Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4582 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ערב טוב, אשמח לקבל תשובות לשאללות הבאות:

 

1. מי היה היצרן הראשון שהציע מכונית פרטית מונעת דיזל ומתי?

 

2. מי היה היצרן הראשון שהציע מכונית פרטית טורבו דיזל ומתי?

(לדעתי, פיזו 604 או מרצדס 220D בשנת 76/77).

 

מכונית סאלון דיזל ראשונה?

מכונית מיני דיזל ראשונה?

 

תודה.

 

 

פורסם

1. מרצדס, כבר בשנת 38', הדגם נקרא 260D.

2. הפיג'ו 604 היתה מכונית הטורבו דיזל הראשונה, ומעט אחריה הוצגה המרצדס W123 300TD, שהיתה מכונית הדיזל המהירה ביותר שיוצרה, עם מהירות מירבית של 175 קמ"ש.

מכונית סאלון דיזל ראשונה היתה דווקא הסיטרואן CX ואחריה המרצדס W116.

הקומפקטית דיזל הראשונה היתה הגולף שהוצגה ב 77'.

המיני הראשונה היתה הפיאט 127.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

לי ידועים נתונים קצת שונים :

כבר ב - 1933 חברת סיטרואן הציעו אופציה של מנוע דיזל בנפח 1766 סמק דגם 11UD לדגם רוסלי 7U פאמיליאל.

הבאים בתור היו מרצדס בנץ 260D והנומאג רקורד בשנת 1936.

לגבי מכוניות סאלון הרי כבר בשנות ה - 50 וה - 60 היו דגמי סאלון ( במונחי אותן שנים) של מרצדס עם מנועי דיזל : 170D, 180D ובהמשך 190D ששימשו בעיקר כמוניות. כמובן בסוף שנות ה- 60 ותחילת ה-70 היו דגמי סאלון של 200D ו - 220D.

לגבי מכונית הטורבו דיזל הראשונה : הראשונים לנסות היו רובר ב - 1963, אם כי מנוע ה 2.5 טורבו דיזל שלהם לא הגיע לייצור מסחרי. הראשונים בפועל , קצת לפני פיז'ו, היו מרצדס עם ה - 300SD . הרכב הוצג במאי 1978 עם מנוע 5 בוכנות 3 ליטר 115 כ"ס לסדרה S הגדולה. זהו דגם שיוצר במיוחד לשוק האמריקאי לדגם W116. כמה חודשים מאוחר יותר הוצגה הפיז'ו 604.

את הכבוד הצרפתי מצילים גם רנו עם מנוע טורבו דיזל הראשון בפורמולה 1. כבר ב - 1977 הם הציגו מנוע ט"ד בנפח 1492 סמ"ק V-6 עם הספק מדהים של 510 כ"ס !!

פורסם

1936 Mercedes Benz 260D

* צריך לבצע תמיד ברמה גבוהה יותר מאחרים זהו סימן ההיכר של מקצוען אמיתי

* המקום היחידי שבו הצלחה מופיעה לפני עבודה קשה הוא במילון

* ברגע שאתה מתחיל לדבר על מה שתעשה כשתפסיד, הפסדת

* אל תשקיע בהירהורים על העבר, אך אל תשכח אותו

פורסם

לדעתי מרצדס היו הראשונים

יש בארץ אחת כזו דיזל משנת 38-9

חבר צוות פיברקלאב טוב כלב חבר מחבר כלב מיצר צינורות ברקס ממתכת 0522790303

פורסם

פיז'ו 404 שצילמתי השבוע בפריז.

404.JPG

---------------------------------------------------------

אלפארומאו ג'וליה 1973,וולוו 122 66,טנדר בריסקה 66,

אופנוע BMW R50

אליעד.

×
×
  • תוכן חדש...