Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4656 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שבוע טוב לכולם.

 

אני אתחיל בזה שיכולתי לדון בנושא הזה עם האנשים שצריך באופן פרטי, ובכל זאת תמיד עדיף שזה יהיה נגיש לעוד אנשים שיכולו להעזר בזה ובנוסף לתת את דעתם.

 

 

אז כרגע אני עובד עם לבל 4 שמוגבר ע"י סאן דאון 1500.

התיבה כרגע היא תיבה יחיסית מאולתרת מבית הקברות לתיבות של Srool :lol:

 

 

כרגע התיבה מכוונת גבוה ואני בעיקר מתגעגע לתדרים הנמוכים, רציתי עזרה בקשר לסוג התיבה שאני צריך על מנת לתת לתדרים נמוכים יותר לבוא ליידי ביטוי.

 

תודה לכולם.

Amp #1 Phase Evolution RS4 | Amp #2 Sundown SAZ1500.1D | Comp F Rockford Fosgate T1652-S | Subs DC Audio Level 4 12" x2

פורסם

סאב בודד או שניים כמו שרשום בחתימה?

לאיזה תדר אתה רוצה לכוון את התיבה ?

פורט עגול או מרובע ?

פורסם

רוצה לכוון לאזור ה 25-30 הרץ בתקווה שסאב 12" בודד יצליח להזיז כמות מכובדת של אוויר ולגרום לאפקט שאני מחפש.

Amp #1 Phase Evolution RS4 | Amp #2 Sundown SAZ1500.1D | Comp F Rockford Fosgate T1652-S | Subs DC Audio Level 4 12" x2

פורסם

הלוואי.. בישביל זה צריך מינימום עוד אחד ועדיף כבר את שתיהם ב 15 :evil: :evil:

Amp #1 Phase Evolution RS4 | Amp #2 Sundown SAZ1500.1D | Comp F Rockford Fosgate T1652-S | Subs DC Audio Level 4 12" x2

פורסם

תמיר קח בחשבון שאם תכוון יותר נמוך יהיה לך קשה לנגן יותר גבוהה.

הייתי מתחיל מתיבה פורטד באיזור ה70 ליטר ועד 90 ליטר, מכוון בעזרת פורט 6״ ל28-30 הרץ.

פורסם

דיוויד אתה מדבר על נפח כולל אני מקווה, כי זה לא הכי מומלץ להתרחק כ"כ מהמלצות היצרן, עד כדי כפול בנפח.

 

תמיר- כיוון שכבר עכשיו יש לך תיבה באזור ה 1.5-1.7 ופורט 6" מכוון ל 40, יהיה נחמד להאריך את הפורט ולראות אם הנמוכים לטעמך.

קח בחשבון שאירופורט 6" יהיה מאוד ארוך בכיוון נמוך, וסביר להניח שהתיבה הסופית תהיה סלוט ולא אירופורט. מה שכן- שווה לנסות נפח מעט גדול יותר, הייתי הולך על משהו כמו 50 ליטר נטו (שכולל פורט וסאב זה יכול להגיע גם ל 70-80 ליטר)

מה שכן- לא הייתי מכוון כ"כ נמוך, יהיו יותר שירים שיישמעו חלש מאשר שירים שיישמעו חזק. 32-35 הרץ זה כיוון סבבה בשביל ליהנות מרוב השירים.

אפשר גם לצאת מהקופסה ולחשוב על תיבות מסוג אחר- יכול להיות שיש לך מקום להכניס 4th order bandpass.

Pioneer P90RS | Celestra RA | Seas Lotus Reference

פורסם

בסה"כ אני יודע שאתם צודקים, זה לא יהיה זה. אבל האמת שבהונדה הראשונה עם האבוק מאוד אהבתי את התוצאה למרות שמעולם זה לא נמדד.

לדעתי הנמוכים שם היו מעולים והלבל 4 לא אמור ליפול ממנו אם בכלל ואפילו להתעלות עליו.

לכן חשבתי לנסות אולי להוציא מהסאב הזה קצת "דיויד" סטייל.

Amp #1 Phase Evolution RS4 | Amp #2 Sundown SAZ1500.1D | Comp F Rockford Fosgate T1652-S | Subs DC Audio Level 4 12" x2

פורסם

הוא לקח ממני אותה כדאי לשמוע את שלי וקיבל יותר נמוכים .

תשאל אותו .

זה לא הכמות זה האיכות !

hu:eclipse 5030-amplifier: celestra fa 475-comp: focal ps 165 -sub:dc audio lvl 2

פורסם
דיוויד אתה מדבר על נפח כולל אני מקווה, כי זה לא הכי מומלץ להתרחק כ"כ מהמלצות היצרן, עד כדי כפול בנפח.

 

תמיר- כיוון שכבר עכשיו יש לך תיבה באזור ה 1.5-1.7 ופורט 6" מכוון ל 40, יהיה נחמד להאריך את הפורט ולראות אם הנמוכים לטעמך.

קח בחשבון שאירופורט 6" יהיה מאוד ארוך בכיוון נמוך, וסביר להניח שהתיבה הסופית תהיה סלוט ולא אירופורט. מה שכן- שווה לנסות נפח מעט גדול יותר, הייתי הולך על משהו כמו 50 ליטר נטו (שכולל פורט וסאב זה יכול להגיע גם ל 70-80 ליטר)

מה שכן- לא הייתי מכוון כ"כ נמוך, יהיו יותר שירים שיישמעו חלש מאשר שירים שיישמעו חזק. 32-35 הרץ זה כיוון סבבה בשביל ליהנות מרוב השירים.

אפשר גם לצאת מהקופסה ולחשוב על תיבות מסוג אחר- יכול להיות שיש לך מקום להכניס 4th order bandpass.

 

אני כבר חרגתי מהצהרות יצרן על 3 תיבות עם תוצאות טובות מאוד.

זה אולי נקודת בסיס להתחיל ממנו, אבל מהחלט לא חובה להיצמד לזה.

ה15 שלי מומלץ להיכנס בנפח 3.5 קיוב נטו, הוא קיבל 5 והנמוכים מאוד דומיננטים.

ה12 שלי מומלץ לנפח של 1.6 קיוביק פיט וקיבל 2.5, הנמוכים בהחלט יפים.

כל עוד הוא ישאר בנפח נמוך הרול אוף של התיבה תישאר חדה לא משנה כמה נמוך הוא יכוון.

פורסם

לא הייתי שם סאב על ההספק המוצהר או יותר מזה בכפול מהנפח המומלץ, אפשר לעלות ולחרוג מעט, אבל 3 קיוביק במקום 1.5 (כמו לעשות ל 15 שלך 7 במקום 3.5) על יותר מההספק המוצהר- לא הייתי רץ לעשות זאת.

מה שכן- נפח גדול במידה מסוימת ייתן יותר נמוכים, אבל יהיה לזה השפעה על הדיוק.

Pioneer P90RS | Celestra RA | Seas Lotus Reference

פורסם

אני לא חושב שתמיר רודף אחר הדיוק עם כל הכבוד.

קצת חומר למחשבה - תעשה חיפוש קצר על פרוייקטים של סאבים ביתיים. אתה תראה סאבים של 12״ בנפחים של 3-4 קיוביק פיט, סאבים 15 בתיבות של 7-8 קיוביק פיט, סאבים 18 בתיבות של 12 קיוביק פיט. כל זה נועד כדי לשמור על נקודת טיונינג נמוכה עם ריספונס לינארי.

הדוגמא הכי טובה שהטענה שלך מוטעית לדעתי - התיבה של אורן אלקובי. יושב בנפח מומלץ, מכוון נמוך ובכל זאת התקשה לנגן תדרים נמוכים עם עוצמה.

×
×
  • תוכן חדש...