Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4620 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
חבובי תגיד לחברים שלך לא לי,אני לא יודע איך אתה תופס מעצמך בעל מקצוע "מכובד" שאתה אומר לי שהתכנון של היצרן הוא לא לאפשר אוברול? ראיתי עשרות מנועים שעברו טראומה בדרגה כזאת או אחרת ועברו אוברולים מאוד מוצלחים,בוא תאיר את עיניי לגבי לאיזה מנועים אי אפשר לעשות אוברול?

 

שלום גם לך,

 

נתחיל בכך שמנוע AKL/AEH הבלוק עשוי מאלומיניום ולא מיצקת ברזל כפי שרשמת בהודעה הקודמת.

 

אני ממש לא רואה קשר בין סגירה חוזרת של ברגים בבלוק אלומיניום לבין כשל בשיפוץ. מנועים עשויים מבלוק אלומיניום וגם ראש אלומיניום כבר משפצים עשרות שנים ואין סיבה שגם המנועים שציינת בהודעה השיפוץ לא יצליח.

 

כנראה מי שמשפץ את המנועים האלה לא ממש עושה את העבודה לפי הנחיות הייצרן או לא יודע מדוע השיפוץ נכשל.

אני מבין שאתם מומחים גדולים בתחום ושיפצתם מנועים רבים ומה שאתם אומרים זה מניסיון רב

 

אחרי שצחקנו נעבור לחלק האומנותי

 

כמו שאמר ידידי המלומד והמנוסה ממוסך TG מנועים עם בלוק אלומיניום יכולים להיות בעייתים לשיפוץ בטח כאלו שעברו תראומה של התחממות חוסר שימון קילומטראז גבוה או תחזוקה לקוייה

הצילנדרים והבלוק כולו מקבל דיפורמציה כך שגם לאחר חריטה שסוגרים קרנק וראש הצילנדרים פשוט מתעוותים ולא מאפשרים אטימה תקינה של הרינגים

רוב המנועים של ניסאן למשל עם בלוק אלומיניום זה בדיוק זה ואפילו היצרן לא מאפשר לבצע אוברסייז אם פני שטח הצילינדר פגום או חרג מהמידה

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

כמו שאמר ידידי המלומד והמנוסה ממוסך TG מנועים עם בלוק אלומיניום יכולים להיות בעייתים לשיפוץ בטח כאלו שעברו תראומה של התחממות חוסר שימון קילומטראז גבוה או תחזוקה לקוייה

הצילנדרים והבלוק כולו מקבל דיפורמציה כך שגם לאחר חריטה שסוגרים קרנק וראש הצילנדרים פשוט מתעוותים ולא מאפשרים אטימה תקינה של הרינגים

רוב המנועים של ניסאן למשל עם בלוק אלומיניום זה בדיוק זה ואפילו היצרן לא מאפשר לבצע אוברסייז אם פני שטח הצילינדר פגום או חרג מהמידה

נתחיל מזה שראש מנוע/בלוק לא חורטים ! אלא מבצעים כירסום לפני השטח קרי פעולת עיבוד שבבי המבוצעת על כרסומת ולא מחרטה.

אם אתה מחשיב את עצמך כמומחה אז לפחות היית יודע מה ההבדל בין כירסום לחריטה.

 

יפה כתבת ! אם לא ניתן לשפץ והיצרן לא מאפשר לבצע אוברסייז אז סבבה לא נשפץ. אם יודעים מלתחילה שלא ניתן לשפץ בגלל שהמנוע עבר טראומה גם סבבה.

 

אני שאלתי שאלה ולא קבעתי עובדה מדוע לא ניתן לשפץ מנועים עם בלוק מאלומיניום וקיבלתי תשובה "ל BFQ ול AVU יש שסתום EGR שיוצא מהראש מנוע של AEH ול AKL אין, חוץ מזה בלוק אלומניום מול בלוק ברזל וזאת גם הסיבה שלרוב השיפוצים לא מצליחים סגירה חוזרת של בורג ראש בבלוק אלומניום זה לא הדבר האידאילי." שאיננה מספקת מבחינה טכנית.

 

חבר פורום מסויים שמומחה לרכבי קונצרן VAG משפץ את המנועים האלה כבר יותר מ-15 שנים בהצלחה מרובה.

איזה כייף לי :)

פורסם

יש גם מנועי אלומיניום עם אובר סייז שניתן לעשות והחריטה לא תמיד מצליחה וזאת למרות עבודה עם מקצוענים בתחום שיפוץ מנועים

למה לא מצליח ? דפורמציות של הבלוק שלא ניתון למדוד בכלל בתנאים רגילים של בית מלאכה וזה גם משהו שבעלי המלאכה אומרים ולא הנפצה שלי

פורסם
נתחיל מזה שראש מנוע/בלוק לא חורטים ! אלא מבצעים כירסום לפני השטח קרי פעולת עיבוד שבבי המבוצעת על כרסומת ולא מחרטה.

אם אתה מחשיב את עצמך כמומחה אז לפחות היית יודע מה ההבדל בין כירסום לחריטה.

 

יפה כתבת ! אם לא ניתן לשפץ והיצרן לא מאפשר לבצע אוברסייז אז סבבה לא נשפץ. אם יודעים מלתחילה שלא ניתן לשפץ בגלל שהמנוע עבר טראומה גם סבבה.

 

אני שאלתי שאלה ולא קבעתי עובדה מדוע לא ניתן לשפץ מנועים עם בלוק מאלומיניום וקיבלתי תשובה "ל BFQ ול AVU יש שסתום EGR שיוצא מהראש מנוע של AEH ול AKL אין, חוץ מזה בלוק אלומניום מול בלוק ברזל וזאת גם הסיבה שלרוב השיפוצים לא מצליחים סגירה חוזרת של בורג ראש בבלוק אלומניום זה לא הדבר האידאילי." שאיננה מספקת מבחינה טכנית.

 

חבר פורום מסויים שמומחה לרכבי קונצרן VAG משפץ את המנועים האלה כבר יותר מ-15 שנים בהצלחה מרובה.

 

מרק, זה לא שלא ניתן לשפץ מנועי אלומיניום

אלא שהם הרבה יותר רגישים, לאיכות השיפוץ.

עד כדי כך, שלא שווה למוסך לקחת אחריות ובפרט כשמדובר

במנוע נפוץ, שניתן להשיג כמותו איכותי בפרוקיות זה מייתר לגמרי את השיפוץ.

גם מבחינת עלות מנוע מפרוק, לעומת עלות שיפוץ איכותי הכף נוטה לכיוון מנוע מפרוק.

ולכל הטוענים שמנוע מפרוק הוא "חתול בשק", אני אומר שטויות במיץ.

מנועים מפרוק, מגיעים עם 3 חודשי אחריות וזמן זה הוא די והותר

על מנת לעמוד על טיבו של המנוע, ואם המנוע נרכש דרך מוסך שמכבד את עצמו

אז יש אחריות גם על העבודה וגם על המנוע.

פורסם

ערב טוב

 

מרק - טעות שלי לגבי בלוק ברזל ב AKL ו AEH, בלבול קטן עם בלוק של APK שהוא ברזל, את האמת שלי אין ניסיון עם שיפוץ מנועים כאלו אלא רק שיחות רבות עם מוסכים שניסו לשפץ מנועים כאלו ולא הצליחו להוציא את הרכב מהמוסך עד שלא החליפו את המנוע, יכול להיות שאלו מנועים שעברו טראומה גדולה מידי ויכול להיות שהם לא יודעים לעבוד ויכול להיות עוד כמה סיבות אבל בשורה התחתונה זה שמוסכים לרוב לא מצליחים להוציא מנועים כאלו בצורה מספקת מאוברול, עכשיו מכיוון שמנוע כזה נמכר כיום במחיר סביר ( לפני כמה שנים מנועים כאלו נמכרו ב 10,000 ש"ח ולא ניתן היה להשיג אותם ) אז לשאלת פותח השרשור עדיף להחליף מנוע ולא לשפץ...

(דר"כ פותח השרשור בכלל צריך מנוע AZD שהוא עוד יותר זול)

 

ולשאלתך לגבי המנועים AEH/AKL שונים מ AVU/BFQ, בראשי המנוע יש EGR ובראשים של AKL אין, מקט מקורי של בלוק מנוע של AEH הוא 06A100105MX , בלוק מנוע תחתון של AVU הוא 06A100107TX, להגיד לך בדיוק מה שונה, לא בדקתי וזה לא כזה מעניין, המנועים לא מתאימים לא ניתן להרכיב בצורה מקצועית, זה שיש מלא חפרים בשוק שעושים מה שבא להם זה כבר סיפור אחר.

וכמה חברים פה הוסיפו ובצדק שמנועים עם בלוק אלומניום הם רגישים הרבה יותר ממנועים עם בלוק ברזל.

 

 

שיהיה לילה טוב.

פורסם
אני מבין שאתם מומחים גדולים בתחום ושיפצתם מנועים רבים ומה שאתם אומרים זה מניסיון רב

 

אחרי שצחקנו נעבור לחלק האומנותי

 

כמו שאמר ידידי המלומד והמנוסה ממוסך TG מנועים עם בלוק אלומיניום יכולים להיות בעייתים לשיפוץ בטח כאלו שעברו תראומה של התחממות חוסר שימון קילומטראז גבוה או תחזוקה לקוייה

הצילנדרים והבלוק כולו מקבל דיפורמציה כך שגם לאחר חריטה שסוגרים קרנק וראש הצילנדרים פשוט מתעוותים ולא מאפשרים אטימה תקינה של הרינגים

רוב המנועים של ניסאן למשל עם בלוק אלומיניום זה בדיוק זה ואפילו היצרן לא מאפשר לבצע אוברסייז אם פני שטח הצילינדר פגום או חרג מהמידה

 

במקרה כן,עבדתי קרוב ל3 שנים בשיפוץ ראשי מנוע ועכשיו אני מנהל עבודה במקום שיש בו קרוב ל30 כלים שעובדים בעפר וצריכים תחזוקה יום יומית וגם אוברול פעם ב.. אז אני מזמין אותך אישית לבוא ולראות איך עושים אוברול למנוע שעובד 24/7 ועובד הרבה יותר קשה ממנוע 1600 של איזה גולף..

תשלח לי הודעה פרטית עם המספר שלך ונתאם תאמין לי שלא תתאכזב ואני מבטיח גם שתלמד דבר או שניים

פורסם

תודה לכולם.

התברר ששיפוץ אינו אפשרי במקרה הזה ולכן הרכב נכנס להחלפת מנוע

כרגיל, תודה רבה לרון על ההכוונה והטיפול המקצועי.

פורסם
במקרה כן,עבדתי קרוב ל3 שנים בשיפוץ ראשי מנוע ועכשיו אני מנהל עבודה במקום שיש בו קרוב ל30 כלים שעובדים בעפר וצריכים תחזוקה יום יומית וגם אוברול פעם ב.. אז אני מזמין אותך אישית לבוא ולראות איך עושים אוברול למנוע שעובד 24/7 ועובד הרבה יותר קשה ממנוע 1600 של איזה גולף..

תשלח לי הודעה פרטית עם המספר שלך ונתאם תאמין לי שלא תתאכזב ואני מבטיח גם שתלמד דבר או שניים

 

והנסיון שלך בשיפוץ מנועים עם בלוק אלומיניום הוא ?

פורסם
תודה לכולם.

התברר ששיפוץ אינו אפשרי במקרה הזה ולכן הרכב נכנס להחלפת מנוע

כרגיל, תודה רבה לרון על ההכוונה והטיפול המקצועי.

 

אם אתה בידיים של רון - אתה תקבל את התוצאות הטובות ביותר :)

קובי

:-)


×
×
  • תוכן חדש...