Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Freak_Miky

סיכום שנתי: סקודה אוקטביה, מודל 2007, 1.9TDI, DSG6 דיזל

Recommended Posts

זו הפעם הראשונה שאני כותב סיכום כאן בפורום, והאמת היא שאני גם לא מצליח לדמיין מה אפשר לכתוב.

 

מאז שקיבלתי רישיון הספקתי לקנות ולמכור 4 רכבים, חלקם מעניינים וחלקם פחות.

רנו טווינגו מודל 96 מנוע 1.25 ידני - הרכב הראשון שלי, נמכר אחרי חצי שנה מסיבות כלכליות וטוב שכך (במבט לאחור).

מאזדה 323 סדן מודל 95 מנוע 1.6 אוטומטי - החזקתי ברכב שנתיים, הגעתי למחסום פסיכולוגי של 200K ק"מ ומכרתי בספונטניות.

פולקסווגן בורה מודל 01 מנוע 2.0 אוטומטי - החזקתי ברכב שנה, אם היה זריז יותר ביחס לצריכת הדלק סביר להניח שלא הייתי מוכר.

פולקסווגן פולו קלאסיק 01 מנוע 1.9 דיזל ידני - החזקתי ברכב שנה במקביל לבורה, מכרתי בלב לא שלם כי לא הצלחתי למכור את הבורה.

 

אחרי שהצלחתי סוף כל סוף למכור אולי אפילו להיפטר מהבורה, ולא בגלל שהיה בעיות או מיוחדות, פשוט מאוד הרכב לא סיפק את הסחורה מבחינת זריזות ביחס לצריכת דלק של 1:9.5. החלטתי שאני רוצה למצוא שילוב של הפולו והבורה, כלומר רכב אמין וחסכוני כמו הפולו ומצד שני מרווח ואולי קצת מפואר כמו הבורה, ורצוי שיהיה גם זריז בכביש. כמו כן היה חשוב שיהיה אוטומטי כך שגם אמא שלי תוכל לנהוג מדי פעם.

 

מפה לשם הגעתי למסקנה שאני צריך לחפש וואגית בעלת מנוע 1.9TDI וגיר DSG6.

חיפשתי כ-3 חודשים, לא הצלחתי למצוא אפילו אקזמפלר אחד שיהיה כדאי להגיע לראות.

התייאשתי, התחלתי לחפש במקביל טויוטה קורולה או מאזדה 3, גם שם המצב לא היה מזהיר.

טויוטה יאריס היברידית חדשה נכנסה לשיקול, אבל הזדעזעתי מנסיעת המבחן וכך ירדה מהפרק.

 

ואז יום בהיר אחד, מודעה ביד2 סקודה אוקטביה, מודל 2007, 1.9TDI, DSG6.

מוצעת למכירה בעיר שלי, יד נמוכה, ק"מ סביר לשנתון, ג'אנטים ותוספות. - קניתי!

 

 

על הרכב בכללי

 

מדובר ברכב מרווח מאוד מבפנים, ליושבים מאחור לא חסר מקום, איכות החומרים טובה מאוד ולא נשמעים קרקושים מעצבנים, תא המטען ענק והפתיחה שלו יחד עם החלון האחורי כך גם שמאוד נוח להכניס דברים פנימה (ניתן גם לקפל את הכיסאות מאחור ולהכניס כמעט כל דבר). בידוד הרעשים מעולה וזאת למרות שמדובר במנוע טורבו דיזל לא שקט במיוחד. מאחורי משענת היד של הנהג קיים פתח מיזוג אוויר ליושבים מאחור. הקונסולה המרכזית פשוטה כמו שאני אוהב, אצלי מותקנת מערכת סטראו של אלפיין עם מגבר (בעצם כל הרמקולים גם הוחלפו), פיקוד מיזוג האוויר מכני כמו בוואגית סטנדרטית. מחשב הדרך מציג צריכת דלק ממוצעת כללית, ממוצעת לנסיעה (בה אני משתמש) או בזמן אמת.

 

 

על המנוע והגיר

 

מבחינת מנוע מדובר ב-1.9TDI שמספק לפי נתוני היצרן 105 כ"ס שזה לא הרבה היום, אבל מצד שני 25 קג"מ ב-1900 סל"ד כך שהנסיעה היא כל כך אחרת יחסית למנועי 1.6 בנזין או ה-2.0 של הבורה לשעבר. מבחינת גיר מדובר ב-DSG6 כשמו הוא 6 הילוכים קדימה. אני מאוד התחברתי לפעולת הגיר ולדעתי האישית מדובר בגיר מעולה, אולם אין ברירה אלא להיות מחובר למהלך הנסיעה ולא לשכוח שסך הכל זהו גיר ידני שהמחשב מחליף את ההילוכים ורצוי שלא להקשות עליו אלא לעזור לו, בקיצור ליצור הרמוניה. לעומת מה שכולם אומרים, גם בפקקים אם יודעים כמה גז או ברקס ללחוץ ומתי וגם יודעים להעריך מרחק נכון מהרכב שמלפנים בזמן זחילה לא יהיו שום קפיצות או טעויות מצד מחשב הגיר. השילוב בין המנוע לגיר מעולה והרכב מרגיש מאוד זריז, אם צריך גם יכול לפרפר בתנאי שמבטלים ASR.

 

 

על צריכת הסולר

 

רוב הנסיעות שלי הם באזור נצרת ועמק יזרעאל, בקיץ עם מזגן כמובן. אני קצת פדנט ושמרתי את כל הקבלות מהתדלוק הראשון בנובמבר 2012 ועד התדלוק האחרון, כל התדלוקים נעשו באותה התחנה ואפילו באותה המשאבה. סיכמתי 13,835 ק"מ עבורם תדלקתי 970 ליטרים של סולר, כלומר צריכת סולר ממוצעת של 1:14.3. לדעתי מדובר בצריכת סולר טובה יחסית לרכב שמשקלו העצמי כמעט 1.5 טון ללא מטען או נוסעים וגם יודע להאיץ בכל רגע נתון.

 

 

על אחזקה וטיפולים

 

ב-166,994 ק"מ אחרי העברת הבעלות החלטתי שאני עושה יישור קו מבחינת טיפולים והכנסתי את הרכב לטיפול 120K אצל רון אוחנה במוסך רון אשר נמצא בת"א (גם הבורה והפולו עברו טיפולים אצלו). בטיפול 120K מחליפים את כל הדברים הסטנדרטיים (שמן מנוע, פילטר שמן, מסנן אוויר, מסנן סולר, מסנן מזגן, נוזל קירור) ובנוסף רצועת טיימינג, שמן גיר DSG6 ומסנן שמן גיר. כמו כן הוחלף מיכל העיבוי באחד חדש. סה"כ 3600 ש"ח, מה שהקפיץ את המחיר הוא הטיימינג שמחליפים כל 120K ק"מ ושמן הגיר שמחליפים כל 60K ק"מ.

 

ב-174,166 ק"מ על הדרך נכנסתי לאוטוסטור וקניתי שמן מנוע Valvoline SynPower 5W40 שכמובן עומד בתקן 505.01 ובנוסף תוסף שמן מנוע Poladyne PMF2000 שהומלץ לי בפורום מקביל ע"י בעלים של רכב עם מנוע דומה. על הדרך קפצתי לרון וביצעתי את החלפת השמן עם פילטר שמן כמובן ובנוסף מילאנו את תוסף שמן המנוע.

 

במהלך השנה נשרפה נורת אור דרך שמאלית, בנוסף נשרפה לפני מספר ימים גם הנורה הימנית (הוחלפו בנורות פיליפס פרימיום).

 

 

על המחירון והביטוח

 

נכון לשנה זו אני משלם בסביבות ה-4200 ש"ח לביטוח מקיף וחובה בביטוח ישיר, לא הרבה ביחס לדגם שנחשב גניב. בחודשיים הראשונים אפילו שילמתי 6700 ש"ח אצל הסוכן הפרטי שהייתי מבטח אצלו מאז הרכב הראשון וזו גם הייתה בזמנו ההצעה הנמוכה ביותר שהצלחתי להשיג. המסקנה היא כמובן לא להיות שאננים ותמיד לבדוק מחירים באונליין.

 

ביום העברת הבעלות (אוקטובר 2012) מחירון לוי יצחק עמד על כ-63,000 ש"ח והיום עומד על 52,000 ש"ח.

 

 

אני מקווה שהנ"ל היה ממצא, כמו כן אשמח לשמוע הערות, לקבל תגובות ואפילו לענות לשאלות.

 

מיכאל.


Just daily

07' Škoda Octavia 1.9 TDI DSG6 09' Toyota Avensis

HU: Alpine CDE-126BT AMP: Mac Audio ZX 4000 SUB: Hifonics HFI12D4

מצלמות תיעוד לרכב - המון מידע והמלצות מחברי הפורום

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קבלו כמה תמונות מזמנים שונים.

 

 

yo4wtnignfth.jpg

 

ezjmqkzzdyyf.jpg

 

mn0iymm2n5qz.jpg

 

2jnnbzy3mihu.jpg

 

n5umcdmy2x0i.jpg


Just daily

07' Škoda Octavia 1.9 TDI DSG6 09' Toyota Avensis

HU: Alpine CDE-126BT AMP: Mac Audio ZX 4000 SUB: Hifonics HFI12D4

מצלמות תיעוד לרכב - המון מידע והמלצות מחברי הפורום

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצורה שיש לך היא המועדפת עליי והרכב שלך ספציפית נראה מעולה!

אני קצת הלכתי לאיבוד בנושא האוקטביות...למורה לנהיגה שלי הייתה אחת ידנית 1900 משנת 2009 שנראתה כך: 16072008_115338_1072081300_.jpg

 

גם בשנת 2007 היא קיימת ואני לא מבין מאיפה צץ הדגם שלך שהוא כמו דגם ביניים לסקודה היוצאת (עד 2013).

 

אשמח אם תסביר לי מה קורה פה.


 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי הרבה מידע בנושא, מה שכן ידוע לי מדובר ברמת גימור "Tour" והיא נפוצה בקרב נהגי המוניות.


Just daily

07' Škoda Octavia 1.9 TDI DSG6 09' Toyota Avensis

HU: Alpine CDE-126BT AMP: Mac Audio ZX 4000 SUB: Hifonics HFI12D4

מצלמות תיעוד לרכב - המון מידע והמלצות מחברי הפורום

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
הצורה שיש לך היא המועדפת עליי והרכב שלך ספציפית נראה מעולה!

אני קצת הלכתי לאיבוד בנושא האוקטביות...למורה לנהיגה שלי הייתה אחת ידנית 1900 משנת 2009 שנראתה כך: 16072008_115338_1072081300_.jpg

 

גם בשנת 2007 היא קיימת ואני לא מבין מאיפה צץ הדגם שלך שהוא כמו דגם ביניים לסקודה היוצאת (עד 2013).

 

אשמח אם תסביר לי מה קורה פה.

 

זה בכלל דגם של שנת 98 עד 2005 , לא מבין מאיפה סקודה הפליצו את הדגם הזה בשנת 2009.

 

לנושא: אהבתי מאוד את הסיקור שלך , רכב משפחתי בגודל של רכב מנהלים והכי חשוב חיסכוני.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני לא טועה הדגם הנ"ל הושק כבר ב-1996 ויוצר עד 2011(!) ועם השנים עבר מקצה שדרוגים.


Just daily

07' Škoda Octavia 1.9 TDI DSG6 09' Toyota Avensis

HU: Alpine CDE-126BT AMP: Mac Audio ZX 4000 SUB: Hifonics HFI12D4

מצלמות תיעוד לרכב - המון מידע והמלצות מחברי הפורום

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שיווקו את הדגם הישן במקביל, בעיקר למוניות

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נהניתי לקרוא!

צריכת הדלק שלך גבוהה קצת לא? חשבתי לפחות לכיוון 1 ל-18/19.

הצריכה שלך קרובה לאוקטביה 1.6 בנזין.


אבל בכל זאת' date=' אני שם לב שאנשים משתחווים כשאני עובר בכביש. אני מצידי משתדל לנופף להם לשלום, בנימוס של אבירים.[/color']

:roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::rofl:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
נהניתי לקרוא!

צריכת הדלק שלך גבוהה קצת לא? חשבתי לפחות לכיוון 1 ל-18/19.

הצריכה שלך קרובה לאוקטביה 1.6 בנזין.

 

עם הפולו קלאסיק הידנית שלי לשעבר (מנוע 1.9 דיזל ללא טורבו) הייתי מצליח לעשות 1:20 קבוע.

 

ה-1.6 של האוקטביה מאיץ ל-100 ב-14 שניות, בעל מומנט של 15 קג"מ, וצורך כ-1:11 בפועל.

 

כך ש-1.9TDI מספק גם הרגשה אחרת בזמן נהיגה וגם יותר חסכוני בצריכת הסולר.


Just daily

07' Škoda Octavia 1.9 TDI DSG6 09' Toyota Avensis

HU: Alpine CDE-126BT AMP: Mac Audio ZX 4000 SUB: Hifonics HFI12D4

מצלמות תיעוד לרכב - המון מידע והמלצות מחברי הפורום

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סיקור טוב. תמשיך לעדכן כשיהיה מה לעדכן.


וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הדגם הראשון שווק במקביל הרבה שנים, הדגם זכה להצלחה גדולה מאוד אצלי נהגי מונית עקב אמינותו.

 

מומנט של דיזל זה תענוג, הרבה מומנט על סל"ד נמוך זה סחיבה מעולה בלי לקרוע את המנוע וחיסכון בסולר.


כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב שלך נראה יפה.

צריכת הדלק מאכזבת מאוד לדעתי, אתה בטוח שכל המכלולים תקינים?

חשבתי שהיא אמורה לצרוך כמו הדיזלית שלי בערך(מגאן DCI)

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לפי נתוני יצרן אמורה לצרוך 1:16, לפי אתר KML "צריכה אמיתית" 1:14.95, אז אני מעריך שבמדידה קיצונית כמו שלי הכל בסדר.

 

הרנו שלך שוקלת כ-300 ק"ג פחות, בעלת מנוע קטן יותר, הספק ומומנט נמוך יותר, מאיצה ל-100 ב-2 שניות מאוחר יותר.


Just daily

07' Škoda Octavia 1.9 TDI DSG6 09' Toyota Avensis

HU: Alpine CDE-126BT AMP: Mac Audio ZX 4000 SUB: Hifonics HFI12D4

מצלמות תיעוד לרכב - המון מידע והמלצות מחברי הפורום

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מכונית מצויינת. אני אוהב את השילוב של TDI עם DSG6 של הקונצרן.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
הצורה שיש לך היא המועדפת עליי והרכב שלך ספציפית נראה מעולה!

אני קצת הלכתי לאיבוד בנושא האוקטביות...למורה לנהיגה שלי הייתה אחת ידנית 1900 משנת 2009 שנראתה כך: 16072008_115338_1072081300_.jpg

 

גם בשנת 2007 היא קיימת ואני לא מבין מאיפה צץ הדגם שלך שהוא כמו דגם ביניים לסקודה היוצאת (עד 2013).

 

אשמח אם תסביר לי מה קורה פה.

 

שהוצגה האוקטביה ב-2004 אז הוחלט שיימשך הייצור של האוקטביה הישנה והיא תיקרא אוקטביה טור.

בארץ הם נמכרו בעיקר למוניות.

בשנת 2011 הופסק הייצור של האוקטביה דור ראשון, ואת הכינוי "אוקטביה טור" קיבלה האוקטביה מהצורה של פותח השרשור (הדגם שווק באירופה גם לפני וגם אחרי המתיחת פנים).

 

עם הצגת האוקטביה דור שלישי, ייצור הטור פסק והחליפה אותה הראפיד.


קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...