Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4204 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

מקודם הנעתי את האוטו והיה רעש מוזר קצת צורם/חורק.

ישר כיביתי את המנוע ופתחתי מכסה אולי לגלות מה קרה שם.

הכל נראה תקין, רצועת טיימינג חדשה, וידאתי שאין איזה חתול בטעות..

שוב הנעתי, הרעש פחת אבל האגזוז הרעיש קצת יותר (גם בהנעה הראשונית) והטורים היו קרוב ל2000 סל"ד.

נתתי קצת גז, עדיין לא נשמע חלק/תקין אבל קצת יותר טוב.

עד שנתתי לו לרדת לטורים של מתחת 1000 (ברגיל) ואז הכל חזר להיות כרגיל.

בלי רעשים מוזרים, כשנותנים גז אז נשמע תקין..האגזוז נהיה שקט וכו'.

 

מה יכולה להיות הסיבה לרעש המוזר הזה?

רכב ג'טה 2011. יום לפני תודלק פול (ומאז התדלוק לא נסע), ירד גשם - אולי נכנסו איכשהו (אין לי מושג) מים לאגזוז או לדלק עצמו?

או שמאיזה סיבה האיזור של הרצועת תזמון קצת נרטב וזה גרם לרעש?

שום נורת חיווי לא דלקה בזמן שזה קרה.

 

לאחר מכן נסיעה ארוכה (עם עצירה) בלי שום רעשים בסגנון

עריכה אחרונה על ידי PsyOr
פורסם

אגב שכחתי לציין שמדובר ב1.6 (עם רצועת תזמון) לא בtsi עם השרשרת תזמון.

 

יש למישהו השערה מה זה היה?

נשמע כמו רעש של הרצועה אבל גם האגזוז היה רועש במיוחד וכשהעליתי טורים בסרק הם היו קצת צורמים מהרגיל..

מבדיקה ויזואלית של הרצועה לאחר מכן כשהמנוע עובד לא נראה שיש משהו חריג.

אולי קצת רטיבות מגשם שאיכשהו חדר (באלכסון או משהו) גרמה לרצועה קצת להחליק או משהו?

  • ספונסר פורום
פורסם

במנוע ה1600 מדגם BSE קיימת משאבת "Secondary air pump", שתפקידה להזרים אוויר לכיוון האגזוז על מנת לגרום לחימום מהיר של הממיר, שנמצא בצנרת האגזוז.

 

יכול להיות שהרעש ששמעת קשור למשאבה הנ"ל, אבל בגלל תנאים אובייקטיביים קשה לנחש מעל דפי הפורום מה מקור הרעש.

 

בכל מקרה, אתה מוזמן להגיע אלינו למוסך לבדיקה ללא תשלום לתקינות רכבך.

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

פורסם

תאמין לי רון אם הייתי מגיע לאיזור שלך כבר מזמן מזמן הייתי קופץ, גם בלי קשר.. (אני מחבל ארץ אחר :D)

לפי סרטונים שראיתי על המשאבה הנ"ל יש מצב טוב שקלעת, בינתיים זה לא קרה שוב אז לא יודע מה הסיבה (משיטוט בגוגל יכול להיות איזה רווח קטן במשאבה או משהו בסגנון) ומקווה גם לא לשמוע את זה שוב, האינסטינקט הראשוני היה ישר לכבות מנוע ככה שאין לדעת מה באמת היה, אבל ההתנהגות של האגזוז, טורים גבוהים מהרגיל ורעש קצת צורם בזמן שנתתי גז וכשהממיר התחמם (טורים התייצבו למתחת ל1000 סל"ד בנורמל) והכל חזר להיות שקט ותקין, יותר מתאימים למשאבה מאשר לרצועה.

עד כמה מסובך לפרק את המשאבה הזאת וכמה עולה להחליף \ לשפץ?

ראיתי שברכבים מסויימים משאבה שהיתה מרעישה ככה פשוט ניתקו אותה (את הכבל שלה), עד כמה זה קריטי? (איפה שעשו את זה יש אקלים הרבה יותר קר מאצלנו, אז נראה לי מטופש לנתק אותה)

 

אגב רצועה - אם אפשר קצת סדר בנושא, קצת התבלבלתי עם רצועת טיימינג (שהיא אמורה להיות מכוסה באיזור המנוע אם אני לא טועה) לרצועת האביזרים (Serpentine belt) שאותה רואים, אני מניח שמה שהתכוונתי מדובר על רצועת האבזרים (שמתחברת לאלטרנטור וכו') ולא לטיימינג כמובן.

בקשר לרצועה הנ"ל (אביזרים) - קל להחליף רצועה \ למתוח אותה? או שזאת עבודה קצת מורכבת בדומה לטיימינג?

רצועה שאמורה להיות תקינה ומתוחה כמו שצריך - אם קצת מרטיבים אותה היא אמורה לעשות רעש? (ראיתי שאחת הבדיקות אם רצועה צריכה כיוון או מתיחה זה להשפריץ עליה מים, אם הרעש מתגבר אז צריך למתוח, אם הרעש מפסיק אז צריך לכוון. לא יודע מה קורה כשרצועה מתוחה ומכוונת).

 

תודה רבה על העזרה, נכס לפורום ולכולנו שאתה והחבר'ה כאן.

×
×
  • תוכן חדש...