Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דין חלקים נוספים בעת ייבוא רכב


Maor Bracha
שימו לב! השרשור הזה בן 3364 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לחברי פורום האספנות, זאת ההודעה הראשונה כאן וכנראה שלא האחרונה, אז נעים להכיר...

עד כה הייתי בעולם הספורטיביות המודרניות (טוב, למעט ה E30) , היום עשיתי את הצעד ורכשתי רכב אספנות בארה״ב. לבנתיים לא אחשוף יותר מדי פרטים, אבל כשיגיע ארצה אפרסם הכל, כולל יומן שיפוץ עתידי.

נושא המיסוי בעת ייבוא רכב ברור לי בפני עצמו, אך מה דין חלקי חילוף חדשים אשר רכשתי בחו״ל ושלחתי אל המוכר בכדי שיזרוק בבגאז׳? הכוונה היא גם מבחינת מכס/מע״מ, וגם מבחינת הנפקת אישורים - למשל, אם יש בבגאז׳ רביעיית בולמי קוני חדשים או סט בלימה.

כמובן שאתיעץ גם עם העמיל שהומלץ ע״י כמה חברי פורום בבדיקה מוקדמת שבצעתי טרום הרכישה, אבל אשמח לשמוע מנסיונכם.

פרויקט חדש, מאור יוצא להתחרות - עקבו כאן

Toyota MR2, 1985 - Sold | Renault-Sport Clio RS (203), 2011 - Black – Sold | Subaru Impreza STI, 2003 -Java Black- Sold

Alfa-Romeo Mito QV, 2011 - Tornado blue - Sold |BMW E30 Coupe, 1989 - Alpine white - Sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במכונית הראשונה שילמתי מכס סמלי - עשו שיערוך שהיה לא ריאלי.

במכונית השניה, בלהט הויכוח על שווי האוטו, המוכסת שכחה בסוף מחלקי החילוף :-D

במכונית השלישית גנבו את החלקים :cry:

 

נמרוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה נמרוד, המקרה השלישי בהחלט אלמנט שלא חשבתי עליו.

אתה יכול להרחיב האם וכיצד המקרה טופל?

פרויקט חדש, מאור יוצא להתחרות - עקבו כאן

Toyota MR2, 1985 - Sold | Renault-Sport Clio RS (203), 2011 - Black – Sold | Subaru Impreza STI, 2003 -Java Black- Sold

Alfa-Romeo Mito QV, 2011 - Tornado blue - Sold |BMW E30 Coupe, 1989 - Alpine white - Sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ככל שהחלקים חלקים בטיחותיים אתה צריך רשיון יבוא אם לך יתכן ולא תוכל להכניס ואותם. חלקי הגה (בית הגה משאבת הגה כח, תפוחי הגה כח וחלקי בלמים חייבים רשיון יבוא כך גם ג'נטים צמיגים חייבים להיות מהשה האחרונה. מכיר מקרים בהם השמידו חלקים שהיו בבג'ז. כדאי לך אולי להרכיב אותם שם.

עריכה אחרונה על ידי oldcar

שלמה דן גדרון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה נמרוד, המקרה השלישי בהחלט אלמנט שלא חשבתי עליו.

אתה יכול להרחיב האם וכיצד המקרה טופל?

 

המכונית השלישית היתה היחידה בה השתמשתי בשירותי עמיל מכס (יוסי בכר), ולא הגעתי בעצמי לנמל.

בשיחות מראש הוא הבטיח שהוא או מי מטעמו מגיע אישית לפקח על פריקת המכולה, מה שהתברר בדיעבד כלא נכון.

כשהגרר הגיע אלי הביתה, החלקים לא היו וגם רדיו-דיסק חדש שהיה מותקן נגנב בברבריות תוך שבירת חלק מהדשבורד. דווקא את השלט של הרדיו השאירו...

התקשרתי לעמיל המכס לומר לו, והוא היה מאוד לא ידידותי.

מאחר וידעתי שאין לי כל דרך להוכיח היכן הם נגנבו ושאין כיסוי ביטוחי - לא עסקתי בזה יותר.

 

נמרוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם.

בכל אופן, חברת הלוגיסטיקה אינה מאפשרת לשלוח חלקים יחד עם הרכב, אלא מאפשרת לשלח את החלקים באמצעות חברת האחות שלהם בלבד ובמחיר מלא בטענה שהמכס לא מאפשר. מה שנראה לי קצת תמוה, מאחר ואפילו בטפסי רשיון היבוא ישנה אפשרות למלא איזה חלקים יובאו יחד עם הרכב.

לאור זאת אעדיף לטפטף את החלקים לארץ בכוחות עצמי, כרגע אין לי אינטרס להוציא הון קטן עבור כלל החלקים שארצה לעתיד במכה אחת כשאין לי חסכון כלשהו בשילוח.

פרויקט חדש, מאור יוצא להתחרות - עקבו כאן

Toyota MR2, 1985 - Sold | Renault-Sport Clio RS (203), 2011 - Black – Sold | Subaru Impreza STI, 2003 -Java Black- Sold

Alfa-Romeo Mito QV, 2011 - Tornado blue - Sold |BMW E30 Coupe, 1989 - Alpine white - Sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עצתי הראשונה - תחליף את חברת השילוח שפשוט רוצה לעשות עליך קופה. אין שום בעיה למלא את הרכב בחלקים, אפשר גם מוץ ותבן לסוס המירוצים שלך.

 

הכל בתנאי שתדווח כיאות על תכולת הרכב / המכולה

 

עצתי השניה הרכב כמה שיותר חלקים בארה"ב , תחסוך גם הובלה , גם בירוקטיה על כל חלק וחלק וגם מיסי יבוא

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הם עובדים עליך!

מותר להשים הכל באוטו (כמובן חלקים שמותר להכניס לארץ ) וכפי שציינתי להצהיר לפני! אפילו לדאוג שתהיה חשבונית עם פירוט על החלקים ולהשיג אישורים ממשרד התחבורה למה שצריך.

אני אומר את זה מנסיון שלי ושל חברי שעשו דומה .

If you don't chew Big Red, then f-*bleep* you.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם.

בכל אופן, חברת הלוגיסטיקה אינה מאפשרת לשלוח חלקים יחד עם הרכב, אלא מאפשרת לשלח את החלקים באמצעות חברת האחות שלהם בלבד ובמחיר מלא בטענה שהמכס לא מאפשר. מה שנראה לי קצת תמוה, מאחר ואפילו בטפסי רשיון היבוא ישנה אפשרות למלא איזה חלקים יובאו יחד עם הרכב.

לאור זאת אעדיף לטפטף את החלקים לארץ בכוחות עצמי, כרגע אין לי אינטרס להוציא הון קטן עבור כלל החלקים שארצה לעתיד במכה אחת כשאין לי חסכון כלשהו בשילוח.

 

הם עובדים עליך!

מותר להשים הכל באוטו (כמובן חלקים שמותר להכניס לארץ ) וכפי שציינתי להצהיר לפני! אפילו לדאוג שתהיה חשבונית עם פירוט על החלקים ולהשיג אישורים ממשרד התחבורה למה שצריך.

אני אומר את זה מנסיון שלי ושל חברי שעשו דומה .

 

האמת היא איפשהו באמצע...

 

תיאורטית, אם מיובאים חלקים חדשים (משומשים - קוסמטיים בלבד) עם הרכב ולמוכר יש רשימה מפורטת של הפריטים, לרבות חשבוניות, ניתן לדווח עליהם מבעוד מועד, להוציא את האישורים מראש ממשרד התחבורה (במקרה הצורך) וכשהרכב מגיע לארץ, המכס בוחר אם להפריד את החלקים מהרכב לתהליך שחרור נפרד (שעולה למשלח עוד כסף המשולם למכס ולמסוף המטען) או להוסיף את עלות המכס לתשלום הסופי של מיסי הרכב (לפי המיסים הרלוונטיים לחלקים).

 

מניסיוני האישי, ב-99% מהמקרים, כשמוכר מחליט לפנק את הקונה בחו"ל ושם לו חלקים ברכב, הקונה לא יודע מה בדיוק יש שם ברמה של כל חלק וחלק ומספיק שיש שם תפוח הגה, רפידה או חלק בטיחותי או כזה שנראה לשמאי/מוכס כבעייתי בזמן שהם בודקים את הרכב בארץ, בכדי לגרום לקונה להוצאה כספית גדולה בדמות הפרדת החלקים מהרכב (תשלום ראשון מסוף המטען), שינועם למחסן ערובה (תשלום שני - חברת שילוח שעושה את השירות בעבור המכס), תשלום על בדיקה ומיסים על החלקים המותרים ליבוא בלבד וזאת לאחר שהוצאו אישורים לאלו שצריך ותשלום על השמדה לאלו שאסור.

 

על המקרה המתעלל הנ"ל של התהליך הארוך והמורכב יספרו לכם ממקור ראשון רבים אשר לא הקשיבו לעצה של לא לשלוח חלקים לרכב ושלחו אותם (אגב, גם אם בכלל לא ידעו וכאמור המוכר החליט "לזרוק באוטו כמה חלקים, בכיף!") עם הרכב ונתקלו בתהליך המורכב והיקר.

 

בנוסף... על כל יום עיכוב בגלל כל נושא החלקים, כמובן שמשולמת אחסנה למסוף המטען.

 

כאמור, הבעיות מתחילות כשמדובר בחלקים משומשים וחלקים שהקונה בכלל לא יודע שיש באוטו ואח"כ "מסבכים" אותו, כמו שקורה ברוב המוחלט של מקרי היבוא בהם נשלחו גם חלקים.

 

לפותח השרשור, יש לך את הזכות כמובן לשלוח דרך מי שתרצה את החלקים, לאו דווקא דרך אותה חברה אחות. כל שאתה צריך הוא שמישהו יוציא את כל החלקים מהאוטו בארה"ב, יארוז אותם וישלח לך אותם באיזו דרך שתבחר... אופציה שניה היא כמובן להשאיר את החלקים ברכב ו"יהיה מה שיהיה", כשאתה מודע לאפשרויות הנ"ל.

 

את הנ"ל אני מכיר ממקור ראשון בשל היותי מקורב לתחום ואם אתה בכל זאת רוצה לוודא את הנ"ל, מספרי הטלפון של המכס:

אשדוד - 08-8510610

חיפה - 04-8354811

 

בהצלחה :)

 

ליאור.

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3364 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...