Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4788 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני חושב שצודקים שלא נותנים לייבא רכבים עם הגה בצד ימין, גם ככה לא יודעים לנהוג במדינה הזאת ...

כמה תאונות דרכים לשנה פר רכב ארעו במדינת ישראל לכלי רכב עם הגה ימני, לעומת כאלה עם הגה שמאלי, בעשר השנים האחרונות, לפי דעתך?

מדוע ברוב מדינות העולם מתירים ליבא ולהשתמש מכוניות עם הגה הפוך - ורק בישראל ובקמבודיה לא?

מדוע נדמה לי כי לא הקדשת לנושא אפילו דקת מחשבה אחת וקפצת ישר עם "האמת" הבנלית ביותר, אך הלא קשורה למציאות?

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

פורסם
כמה תאונות דרכים לשנה פר רכב ארעו במדינת ישראל לכלי רכב עם הגה ימני, לעומת כאלה עם הגה שמאלי, בעשר השנים האחרונות, לפי דעתך?

מדוע ברוב מדינות העולם מתירים ליבא ולהשתמש מכוניות עם הגה הפוך - ורק בישראל ובקמבודיה לא?

מדוע נדמה לי כי לא הקדשת לנושא אפילו דקת מחשבה אחת וקפצת ישר עם "האמת" הבנלית ביותר, אך הלא קשורה למציאות?

 

ובכל העולם אין מיסוי כזה גבוה על רכב (חוץ מדנמרק וסינגפור) אז מה, מה זה קשור לעולם ?

בטח שלא היו תאונות כי אין כאן מכוניות עם הגה ימני שנוסעות אז בטח שהן לא מעורבות בתאונות, רק מטאטא כביש עם הגה ימני בישראל וגם לא כולם.

 

זו לא אמת בנלית, זו פשוט דעתי שלי, תרצה תקבל לא תרצה אל תקבל ... גם ככה לא אתה ולא אני קובעים.

פורסם

בטח שלא היו תאונות כי אין כאן מכוניות עם הגה ימני שנוסעות אז בטח שהן לא מעורבות בתאונות,

דווקא יש. תעשה הכרה עם אחת:

http://lulisml.wordpress.com/2010/06/17/%D7%94%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95-%D7%A9%D7%9C%D7%A0%D7%95-%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A7/

אבל היא לא היחידה. יש ויש עוד, נוסעות ופעילות ועם נהגים ישראלים, והן לא מעורבות בתאונות יותר ממכוניות אחרות - אולי אפילו פחות.

הקץ "לאמיתות האוניברסליות" שלא מחזיקות מים.

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

פורסם

קצת לשים את התשבוחות והקרדיט במקום.

 

את השינוי בתקנות אשר יאפשרו את הגדרתם של רכבים כבדים כרכבי אספנות יזמו אנשי IVC - אספני הרכב הארצישראליים בשנת 2010, מאז הם פועלים לקדם את השינוי בתקנות הנ"ל.

 

המצב כרגע הוא שהשינוי אושר עקרונית והועבר למחלקה המשפטית של משרד התחבורה לניסוח מדוייק והכנסה לרשומות.

 

השינוי בתקנה (לצערנו) עוד לא נכנס לתוקפו.

 

העניין מתועד בסדרת מכתבים בין IVC למשרד התחבורה.

פורסם

קצת "סדר בבלגן":

 

1) רישיון נהיגה הרלוונטי לכל כלי הרכב- זה מה שצויין לו ברישיון רכב. תמיד וללא כל קשר ל"אספנות" או לא- כך לדוגמה לאוטובוס אספנות לעולם יידרש נהג אוטובוס- אפילו שאסור לו להסיע יותר מ-8 אנשים! והאמת- לפחות במיקרה של המשאיות יש בזה היגיון רב: נניח ש"סוס" סמיטריילר יוכר כ"אספנות"- משקלו בד"כ לא יותר מ-11-12 טון- אני לא בטוח שנהג "עד 12 טון" יידע להסתדר עם מפלצת הזו בכביש! עם קצת ניסין- וודאי, אבל האם אנחנו רוצים ש"ייתגלח" ישר בכביש??

 

2) מודה אני שנושא המשאיות קרוב ללבי יותר מרוב אלו שכאן- ולכן אני מודה ומתוודה שאני הייתי אחד מהגורמים העיקריים אם לא העיקרי שלחץ לשינוי התקנות- לאחר שבשלב הראשון מועדון ה-5 לפני כמה שנים לא רבות הצליחו סופסוף להגיע למצב שהכירו במשאיות עד 12 טון (שהייתה מבחינתי פרצת דרך האדירה)- לא נרגעתי והמשכתי "לנג'ס" לכל הגורמים הרלוונטיים מתחום הרכב, ובשנת 2010 לקראת הסוף (באוקטובר) הגישו חברי מ-IVC (ומיותר לציין כי הנני חבר בשני האירגונים/מועדונים ומאד שמח על כך!) ובראשם זאב טנדט בקשה למשרד התחבורה שנוסחה בעיקר על-ידי פחות או יותר, לפחות בשלב הראשון. מאז אנו עוקבים אחרי ההתפתחויות, מדי פעם קיבלתי עדכונים שהנושא עובר וועדות שונות וכ"ד- ואם אכן הגיע למצב של התקנות- אני יותר משמח, כי את המידע הזה עוד לא היה מצוי בידיי!

בכלל לא רציתי להתייחס לנושא בטרם-עת- אך אם כבר הועלה...:-D8)

 

בכל מיקרה זה הזמן להודות לכל הגורמים הרלוונטיים בנושא של רכב הכבד, לפחות לאולו שאני יודע וקרוב אליהם: מועדון ה-5 על הנושא של הרכב עד 12 טון והאוטובוסים, ו-IVC על ה"רכבי הבטחון" וכעת על ההסרת המגבלת המשקל מהמשאיות.

 

ובכל מיקרה: עד שלא אראה ברישיון של הפרייטליינר "אספנות"- לא מאמין לכלום!:wink::twisted:

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

פורסם

חדשות מרעננות. מתי מישהו ירים את הכפפה ויביא קנוורט W900A עם מנוע 12 צילינדר שתי פעימות של דטרוייט?

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

אני מאד בספק שיאשרו כל כך מהר את היבוא- צריך להסתפק בשלב הזה לפחות בלהציל את מה שעוד (אולי) נותר בארץ (ואותי אישית מעניין הרבה יותר- בשביל זה עבדנו קשה כולנו!). אני מכיר הרבה נהגי משאיות וותיקים שהיו מאד שמחים לשמור על המשאיות שעבדו עליהן כשהיו צעירים- אך דבר לא מתאפשר להם ואחד מהגורמים העיקריים- יוקר הבלתי-נסבל של אחזקת המשאית "פעילה"! כולי תיקווה ששינוי המיוחל אולי יעזור ולו בקצת להם להחליט... נחיה ונראה...:roll::-)

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

פורסם
קצת "סדר בבלגן":

 

1) רישיון נהיגה הרלוונטי לכל כלי הרכב- זה מה שצויין לו ברישיון רכב. תמיד וללא כל קשר ל"אספנות" או לא- כך לדוגמה לאוטובוס אספנות לעולם יידרש נהג אוטובוס- אפילו שאסור לו להסיע יותר מ-8 אנשים! והאמת- לפחות במיקרה של המשאיות יש בזה היגיון רב: נניח ש"סוס" סמיטריילר יוכר כ"אספנות"- משקלו בד"כ לא יותר מ-11-12 טון- אני לא בטוח שנהג "עד 12 טון" יידע להסתדר עם מפלצת הזו בכביש! עם קצת ניסין- וודאי, אבל האם אנחנו רוצים ש"ייתגלח" ישר בכביש??

 

2) מודה אני שנושא המשאיות קרוב ללבי יותר מרוב אלו שכאן- ולכן אני מודה ומתוודה שאני הייתי אחד מהגורמים העיקריים אם לא העיקרי שלחץ לשינוי התקנות- לאחר שבשלב הראשון מועדון ה-5 לפני כמה שנים לא רבות הצליחו סופסוף להגיע למצב שהכירו במשאיות עד 12 טון (שהייתה מבחינתי פרצת דרך האדירה)- לא נרגעתי והמשכתי "לנג'ס" לכל הגורמים הרלוונטיים מתחום הרכב, ובשנת 2010 לקראת הסוף (באוקטובר) הגישו חברי מ-IVC (ומיותר לציין כי הנני חבר בשני האירגונים/מועדונים ומאד שמח על כך!) ובראשם זאב טנדט בקשה למשרד התחבורה שנוסחה בעיקר על-ידי פחות או יותר, לפחות בשלב הראשון. מאז אנו עוקבים אחרי ההתפתחויות, מדי פעם קיבלתי עדכונים שהנושא עובר וועדות שונות וכ"ד- ואם אכן הגיע למצב של התקנות- אני יותר משמח, כי את המידע הזה עוד לא היה מצוי בידיי!

בכלל לא רציתי להתייחס לנושא בטרם-עת- אך אם כבר הועלה...:-D8)

 

בכל מיקרה זה הזמן להודות לכל הגורמים הרלוונטיים בנושא של רכב הכבד, לפחות לאולו שאני יודע וקרוב אליהם: מועדון ה-5 על הנושא של הרכב עד 12 טון והאוטובוסים, ו-IVC על ה"רכבי הבטחון" וכעת על ההסרת המגבלת המשקל מהמשאיות.

 

ובכל מיקרה: עד שלא אראה ברישיון של הפרייטליינר "אספנות"- לא מאמין לכלום!:wink::twisted:

 

אין לי בעייה אדוני עם מה שאתה טוען. הבעייה היא שישנן משאיות שלא יוכלות להיכנס לסטטאטוס של אספנות בגלל שהן יותר מדיי "כבדות". שאלתי במשרד הרישוי לגבי משאית שמורשית מעל 16 טון. לצערי, נכון להיום משאית כזו שלא עשו לא טסט כל שנה שווה מבחינת משרד הרישוי לברזל. אז הקטע של להוציא רישיון נהיגה רלוונטי למשקל המשאית זוהי הבעייה הקטנה כרגע.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

אז בכלל לא הבנת על מה מדובר כאן- כי בדיוק על זה נפתח השרשור: שיהיה ניתן לרשום משאיות מעל 12 טון (ולא 16- 16 בכלל לא קיים בשום הגדרה!) בתור ה"אספנות"! נכון להיום מצב הקיים שניתן לרשום רק עד 12 טון. ואגב לא שנה- מעל השנתיים שלא עשו טסט- אבל זה לא משנה כרגע...

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

פורסם

אתם יודעים מה - ובאמת שלא באתי לבאס אף אחד- לקרוא את השירשור הזה זה להבין למה התחום שלנו ניראה כפי שניראה...

 

יריבות אגו ומעל לכל, צרות עין.

 

כמה מאכזב; חובבים, אספנים אנשי התחום, ממש לא נשמע כך.

 

למי אכפת מי היה הראשון לבקש או לדחוף ובוודאי מי היה הראשון להקדיש מזמנו.

 

לאלה שעושים למען הקהילה אמורה ההבנה שבגלל פעלם דברים מתקדמים לספק את כל שאיפותם.

 

לא מתקדמים לכלום

 

אלעד

פורסם
אז בכלל לא הבנת על מה מדובר כאן- כי בדיוק על זה נפתח השרשור: שיהיה ניתן לרשום משאיות מעל 12 טון (ולא 16- 16 בכלל לא קיים בשום הגדרה!) בתור ה"אספנות"! נכון להיום מצב הקיים שניתן לרשום רק עד 12 טון. ואגב לא שנה- מעל השנתיים שלא עשו טסט- אבל זה לא משנה כרגע...

 

ככה זה היה מאז ומתמיד? או שזה שונה לפני כמה שנים?

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

לא- פעם בכלל לא ניתן היה לרשום רכב מעל 4 טון כאספנות.

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

פורסם

הייתי במשרד הרישוי לפני כמה חודשים ושאלתי לגבי החזרת משאית לכביש כאספנות. הפקידה אמרה לי שבגלל שמדובר במשאית שכבר אין לה טסט קרוב ל 20 שנים אז אבד עליה הכלח ולא משנה שאותה משאית כבר מעל גיל 30. היא גם הוסיפה שהמשאית מורשית מעל 16 טון ולכן זוהי עוד סיבה מדוע אי אפשר להחזיר אותה. לכן השתרש למוחי עניין של עד 16 טון ומעל 16 טון.

מה שכן, נוכחתי לגלות שעצם העובדה שמישהו עובד במשרד הרישוי לא בהכרח קובע שהם מודעים לחוקים.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

השתרש לך 16 טון, מכיוון שכמו שהפקידה אמרה לך, משאית מעל 16 טון, מעל 19 שנה, שאין לה רישוי, לא מחודש רישיונה.

Jeep CJ7 Laredo 1982

Suzuki GSXR750 1987

Yamaha Vmax1200 1986

Harley Davidson Sportster XLH 1200 1989

×
×
  • תוכן חדש...