Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הגירה לחו"ל


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4287 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

סתם שאלה, אם מישהו יודע אני אשמח לקבל תשובה, לא בא לי לשלם לעורך דין ולבזבז זמן סתם.

סבתא שלי, עלתה למולדובה מרומניה, וממולדובה לישראל. במצב כזה יש אפשרות להוציא לה אזרחות ברומניה ואז גם לי?

או שזה קשר "רחוק מדי" בשביל לקבל אזרחות שם?

  • תגובות 114
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

סבתא שלך רומניה? אני לא יודע איך זה אצל הרומנים אבל אני בתהליך כזה של הוצאת דרכון בולגרי.

אמי עשתה קודם אזרחות בולגרית, ואחרי שלה היה אזרחות הוצאתי גם אני.

כמובן שכול התהליך הזה נעשה אצל עורך דין.

*pontiac tempest 1992 V6 3.1 liter

Pontiac - we are driving excitement

פורסם (נערך)
תואר באדריכלות נמשך כ5-6 שנים, בסיומו המשכורת ההתחלתית גרועה והסמכויות שלך הן כמו של הנדסאי (שלומד שנתיים וקצת). כדי לקבל סמכויות תכנון בלתי מוגבלות אתה צריך לעבור מבחן רשם שסיכויי המעבר שלו לא גדולים אחרי 3 שנים של התמחות במשרדי אדריכלים. אם אתה יותר מתחבר לתוכנה ובניית אתרים, עדיף לך ללכת על זה.

עריכה:

ראיתי שאתה מעוניין ללמוד בחו"ל, מה שרשמתי תקף לישראל.

 

גם המחזור העסקי של רוב המשרדים העצמאיים בארץ הוא לא משהו שיכול לככב בפורבס :D

הלימודים מפרכים (אני לא זוכר שישנתי הרבה בתור סטודנט. אם זו לא פרזנטציה או מבחן בסטטיקה, אז זו הפרנסה שצריך לדאוג לה),ההתמחות היא בתנאי עבדות (ברוב ה"משרדים המאמנים") הלקוחות נודניקים, השעות ארוכות והמבצעים מביאים את הג'ננה.

אם זה לא בוער בך, עדיף לך לבחור משהו אחר.

 

אם כן, ואם כבר בחו"ל, לבוגרי הטכניון של בודפשט יש (משום מה) פינה חמה בלב אצל הרשם. זה זול מאד, והלימודים שם באנגלית.

באיטליה הלימודים הרבה יותר מעניינים ומעשירים, אבל הם באיטלקית וזה יקר. תברר באתר של רשם האדריכלים אם יש סיכוי שהתואר שלך בכלל יוכר בארץ כשתחזור.

רוב הסיכויים הם שלכל הפחות תצטרך להשלים כמה קורסים כדי לגשת למבחן.

 

אני מכיר כמה קולגות שלמדו הנדסאי בארץ והשלימו 3 שנים בבודפשט.

אבל זה היה לפני 20 שנה. לא מעודכן אם זה עדיין אפשרי.

עריכה אחרונה על ידי natco

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

ההתמחות היא חובה גם למי שלא רוצה לקבל רישוי לתכנון בלתי מוגבל או שהיא רק תנאי מקדים לגשת לבחינת הרשם?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

בתור מי שבדיוק נמצא בתוך תהליך כזה, ומגיע לארה״ב בעוד כחודשיים (לעבודה, לימודים כבר השלמתי) אני יכול להגיד שהתהליך עצמו הוא לא פשוט בכל המובנים, זה מערב הרבה מאוד החלטות קטנות וגדולות, ויתורים וסימני שאלה.

 

הלימודים עצמם בחו״ל בתור מי שאינו תושב לרוב יקרים בצורה מחרידה, נתנו לך כאן כל מני רפרנסים לגבי סכומים כאלו ואחרים אבל בהחלט מדובר בסקלה אחרת של סכומים מאצלנו.

באותה נשימה שווה להזכיר שתואר ממוסד אמריקאי מוביל כזה או אחר יכול להעניק לך יתרון משמעותי, בעבודה הראשונה, לגבי המשך הקריירה כנראה שלא יהיה הבדל משמעותי.

 

בהצלחה

פורסם
ההתמחות היא חובה גם למי שלא רוצה לקבל רישוי לתכנון בלתי מוגבל או שהיא רק תנאי מקדים לגשת לבחינת הרשם?

 

ממש לא.

עובדת אצלנו במשרד אדריכלית רשומה מאד מוכשרת (אנחנו לא "משרד מאמן". סתם משרד רגיל).

היא לא מתכוונת להתאמץ לקבל את מעמד ה"רשוי" בקרוב. בינתיים טוב לה ככה.

יש לה סמכויות ל"מבנה פשוט" כמשמעו בחוק יחוד פעולות.

האמת1? זה מספיק לרוב המבנים בארץ. ממילא אף אחד לא יתן לך לתכנן מגדלים. בטח לא בשנה הראשונה. גם לא בשלישית.

האמת2? אם כבר מבנה פשוט, חבל לבזבז עוד שנתיים וחצי באקדמיה. תעשה הנדסאים ותגמור עם זה.

האמת3? אם אתה הנדסאי מוכשר, יהיה לך יותר קל למצוא עבודה מלאדריכל שהוציא את התואר בקומבינה/העתקות/פרוטקציה. בטח בתור שכיר וגם בתור עצמאי, לא מעניין את אף אחד מה למדת, כל עוד יש לך רזומה מוכח.

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

בלאט. למה לא אמרו לי את כל זה לפני 3 שנים... :lol:

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

שאלה, מישהו יכול להגיד לי לגבי החשיבות של ממוצע בגרויות בלימודים במדינות כמו קנדה, גרמניה ועוד מדינות טובות באירופה?

אני אוהב מאוד ללמוד, אבל לצערי המקצועות בתיכון היו הדבר האחרון שעניין אותי ולכן הממוצע גג 70 במקרה הכי טוב

פורסם
בלאט. למה לא אמרו לי את כל זה לפני 3 שנים... :lol:

 

עזוב אותך.

החברים ב"אגודה" וב"עמותה" רק רוצים ליצור להם דור של עבדים בשכר מינימום. אני לא חבר באף אחד מהנ"ל. אלו גופים מושחתים, גילדות של פעם, שרוצות לשמר לחבריהן מעמד ומאגר לקוחות זמין. המון אדריכלים צעירים ומוכשרים נשארים שכירים רק בגלל זה.

החשבון פשוט מאד. פחות רשיונות אדריכל=פחות תחרות על כל לקוח= יותר פרנסה לזקנים בוגרי הטכניון.

 

אם זה היה המצב לפני 20 שנה, לא הייתי הולך ללמוד את המקצוע. למרות שאני אוהב אותו מאד. אמיתי.

(בזמנו, מה שהיה דרוש זה רק לבצע סטאז' של שנתיים, ולהוכיח ניהול תכנון של פרויקטים בקנ"מ בינוני- גדול, מה שמאד פשוט לקבל, כשאבא הוא בעל המשרד שאתה עובד בו :twisted:)

 

וסליחה ממר ז. על שגנבנו לו את השרשור...

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם

אם כבר גנבנו,עוד שאלונת

 

מי שהוריו מרוקאים (שניהם עלו ממרוקו) - יש קשר לדרכון אירופאי כלשהו?

ממה שהבנתי בערך היה איזה משהו עם מרוקו ואלג'יר,וההורים בזמנו דברו ערבית וצרפתית (אם זה שייך)

 

ועכשיו גם אני מבקש סליחה מMr Z :)

GTI

I'm not insane,My mother had me tested

סאאמק כולכם.

:lol:

פורסם

הסליחה מתקבלת :wink:

כדי שבנאדם עם ידע פוטנציאלי לא יפספס את השאלה שלי...

 

שאלה, מישהו יכול להגיד לי לגבי החשיבות של ממוצע בגרויות בלימודים במדינות כמו קנדה, גרמניה ועוד מדינות טובות באירופה?

אני אוהב מאוד ללמוד, אבל לצערי המקצועות בתיכון היו הדבר האחרון שעניין אותי ולכן הממוצע גג 70 במקרה הכי טוב

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
עזוב אותך.

החברים ב"אגודה" וב"עמותה" רק רוצים ליצור להם דור של עבדים בשכר מינימום. אני לא חבר באף אחד מהנ"ל. אלו גופים מושחתים, גילדות של פעם, שרוצות לשמר לחבריהן מעמד ומאגר לקוחות זמין. המון אדריכלים צעירים ומוכשרים נשארים שכירים רק בגלל זה.

החשבון פשוט מאד. פחות רשיונות אדריכל=פחות תחרות על כל לקוח= יותר פרנסה לזקנים בוגרי הטכניון.

 

אם זה היה המצב לפני 20 שנה, לא הייתי הולך ללמוד את המקצוע. למרות שאני אוהב אותו מאד. אמיתי.

(בזמנו, מה שהיה דרוש זה רק לבצע סטאז' של שנתיים, ולהוכיח ניהול תכנון של פרויקטים בקנ"מ בינוני- גדול, מה שמאד פשוט לקבל, כשאבא הוא בעל המשרד שאתה עובד בו :twisted:)

 

וסליחה ממר ז. על שגנבנו לו את השרשור...

לא ממש גנבנו, זה רק חיזוק חיובי בשבילו למה לא מומלץ ללמוד אדריכלות בארץ. זה אחד המקצועות הכי מעניינים שיש ותחת השם הזה נכנסים המון תחומים.

בתקווה שבעוד שנתיים המצב יהיה טוב יותר.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
אם כבר גנבנו,עוד שאלונת

 

מי שהוריו מרוקאים (שניהם עלו ממרוקו) - יש קשר לדרכון אירופאי כלשהו?

ממה שהבנתי בערך היה איזה משהו עם מרוקו ואלג'יר,וההורים בזמנו דברו ערבית וצרפתית (אם זה שייך)

 

ועכשיו גם אני מבקש סליחה מMr Z :)

 

התשובה שלילית.

 

היסטורית, כאשר הצרפתים כבשו את אלג'יריה במאה ה-19, הם העניקו אזרחות צרפתית לכל ה"לבנים" ובכלל זה היהודים. מכאן שהעולים מאלג'יריה היו אזרחי צרפת, וגם צאצאיהם זכאים לאזרחות. שונה המצב של עולי מרוקו שהיתה בגדר טריטוריה בחסות צרפת ולא בשליטת צרפת.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

רק לי מציק שמוחות גדולים בורחים מהארץ?

 

נלחמנו כ"כ הרבה שנים על המדינה שלנו (ואנחנו עדיין נלחמים) יש לנו מדינה עם אופי! ואתה רוצה לברוח מהדלת האחורית? עצוב...

פורסם

אם כתבת אלי,אני לא מתכנן לברוח,אבל תמיד נחמד שיש דרכון אירופאי.

GTI

I'm not insane,My mother had me tested

סאאמק כולכם.

:lol:


×
×
  • תוכן חדש...