Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4690 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מיסוי רטרואקטיבי חיה נדירה בהחלט. אני לא זוכר, אבל הזיכרון כבר לא מה שהיה פעם.

 

הריבית היום נמוכה והתשואה של הקרן תהיה בסבירות גדולה גבוהה ממנה.

 

בתכנון נכון ההלוואה שתיקח תהיה גם הוצאה עיסקית וכך הפחתת את עלותה עוד יותר, ובכסף כפי שנאמר נקנק את ספקיך החנוקים וקבל הנחות על מזומן, וגם מחירים טובים יותר בבסיס , לאורך זמן.

 

כמובן שאם יש חובות מעיקים על הנשמה כסה אותם.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אכן אם יש חובות בריביות משמעותיות אז הדבר הראשון הוא להחזיר אותם.

אם לא אז תשאיר את הכסף בקרן, אתה נהנה מ:

1. פטור מוחלט ממס רווחי הון.

2. אתה לא משלם דמי משמרת ני"ע לבנק (אבל משלם דמי ניהול בקרן עצמה).

 

אני לא פוחד ממיסוי רטרו, קשה לי להאמין שיהיה משהו כזה.

יכול להיות שיחליטו על צמצום או ביטול הפטור להפקדות חדשות,

ואולי אפילו יחליטו למסות רווחים על כספים קיימים החל מעכשיו,

אבל מאוד מאוד לא סביר שימסו רווחי עבר.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם
אבל מאוד מאוד לא סביר שימסו רווחי עבר.

 

http://www.youtube.com/watch?v=n19QwAsXzyM דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

שיר הפטנטים

אורי זוהר

מילים: חיים חפר

לחן: מל קלר

 

 

 

לא מדינה נידחת

לא משק לא מפוקפק

הארץ מתפתחת

בצעדי ענק.

זה עסק יסודי!

מספיק עם סנטימנטים!

הראש היהודי

ממציא לנו פטנטים!

למן התנאים ועד הדווקאים

עוד לא היה מן דור כזה של ממציאים!

 

קחו למשל -

המצאה יוצאת מן הכלל

כמו:

השמן, השמן, השמן המזוקק

הוא על ידי מעבדה נבדק

ויש בו אי בי סי ודי

השמן שמן זית יהודי.

 

כן הפרוצס הוא מדויק

השמן המזוקק

אל קיבתך יורד חלק

השמן המזוקק

באופן כימי הוא מופק

השמן המזוקק

אמא אמא תני לי רק

שמן שמן שמן מזוקק!

אכן זה פטנט חכם

פטנט הפוקח עיניים

כי אפשר לרמות רק בני אדם

אך לא את בני המעיים!

 

לא מדינה נידחת...

 

קחו למשל

המצאה יוצאת מן הכלל

כגון

זלמן תנור לבית

לחורף וגם לקיץ

מיכל כפול ופלסטי

שומר על צבע הנפט

הפתיל שהוא אלסטי

אחורה מתכופף

לכל עקרת בית קל לה

לא תאמין, לא תאמין.

כי השסתום שלו למעלה

לא תאמין, לא תאמין.

סובב את הכפתור תחילה

הנפט מרטיב את הפתילה

תדליק עם גפרור

תסס.. תס... תס...

זה בוער זה בוער זה בוער

כי זלמן זה זלמן

מה יש לדבר

כי זלמן תמיד

הוא הטוב ביותר.

 

לא מדינה נידחת...

 

קחו למשל

המצאה יוצאת מן הכלל

כגון

תריס זז

תריס עף

תריס רץ

תריס בום

הוא נפתח עם סבוב הידית ימינה

הוא נוסע על גלגל ונוסע על שינה

לתריס הזה שלושה סוגים של צלליות

התריס הזה שובר קרנים אולטרה סגוליות

תפסיק לשבור את הקרנים

תריס כזה קנית באושר זכית

תריס זז

תריס עף

תריס רץ

תריס בום

זה גדול זה עצום

פורסם

שמר נוסטלגיה

 

היום לפני 37 שנה אלביס מת

 

חקיקה רגילה ב99% מהמקרים היא מכאן ואילך ובחקיקת המס הדבר עוד יותר נדיר.

 

שינויים ככל שיהיו ולא מן הנמנע שיוטלו יחולו על הפקדות חדשות או על רווחים שיצטברו בעתיד.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

סתם צחקתי, למרות שאחרי ה"הצלה הגדולה של קרנות הפנסיה" מ-2003 (שיזם לנו שר האוצר דאז, אחד בנימין נתניהו) ואת תוצאות ההימור הכושל הזה (מתחילים לראות היום ונראה עד כמה הוא הרסני בעוד 20-30 שנה) וכל ניהול המדיניות הכלכלית בידי "נערי האוצר" - לא אתפלא אם עוד רעיונות עיוועים יעלו פה ושם. לדעתי גם מיסוי עתידי על קרנות ההשתלמות (למרות שזה משהו שעולה על הכוונת מדי פעם) יהיה קשה מאוד להעברה כל עוד יש הסתדרות מאורגנת (אחד הדברים הטובים שיוצאים מארגון כזה, למרות התדמית ה"בעייתית" שלו בקרב הרבה משכבות הציבור).

פורסם

שמר, קרנות הפנסיה החדשות הן המצאה גאונית מבחינת האוצר. העובד המסכן מחוייב בחוק לממן את הטימקונים עם דמי הניהול האסטרונומיים שלהם(כחצי אחוז מכלל השכר החודשי במשק הם בערך הגבייה של הקרנות מההפקדות ואחרי זה עוד כחצי אחוז מהצבירה ששווה עוד הרבה יותר כסף) ואת יתרת החיסכון שלו שמים בבורסה כשהקרן מחוייבת לשים אחוז מסויים ומוגדר מההון שלה שם. מעבר לזה שזה מזרים כל חודש עוד ביקושים לבורסה, בשעת מזבר הקרנות צריכות למכור השקעות טובות ולהעביר כספים לבורסה כדי לשמור על יחס ההשקעות שנקבע וכך ממתנים את התנודתיות.

 

מה שכן, העובד לא מעניין אף אחד ואותו דופקים עד העצם.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
מה שכן, העובד לא מעניין אף אחד ואותו דופקים עד העצם.

 

זו בדיוק הייתה מטרת המחאה החברתית לפני שנתיים, רק שלא היה שם (בעיקר כיוון שהמחאה הונהגה ע"י ילדים, ללא קשר לכישוריהם) ולו אחד שמסוגל היה לשים את האצבע ולהצביע על הרעות החולות שמדיניות הממשלה והאוצר מביאים על המשק.

 

תשומת הלב הוסטה לקוטג' מסכן (יחסית) וה-200 עד 300 ש"ח הוצאות חודשיות על מוצרים שהתייקרו, בעוד שבדברים הבאמת יקרים (בריאות, קצבאות זקנה, דיור) מזיינים את האזרח הקטן ללא רחם.

 

הדבר הכי גרוע - זה שכל זה יתנקם באותם אזרחים קטנים ביום בו לא יוכלו לקחת על עצמם עבודה נוספת ו/או שעות נוספות ולהגדיל הכנסה בהתאם לצורך. זה יגיע בגיל זקנה, כאשר אותם אנשים לא יוכלו כבר לפרנס את עצמם...

פורסם

דעתי שונה

 

המחאה החברתית מביאה שינויים , רק כיוון שיש רעות חולות כל כך רבות וחלקן כל כך מושרשות שהתהליך לוקח זמן.

כדוגמה - שינוי התמלוגים מהגז.

 

מי שיסמוך על המדינה כי תדאג לו לעת זקנה יגיע במקרה הטוב לבית תמחוי.

 

הרעה החולה בפנסיות ,מלבד השערורייתיות בעמלות מסוגים שונים שאתה משלם עבור ניהול כספך וההשקעות הכושלות, תוחלת החיים גדלה, המשק לא צומח והריבית בצניחה אין גידול באוכלוסיה הצעירה .

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

בגירה, דעתי על קרנות ההשתלמות שונה משהו ממה שנכתב עד כאן.

אכן מדובר באפיק השקעה מצוין עם פטורים יפים ממס, אפיק שנכון וראוי להשקיע בו.

 

אבל, החל מהרגע שהחיסכון הגיע לפרקו והפך לנזיל, בכל יום שאתה לא מושך את הקרן, אתה למעשה מחליט (גם אם לא במודע) להשקיע מחדש את הסכום הזה לפי מדיניות ההשקעה של הקרן.

 

האם זה טוב? תלוי בהרבה גורמים האם יש לך השקעה אלטרנטיבית לכסף, האם הוא ישמש להחזר חובות (שמין הסתם יהיו בד"כ בריבית גבוהה ממה שאתה מקבל בקרן).

 

אבל ישנו פרמטר נוסף שאתה חייב להביא בחשבון - לכל קרן יש וועדת השקעות שמפזרת סכומים לפי המנדט הכללי שיש לה (נגיד 80% אג"ח ממשלתי וקונצרני ו- 20% מניות), שווי הפדיון של הסכום שלך תלוי בגורל ההשקעות האלה - עד כמה הניבו פירות או חלילה הפסידו.

לכן - אתה חייב להיות מודע לזה שהסכום העומד לרשותך הוא נכון לעכשיו, מחר הוא יכול להיות גבוה יותר או נמוך יותר.

 

להבנתי את שוק האג"ח הממשלתיות והקונצרניות, אז התפתחה שם בועה ענקית שזו רק שאלה של זמן עד שתתפוצץ ותסב למשקיעים בהם הפסדי הון (כולל המשקיעים העקיפים דרך קרנות ההשתלמות).

 

מכאן והלאה ההחלטה היא שלך, עד כמה אתה משוכנע שתדע למשוך את הכסף במועד לפי הירידות הגדולות.

זוגתי אגב - משכה בחודש האחרון את הקרן אחרי כמעט שמונה שנות חיסכון בדיוק מהמניעים האלה, הכסף כרגע מושקע בהשקעות קצרות מח"מ (משך חיים ממוצע).

פורסם
מהפעם האחרונה שבדקתי, שים לב לנושאים הבאים:

 

1. אם יש לך קרן נזילה, היא מאפשרת נזילות בקרן צעירה נוספת שעוד לא הגיעה לתאריך הפדיון. במילים אחרות, אתה יכול על סמך קרן בת 6 לפדות קרן בת 3 בלי לשלם שום מס נוסף. אני חושב שזה מוגבל לקרן אחת נוספת בלבד, ופדיון הקרנות חייב להעשות ביחד תוך כדי הצגת אישורים מתאימים - תתייעץ עם יועץ השקעות שיודע מה הוא עושה (והייתי גם מקליט אותו בשביל שיהיה את מי לתבוע אח"כ אם הוא טועה).

 

2. אתה יכול לקחת הלוואות כנגד הקרן בריבית נמוכה מאוד. זה טוב אם אתה רוצה את הכסף למטרה כלשהי כמו החלפת אוטו\טיול\רכישת מלאי של יצורים מהתקופה הפלאוזואית, אבל לא רוצה להפסיד את ההטבות שבקרן (שיעור החיסכון או הוותק).

 

3. סביר להניח שאם יטילו מס, הוא יחול רק על קרנות חדשות (במקרה הטוב) או הפקדות חדשות (במקרה הרע). עוד סיבה להשאיר את הוותק של הקרנות.

 

בשורה התחתונה, לא הייתי נוגע בקרן כרגע וממשיך להפקיד, במידה והיא עושה תשואה סבירה.

 

זה נכון אבל לא מדוייק, הנזלת קרן צעירה זה הליך שנקרא החלת וותק, שימוש בוותק שנצבר לצורך משיכה של כספים נוספים אבל יש הגבלות, אם היו הפקדות חופפות (באותו חודש הופקד כסף בשתיהן) בשתי הקרנות אז אין אפשרות לבצע, אם היו משיכות באחת מהן אז גם בלתי אפשרי ואחרון חביב זה שאין אפשרות לבצע את זה בשתי קרנות השתלמות עצמאיות ולהבנתי בגירה עצמאי כך שזה לא ממש עוזר לו.

 

ברוב המקומות באמת מעניקים בהלוואות בריביות אטרקטיביות, אפשר לקחת הלוואות בלון ולשלם ריבית נמוכה בהרבה מהתשואה אבל כמו שכבר אמרו אי אפשר לדעת מה יהיה מחר.

 

אני אישית הייתי ממשיך להפקיד לתוך אותה הקרן כדי שהכסף שאתה מכניס לשם ישאר נזיל תמיד.

אתה יכול לבקש מהחברה שמנהלת את הקרן שלך ייעוץ פנסיוני (הייעוץ שם הוא ממשווק אז הוא מוטה לטובת החברה) או לקבוע בבנק שלך פגישת ייעוץ עם יועץ בלתי תלוי (גם כאן יש ויכוח אבל זה בטח עדיף על משווק פנימי מבית ההשקעות).

פורסם
מי שיסמוך על המדינה כי תדאג לו לעת זקנה יגיע במקרה הטוב לבית תמחוי.

 

לא סמכתי ולא סומך על המדינה.

מהיום שהתחלתי לעבוד, דאגתי לסדר לעצמי חסכון לעת זקנה, אם וכאשר תגיע.

 

עם זאת - למדינה יש אינטרס ממעלה ראשונה שלכל תושב/אזרח יהיה אפיק חסכון כזה, כדי שלא ייפול בבוא היום על כתפי כלל הציבור (ע"ע נתמכי סעד/ב"ל וכו'). הרעיון לחייב כ"א לחסוך באפיק לטווח ארוך הוא מצויין.

 

רק שאצלנו, האסכולה שהנהיג ביבי בהיותו שר אוצר, גרסה שבמקום להבטיח תשואה סולידית יחסית (כלומר ריבית לא מאוד גבוהה אך עם "רשת בטחון" ממשלתית) עדיף לחייב את הקרנות השונות להמר על כספי הציבור באמצעות הוראה לאותן קרנות לקנות אג"חים בעלות רמת בטחון נמוכה יותר עם תשואה תיאורטית גבוהה יותר.

 

התיאוריה התנפצה לכולם בפנים. בעלי האג"חים הללו קיבלו כסף זול וזמין והימרו עליו בלי חשבון.

כל מי שמהמר לאורך זמן, יודע שבסופו של דבר - לא מרוויחים בהימורים.

 

בעוד 20 שנה - יקרה בדיוק הפוך ממה שניסו למנוע. אנשים בגיל פרישה לא יוכלו לממן חיים נאותים ובסופו של דבר העול ייפול שוב על המדינה (ובעברית - על כתפי אלה שישלמו מיסים גם בעוד 20-30 שנה) בצורת החזקת מאות אלפי נתמכי סעד, למרות שאלה עבדו והפרישו לפנסיה כל חייהם.

 

אופציה אחרת למניעת הדבר הזה תהיה רכישת נדל"ן (בידי מי שיכול) שלא לצורך מגורים, אלא כהשקעה לעתיד. זה יגרור אחריו עלייה הולכת וגדלה של מחירי הנדל"ן - שוב ידפוק את אלה שידם אינה משגת.

 

בקיצור - מקדימה או מאחורה - נדפקנו.

פורסם

שמר, קניית נדלן להשקעה לאו דווקא תדפוק את המסכן.

 

קנייה ברמה כזו שתעלה את המחירים תגרור היצף בשוק ההשכרה ותוריד את מחירי השכירות.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
בפועל רואים שלא רק שאין היצף, אלא יש מחסור ומחירי ההשכרה ממשיכים לטפס בלי הכרה.

 

מחירי ההשכרה עלו בשיעור נמוך ממחירי הדיור (משהו כמו 50% מול 80%) מאז אמצע העשור הקודם, כלומר שהתשואה בפועל נשחקת. הסיבה היא פשוטה - בעוד שברכישת דירה הזוג הצעיר יכול להאריך את תקופת המשכנתא, לסחוט את ההורים עד תום ולהצדיק את כל אלו "כי זה דירה" ואצל עם ישראל "דירה זה קודש" (מעל כל תחשיב או הגיון כלכלי) ו"המחיר תמיד עולה" (אפילו שהוא ממש לא) - אז לעומת כל אלו, בשכירת דירה זה כסף נטו שיוצא לך מהכיס כל חודש. אי אפשר לפרוס, לתכמן או לקחת מההורים (אפשר, אבל אז ההורים בעצמם ישלחו אותך לקנות דירה). מרחב התמרון נמוך ולכן המחירים מרוסנים.

 

מאחר ולדעתי אנחנו קרובים מאוד למקסימום האפשרי מבחינת יוקר המחיה (או למעשה קצת אחרי, עם מאזן שלילי אצל חלק עצום מהזוגות הצעירים), אני הייתי מהמר על קפאון ארוך מאוד במחירי השכירות. ואז בעצם אתה נשאר עם השאלה של שווי הנכס - האם הוא ימשיך לעלות, אפילו שאנחנו בשיא היסטורי של מחירי הדיור, ובכך יוסיף לתשואה שלך. אם אתה חושב שכן, אז תפאדאל.

ואם זה לא מספיק, אז משקיעי הנדל"ן יהיו הנפגעים הראשונים מכל שינוי מדיניות נרחב בשוק.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם
בפועל רואים שלא רק שאין היצף, אלא יש מחסור ומחירי ההשכרה ממשיכים לטפס בלי הכרה.

 

זה בגלל שלא בונים מספיק.

 

נקודת המוצא היא שכולם צריכים לגור איפה שהו ומעדיפים איזורים סבירים. אם אין לי אפשרות לקנות אז אשכיר את הדירה הזולה ביותר שעונה לצרכיי וככל שההיצע גדול יותר כך אוכל למצוא ת הדירה הזו יותר בזול.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.


×
×
  • תוכן חדש...