Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4474 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי,

אני נער בן 20 נהג חדש שמתלבט איזו מכונית ראשונה לקנות. אחרי חיפושים רבים שני רכבים משכו את צומת ליבי שהן הסוזוקי בלנו בין 2000 - 2002 והונדה סיוויק 2000.

 

הסוזוקי בלנו היא אוטומטית ובסיוויק ישנה התלבטות בין הידני לאוטומט ובקיצור במקרה שלי לא הכי משנה למרות שהייתי מעדיף ידני בגלל שהיא יותר חיסכונית.

 

הדרישות שלי מהאוטו הם:

1. הכי חשוב חסכוני, כמה שפחות הוצאות וכמה שיותר אמין.

2. שיהיה בטיחותי, אני יודע שהבלנו לא הכי בטיחותית אבל הייתי רוצה לשמוע שוב את רמת הבטיחות שלה אחרי מערכת הABS ושני כריות אוויר ובדיוק כך גם בדגם של ההונדה.

3. שיתאים לנהג צעיר, אוטו שיראה טוב.

4. חווית נסיעה, שלא ימאס לנסוע באוטו וארצה לנסוע כמה שיותר.

 

ובקיצור על מה אתם הייתם ממליצים לי? סוזוקי בלנו או הונדה סיוויק?

מכל הבחינות ומבחינה הכי חשובה חיסכון ואמינות.

 

תודה רבה לכם על העזרה, פעם ראשונה שלי כאן. (:

פורסם

א.מה התקציב שלך?

ב.הבאלנו תהיה חסכונית יותר,רוב הסיכויים גם ניתן למצוא דגם שמור יותר, רמת בטיחות זה באמת הצד הבעייתי שלה.

מחירי החלפים המקוריים שלה יחסית זולים שלא לדבר על רמת מחירי הטיפול.

אבל ה-1600 של הונדה יותר טוב ברמת הביצועים.

עוד רכב יפני טוב זה הטיוטה והניסן אלמרה לדעתי עדיף גם לבדוק רכבים אירופאים שיביאו לך באמת חבילה מושלמת לרכבים משפחתיים במידה וקיים לך הצורך לרכב כזה.

ג.חשבת לבדוק רכבי סופר מיני?

פורסם (נערך)

קודם כל למד לנהוג, אח"כ חשוב על רכב "מעניין". ממילא כל רכב בן 15 שתרכוש יהיה שחוק.

 

מבחינת עלויות תחזוקה - כיון שמדובר ברכב שחוק הכל עניין של הימור. אתה יכול לקנות מכונית עם 200000 ק"מ ולנהוג עוד כמה עשרות אלפים בלי בעיות, ובאותה מידה אתה יכול להתקע עם תקלה גדולה יום לאחר הרכישה. הכלל העיקרי לגבי כלי רכב ישנים - מצב הרכב הספציפי יותר חשוב משם היצרן או הדגם.

 

לגבי הבטיחות - הבאלנו נבחנה ב-EuroNCAP וקיבלה 1.5 כוכבים, אולם הדגם שנבחן היה חסר כריות אויר או ABS שהיו סטנדרטיים בדגמים שנמכרו בישראל, אני מניח שהדגם ה"ישראלי" היה מקבל ציון יותר טוב. לגבי ההונדה - אאל"ט בארץ נמכר דגם אמריקאי כך שציון ה-EuroNCAP לא רלוונטי לגביו (הדגם שנבחן וקיבל 2.5 כוכבים היה שונה). מכל מקום, מצב הרכב הספציפי שתרכוש יהיה משמעותי, בהתאם לשחיקה ובמיוחד בהתאם למצב השלדה שלו.

 

וההערה שלי לכל צעיר שמבקש ייעוץ לגבי "רכב ראשון" - בדוק אם יש לך ההכנסה החודשית הדרושה לאחזקתו. לפחות 1500-2000 ש"ח לחודש שישרפו על הרכב ולא ילכו לחסכון לעתיד.

 

ותיקון קטן - הדגמים משכו את תשומת לבך, אולי זה קרה בצומת.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
א.מה התקציב שלך?

ב.הבאלנו תהיה חסכונית יותר,רוב הסיכויים גם ניתן למצוא דגם שמור יותר, רמת בטיחות זה באמת הצד הבעייתי שלה.

מחירי החלפים המקוריים שלה יחסית זולים שלא לדבר על רמת מחירי הטיפול.

אבל ה-1600 של הונדה יותר טוב ברמת הביצועים.

עוד רכב יפני טוב זה הטיוטה והניסן אלמרה לדעתי עדיף גם לבדוק רכבים אירופאים שיביאו לך באמת חבילה מושלמת לרכבים משפחתיים במידה וקיים לך הצורך לרכב כזה.

ג.חשבת לבדוק רכבי סופר מיני?

תודה על התגובה הבונה,

א. התקציב שלי באיזור ה16K +/-

ב. שמעתי שהניסן טובה ואיכותית אבל זה אוטו חרוש אצלנו במשפחה ובמשכונה ובאלי משהו אחר ושונה. ובדקתי גם את הטיוטה אבל הן נורא יקרות, מבקשים המון על שנתונים ישנים, 18K ל98-99

ג. סופר מיני נשמע לי נחמד אבל רוב המכוניות שראיתי הן נשיות כאלה כמו היונדאי גטס, אם תצאי לי משהו שיראה גם גברי אולי אשכול זאת חח

חשוב לציין שיש לי עדיפות גדולה לרכב יפני.

תודה!

קודם כל למד לנהוג, אח"כ חשוב על רכב "מעניין". ממילא כל רכב בן 15 שתרכוש יהיה שחוק.

 

מבחינת עלויות תחזוקה - כיון שמדובר ברכב שחוק הכל עניין של הימור. אתה יכול לקנות מכונית עם 200000 ק"מ ולנהוג עוד כמה עשרות אלפים בלי בעיות, ובאותה מידה אתה יכול להתקע עם תקלה גדולה יום לאחר הרכישה. הכלל העיקרי לגבי כלי רכב ישנים - מצב הרכב הספציפי יותר חשוב משם היצרן או הדגם.

 

לגבי הבטיחות - הבאלנו נבחנה ב-EuroNCAP וקיבלה 1.5 כוכבים, אולם הדגם שנבחן היה חסר כריות אויר או ABS שהיו סטנדרטיים בדגמים שנמכרו בישראל, אני מניח שהדגם ה"ישראלי" היה מקבל ציון יותר טוב. לגבי ההונדה - אאל"ט בארץ נמכר דגם אמריקאי כך שציון ה-EuroNCAP לא רלוונטי לגביו (הדגם שנבחן וקיבל 2.5 כוכבים היה שונה). מכל מקום, מצב הרכב הספציפי שתרכוש יהיה משמעותי, בהתאם לשחיקה ובמיוחד בהתאם למצב השלדה שלו.

 

וההערה שלי לכל צעיר שמבקש ייעוץ לגבי "רכב ראשון" - בדוק אם יש לך ההכנסה החודשית הדרושה לאחזקתו. לפחות 1500-2000 ש"ח לחודש שישרפו על הרכב ולא ילכו לחסכון לעתיד.

 

ותיקון קטן - הדגמים משכו את תשומת לבך, אולי זה קרה בצומת.

היי, תודה על התגובה הבונה, חשבתי דיי לעומק לפני שחשבתי לרכוש אוטו, אני סטונדט לקראת גיוס בעל משכורת חודשית של 2500 ש"ח שכנראה גם אמשיך לעבוד בזמן הצבא ואקנה רק אחרי שאדע בדיוק את את תפקידי הקבוע ואחרי שאקבל אישור עבודה. הסיבה שאני כלכך רוצה לקנות אוטו זה בגלל שאין לנו רכב במשפחה ולהורים יש מוגבלויות פיזיות ואחותי גרה בצפון הארץ ואנחנו במרכז ובכלל הרכב יקל נורא על חיינו ולכן גם ההורים יעזרו המון עם הדלק. כך שבנוגע להחזקה מביחנת משכורת קבועה והוצאות אני חושב שאסתדר.

חשוב שתדע שאני לא הולך לקנות אוטו שחוק או אחרי 200KM, ממש לא אני מחפש יד ראשונה/שנייה בסביבות ה150, 160 גג קילומטר ואני גם לא מתכוון לנסוע כלכך הרבה באוטו. אני אקנה רכב שמור ככל הניתן בלי תאונות ובלי מכות פח ואני אקח בן דוד מומחה לקראת רכישת האוטו וגם כמובן אעשה בדיקה מקיפה במוסך והכל כמו שצריך.

15K זה גם סכום לא נמוך מידי, לדעתי זה מחיר סביר לאוטו שישרת אותי לתקופה של שנתיים - שלוש. ושני הדגמים שהצאתי שניהם ידועים באמינות שלהם ויש להם גם שוק דיי חזק.

אני מבין את הדאגה שלך אבל חשבתי על הכל וקראתי הרבה ואני לא סתם רץ לרכוש מכונית, יש לי מלא סיבות לכך.

אשמח אם תוכל לתת לי חוות הדעת על הדגמים שהצאתי או להציע משהו דומה. תודה רבה.

פורסם

קודם כל - לפי ההודעה האחרונה שלך הרכב אמור לשרת את כל המשפחה. האם המשפחה תשתתף גם בעלויות? אם כן - אולי תוכל להתקדם קצת בשנתון. קשה לי להאמין שתוכל להשיג רכב בן 15 עם 150,000 ק"מ רכבים טובים מסוג זה נמכרים מפה לאוזן, התוך המשפחה.

לגבי סופרמיני - אני לא מקבל את המונח "רכב נשי". אני מכיר רק "מתאים לצרכים" ו"לא מתאים לצרכים". אתה לא קונה יגואר ולא מרצדס, וההבדל ברושם שתעשה עם קורולה לבין הרושם שתעשה עם פונטו לא קיים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
קודם כל - לפי ההודעה האחרונה שלך הרכב אמור לשרת את כל המשפחה. האם המשפחה תשתתף גם בעלויות? אם כן - אולי תוכל להתקדם קצת בשנתון. קשה לי להאמין שתוכל להשיג רכב בן 15 עם 150,000 ק"מ רכבים טובים מסוג זה נמכרים מפה לאוזן, התוך המשפחה.

לגבי סופרמיני - אני לא מקבל את המונח "רכב נשי". אני מכיר רק "מתאים לצרכים" ו"לא מתאים לצרכים". אתה לא קונה יגואר ולא מרצדס, וההבדל ברושם שתעשה עם קורולה לבין הרושם שתעשה עם פונטו לא קיים.

 

המשפחה לא מתכוונת להשתתף בקנייה אלא בביטוח ובדלק.

ואפשר למצוא רכבים כאלה שומרים, עובדה אתמול מישהו פרסם ביד שניה סוזוקי בלנו 2001 יד ראשונה עם 130,000 שזה חלומי כמובן אבל בגלל שהמלווה עוד לא נגמר איני יכול לקנות את הרכב עכשיו.

בלנו ידועים כרכב שני למשפחה וניתן למצוא עשרות מהם עם קילומטרז נמוך ורובם בגבול ה150,000. שוב אפשר למצוא כאלה, יש גם הונדות רק שהמוכרים שהם מקפיצים את המחיר ל18,000 ואחרי התמקחויות אפשר לרכוש גם ב17,000 אבל השאלה אם זה שווה את הכסף והאוטו יהיה אכן חסכוני.

 

שוב אתה ביקורתי, אני בחור צעיר ובכל זאת ארצה משהו נחמד שלא רק יעלה על הצרכים שלי אלא בכלל בכל פעם שאכנס ויראו אותי עם האוטו יהיה לי תחושה כיפית כזאת ולא ההפך כי אני נוסע בגרוטאה. גם ה15K אני מאמין שאפשר למצוא רכבים נאים לצעירים.

 

חבל שאתה תמיד מקציין ומזלזל במקום לחפש לעזור ולבוא לקראת.

פורסם (נערך)

תראה, גם אני הייתי פעם בחור צעיר. היום אני כבר לא כל כך, למעשה כנראה שהבן הצעיר שלי מבוגר ממך. ההבדל בינינו היה שאני לא מיהרתי לרכוש רכב בגיל 20, ואת הכסף שהרווחתי חסכתי לטווח הארוך. ברור לי שמצבך שונה כיון שאצלך מדובר ברכב הראשון במשפחה. תביא בחשבון שאם המשפחה תשתתף בעלויות האחזקה יוטל עליך גם תפקיד הנהג המשפחתי, זה שלוקח את אבא לסידורים ואת אמא לסופרמקרט (או להפך, הרי לא פירטת את חלוקת התפקידים במשפחה).

 

אתה עדיין מתלהב מהרעין של החזקת רכב. אני מבטיח לך שההתלהבות תעבור תוך מספר שבועות מהרכישה, וגם בעניין הזה אני נדיב. בדיוק כמו ההתלהבות מטלפון חדש: משך כמה ימים אתה לא מפסיק לשחק ולהשוויץ בו, אחרי שבוע-שבועיים אתה כבר שוכח שמדובר במכשיר חדש, והוא הופך להיות מכשיר פונקציונאלי נטו. ותאמין לי שגם לבחורות לא יהיה אכפת באיזה רכב אתה נוהג, כל עוד אתה יודע לתת להן את היחס הדרוש, וכמובן אם הרכב לא נראה כמזבלה. הרי אין לך תקצב לאיזה רכב מנקר עיניים, ולאף אחת לא יהיה אכפת אם תנהג בבאלנו, הונדה או יונדאי גטס, כל עוד אתה נוהג נהיגה בטוחה.

 

יש לי נסיון רב עם סוזוקי, והנסיון חיובי מעיקרו. הראשון שהיה לי היה באלנו 1996 שקניתי כאשר היה כבן 6 וההחזקתי כ-5 שנים, הבעיות היחידות שהיו לי היו תיקוני סטארטר פעם בשנה-שנתיים. מאז היו שני ליאנה (ליסינג) וכיום יש SX4 בת 3.5 וסויפט בן כ-8 חודשים. וגם לאבא שלי יש ליאנה בת 12, אמנם עם נסועה נמוכה, אבל אמינות מצויינת - ובגיל 12+ השנים מדברות יותר מהנסועה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

בגיל 19 הייתה לי סיוויק 2001, למשך כשנה בערך. הייתי מאוד מבסוט ממנה, חסכונית מאוד, אמינה, (עשיתי טיפול גדול של טיימינג והכל). לא צצו בעיות פתאומיות והק"מ היה די גבוה 210 קמ.

נהנתי מהאוטו ומכרתי במחיר שמשתלם לי.

פורסם

בכך שיש את אותו הרכב במשפחה זה יתרון לא חסרון.

16 אלף שקל על סוזוקי באלנו זה אוברקיל(ואני מחזיק ברכב כזה).

במידה המוגבלויות לא כוללות כיסא נכים אני לא רואה סיבה לפסול סופר מיני.

במיוחד אם יש מגבלות פיזיות הייתח הולך על רכב אירופאי בגלל הנוחות.

הכיסא של הבאלנו יחסית סביר לנסיעות ארוכות מול ניסן.

פורסם

רק לא באלנו. הרכב קיבל הזהרת בטיחות חמורה, ויש לזה באמת סיבה. אישית מכיר כמה אנשים שנפצעו ברכב הזה בזמן תאונה לא כ"כ רצינית ובמהירות נמוכה. עדיף לחפש משהו יותר בטיחותי.

פורסם
תראה, גם אני הייתי פעם בחור צעיר. היום אני כבר לא כל כך, למעשה כנראה שהבן הצעיר שלי מבוגר ממך. ההבדל בינינו היה שאני לא מיהרתי לרכוש רכב בגיל 20, ואת הכסף שהרווחתי חסכתי לטווח הארוך. ברור לי שמצבך שונה כיון שאצלך מדובר ברכב הראשון במשפחה. תביא בחשבון שאם המשפחה תשתתף בעלויות האחזקה יוטל עליך גם תפקיד הנהג המשפחתי, זה שלוקח את אבא לסידורים ואת אמא לסופרמקרט (או להפך, הרי לא פירטת את חלוקת התפקידים במשפחה).

 

אתה עדיין מתלהב מהרעין של החזקת רכב. אני מבטיח לך שההתלהבות תעבור תוך מספר שבועות מהרכישה, וגם בעניין הזה אני נדיב. בדיוק כמו ההתלהבות מטלפון חדש: משך כמה ימים אתה לא מפסיק לשחק ולהשוויץ בו, אחרי שבוע-שבועיים אתה כבר שוכח שמדובר במכשיר חדש, והוא הופך להיות מכשיר פונקציונאלי נטו. ותאמין לי שגם לבחורות לא יהיה אכפת באיזה רכב אתה נוהג, כל עוד אתה יודע לתת להן את היחס הדרוש, וכמובן אם הרכב לא נראה כמזבלה. הרי אין לך תקצב לאיזה רכב מנקר עיניים, ולאף אחת לא יהיה אכפת אם תנהג בבאלנו, הונדה או יונדאי גטס, כל עוד אתה נוהג נהיגה בטוחה.

 

יש לי נסיון רב עם סוזוקי, והנסיון חיובי מעיקרו. הראשון שהיה לי היה באלנו 1996 שקניתי כאשר היה כבן 6 וההחזקתי כ-5 שנים, הבעיות היחידות שהיו לי היו תיקוני סטארטר פעם בשנה-שנתיים. מאז היו שני ליאנה (ליסינג) וכיום יש SX4 בת 3.5 וסויפט בן כ-8 חודשים. וגם לאבא שלי יש ליאנה בת 12, אמנם עם נסועה נמוכה, אבל אמינות מצויינת - ובגיל 12+ השנים מדברות יותר מהנסועה.

שוב תודה על התגובה הבונה, אני אישית לא רואה סיבה לחסוך כסף למשהו אחר, במציאות כמו שלנו לבית לא אוכל לחסוך וגם לא לרכב יוקרתי או אפילו ממוצע כי אם יקרה משהו לא יהיה לי את הכסף לתיקונים ולטיפולים לכן אני לא צריך כרגע יותר מרכב זול ואמין.

אני יודע שבנוגע להתלהבות תרד לי הרבה אחרי הרכישה וזה אבל עדיין, לבחור שלא היה להוריו בחיים רכב ויודע שלא יצא לו לנהוג על רכב מלבד הרכב הפרטי שיהיה לו אני לא חושב שאי פעם אתאכזב כלכך, לא משנה מה יקרה אני בטוח שאתלהב מהנסיעות גם אחרי שנה ויותר.

ההתעניינות שלי בבלנו גוברת מיום ליום, שני דברים בה דיי מאכזבים אותי:

1. שהיא לא בטיחותית - דיי מפחד מהקטע הזה, לא בגללי אלא בגלל האחיינים שלי שאולי יצא לי להסיע אותם.

2. הטמבון שלה נופל כזה, שניה מלהתפרד, ברוב הבלנות קיימת התופעה הזאת וזה דיי מאכזב שהרכב שלך נראה כאילו הוא עוד שנייה מתפרק.

 

בגיל 19 הייתה לי סיוויק 2001, למשך כשנה בערך. הייתי מאוד מבסוט ממנה, חסכונית מאוד, אמינה, (עשיתי טיפול גדול של טיימינג והכל). לא צצו בעיות פתאומיות והק"מ היה די גבוה 210 קמ.

נהנתי מהאוטו ומכרתי במחיר שמשתלם לי.

תודה לך על התגובה הבונה, לעצרי הסיוויק 2001 יחסית יקרות מה2000 ונעות בסביבות ה20K שזה חורג מהתקציב שלי.

בכך שיש את אותו הרכב במשפחה זה יתרון לא חסרון.

16 אלף שקל על סוזוקי באלנו זה אוברקיל(ואני מחזיק ברכב כזה).

במידה המוגבלויות לא כוללות כיסא נכים אני לא רואה סיבה לפסול סופר מיני.

במיוחד אם יש מגבלות פיזיות הייתח הולך על רכב אירופאי בגלל הנוחות.

הכיסא של הבאלנו יחסית סביר לנסיעות ארוכות מול ניסן.

תודה לך על התגובה,

היית ממליץ לי על הבלנו? ולמה?

איזו סופר מיני היית ממליץ לי?

אני אישית לא בדקתי כי אני פחות נוטה למכוניות אירופאיות, אני רוצה יפנית - הכי אמין.

רק לא באלנו. הרכב קיבל הזהרת בטיחות חמורה, ויש לזה באמת סיבה. אישית מכיר כמה אנשים שנפצעו ברכב הזה בזמן תאונה לא כ"כ רצינית ובמהירות נמוכה. עדיף לחפש משהו יותר בטיחותי.

אני מודע לכך ואני דיי חושש אבל אולי בגרסה עם המערכת ABS וכריות אוויר האוטו הרבה יותר בטיחותי.

אני מאמין שאהיה נהג זהיר מאוד.

פורסם

לרכב עד תקציב 12 אלף באלנו זה רכב טוב אפילו גרסת הסטיישן שלה יש לוק יחסית סביר.

מבחינת סופר מיני יש לה מבחר יחסית גדול:פיאט פונטו ספייס,פיז'ו 206,רנו קליאו.

משפחתית: רנו מגאן דור ראשון ידנית,כנ"ל גם פיז'ו 406 ידנית.

פורסם
הבעיה שלא הכל תמיד תלוי בך. תאונה יכולה להיגרם גם ע"י נהג מלפניך, מאחורך, משמאלך, ומימיניך.

כן אני יודע ולכן אני דיי חושש בנוגע לבלנו.

לרכב עד תקציב 12 אלף באלנו זה רכב טוב אפילו גרסת הסטיישן שלה יש לוק יחסית סביר.

מבחינת סופר מיני יש לה מבחר יחסית גדול:פיאט פונטו ספייס,פיז'ו 206,רנו קליאו.

משפחתית: רנו מגאן דור ראשון ידנית,כנ"ל גם פיז'ו 406 ידנית.

בפיאט אני בחיים לא אגע, לדוד של חבר היה אותה ולא מזמן הלך לו הראש מנוע ובכלל הוציא עליה כלכך הרבה ואני בכלל לא אוהב את הרכב הזה.

פיז'ו והרנו שניהם צרפתיים, הרבה הציאו לי על הקליאו בגלל שהיא חסכונית והכל אבל בעלי מוסכים ממש ממש לא ממליצים על הרכב הזה, יותר מידי חשמל ותקלות.

פיז'ו גם כך לא הרכב הכי אמין, וגם ההמלצות עליו לא משהו בכלל.

אתמול ראיתי ביד שניה את הטויוטה יאריס שנת 2000, רכב מאוד אמין וחסכוני, אולי אוכל למצוא אותה במחיר טוב. לא מספיק שהיא אמינה מאוד היא מאוד מאוד חסכונית. אוט' 1:15 וידני 1:17. מוכרים אותה דיי גבוה אפילו מעל המחירון אבל ב17,000 אולי אוכל למצוא משהו.

פורסם

ראית את האיבזור של טיוטה מול רכב אירופאי זה הבדלים כאלה גדולים ועוד לשלם עליו כל הרבה באמת שאני לא רואה סיבה.

יש בך מלא סטיגמות וזה בסדר כי זה הכסף שלך אבל אל תצפה שמשהו יסכים איתך לגבי שטיוטה משנת 2000 שווה 17אלף.

×
×
  • תוכן חדש...