Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חוות דעת-טיוטה קורולה 2008 רובוטית, בניגוד למה שכולם חושבים!


oran corolla
שימו לב! השרשור הזה בן 3666 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אורן שלום,

 

אני שמח שאתה מרוצה מהרכב שלך, אך אני שואל את עצמי אם אי פעם נהגת באותו דגם עם תיבת אוטומטית פלנטרית. יש לי הרגשה שאחרי שתעשה סיבוב באחת כזאת יתכן שתשנה את דעתך על הגיר ה"נהדר".

נתתי לחבר סיבוב על שלי והוא נתן לי סיבוב על שלו שנת 2010 אני לא יגיד שאין הבדלים זה ברור,

ואני לא רשמתי שזהו הרכב האולטימטיבי לכל בעלי המכוניות אני מנסה להסביר שמה שאומרים על הגיר הזה ועל איך שכולם שוללים אותו לא נכון לדעתי

אני קורא לגיר הזה "ידני עם הקלות". ומישהו שמחפש רכב בתור רכב ראשון במחיר זול ב(גלל שירד לו הערך בגלל הגיר) אז זה הרכב המתאים שיראה עם מתאים לו רכב קצת שונה אבל עם הרבה +++ אחרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 99
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

עדכון גרסא לא יכול לקרב גלגלי שיניים. מה שיכול להיות (ואני מנחש עכשיו) זה שבמסגרת כיול של הגיר אכן קירבו את הקלאץ', כאילו גרמו לו לפצות על שחיקה (שזה בעצם הליך הכיול/לימוד של גיר רובוטי). במקרה כזה אתה תקבל יותר שחיקה ותקצר את חיי הקלאץ' וגלגל התנופה.

צודק בדיוק מה שאמרו לי.

הגלגל קלאץ מחזיק עד 120 קמ בערך, אחרי הכיול 90/100 אבל עדין שווה את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאבד רק 20% זה מאד אופטימי. תחשוב מה ההליך עושה - אתה לוקח את הקלאץ' וגלגל התנופה והופך אותם למשולבים, הלכה למעשה, רוב הזמן. בלשון עדינה, זה לא מוסיף בריאות לאף מכלול ברכב שלך. לא למצמד, לא לגלגל התנופה ולא ליתר החוליות בשרשרת, כולל ציריות וקראנק.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוראן,

 

אני כותב לך את הדברים כאחד שבא ממשפחה של טויוטות - אחד שמחזיק כבר טויוטות או לפחות נוסע עליהן משנת 2001 כאשר קנינו במשפחה את הקורולה הראשונה.

 

הקורולה הראשונה שלי היתה קורולה 96 בה נהגתי קרוב לשמונה שנים.

הקורולה השניה שלי היתה שנת 2007 אוטומט

הקורולה הראשונה במשפחה היתה שנת 2001

ואילו השניה במשפחה היתה ה2008 המדוברת עם הגיר הרובוטי

 

כיום אני נוהג על אוונסיס 2006

 

ה2001 היתה כנראה הזריזה מבין ארבעת הקורולת אבל היא היתה הקומפקטית ביותר ובאופן ניכר, נמכרה לאחר 5 שנים (נהגתי עליה רבות ואני יודע ומכיר כל פיפס בהיסטוריה שלה) מאבא שלי לגיסי ואצלו היתה משנת 2006 בערך עד כבערך לפני שנה.

 

ללא תקלה אחת! עם 300 KKM לערך.

 

היו לה את כל הפלוסים האפשריים למעט מרווח ונוחות או נעימות נסיעה - ארחיב על כך אח"כ.

 

ה2007 שלי היתה ליסינג והיא היתה נהדרת - צריכת דלק פחות טובה משאר הקורולות אבל נוחה - המינוסים היו מפתח שהיה נמצא לי ממש מול פיקת הברך, מושב אחורי שלא מתקפל וזהו בעצם.

 

ה96 היתה מקרר יפני! - לא נוח, לא שקט אבל עם אמינות מוחלטת ולמען האמת רכב שפשוט אהבתי.

 

האוונסיס - אין מה לדבר בכלל מבחינת נוחות ושקט נסיעה (עוד לאחר ששיפרתי אותה נגד רעשי דרך - רוח, כביש, מנוע) שקטה כמו רכב יוקרה גרמני (וקבילתי על זה כמה אישורים מבעלי רכבים כמו A8 ועוד) חזקה וזריזה ואמינה טפו טפו טפו אבל משעממת לנהיגה כמו כל טויוטה משפחתית אחרת גדולה או קטנה.

 

ולגבי הקורולה 2008 רובוטית - היתה אצלנו במשפחה בדיוק כשלוש שנים וכשנמכרה אמרנו "ברוך שפטרנו"!

 

אמנם לא היו תקלות שתקעו אותנו בצד הדרך - היתה החלפת שמשה אחורית בגלל אנטנה פגומה, היו שני עדכונים לגיר והחלפת קלאץ' במסגרת אחריות אבל שום דבר מעבר לזה.

 

הרכב אכן היה מרווח ונוח לישיבה אבל בין זה לבין פלסטיקה שקרקשה מכל פעימת באס של הסאב וופר שהיה מותקן ברכב לאמר שהפלסטיקה טובה?

 

הפלסטיקה ברכב הזה סבירה מינוס ואיכות ההרכבה טובה ולא יותר - יש שם יותר מידי חלקים שברגע שאתה תיסע על כביש משובש או תפעיל מערכת מוגברת אתה ישר תבין שאיכות ההרכבה ואיכות הפלסטיקה - סבירה מינוס, לא יותר.

 

הנדסת האנוש מבחינת אכסון, תפעול ובטיחות ברכב הזה מעולה בעיני.

 

רעשי דרך - כמו כל קורולה, הרכב קל כמו נוצה, לא מבודד נכון ולכן מרגישה מצועצעת משהו - לא משהו שלא ניתן לטפל בו, ניתן להביא קורולה למצב בו היא שקטה יותר מרכב יוקרה בקטגוריה דומה.

 

אבל בסופו של דבר למה מכרנו אותה?

 

כי הגיר הזה היה פשוט מזעזע! לא הצלחנו להתרגל אליו - כן, ידענו לשלוט בה היטב ללא כל בעיה אבל עדיין לא יכלנו לסבול את הגיר הזה.

 

מוריד הילוכים ללא יכולת שליטה.

במקרים מאוד מוזרים כאשר נכנסים עם הרכב לתוך כיכר בירידה הוא נתקע על הילוך שני ולא יוצא ממנו.

אתה בא לעקוף - הרכב נרדם! (מסוכן)

לדרדור בירידה היה לנו טריק של דאבל לחיצה על הבלם שהיתה מונעת את זה

 

אבל בסופו של דבר - לא כיף! מכרנו.

 

ואותו דבר קרה עם רנו מגאן 2008 שקניתי לאשתי שנמכרה רק בגלל הגיר ואובדן הערך אבל בעיקר בגלל הגיר שהוא בעל אופי דומה - יותר מוצלח ועדיין הרג את הסיכוי להחזיק ברכב.

 

השד לא כזה נורא סה"כ והרכב די חביב ומהווה פתרון נהדר למשפחה שזקוקה למקסימום רכב במינימום כסף אבל בוא נישאר בתחום הפרופורציות הבריאות - רכב לחובבי רכב - זה לא!

 

בטח שלא לחובבי הגה (נהיגה) - זה רכב לנסיעות מנהלתיות רגועות.

 

 

רעש מנוע? - בחייך, הדבר האחרון שאני רוצה לשמוע בטויוטות האלה זה את המנוע - בגלל זה אצלי באוונסיס - מתחת למכסה המנוע מודבקים לא פחות מאשר 20SQFT (שטח מגע) של חומרי בידוד - שכבה אחת של בוטילן ושכבה אחת של ספוג בעובי 2.5 ס"מ!!!

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי מושג על איזה יציבות והיגוי אתה מדבר,

הקשר בין סיבוב ההגה לכיוון הפנייה נורא רופף.

מה שאני אוהב ברכב זה שהוא זריז יחסית והאינטריור שלו נעים והמושבים לא רעים בכלל.

חוץ מזה הרכב נורא ממוצע ובינוני ואני מדבר על החדשה.

 

הקורולה הישנה הצטיינה עוד פחות בהיגוי ובתחושת הכביש שלה(אחרי ה145 ההגה הרגיש לי קל) ונכון שלגיר הרובוטי אפשר להתרגל,

אבל זה לא אומר שהוא טוב.

גם לגיר של C4 פיקאסו אפשר להתרגל אבל זה לא אומר שהוא לא חרא גיר.

 

אל תיסע מהר סתם תקבל שלילה וחבל.

Infiniti G37-Sold

Toyota Corolla 2014-חזרה לאלבר

Ford Focus 1.5 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעוונותיי ברשותי קורולה 2008 מזה כחצי שנה.

אפשר להתרגל לגיר, בזה אין ספק.

מצד שני, אני לא חושב שנהג צריך להתרגל לגיר וחוץ מזה גם אחרי שמתרגלים לגיר הוא עדין מתנהג זוועה (גם אחרי עדכוני התוכנה) במיוחד במהירויות נמוכות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטח שלא לחובבי הגה (נהיגה) - זה רכב לנסיעות מנהלתיות רגועות.

 

כאן אאלץ לחלוק עליך - דווקא בנהיגה נמרצת וספורטיבית הגיר הזה מתפקד היטב, המגרעות שלו (ושל כל חד-מצמדי) הן בנהיגה מנהלתית.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוראן,

 

אני כותב לך את הדברים כאחד שבא ממשפחה של טויוטות - אחד שמחזיק כבר טויוטות או לפחות נוסע עליהן משנת 2001 כאשר קנינו במשפחה את הקורולה הראשונה.

 

הקורולה הראשונה שלי היתה קורולה 96 בה נהגתי קרוב לשמונה שנים.

הקורולה השניה שלי היתה שנת 2007 אוטומט

הקורולה הראשונה במשפחה היתה שנת 2001

ואילו השניה במשפחה היתה ה2008 המדוברת עם הגיר הרובוטי

 

כיום אני נוהג על אוונסיס 2006

 

ה2001 היתה כנראה הזריזה מבין ארבעת הקורולת אבל היא היתה הקומפקטית ביותר ובאופן ניכר, נמכרה לאחר 5 שנים (נהגתי עליה רבות ואני יודע ומכיר כל פיפס בהיסטוריה שלה) מאבא שלי לגיסי ואצלו היתה משנת 2006 בערך עד כבערך לפני שנה.

 

ללא תקלה אחת! עם 300 KKM לערך.

 

היו לה את כל הפלוסים האפשריים למעט מרווח ונוחות או נעימות נסיעה - ארחיב על כך אח"כ.

 

ה2007 שלי היתה ליסינג והיא היתה נהדרת - צריכת דלק פחות טובה משאר הקורולות אבל נוחה - המינוסים היו מפתח שהיה נמצא לי ממש מול פיקת הברך, מושב אחורי שלא מתקפל וזהו בעצם.

 

ה96 היתה מקרר יפני! - לא נוח, לא שקט אבל עם אמינות מוחלטת ולמען האמת רכב שפשוט אהבתי.

 

האוונסיס - אין מה לדבר בכלל מבחינת נוחות ושקט נסיעה (עוד לאחר ששיפרתי אותה נגד רעשי דרך - רוח, כביש, מנוע) שקטה כמו רכב יוקרה גרמני (וקבילתי על זה כמה אישורים מבעלי רכבים כמו A8 ועוד) חזקה וזריזה ואמינה טפו טפו טפו אבל משעממת לנהיגה כמו כל טויוטה משפחתית אחרת גדולה או קטנה.

 

ולגבי הקורולה 2008 רובוטית - היתה אצלנו במשפחה בדיוק כשלוש שנים וכשנמכרה אמרנו "ברוך שפטרנו"!

 

אמנם לא היו תקלות שתקעו אותנו בצד הדרך - היתה החלפת שמשה אחורית בגלל אנטנה פגומה, היו שני עדכונים לגיר והחלפת קלאץ' במסגרת אחריות אבל שום דבר מעבר לזה.

 

הרכב אכן היה מרווח ונוח לישיבה אבל בין זה לבין פלסטיקה שקרקשה מכל פעימת באס של הסאב וופר שהיה מותקן ברכב לאמר שהפלסטיקה טובה?

 

הפלסטיקה ברכב הזה סבירה מינוס ואיכות ההרכבה טובה ולא יותר - יש שם יותר מידי חלקים שברגע שאתה תיסע על כביש משובש או תפעיל מערכת מוגברת אתה ישר תבין שאיכות ההרכבה ואיכות הפלסטיקה - סבירה מינוס, לא יותר.

 

הנדסת האנוש מבחינת אכסון, תפעול ובטיחות ברכב הזה מעולה בעיני.

 

רעשי דרך - כמו כל קורולה, הרכב קל כמו נוצה, לא מבודד נכון ולכן מרגישה מצועצעת משהו - לא משהו שלא ניתן לטפל בו, ניתן להביא קורולה למצב בו היא שקטה יותר מרכב יוקרה בקטגוריה דומה.

 

אבל בסופו של דבר למה מכרנו אותה?

 

כי הגיר הזה היה פשוט מזעזע! לא הצלחנו להתרגל אליו - כן, ידענו לשלוט בה היטב ללא כל בעיה אבל עדיין לא יכלנו לסבול את הגיר הזה.

 

מוריד הילוכים ללא יכולת שליטה.

במקרים מאוד מוזרים כאשר נכנסים עם הרכב לתוך כיכר בירידה הוא נתקע על הילוך שני ולא יוצא ממנו.

אתה בא לעקוף - הרכב נרדם! (מסוכן)

לדרדור בירידה היה לנו טריק של דאבל לחיצה על הבלם שהיתה מונעת את זה

 

אבל בסופו של דבר - לא כיף! מכרנו.

 

ואותו דבר קרה עם רנו מגאן 2008 שקניתי לאשתי שנמכרה רק בגלל הגיר ואובדן הערך אבל בעיקר בגלל הגיר שהוא בעל אופי דומה - יותר מוצלח ועדיין הרג את הסיכוי להחזיק ברכב.

 

השד לא כזה נורא סה"כ והרכב די חביב ומהווה פתרון נהדר למשפחה שזקוקה למקסימום רכב במינימום כסף אבל בוא נישאר בתחום הפרופורציות הבריאות - רכב לחובבי רכב - זה לא!

 

בטח שלא לחובבי הגה (נהיגה) - זה רכב לנסיעות מנהלתיות רגועות.

 

 

רעש מנוע? - בחייך, הדבר האחרון שאני רוצה לשמוע בטויוטות האלה זה את המנוע - בגלל זה אצלי באוונסיס - מתחת למכסה המנוע מודבקים לא פחות מאשר 20SQFT (שטח מגע) של חומרי בידוד - שכבה אחת של בוטילן ושכבה אחת של ספוג בעובי 2.5 ס"מ!!!

 

 

הקורולות האלו לא כל כך שקטות?אני נוסע בקורולה 99, בעיר, עם מזגן והכל ואתה לא שומע שום דבר, שקט הזוי ביותר, מרגיש לי כמו רכב גרמני, פרט לקצת רעש מנוע בעיר יש שקט מוחלט עם חלונות סגורים. כשיוצאים מחוץ לעיר זה גם, רק כשמגיעים למהירות גבוהה שם יש רעשי רוח אבל עדיין בקושי רעשי צמיגים. הפלסטיקה הייתה מצויינת מאז שהוא נולד ועד השנים האחרונות, אבל ברגע שאתה מפרק משהו פלסטיקי ברכבים האלו אל תצפה שלא יהיו קרקושים או שיחזרו כמושלם. הנוחות להחלפת דברים היא מצויינת. איכות חומרים טובה, ב99 אחוז מהמקרים הפלסטיק ישרוד גם 20 שנה, אבל השאלה איך?

 

אגב, איך בדיוק 2001 זריזה יותר מ2008+?

 

אני אישית חושב שקורולה זה אוטו מצויין, אבל לזקנים ובאמת משעמם. הואי כול להאיץ ל100 הכי מהר בקטגורייה שלו אבל הוא עדיין יהיה משעמם. הוא יכול להיות GTR אבל אין משהו מיוחד בנהיגה שלו. אבל .. הוא א-מ-י-ן. וזה מה שחשוב!

 

אורן, אין ספק שהטויוטות האלו דורשות שיפצור קצת ואהבתי את השיפורים שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהגתי על כזו ובלי שום ספק (אפשר גם
), מדובר בגיר הרובוטי החד-מצמדי הגרוע ביותר שקיים..

 

זה באמת החד-מצמדי הגרוע ביותר שנהגתי עליו אי פעם.

 

לאופל היה חד מצמדי אפילו גרוע יותר.

 

שכרתי קורסה לחד-יומי בציריך, אישתי, שנהיגה מבחינתה זה להתניע, להדליק רדיו ולהגיע ליעד, עוד בחניון אומרת לי, "יש לרכב תקלה, בא נחזור למשרד", כל העברת הילוך זה כאילו תאונה חזיתית ומיד אחריה תאונה מאחור! :shock:

 

לשמחתנו, לא זכינו "להנות" מהרכבים האלה בארץ.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, איך בדיוק 2001 זריזה יותר מ2008+?

 

מרכבים קלילים יותר ובעיקר עניין של תחושה. בפועל, יתכן שמדובר ב 12-13 שניות כמו כל משפחתומטית ממוצעת.

אם לדוגמא ניקח את הלנטיס 1.8 (לכשהיו חדשות), הן הוגדרו כ"טילים בליסטיים" ואני מאמין שהשחוטות שבהן עדיין עשויות להיות זריזות יותר, לפחות מהסקייעקטיו 1.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהגתי על מודל 1998 חדשה לחלוטין ("מהניילונים") ועל 2009 כמעט חדשה לחלוטין. על שתיהן צברתי הרבה מאוד קילומטרים.

ה-98 הייתה בנויה באופן איכותי יותר, הרגישה זריזה יותר (ביצועים די דומים מבחינה אוביקטיבית) וללא ספק הייתה מהנה הרבה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין אם הגיר הרובוטי של הקורולה גרוע יותר מאשר הרובוטי של סיאט מיי ואחיותיה.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע אורן אתה אולי מבסוט על ה"כמעט ידני" הזה עם הלחצנים מאחורי ההגה, אבל זה בגלל שאתה צעיר ואוהב כפתורים (כמו כל בחור צעיר) ולא מנוסה מדי על הכביש, העניין הוא שלאחד כמוך אין מה לחפש בכלל בטויוטה קורולה, זה רכב לסבתות וסבים.

מנוע שנשמע טוב? איך 1,600 של משפתחומטית יכול להישמע טוב? הרכב עף בסיבובים? בטח שהוא עף, הצמיגים שלו גמורים והנהג שלו לא באמת יודע לנהוג.

אם אתה עף במושב, זה סימן גדול מאד שתנוחת הנהיגה שלך לא נכונה, בכל אופן, לקרובת משפחה שלי הייתה קורולה כזאת, ולחבר יש את הדגם האוטומטי, נהגתי על שניהם, הבדל של שמיים וארץ, האוטומטית מרגישה כמו עוד משפחתית 1600, והרובוטית מרגישה כמו גאדג'ט שפיתח מהנדס שיכור.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וזה גם אחד הצעירים הבודדים שאני רואה שממש מתלהבים מלנהוג במשפחתומטית - זה טוב זה! :-P

 

ואושריקו - אם אתה קורא לקורולת רכבים שקטים - אז מנסיון רב מאוד ועוד תשים לב מאיפה אני מגיע - אתה עוד לא יודע מה זה רכב שקט.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3666 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...