Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4572 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם !

 

ברשותי מאזדה 3 2006 1.6 כשנסעתי ברכב הבחנתי ברעש מוזר מהמנוע רעש של חיכוך מוגבר.

לא התחמם המנוע ולא יצא עשן לבן , נוזל קירור קיים ויש מיכל מלא , אך היה חסר שמן , המדיד הראה

שקיים שכמעט ואין שמן , מילאתי שמן 5W30 בכמות הרצויה.

הרעש שהיה מהמנוע נעלם , רק בהנעה עם מנוע קר יש למס שניות רעש מוזר והוא נעלם לאחר כמה רגעים.

האם המנוע ניזוק ? ויש להכניס מידית את הרכב למוסך ?

ואם הוא ניזוק , מה ההשלכות ?

לא שמתי לב לירידה בביצועי המנוע או לביות נוספות לאחר מילוי השמן.

 

אודה על התיחסותכם , תודה !

פורסם

שלום רב, וברוך בואך לפורום !

80 אחוז מחברי הפורום, לפחות הם אנשים עובדים, ואינים זמינים תדירות ליד מחשב, כולם מגיבים בפורום בהתנדבות, ושלא על מנת לקבל פרס.

לכן תיהיה סבלני.

לגבי שאלתך, הוספת שמן בצמיגות מתאימה, אבל לא ציינת האם השמן הוא השמן המומלץ למזדה , שהוא מתוצרת מוטקרפט.

אינני יודע אם המנוע ניזוק, אך העובדה שהמנוע נסע למשך תקופה מסויימת, עם מחסור ניכר של שמן מנוע, היא עובדה, שבוודאי לא תרמה להארכת חייי המנוע.

 

לא ציינת כמה זמן הרכב ברשותך, ומתי החלפת שמן במנוע לאחרונה, ומתי בדקת מפלס שמן מנוע, לפני המקרה האחרון.

אני הייתי מודאג יותר, בנוגע לצריכת השמן הגבוהה!

אם הסתפקת בהוספת שמן מנוע , במקום החלפתו, בתדירות, המומלצת על ידי היצרן, יתכן והצטברה בוצה בשמן, שחדרה במעברים לליפטים, ששמן מתקשה לחדור במעברים צרים, ומכאן הרעשים בנדנדי השסתומים, במנוע קר.

המלצתי ריקון השמן הקיים, והחלפתו בשמן טרי וחדש, וכולל החלפת מסנן שמן.

אחרים ימליצו לך על ביצוע פלשינג,, אך אני לא דוגל בשיטה הזאת

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

בהמשך לדברי צביקה:

כמה ק"מ עבר הרכב ומתי (זמן וק"מ) בוצעה החלפת שמן בפעם האחרונה ?

מצטרף להמלצה להחלפת פילטר + שמן מנוע, ומעקב אחרי המפלס.

alfa 156 2.5.

פורסם

תודה רבה על התגובות !

 

הרכב מטופל במוסך מורשה ומטופל בזמן , הרכב ברשותי כחמש שנים .

טיפול קודם היה ב 165K ק"מ וכרגע הרכב על 180K ק"מ.

אני אמור להכניס אותו לטיפול , לא היתה בעיה של חוסר שמן בכל התקופה שהרכב ברשותי.

השאלה באמת מה הגורם לחוסר השמן ? האם אפשר לנסוע כרגע ברכב או כדאי להכניסו מידית לבדיקה ?

 

תודה לכל המגיבים !!

פורסם

שלום רב !

15.000 קילומטר לא הוחלף שמן, לדעתי בניגוד להוראות יצרן,צריכת השמן גבוהה יחסית לרכב בשנתון שלך, ומעידה על בעיות של שחיקת טבעות, גומיות שסתומים יבשות, פיח בטבעות, ובוצה בשמן.

לא ציינת האם הוספת שמן מתוצרת מוטוקרפט.

פנה למוסך לברור הסיבות לצריכת השמן ולרעשים בנדנדים במנוע קר.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

איבוד שמן יכול להיות בגלל נזילה אבל לא בכמות כזו אלא אם הזנחת את הרכב ולא בדקת שמן זמן רב.

גומיות שסתומים יבשות /מנוע בדרך לסוף דרכו בגלל בעיה ברינגים (טבעות הבוכנה) הן סיבות יותר הגיוניות לאובדן גדול מאוד של שמן.

נסיעה ללא שמן הורסת את המנוע ופוגעת בו לאורך זמן בצורה מצטברת ולכן ,על אף שהוספת שמן ,ממליץ לך לא לחכות לטיפול ולגשת בהקדם למוסך.

כמו כן,רצוי מאוד להשתמש במסנן שמן מקורי ולא כזה שעולה כמה ש"ח בודדים (נתקלתי במקרה כזה אצל אבי-זה מה שהציעו בטיפול :oops:).

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם

לפי הוראות יצרן למיטב ידיעתי הפרק בין טיפול לטיפול הוא 15K ק"מ

ואני מאוד מקפיד לטפל בזמן.

האם ניתן לטפל בבעיה ע"י החלפת שמן וסנן בלבד ?

או שהבעיה חמורה יותר לדעתכם ?

פורסם

שלום רב !

הוראות היצרן, הם אני מניח, כל 15.000 או פעם בשנה , המוקדם שבינהם, זה לא אומר, שאין לבדוק מפלס שמן בין התקופות, ולהוסיף בעת הצורך.

החלפת שמן ומסנן שמן מקורי, לא תפתור את בעיית הצריכה.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

בשביל לדעת איך מתקנים ,צריך מוסך שיאבחן נכון מה הבעיה.

אם צריכת שמן היא רק בגלל גומיות שסתומים-אתה יוצא בנזק של כמה מאות ש"ח וזה אמוןר להסתדר.

אבל ואבל גדול,כיוון שנסעת בלי שמן והרעשים כנראה בגלל חוסר שימון כנראה,שהמנוע אינו במצבו כתמול שלשום ואם זו תהיה אבחנת המוסך הפתרון יהיה שיפוץ/החלפת מנוע מייבוא כאשר החלפה למנוע אחר עדיפה בהחלט.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם

שלום רב !

במוסך יגידו לך.

אם הרכב לא מעשן, יש לקצר את תדירות החלפת השמן, ולהמשיך לעקוב לאורך זמן על

תצרוכת השמן, ויתכן שבמוסך ימליצו לך החלפת גומיות שסתומים, ועל פלשינג, כדי לשחרר טבעות תפוסות, ופיח שהצטבר בחריצים.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

מתגובתך הראשונית רשמת שהמדיד הראה שכמעט אין שמן, זא על המדיד היה שמן אך במפלס נמוך?

אם כן אז היה שמן במנוע פשוט לא מספיק

דרך אגב כמה שמן הוספת ? ומתי בדקת את מפלס השמן ? בבוקר לאחר שהרכב עמד או מיד שכיבית מנוע?

פורסם

הרכב נבדק ברגעים אלו במוסך ולא נמצא בעיה במנוע הרכב עובר טיפול גדול כולל החלפת שמן וסנן ,

לא נמצא בלאי במנוע שכן לא נדלקה שון נורית והרכב לא עישן.

מה שכן אמרו שיש לעקוב אחרי זה ולראותת שאכן מדובר באכילת שמן טבעית , כי לא מצאו שום נזילה והמנוע כבר לא משמיע רעשים.

גם לא בהנעה קרה.

מה דעתך על תשובת המוסך ?

פורסם

שלום רב !

עקרונית המוסך צודק !

במקרה שלך, שבו לא ציינת מה כמות השמן שהוספת, ואם אני אניח, שלא הוספת מאז ההחלפה אחרונה גרם שמן, אכן אסיק שהצריכה היא טבעית, אך עדיין זה לא מונע ממך, להחזיק גריקן שמן מקורי, בתא המטען, ולהוסיף שמן, רק בזמן שהמדיד מראה מפלס שמן בין המינימום והמקסימום, ולא לפני זה.

המשך לעקוב אחרי צריכת השמן, ב15 אלף קילומטר הבאים !

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

×
×
  • תוכן חדש...