8 שעות, האם מספיק להרים בלם יד ולהשאיר את הרכב על D, או עדיף לשלב לניוטרל ולהרים בלם יד, כמו שאני עושה עד עכשיו?

אני שואל מבחינה בטיחותית, בלאי פחות מעניין רכב שכור.

תודה.

פורסם

אבסלוט שלום רב !

גם לעצירה של שני דקות בלבד, מומלץ להעביר לפרקינג, וגם להרים בלם יד, וזאת רק מבחינת ההיבט הבטיחותי.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

פות"ש - להשאיר את האוטו ב-D עם בלם יד כשהאוטו מונע? אתה קורא מה שאתה כותב?!

 

אני הייתי מעביר ל- N עם בלם יד, ובירידה או עליה משלב ל- P, כמובן בשילוב בלם יד.

פורסם
פות"ש - להשאיר את האוטו ב-D עם בלם יד כשהאוטו מונע? אתה קורא מה שאתה כותב?!

 

אני הייתי מעביר ל- N עם בלם יד, ובירידה או עליה משלב ל- P, כמובן בשילוב בלם יד.

כתבתי שאני לא עושה ככה, אם זה היה רכב פרטי, ולא שכור כן הייתי עושה ככה, למה הבלאי גבוה מאוד.

מבחינת בטיחות למה עדיף לשלב P ?

פורסם

אתה לא אמור לעשות ככה, לא משנה של מי האוטו. במצב D המנוע מושך את האוטו, כלומר מעביר תנועה לממיר המומנט שמעביר את התנועה לגיר, ונעצר רק בבלמים המופעלים ע"י בלם היד (החלשים יותר). מבחינה בטיחותית - האוטו יכול להתחיל לנוע. בנוסף אני חושב שזה ייצור בלאי לממיר המומנט שיצטרך להתמודד עם התנגדות גדולה מאוד.

בקיצור - רוצה שהמנוע לא יזיז את האוטו - נתק את המנוע מהגלגלים (N).

רוצה שהגלגלים לא יתחילו להסתובב בירידה/עליה (ולא רק בגלל שהבלמים עוצרים את הרכב) - העבר גם ל-P.

 

אם אתה מתכוון להמשיך ללחוץ על דוושת הבלם - אפשר להשאיר ב-D.

פורסם (נערך)

פות"ש - אתה שואל כנראה שאלה רוטורית כי ברור שהכי בטוח זה לשם גם P וגם לדרוך בלם חנייה.

עריכה אחרונה על ידי Dan-idin
פורסם (נערך)

עמית ידידי שלום רב !

מה הנזק שנגרם לתיבה האוטומטית, בעצירה של שתי דקות בלבד ?

 

מכיוון שהשואל הדגיש בכוונה, שחשוב לו ההיבט הבטיחותי בלבד, ציינתי זאת בתגובתי הקודמת ואני לא מתיחס לעצירה יזומה של שני דקות בעת עמידה ברמזור, אלא בעמידה יזומה של הרכב, בצידי הדרך.

בברכה

צביקה

עריכה אחרונה על ידי צביקה.

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

צביקה,

שתי דקות, 200 פעמים ביום = 400 דקות.

1. העברת הילוכים מ-D ל-N/P בתדירות גבוהה תגרום לבלאי גבוה לדיסקיות.

2. השארת הרכב על מצב N/P במצב מונע = חוסר זרימת נוזל גיר = התחממות - בלאי מואץ.

 

מאור,

אם כבר, אז התשובה הרצויה הנה מצב P, בלם עזר ומנוע כבוי.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם
קצין הבטיחות של הפורום.

 

מישהו קרא לי? :wink:

 

וברצינות, מבחינה בטיחותית קודם כל צריך להבין היכן הרכב עומד. אם העצירה היא בשול בכביש הפתוח - זו נבלה וזו טריפה.

 

אם העצירה היא בתנועה אטית יותר ובמקום מסודר - כל שיטה שבה הרכב יהיה מקובע למקום עם בלם היד תהיה טובה מהבחינה הבטיחותית.

 

מבחינת בלאי, ההעברה לסרק אמנם לא מפסיקה (ברוב התיבות) את השימון ודווקא השארת ממיר המומנט מחובר היא זו שגורמת לחימום. ברם, בשל תדירות העצירה, נראה לי שעדיף להישאר בהילוך.

 

אין שום הבדל בין העמדת הרכב ב-D עם בלם הרגל או עם בלם היד. במדינות רבות, המיעוט שנוסע במכוניות אוטומטיות נוהג כך שיטתית כי לעמוד בלילה עם אורות בלם דולקות לפני הרכב שמאחור נחשב לגסות רוח.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

מאוד פשוט, מבלי להתיחחס לגורם הבלאי ורק לעניין הבטיחות של עצירת הרכב אז P עם בלם חנייה... אין תשובה טובה יותר.

×
×
  • תוכן חדש...