Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טיימינג פוקוס 2008


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4515 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני יכול להוסיף דוגמא, לא בפורד אלא בהונדה. סיוויק מודל 2001-2005.

 

יש לי את ספר התחזוקה המקורי של הונדה.

 

מכוניות באירופה - טיפול שמנים בתנאי שימוש רגילים כל 20.000 או שנה.

 

 

בתנאי שימוש קשים (חום, קור, אבק, שטח עירוני, שטח הררי, גירירה, נסיעות קצרות, נסעיות במהירות גבוהה - הכל כאופן שימוש דומיננטי ולא מזדמן) - כל 10.000 או חצי שנה.

 

במכוניות בשווקים מחוץ לאירופה - תנאי שימוש רגילים - טיפול כל 10.000, ובתנאי שימוש קשים - כל 5000 ק"מ.

 

 

כאמור, המלצת היצרן עצמו ולא של יבואן/דילר וכו'.

 

 

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

לעניות דעתי, מנסיון עם רצועות הנעה של קטנועים, היבואנים המקומיים מקצרים את זמן הטיפולים ע"מ להכניס עוד שקל לכיסם. היה לי קטנוע פיאג'יו אשר היבואן התעקש כי כל 15K ק"מ יש להחליפה. היצרן קבע כי כל 20K הוא המועד המתאים. כאשר פתחתי את הוריאטור ב-15K ופירקתי את הרצועה היא נראתה כמעט חדשה לגמרי, ללא שום סדקים או יובש והיא הוחזרה למקומה. לאחר 5K פתחתי שוב, הרצועה נראתה בדיוק אותו הדבר פרט לכך שהעובי שלה קטן במעט (כתוצאה מהחיכוך) ולכן הוחלפה באחת מקורית חדשה אשר יובאה על ידי מאיטליה. ההשפעה היחידה בשינוי מידת העובי היא מהירות סופית של הקטנוע (משהו כמו 5 קמ"ש לעומת החדשה), פרט לכך יכלה להחזיק לפחות עוד 5K.

Simplicity is the ultimate sophistication" - Leonardo da Vinci"

פורסם

מה שמצחיק אותי בשירשורים האלו זה שכשיבואן כלשהו נצמד להוראות היצרן בדיוק (עבור אירופה ותנאי שימוש רגילים), אז נשמעים קולות כגון:

 

"אין מצב ששמן גיר יכול להחזיק לנצח בלי החלפה, היבואן דופק אותנו בשביל להוויח על תיקון גיר."

 

"אין מצב שרצועת תיזמון יכולה להחזיק 10 שנים, הגומי מתייבש וכו'."

 

"אין מצב שאפשר לעשות טיפול כל 30.000 ק"מ או שנתיים - שמן מנוע מתיישן ומתחמצן הרבה יותר מהר, היבואן דופק אותנו."

 

 

ואז כשבא יבואן אחר ומקצר מרווחי טיפולים - שוב אותו סיפור: דופק אותנו בשביל להכניס עוד כסף לכיס.

 

 

לדעתי, כשהרכב כבר מחוץ לתקופת האחריות צריך להפעיל שיקול דעת ולא ללכת בהכרח לפי המלצות יצרן או יבואן.

 

לדוגמא, בעל רכב שנוסע כל יום רק על קו ת"א - חיפה במהירות 90-100 יכול לטפל במרווחים ארוכים יותר, בעל רכב שנוסע אך ורק בעיר, נסיעות קצרות בעיקר ובמהירות ממוצעת של 15 קמ"ש טוב יעשה אם יקצר את מרווחי הטיפולים ב 30-50%.

 

 

  • 3 חודשים מאוחר יותר...
פורסם (נערך)

{כאמור, ההוראות באירופה הן כל 8 שנים מול 5 שנים בארץ.}

 

הפוקוס שלי לאחר 5.5~ שנים על הכביש ו- 90+ אלף ק"מ (רוב הקילומטארז' בהרי ירושלים ולא בעיר) החלפתי רצועת טיימינג, במוסך מורשה.

 

מצרף תמונה של הרצועה החדשה ושלוש תמונות של הרצועה הישנה, בתמונה הראשונה קיפלתי אותה וצילמתי. כמובן שאת הרצועה החדשה לא העזתי לקפל.

 

לגבי רצועות המזגן והגה הכוח - שתי הרצועות מגיעות כסט ואמרו שהן מוחלפות רק ב-150 אלף ק"מ (באירופה כנראה מעל 200 אלף) והן יקרות במיוחד, לטענתם עשויות מחומר עמיד למדי.

 

אין פה שום המלצה לא לטפל באוטו שלכם שלא לפי הוראות היבואן וכל אחד שיחליט מה שטוב לו, התמונות לשיפוטכם בלבד.

רצועה חדשה.jpg

ישנה1.jpg

ישנה2.jpg

ישנה3.jpg

עריכה אחרונה על ידי student
בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.


×
×
  • תוכן חדש...