Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4620 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
בוקר טוב

 

ברכבך מותקן ככל הנראה מנוע מדגם AVU או BFQ, עד שנת 2001 בגולף 1.6 היו מותקנים מנועים מדגם AEH או AKL, המנועים מהדור של עד 2001 ניתן היה לשפץ בקלות, את המנועים של הרכבים משנת 02+ לא מומלץ לשפץ ( ניתקלתי כבר בעשרות פעמיים שמוסכים ניסו לעשות אוברול ולאחר מספר ימים או חודשים ( אם בכלל ) המנוע מתחיל לאכול שמן ולעבוד בצורה לא עגולה וכל מיני תופעות נוספות, בכל אופן במחיר של 4500 ש"ח בערך ניתן להשיג מנוע מדגם חדש יותר שירד מגולף ממודל 05+ ( יש לנו גם מנועים חדשים לגמרי שעשו עד 5000 ק"מ שירדו מרכבים משנת 2010 ו 2011 רק שהם כבר יקרים יותר.

 

שבת שלום

מנוע AEH יוצר עד שנת 2004.

מנוע AKL יוצר עד שנת 2005.

מנוע AVU יוצר עד שנת 2004.

מנוע BFQ יוצר עד שנת 2006.

ייתכן מאוד שבארץ לא שווקו אחרי שנת 2001 רכבים עם מנוע AKL או AEH אבל בעולם בהחלט כן.

 

לא קיים שום הבדל מהותיי בין מנועים עם קוד מנוע AKL/AEH לבין AVU או BFQ לכן אינני מבין למה השיפוץ נכשל.

יש לך הסבר טכני לעניין חוץ ממידע שעובר מפה לאוזן ?

איזה כייף לי :)

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
אם עובדים לפי הוראות היצרן בדיוק שלב אחרי שלב, למה שהאוברול לא יהיה מוצלח?

למה במפעל בחו"ל יכולים להרכיב מנוע כמו שצריך ופה בארץ לא? מה, אין כאן את הכלים הדרושים, אין כאן אנשים שיודעים להשתמש בכלי מדידה? (אינדיקטור, מיקרומטר וכו'...)

שיטטט

 

זה לא עניין של בעל מקצוע, כאלו יש טובים גם בארץ.

העניין הוא, שאוברול לפי הוראות יצרן ובשימוש בחלקים מקוריים

כולל החלפת כל החלקים הנדרשים, לא כלכלי במצב הזה.

זה, יעלה לפות"ש הרבה יותר מ 4500 ש"ח

אוברול כזה, שווה לבצע אולי במנוע שעולה 20K

מי שמציע אוברול ב 4500 ש"ח, אין סיכוי שהוא מבצע אוברול כפי שאתה מתכוון

אלא, מחליף רק את החלקים המינימלים על מנת שהמנוע ישוב לעבוד.

לכן, ההמלצה היא להחליף למנוע שעבר ק"מ נמוך.

פורסם
אם עובדים לפי הוראות היצרן בדיוק שלב אחרי שלב, למה שהאוברול לא יהיה מוצלח?

למה במפעל בחו"ל יכולים להרכיב מנוע כמו שצריך ופה בארץ לא? מה, אין כאן את הכלים הדרושים, אין כאן אנשים שיודעים להשתמש בכלי מדידה? (אינדיקטור, מיקרומטר וכו'...)

שיטטט

למה מאוד פשוט וזה בדרך כלל קשור לצילינדרים שביצור אצל היצרן עוברים עיבוד שבבי מאוד מיוחד לפעמים גם ציפוי מיוחד שלא מאפשר לבצע חריטה ועדיין לקבל את אותו הגימור של פני השטח ואז מתחילות התלונות של תצרוכת שמן וכל מה שמסביב

פורסם

אם אין אפשרות לבצע שיפוץ איכותיי בהתאם להנחיות הייצרן ומראש יודעים שהשיפוץ 'ככה ככה' ולתת אחריות של 6 חודשים או שנה אז למה להציע ללקוח בכלל שיפוץ ?

איזה כייף לי :)

פורסם

ולמה טוענים כאן אנשים שלקנות מנוע מפירוק זה קנייה שהיא בגדר "חתול בשק"?

 

אפשר לעשות בדיקת קומפרסיה על מנוע מפורק....לא? (סטרטר מורכב+מצבר)

 

בדיקת קומפרסיה תקינה + רישום/תמונה על קילומטראז' הרכב שממנו המנוע פורק = אינדקציה די טובה על מצב המנוע

(תקנו אותי אם אני טועה)

פורסם

תהיה מציאותי חבוב

מתי לאחרונה יצא לך לעשות בדיקת קומפרסיה על מנוע מפורק ? וגם אם תצליח איזה תוצאות כבר תקבל למנוע שעמד הרבה זמן והוא קר לגמרי

ואם יש למנוע רינגים שמן תפוסים מה בדיוק תראה בבדיקת קומפרסיה גם כאשר המנוע חם ועבד כמה שעות

פורסם

המנוע ברכב הוא AZD, אם זה משנה משהו. לא ראיתי את הדגם הזה מוזכר בשרשור עד כה..

ממה שהבנתי מהמוסך שלי , החלופות זה אוברול לראש מנוע, או מנוע מייבוא (מה שיעלה 60% יותר במחיר משהאוברול), כאשר ההמלצה היא לחלופה של מנוע מייבוא.

פורסם
למה מאוד פשוט וזה בדרך כלל קשור לצילינדרים שביצור אצל היצרן עוברים עיבוד שבבי מאוד מיוחד לפעמים גם ציפוי מיוחד שלא מאפשר לבצע חריטה ועדיין לקבל את אותו הגימור של פני השטח ואז מתחילות התלונות של תצרוכת שמן וכל מה שמסביב

 

מעניין אותי איזה עיבוד שבבי מיוחד עושים לו?

ואני לא חושב שעושים ציפוי ניקסיל למנוע 1600 נפוץ ככה שמה שאתה אומר זה שבעלי מקצוע בארץ לא יודעים לרוב לעבוד כמו שצריך..

פורסם

זה מה שאתה אומר לא אני חבובי

אני ועוד המון בעלי מקצוע מכובדים ומנוסים אומרים שיש מקרים שאוברול למנוע לא מצליח בהם זה ולא בגלל רמת מקצועיות אלא פשוט תכנון של היצרן

פורסם

ערב טוב

 

קודם כל לבעל הרכב: חבל שלא ציינת בהתחלה את דגם המנוע, המנועים שרשמתי קודם לא מתאימים ולא ניתן להרכיב אותם על רכבך, ברכבך מותקן מנוע עם 16 שסתומים שהוא שונה לגמרי מהמנועים המדוברים וכמעט ולא נמכרו בארץ.

 

אין לנו מנועים מדגם זה במלאי.

 

מנוע AEH ומנוע AKL יש להם בלוק ברזל, מנוע BFQ ומנוע AVU יש להם בלוק אלומניום, לא מומלץ לבצע אוברול במנוע שעבר איזו שהיא טראומה שבלוק המנוע שלו מאלומניום, לרוב זה לא מחזיק מעמד ומישהו גם ציין פה שעלות של אוברול כמו שצריך יקרה בהרבה מ 4500 ש"ח, זה נכון, מחיר החלקים לבד הוא גבוה בהרבה מהמחיר שציינת לאוברול כללי טוב, דר"כ אפילו במפעל של צמפיון לא מוכנים לעשות שיפוצים למנועים האלו וזאת לאחר ניסיונות רבים שנכשלו.

 

שבוע טוב.

פורסם
זה מה שאתה אומר לא אני חבובי

אני ועוד המון בעלי מקצוע מכובדים ומנוסים אומרים שיש מקרים שאוברול למנוע לא מצליח בהם זה ולא בגלל רמת מקצועיות אלא פשוט תכנון של היצרן

 

חבובי תגיד לחברים שלך לא לי,אני לא יודע איך אתה תופס מעצמך בעל מקצוע "מכובד" שאתה אומר לי שהתכנון של היצרן הוא לא לאפשר אוברול? ראיתי עשרות מנועים שעברו טראומה בדרגה כזאת או אחרת ועברו אוברולים מאוד מוצלחים,בוא תאיר את עיניי לגבי לאיזה מנועים אי אפשר לעשות אוברול?

פורסם

בוקר טוב, עשיתי מספר בדיקות והתאמות, במידה ואתה לא מוצא מנוע מסוג AZD, המחליף שלו שהוא גם חדיש יותר הוא BCB שהוא גם 1.6 עם 16 שסתומים, המקט של מנוע קומפלט 036100103HX הוא אותו המקט כמו של AZD, במקרה ראיתי כזה מנוע מייבוא בשבוע שעבר בפתח תקווה במקום שנקרא י.ב כפיר חלפים, תבקש את בועז ותגיד לו שתומר מטי גי חלפים ראה כזה מנוע אצלו בקונטנר מאחורה, אני מאמין שהמנוע נמצא אצלו הרבה זמן ואין לו הרבה דרישה אולי הוא יעשה לך מחיר מפתיע, בהצלחה.

 

מרק לשאלתך לגבי השוני בין AVU/BFQ לבין AEH/AKL

 

ל BFQ ול AVU יש שסתום EGR שיוצא מהראש מנוע של AEH ול AKL אין, חוץ מזה בלוק אלומניום מול בלוק ברזל וזאת גם הסיבה שלרוב השיפוצים לא מצליחים סגירה חוזרת של בורג ראש בבלוק אלומניום זה לא הדבר האידאילי..

 

שבוע טוב.

פורסם

שלום גם לך,

 

נתחיל בכך שמנוע AKL/AEH הבלוק עשוי מאלומיניום ולא מיצקת ברזל כפי שרשמת בהודעה הקודמת.

 

אני ממש לא רואה קשר בין סגירה חוזרת של ברגים בבלוק אלומיניום לבין כשל בשיפוץ. מנועים עשויים מבלוק אלומיניום וגם ראש אלומיניום כבר משפצים עשרות שנים ואין סיבה שגם המנועים שציינת בהודעה השיפוץ לא יצליח.

 

כנראה מי שמשפץ את המנועים האלה לא ממש עושה את העבודה לפי הנחיות הייצרן או לא יודע מדוע השיפוץ נכשל.

איזה כייף לי :)

פורסם

לא הכי קשור לשרשור בצורה ישירה אלא עקיפה .

 

אך יש לי דוגמא : יש לי רכב ישן דהייטסו שרייד שנת 93 , מנוע 1,000 , לפני מספר חודשים הייתה לי בעיה עם הבורג של המתוחן טיימינג הוא הסתובב באוויר , לבסוף עשו הברזה .

 

הרכב בבעלותי 8 שנים , הרכב טופל אצל מספר מכונאי רכב שונים במוסכים שונים , לא ראיתי אחד מהם עובד עם מפתח מומנט לסגור את הבורג שמחזיק את המותחן טיימינג כנ"ל לגבי ברגים אחרים שדורשים עבודה עם מפתח מומנט .

 

אני שאלתי מספר מכונאים , "איך אתה עובד בלי מפתח מומנט" , עונה לי :"אני עובד לפי הרגש" .

 

אני לא בעל ידע אם ניתן לעשות למנוע של פותח השרשור אוברול בצורה מוצלחת , אך אני כן יודע שע"מ שאוברול יצליח נדרש מכונאי וחרט טוב - אין הרבה בעלי מקצוע עם סבלנות ועבודה מדויקת .

Sound Stream -Trantula 800.2

פורסם

erga25 כל מילה בסלע!

 

כל "השיפוצים" האלה היום אי אפשר לסמוך עליהם,

כל אחד משפץ איך שהוא רוצה אם חלקים סינים, הוראות יצרן אצלו זה בהמלצה בלבד.

שיפוץ אמיתי עולה הרבה כסף וזה בכל חלק ברכב בטח ובטח שבמנוע.

:lol: פולקסווגן כי חיים רק פעם אחת :lol:

×
×
  • תוכן חדש...