Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בחירת הרכב של הישראלי הממוצע


Nadav1980
שימו לב! השרשור הזה בן 3322 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

דפקתי לך את הסטטיסטיקה.

 

כוונתך שאתה מעשן נובלס ונוהג בביואיק? או מעשן סיגר ונוהג באלפא? או חלילה אלפא מעשנת שזה עוד פרמטר הזוי בתפיסה מקומית לגבי רכבים.

חברי קארספורום נהיו חברי קארספורום מכיוון שמודעים יותר למהות שבבעלות על מכונת נהיגה.

מבחינה פילוסופית (פלצנוסופית?) אין אנו, חברי הפורום, מוסמכים לדון בבחירותיו של הצרכן הישראלי הממוצע יען כי אין פה כאלה שיגנו על עצמם ויצדיקו בחירתם.

ניתן לפגוש בהם כמשתמש חדש ששואל I10 או פיקנטו? במדור ייעוץ ברכישה ואז נעלם לתהום הנשייה.

כך יוצא שאנו מפרשים את המזדואיד הישראלי דרך פילטר של חובבי רכב, כל אחד לפי השקפתו אני בטוח לא חף מכך (פרנקופיל מוטורי מוצהר).

אבל, אם לשפוט לפי יד2 ולוי יצחק, לשם ולמוניטין יש משמעות כה מכריעה עד כי הישראלי ירכוש I10/פיקנטו וינסה להפטר ממנה לאחר חצי שנה כי לא באמת התאימה לצרכיו אפילו שאלו רכבים אמינים, חסכונים ואסייתים.

אני שונא כשהקולות בראש שלי משתתקים... אני אף פעם לא יודע מה הבני ז@נ$ת האלה מתכננים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 136
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בתור בעלים של קיה אני אולי קצת משוחד, אבל אלה הסיבות שאני בחרתי בה -

value for money פלוס הצרכים שהרכב ענה לי עליהם.שומר על המחירון (שאלה של היצע וביקוש - כמו שאמרו קודם - יש הרבה קוריאנים וקיה על הכביש, אז גם הביקוש גבוה יחסית ולכן המחירון לא צונח)

אמינות - עד כה הרכב לא רואה מוסכים. נראה שצדקתי. הם גם נותנים 7 שנים אחריות. מודה שאיפשהו קשה לי לסמוך על דברים כאלה, אבל נראה לי שזה אומר משהו על החברה אם היא מוכנה להציע תוקף כל כך ארוך לאחריות.

וכמובן נוחות נסיעה. אלה בגדול הפרמטרים העיקריים... לא יודע לגבי אחרים, זה למה אני קניתי..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

amiei3 - אתה באמת מעדיף 7 שנות אחריות על המנוע, במקום מנוע עם שינים קופצות או בוכנות מתפוצצות אבל ללטף דשבורד גרמני של יבואן שיודע להוציא את המיץ ללקוחות? אתה איש מוזר שלא מבין מה זה איכות אירופאית!

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ת'רד מעניין שאשמח מאוד לראות מסקנה בסופו.

 

שני הסנט שלי (דעתי האישית בלבד):

קודם כל יש לענות על השאלה מיהו הישראלי הממוצע? ולאחר מכן לברר באיזה רכב הוא נוסע.

אני חושב שהלמ"ס מפרסם מעת לעת מידע לגבי המשכורת הממוצעת במשק. זה כיוון טוב להתחיל להבין מיהו הישראלי הממוצע.

האם מדובר על בחירת רכב חדש? או על הרכב שבו הוא משתמש כרגע?

האם מדובר על בית אב/משפחה ממוצעת? זו שאלה בהיקף קטן יותר.

נתוני מכירות רכב חדש הם מידע פתוח לציבור (אני קורא בפורום מידע מבוסס מדי פעם), גם זה יכול לעזור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בניגוד לרוב האנשים אני לא מזלזל בצרכן הישראלי(כמו שלא זילזלתי בבחירות, אבל לא ניכנס לפוליטיקה).

הצרכן הישראלי חי במסגרת של תנאים מסוימים כשהעיקרי הוא יוקר המחיה. לכן הישראלי עושה חישוב פשוט של VFM=value for money.

אמרו כאן ש"ל

רוב לא מעניין אותו שום פרמטר אחר כמו נוחות נסיעה, גימור, איכות הרכב, איכות הבניה/החומרים ועוד". זה לא שלא אכפת לו? מסגרת המחירים בארץ לא מאפשרת לו להתעניין בזה יותר מדי. ברור שאכפת לו, אבל בשקלול הסופי של עלות מות תועלת הוא יתן יותר משקל לפרמטרים אחרים.

הבוסט שראית בשנתיים האחרונות הוא השיקול של הסחירות. כמה שיש יותר על הכביש ככה יותר אנשים יקנו, יש את אלו שיזלזלו ויגידו שזו התנהגות של עדר ואפשר להסתכל על זה כשיקול לגיטימי של סחירות. מה לעשות..זה חשוב.

הרבה גם מזלזלים בבחירה באוטומטי אבל מה לעשות שרוב האנשים כאן גרים בערים עם פקקים. גם היה פה זלזול באחיזת כביש, אבל שוב, אנחנו לא אמריקה והערים כאן קרובות זו לזו שלא לדבר על גוש דן שכולה עיר אחת גדולה. כל עוד לא מדובר על אוטו שבאמת מתנודד לו על הכביש כמו שיכור, אז השיקול הזה יורד מחשיבותו עבור רוב הישראלים.

 

כמו שאמר ה"צדיק מסדום", בשורה התחתונה הקיה הוא פשוט אוטו טוב. אני מכיר כמה אנשים עם כאלו וכולם מרוצים. אז עם מחיר שנוח יחסית לכל המתחרות מדובר על הבחירה הכי טובה שיש.

+1

:mm_yeah:

 

לא יכולתי לחשוב את זה טוב יותר.

 

כשהאוטו על ליפט, ואתה שובר את הראש איך לגרום לבנק לאשר לך משכנתא שניה, לא מעניין אותך איכות הםלסטיקה, אחיזת כביש, או עפיצות הגיר.

 

חברי קארספורום נהיו חברי קארספורום מכיוון שמודעים יותר למהות שבבעלות על מכונת נהיגה.

מבחינה פילוסופית (פלצנוסופית?) אין אנו, חברי הפורום, מוסמכים לדון בבחירותיו של הצרכן הישראלי הממוצע יען כי אין פה כאלה שיגנו על עצמם ויצדיקו בחירתם.

ניתן לפגוש בהם כמשתמש חדש ששואל I10 או פיקנטו? במדור ייעוץ ברכישה ואז נעלם לתהום הנשייה.

כך יוצא שאנו מפרשים את המזדואיד הישראלי דרך פילטר של חובבי רכב, כל אחד לפי השקפתו אני בטוח לא חף מכך (פרנקופיל מוטורי מוצהר).

 

זה בדיוק למה אני לפעמים מעדיף להישמע לעצה של אדם מהרחוב, ולא לעצה של גיק בתחום כלשהו. כי לאנשים שונים יש סדרי עדיפויות שונים, בעיני גיק יהיה חשובים פרמטרים טכניים, שלא יעניינו אדם פשוט, ואדם פשוט יותר יסתכל על כל התמונה מבחינת חוויית משתמש כוללת.

 

ככה לא רק ברכבים.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ת'רד מעניין

 

קצת Off topic אבל מתי התחלנו לקרוא לשרשור ת׳רד ומדוע? הרי רוב רובם של החבר׳ה פה לא מסוגלים בכלל לבטא את זה... [emoji4]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מלא סיבות למה לקנות יונדאי וקיה, זה חכם לקנות כאלה למי שלא מבין במכוניות ולא אוהב דברים יפים ומעוצבים. גם טויוטה, ופורד...

בסך הכל סוף סוף היצרנים הגדולים בישראל זה יצרנים גדולים ולא יצרן שמתאים את הדגמים שלו לישראל במיוחד כי חצי מהמכירות שלו הם כאן,

ואז מכאן נובעת השאלה שלי שלטעמי עליה צריך להיות השרשור הזה - מי הם אותם אנשים שהולכים וקונים סוזוקי sx4, סובארו אימפרזה, מאזדה 3, ניסאנים למינהם - כל מני דגמים הזויים כאלה שבאירופה יש מהם 3 בכל מדינה, ביפן וארצות הברית לא נמכרים (להם מייצרים דגמים ראויים יותר), וכנראה יש אותם רק ברוסיה, טורקיה, ישראל ומדינות ערב. מה ההגיון לקנות מכוניות לטורקים, שנראות נורא, (יונדאי/קיה/טויטה נראים סביר), עולות יותר מיונדאי וקיה, ובעצם אין להם שום יתרון בכלל. בחיים אני לא מבין איך בנאדם הולך לסוכנות ויוצא עם דווקא כזה אוטו מכל האפשרויות שיש.

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הדגמים הזויים אלא התגובה שלך.

מאזדה 3 זה דגם הזוי? צר לי לנפץ לך את הבלון, אבל היא נמכרת בסדר גמור באנגליה ובארה״ב, עם ביקורות מצויינות.

 

ומה זה ״ניסאנים למינהם״?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מלא סיבות למה לקנות יונדאי וקיה, זה חכם לקנות כאלה למי שלא מבין במכוניות ולא אוהב דברים יפים ומעוצבים. גם טויוטה, ופורד...

בסך הכל סוף סוף היצרנים הגדולים בישראל זה יצרנים גדולים ולא יצרן שמתאים את הדגמים שלו לישראל במיוחד כי חצי מהמכירות שלו הם כאן,

ואז מכאן נובעת השאלה שלי שלטעמי עליה צריך להיות השרשור הזה - מי הם אותם אנשים שהולכים וקונים סוזוקי sx4, סובארו אימפרזה, מאזדה 3, ניסאנים למינהם - כל מני דגמים הזויים כאלה שבאירופה יש מהם 3 בכל מדינה, ביפן וארצות הברית לא נמכרים (להם מייצרים דגמים ראויים יותר), וכנראה יש אותם רק ברוסיה, טורקיה, ישראל ומדינות ערב. מה ההגיון לקנות מכוניות לטורקים, שנראות נורא, (יונדאי/קיה/טויטה נראים סביר), עולות יותר מיונדאי וקיה, ובעצם אין להם שום יתרון בכלל. בחיים אני לא מבין איך בנאדם הולך לסוכנות ויוצא עם דווקא כזה אוטו מכל האפשרויות שיש.

 

כשרכבים כאן יעלו כמו בארה"ב ואירופה ההשוואה שלך תהיה רלוונטית.

אותן מכוניות שציינת מקבילות מבחינת מחיר ורמת הכנסה לטויוטה קאמרי אמריקאית, יודע מה הם אפילו יקרות יותר.

אז כנראה שהישראלים משקיעים ברכב יותר מאזרחים אחרים בעולם, והאשמה היא במיסוי המטורף, ולאוו דווקא בבחירות של הלקוחות.

הלקוחות בוחרים את הרכב הכי טוב שהם יכולים להשיג תמורת הכסף שהם משלמים וזה נכון לכל מדינה, גם להודו עם הריקשות שלה.

 

בלי קשר יש ירידה משמעותית במכירות האימפרזה, וגם במכירות המאזדה 3 בגירסת הליסינג. גם הישראלים מבינים שיש אופציות טובות יותר.

SX-4 הוא דוגמא לרכב שנותן הרבה לשקל(כשהיה חדש בשוק), הפיסקה הראשונה שלי מתייחסת אליו.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מני דגמים הזויים כאלה שבאירופה יש מהם 3 בכל מדינה, ביפן וארצות הברית לא נמכרים (להם מייצרים דגמים ראויים יותר), וכנראה יש אותם רק ברוסיה, טורקיה, ישראל ומדינות ערב. מה ההגיון לקנות מכוניות לטורקים.

 

הסבר אפשרי: אולי משום שהישראלי קרוב אצל התורכי (או הערבי) יותר מאשר אצל האירופאי או האמריקני?

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עברתי שוב על השרשור, יש כאן בעיה אחת מרכזית שהיא לא ממש נוגעת לרכבים, היא נוגעת יותר לחלק מהחברים פה ש“קצת“ יצאו מפרופורציות.

זה בסדר לא לאהוב את התוצרת היפנית\קוראנית, בסופו של דבר זה פורום של חובבי רכב ורוב התוצרת היפנית\קוראנית לא תוכננה עבור חובבי נהיגה.

האירופאים לעומת זאת כן מייצרים דגמים שפונים אל חובבי הנהיגה אבל זה לא אומר שכל מה שיוצא מאירופה מלהיב, להיפך, עדיין רוב התוצרת האירופית הינה של רכבים שמשנעים אנשים מנקודה לנקודה.

בואו ניקח לרגע את חביבת הקהל, הגולף- יש לה יותר דגמי “שינוע מנקודה לנקודה“ מאשר דגמים שמיועדים לחובבי הגה.

החוסר פרופורציות הזה של חלק מהחברים פה גורם להם להציג את הגולף כרכב שכל דגמיו מהנים מאוד לנהיגה, הוא איכותי, הוא מאובזר, הוא נוח, הוא כייפי.

באמת?

הגולף לא באמת נוחה, היא בטח לא מהנה לנהיגה אבל היא בהחלט מאובזרת!

בחו“ל כמובן, כי הרי בארץ אתם נושאים תפילה חרישית שהגולף תגיע עם קסנון ואז נכנסים לדילמה האם יש בכלל אלוהים כי אפילו קסנון אין.

 

אם תחזרו לרגע לפרופורציות המתאימות ותרכיבו משקפיים של מר “ישראל ישראלי“ שרוצה לקנות רכב אמין, סחיר, עם אבזור רב ככל הניתן ונוחות סבירה (בהחלט)- אין ממש תחרות ליפניות\קוראניות וגם התחרות שיש מצד האירופאיות לא מגיעה מ-vag (ויסלחו המעריצים), היא מגיעה יותר מהכיוון של אופל, פז’ו\סיטרואן ופורד.

 

זה לא שתוצרת vag אינה טובה, היא בהחלט טובה וראויה, אבל ממשקפי “ישראל ישראלי“ היא פשוט מפחידה מדי לאחזקה וזה פשוט טורף את הקלפים.

 

אגב, מישהו ציין שזה בסדר לקנות יונדאי וקיה כי הרי לא כולם אוהבים דברים יפים ומעוצבים- אתה אמיתי?

ברור לך שיופי בעיני המתבונן ומה שיפה בעיני לא בהכרח יפה בעינך ולהיפך?

וזה עוד בכלל לפני שנכנס לדיון על העיצוב המרתק של הגולף שדומה לקופסא של DHL.

 

אתה אוהב את העיצוב של ה-500?

אני מכיר הרבה שכן, לטעמי היא חמודה אבל נשית מדי, כששאלתי את אישתי פעם אם היתה רוצה כזאת התשובה שלה היתה “אין מצב שאני מתניידת במכונית כזאת, היא יותר מדי נשית“ (ואישתי מאוד נשית, ממש לא איזו טום בוי).

 

ואל תקח את זה אישית, זו רק דוגמה, אני גם לא ממש מתחבר לעיצוב של הרכב שלי אבל כשאני בוחר רכב יש לי 2 פרמטרים מאוד גמישים:

1.עיצוב הרכב

2.צבע הרכב

 

כשאני קונה רכב יש לי בראש סט תכונות ומאפיינים קשיחים שעליהם אין פשרה ויש את 2 אלה שציינתי שעליהם אני מוכן להתפשר עדי לקבל את אותם מאפיינים קשיחים.

עריכה אחרונה על ידי edan82

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החוסר פרופורציות הזה של חלק מהחברים פה גורם להם להציג את הגולף כרכב שכל דגמיו מהנים מאוד לנהיגה, הוא איכותי, הוא מאובזר, הוא נוח, הוא כייפי.

באמת?

הגולף לא באמת נוחה, היא בטח לא מהנה לנהיגה אבל היא בהחלט מאובזרת!

 

עם הרבה ממה שכתבת אני מסכים, אבל מה שציטטתי למעלה ממש לא.

אינני בעלים של גולף ובעיני היא יקרה להחריד פה, אבל לטעון שהיא אינה מהנה לנהיגה זה פשוט שטויות.

אם אינך מכיר את הרכב תעשה מאמץ וקרא קצת ביקורות מקצועיות (מחו״ל, עזוב את המקומיים), ותראה מה אומרים עליה (על שלל דגמיה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב- פרופורציות זה דבר בריא בחיים.

הגולף הרגילה מהנה לנהיגה? ביחס למה? ונניח שהיא מהנה, האם זה מה שמר ישראל ישראלי מחפש?

 

ולא, צר לי, הגולף הרגילה לא מהנה לנהיגה, היא אולי מהנה יותר מרכבים אחרי בסגמנט אבל זה לא הופך אותה למהנה בסטנדרטים של חובב הגה.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוברט,

עזוב את עידן. הוא לא מבין בשיט, אני מכיר אותו. הבנאדם חושב שלנסוע על פונטו ספייס או איזה בת דודה רחוקה שלה זה פסגת הטכנולוגיה.

אטראז' מבחינתו זו פסגת הטכנולוגיה והפאר.

סליחה עידן, זה לא בשביל לפתוח איתך מלחמה. פשוט זו דעתי.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן נדב,

רשמת שאתה מתעניין בפסיכולוגיה של צרכנות, אתה בוודאי יודע שאין היום כזה דבר לקוח ממוצע

כל תורות השיווק העדכניות מדברות על פרסונליזציה של מכירה, ולכן בבסיס אי אפשר לומר משהו על לקוח ממוצע כי הוא פשוט לא קיים.

תוסיף לזה שוק מוטה רכבי ליסינג שבו אם לעובד יש בכלל בחירה, היא מאוד מוגבלת על פי רוב,

תוסיף מיסוי מאוד גבוה על מכוניות חדשות ועל דלק,

תוסיף שוק מוטה שמועות (נכונות או שגויות)

תוסיף היעדר עיתונות רכב / צרכנות אמיתית כמו בחו"ל,

וקיבלת את השוק הישראלי.

 

בנוסף, בהמשך למה שרענן כץ כתב, יונדאי וקיאה עושים מכוניות טובות, אמינות, וערכי value for money גבוהים, אז למה אתה מתפלא?

 

לדעתי דווקא כן יש לקוח ממוצע, הרי אחרת היינו רואים מגוון גדול הרבה יותר של כלי רכב על הכביש. פרט לזה אני מסכים עם כל מה שכתבת.

 

נוחות + יעילות + ערך לכסף = הרכב האידיאלי לישראלי הממוצע שמחפש ערך לכסף?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3322 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...