Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום 20 חודשים ו30 אלף ק"מ עם מאזדה 3 2008


שביט
שימו לב! השרשור הזה בן 3315 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם

החלטתי לכתוב סיכום קצרצר אחרי קצת יותר משנה וחצי ו30 אלף הק"מ שעברתי עם המאזדה. אמנם מדובר "בסך הכל במאזדה 3" אבל תמיד טוב שיהיו עוד נתונים במאגר המידע העצום הזה שנקרא קארזפורום.

 

אז נתחיל

 

הרכב נקנה בינואר 2013 עם 96,435 ק"מ על השעון. הרכב מודל 2008, תאריך עלייה לכביש 7/2007, יד ראשונה ליסינג של אוויס ויד שנייה אחותי היקרה. הרכב רמת גימור ליסינג בסיסית אקטיב, עדיין ללא MP3 ועם 6 כריות אוויר. הרכב בצבע סגול חציל מטאלי :-D

שבוע וחצי לאחר קבלת הרכב, העפתי את רביעיית הwestlake שישבה עליו ובמקומם שמתי רביעיית ברידג'סטון bridgestone ecopia מאמצע 2012.

ב6/2013 בוצע טיפול 105K שכלל שמן 5W30 מוטורקראפט (165 ש"ח), מסנן שמן מקורי (53 ש"ח), מסנן אוויר (48 ש"ח) ורביעיית מצתים מקוריים (65 ש"ח). יחד עם 250 עבודה ומע"מ העלות הייתה 687 ש"ח.

ב5/2014 בוצע טיפול 120K שכלל שמן 5W30 מוטורקראפט (165 ש"ח), מסנן שמן מקורי (53 ש"ח), מסנן אוויר (48 ש"ח), רביעיית מצתים מקוריים (65 ש"ח) ועבודה (250 ש"ח). יחד עם החלפת נוזל קירור (עבודה+ נוזל)- 120 ש"ח, החלפת נוזל בלמים (DOT3+ עבודה)- 80 ש"ח ומע"מ העלות הייתה 923 ש"ח.

תקלות/ בלאי- שתי נורות ראשיות שנשרפו בתקופה קצרה (כנראה מאי סגירה נכונה של התופסן, כי מאז שהצלחתי לסגור אני עם אותה הנורה) וCD ששבק חיים ומציג את ההודעה check cd. טרם טרחתי לתקן את הבעיה (שומע 88FM :-D)

ביטוח לכל נהג מעל 24 עולה כ4000 ש"ח בשנה (בערך 1400 חובה/ 2600 מקיף) אצל שירביט.

צריכת דלק נמדדת לאחר כל תדלוק, בדרך הפרימיטיבית, המסורתית והיעילה ביותר. במשך כל התקופה, הצריכה הגרועה ביותר אליה הגעתי, בשלושה שבועות בהם נסענו כמעט רק נסיעות קצרות ועירוניות, או מקסימום בפקקים של איילון צפון, תמיד עם מזגן, הייתה 8.32 ק"מ לליטר.

הצריכה הכי טובה הייתה 13.11 ק"מ לליטר. הצריכה הממוצעת בכל התקופה, בהתפלגות של כמעט 50/50 עירוני/בינעירוני היא 10.65 ק"מ לליטר, עם רגל מעט כבדה על הגז מחוץ לעיר וכמעט תמיד עם מזגן.

 

סה"כ מדובר ברכב נחמד מאוד, העושה את מלאכתו נאמנה ואפילו מצליח להעלות חיוך קטנטן על השפתיים בכבישים הנכונים. דובר רבות על השלדה ואחיזת הכביש של המאזדה לעומת מתחרותיה המקבילות באותה התקופה, ואכן הרכב מהנה לנהיגה, עד כמה שמשפחתומטית 1.6 אקס ליסינג יכולה להיות. הגה חד ונוח, תגובת דוושה זריזה, בלמים חדים וטובים, שלדה יציבה ואחיזה סבירה.

עלויות האחזקה בשילוב עם פשטותה ואמינותה הן שילוב טוב מאוד, למרות שיש האומרים שזה בא על חשבון הרבה יותר מידי פרמטרים אחרים.

 

מקווה שנהניתם

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיקור מעניין מאוד, גם אני החזקתי מאזדה 3 שנת 2010 צורה חדשה יותר משלך.

הרכב היה מאוד כייפי לנהיגה יחסית למשפחתית 1600, הרגיש זריז והגה מאוד נעים ומתקשר (ביחס לקטגוריה).

צריכת דלק קצת גבוהה למנוע 1600, אבל אין תלונות נהנו מהרכב :)

כל כך קר היום שראיתי פוליטיקאי מכניס את היידים רק לכיס הפרטי שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסיקור.

המחירים שציינת לטיפולים הם במוסך מורשה יבואן? מוסך כללי? חאפר שעובד בבית?

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המחירים שציינת לטיפולים הם במוסך מורשה יבואן? מוסך כללי? חאפר שעובד בבית?

מוסך כללי. ראה כאן

מה הסיבה להחלפת מצתים מדי 15K?

ללא סיבה. במחיר כזה זה לא משנה לי להחליף בתדירות גבוהה יותר מהמלצות היצרן :-D יגידו שזה טפשי מצדי...

עריכה אחרונה על ידי שביט

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא אסון או משהו.

אישית אני לא מחליף כלל מצתים ברכבי (דיזל :-P), ברכבים של המשפחה פלאגים עולים 40 ש"ח (דנסו) ועדיין אני מחליף אותם עם המון סבלנות (עוד 2 ד' עבודה) ומשמן את ההברגה. אם המכונאי עובד ללא סבלנות, בקלות אפשר להרוס את ההברגה. לפעמים תדע את זה רק בטיפול הבא (שגם בו תחליף פלאגים). הרס פשוט כזה של ההברגה עלול להביא אותך להחלפת ראש מנוע. אני חושב שמקובל להחליף לפחות כל שנתיים/60K. וסליחה על החפירה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה העיניינית.

רמת האמינות הגבוהה שהמכונית שלך הפגינה מאפיינת את המכונית, וגם הזנחה והתעללות לא מותירות עליה רושם רב, לפחות לא ב 150 k הראשונים.

התקלות מגיעות לרוב לאחר הנסועה הזו וכוללות בעיות במותחן שרשרת התזמון, מדחסי מזגן שמרעישים ובוקסות במיתלים האחוריים, מה שגורם לרעש מרגיז בנסיעה ובלאי צמיגים גבוה מאחור.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היא דווקא לא רועשת מדי.

ממה שאני הבנתי הבלאי שהכי נפוץ להיתקל בו הוא בולמים קדמיים שפשוט לא מחזיקים הרבה יותר מ-130 אלף קילומטרים. אצלי ברכב מותקנים חליפיים שלא עושים עבודה מי יודע מה.

נקודת תורפה נוספת היא הממיר הקטליטי, אצלי הוחלף בסביבות 140 אלף קילומטרים.

ברמת העיקרון במחירים בהם נסחרות היום מאזדות כאלה יוצאות ליסינג זאת עיסקה לא רעה בכלל לפי דעתי אבל שווה להתאמץ ולחפש רכב שלא הוזנח כהוגן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה יפה ותורמת.



 

אני מחזיק ברכב זהה בתקופה של כ-3 וחצי שנים. הרכב שלי שימש כרכב השכרה בעברו ונקנה לאחר בדיקה שיצאה טובה עם קצת פחות מ-70K ק"מ. היום הרכב עם קצת פחות מ-125,000 ק"מ ולא נתקלתי בשום בעיה בלי עין הרע. למעט 4 נורות שהחלפתי (2 קדמיים, 2 נורות בלימה), צמיגים, החלפת בלמים וכיוון פרונט (פעמיים) לא הוחלף או תוקן כלום. הטיפולים לא תמיד נעשו בזמן. ובאופן כללי אני מאד מרוצה מהרכב גם מבחינת אמינות במיוחד בהתחשב שאני לא מאלה שמטפלים כמו שעון.

 

לדעתי ה-3 רכב טוב מאוד ונותן תמורה טובה ומודרנית למחיר, בנוסף הוא גם די מהנה לנהיגה וזה נחמד לחובב ההגה שלא יכול להרשות לעצמו רכב ספורטיבי או לא יכול מסיבות כאלה ואחרות לצאת מהמשבצת המשתפחתומטית (שבשבילו אגב, עדיף ללכת על גרסת ה-2.0). אני מאוד מרוצה ונהנה מהרכב, למרות שכמובן יש לרכב הזה גם חסרונות. אני אישית ממליץ למי ששוקל לרכוש רכב משפחתי בתקציב.

עריכה אחרונה על ידי cars-@-lover
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה החלפת נוזל קירור? נוזל קירור ברכב הזה מחליפים בפעם הראשונה רק לאחר 10 שנים. שאלה נוספת, ברשותי רכב זהה ואני לפני טיפול 120 אלף, לפי הספר רשום שיש להחליף רצועת הנעה (נדמה לי של המזגן הגה כח אלטרנטור). השאלה אם אכן יש צורך להחליפו? ולמה אתה לא החלפת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שכתבתי לך בפרטי ובנושא שכתבת- עד היום לא היה זכור לי למה חשבתי שמחליפים כל שנתיים.

היום ראיתי את הקובץ שצורף להודעה שלך (סריקה של שגרת הטיפולים מתוך ספר הרכב) וראיתי שאם מדובר בנוזל קירור שאינו FL22, יש להחליף פעם ראשונה אחרי 4 שנים או 90K, ואח"כ כל שנתיים. כיוון שלא ידעתי איזה נוזל קירור יש ברכבי כשקניתי אותו, החלפתי בטיפול האחרון ורשמתי לי שכל שנתיים יש להחליף.

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3315 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...