Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4888 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בשביל הספורט:

בוקר אחד קיבלתי עדכון PUSH של כלכליסט שמנייה מזנקת כרגע ב8%, תוך מספר שניות כבר הייתה לי אחת כזו ותוך 10 דק' עשיתי 500 שקל (לא זוכר בכמה קניתי)

עוד דוגמא: שבוע שעבר קיבלתי עדכון דומה על מניית שפע ימים, כמה שרציתי לקנות אותה לא ממש הצלחתי כי היא תמיד קפצה והייתה יותר זריזה ממני. המנייה הגיעה באמצע יום אחד ל75%, מי שמבין מדובר על משהו מ-ט-ו-ר-ף!

וכל זה רק מכלכליסט באייפון.

Polo 2012

פורסם

קודם כל תודה לכולם על התגובות המלבבות, ציפיתי שיתחילו לצעוק עלי שאני זורק כסף באוויר :-D

 

אני יצאתי דביל? (אתעלם מה"שוב" כי אין לי מושג על מה אתה מדבר) - הבנאדם מדבר על קניית מניות ב-600 שקלים ועל רווח של 2 אחוז ביומיים וחצי, וכל מה שיש לך להגיד זה "כל הכבוד שבחרת מניות של מלאנוקס", כאילו שזה מה שיעזור לו עכשיו.

 

לפני שממליצים למישהו כזה על מניות, כדאי לברר שהוא יודע למה הוא נכנס.

רוני - תודה על ההתייחסות (גם בפוסט לפניו) אני מבין שזה משחק של מאות אלפי שקלים, אני מתייחס לזה רגוע, לא משתולל.

הסכומים עצמם, אפילו שקטנים - נותנים בונוס משמעותי למשכורת היומית.

בכל מקרה אני נזהר, לא נכנס לזה בסכומים שאני לא יכול להרשות לעצמי להפסיד. (במילים אחרות - לא הולך לזרוק עכשיו 15K על פרטנר)

 

נקרא קצת, נשכיל, נראה מה יהיה.

מי יודע אולי יום אחד אני גם אגיע ל30 מיליון :lol:

 

@[פנדוב

למה? ממך דווקא ציפיתי לתגובה עניינית

 

@gozal, Black Joker תודה על הבעת האמון והטיפים :D

 

@T-Maxximum תודה על התגובה, אבל תיקים של 50K (ואפילו 25K) זה רחוק ממני. אני מתחיל בכמה אלפים בודדים, משם נתקדם.

בתי השקעות וכל זה.. ממש לא בכיוון, אני רוצה לנסות ללמוד לבד את הסיפור הזה.

אם יצליח - מה טוב. אם לא - גם בסדר.

 

שוב תודה :)

היום: ג'ימני 2024

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016, ג'ילי גיאומטרי C 2023

פורסם

אני מוחה על השימוש בביטוי "משחק" ,אם השקעה בשוק ההון הינה משחק ,היה בטוח שאת כספך תפסיד.

יש הרבה סוגי השקעות בשוק ההון .

לטווח קצר (כל דבר אחר)

לטווח בינוני (למשל מלאנוקס )

לטווח ארוך (לדוגמה השקעה בחברת טבע \אפל \ מיקרוסופט \ אקסון מובייל או הבנקים אצלינו ועוד)

השקעת דיבידנדים (מקרה קלאסי שכזה היה במניית בזק באוקטובר האחרון וגם בחברת פמס)

השקעת ספקולצייה (חברות הגז והנפט \ חברות ביוטק וכו )

ועוד (נגזרים , אופציות , חוזים ומסחר על מי מודל מתמטי - רובוט)

מכל הסוגים הנ"ל ניתן להרוויח וניתן להפסיד.

לפי איך שאתה נראה (כלומר בודק יומית את התיק וסופר רווח על הנייר) אתה משתייך לקבוצת השקעה לטווח קצר + השקעה ספקולנתית .

מה שאתה מחפש נקרא "איתותי מסחר" יש מספר חברות אשר מציעות שרותים כאלה בתשלום אם אתה לא יודע לבד.

על מנת לאתר כאלה איתותים יש ללמוד את הנושא , וכאמר יש הרבה חברות שעוסקות בזה אך יש כמובן אפשרות ללמוד לבד.

ספר חובה בתחום הינו "ברוקר בנעלי בית".

 

גילוי נאות

אני סוחר בנ"ע למחייתי באופן פרטי ואין אני מציע אף שרות שהעלתי פה.

אין באמור לייעץ לביצוע או אי ביצוע של אף פעולה באף אחד מהניירות ערך כתובים מעלה .

New - Acura NSX 573BHP of Hybrid Awesomeness

Old - Cadillac CTS-V V8 6.2 562 BHP

Older Subaru legacy 3.6R AWD limited

Oldest - Volvo S60 AWD 240 BHP haldex 4X4

פורסם
עוד דוגמא: שבוע שעבר קיבלתי עדכון דומה על מניית שפע ימים, כמה שרציתי לקנות אותה לא ממש הצלחתי כי היא תמיד קפצה והייתה יותר זריזה ממני. המנייה הגיעה באמצע יום אחד ל75%, מי שמבין מדובר על משהו מ-ט-ו-ר-ף!

וכל זה רק מכלכליסט באייפון.

שפע ימים היא מניה שחביבה על חרדים, ואני ממליץ מאוד להתרחק.

מניות כאלו נוטות לסבול מהרצות על גבם של משקיעים חרדים תמימים, ובסופו של דבר מתפוצצות ברעש גדול.

אין כאן בעיה אישית עם חרדים, אבל בעוד שמיעוט קטן מהם ממולח מאוד, השאר נוטים לתמימות שמעורבת בנטיה לחפש קיצורי דרך וקומבינות, מה שמוביל לעדריות בהשקעות שקומץ בעלי עניין מרוויח מהן.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם

היי נינג'ה. אם תסתכל, תראה שמחקתי תגובתי זמן קצר לאחר שנכתבה מאחר והיא עשויה לפגוע- לא בך.

אין ברצוני לפגוע באנשים שאיני מכיר.

יחד עם זאת, חלק מן הדברים שנכתבו כאן הם פשוט חסרי זהירות.

בכל תחום עשייה, ככל שתעמיק- תבין עד כמה יש ללמוד, גם כאן.

מה גם שהתחום הזה מנקז אליו זה לצד זה אנשים מבריקים, נוכלים, בעלי עניין וידע פנימי ו...הרבה אנשים שמותירים כספם לכל אלו.

אתה ודאי מבין שמה שנאמר בטלויזיה או באתר מסוים אינו סוד. ישנם מעגלים של ידע והמעגל הטלויזיוני הוא הרחב ביותר. מקווה שהמשמעות ברורה.

קרא גם מה שכתב חולגי כאן או בשרשור השני.

כן, לעיתים אתה יכול להרויח בגדול ובאותה מידה להפסיד. עניין של מקריות. אתה מוכן להיות תלוי במקריות?

משקיע מתחיל יחפש המלצה ספציפית. מי שייתן אותה יהיה בדרך כלל עוד משקיע מתחיל או אינטרסנט[לא כאן בפורום].

 

אגב, במנייה" תנודתית" אינך יודע כיוון התנודה וגם לא עוצמתה. לעיתים אחרי ירידה גדולה באה עוד אחת. אינך בקיא מספיק בחומר לגביה? תתרחק.

 

לא התכוונתי להגיב עוד בשרשור כי הוא מתפתח לטעמי לכיוון של ספקולציה ולכיוון של עימותים אישיים, אך מאחר והזכרת אותי, הנה כתבתי. ראה את הדברים כעצה חברית. בחן הקשור שנתתי לבמבה, קרא עוד כמיטב יכולתך ותמיד שמור על זהירות, ספקנות, איזון ופיזור. זהו זה. בהצלחה.

פורסם
שפע ימים היא מניה שחביבה על חרדים, ואני ממליץ מאוד להתרחק.

מניות כאלו נוטות לסבול מהרצות על גבם של משקיעים חרדים תמימים, ובסופו של דבר מתפוצצות ברעש גדול.

אין כאן בעיה אישית עם חרדים, אבל בעוד שמיעוט קטן מהם ממולח מאוד, השאר נוטים לתמימות שמעורבת בנטיה לחפש קיצורי דרך וקומבינות, מה שמוביל לעדריות בהשקעות שקומץ בעלי עניין מרוויח מהן.

 

הזכרת לי את מקרה לייפוייב מלפני כמה שנים.

רבנים בישיבות המליצו על המניה שקרסה בבוקר בהיר אחד בעשרות אחוזים.

אנשים הפסידו חסכונות של הילדים על הדבר הזה.

והיו כאלה שהיא מימנה להם חצי קליאו ספורט. ;)

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

פורסם

בדיוק אותו הסיפור אם אתה שואל אותי.

לכשזה יתפוצץ, יהיה מיתון כבד בכפר חב"ד.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם

בזמנו כשהיתי סטודנט גם נדלקתי על כל הנושא הזה של שוק ההון, אפילו לקחתי קורס השקעות קצר.

לדעתי אם לומדים גם את תחום הניתוח הטכני זה יכול לעזור לקרוא גרפים של התנהגות מניות, שלפחות יכולה לעזור לעצור את המכה בזמן, ולפעמים גם לדעת מתי לקחת את הכסף בזמן.

 

הנה מספר מסקנות שלי

לבורסה צריך אופי, אם יש לך כסף נזיל שאפשר לשחק בו אז צריך לקחת בחשבון שהכסף הזה יכול להמחק, ואתה תמשיך בשגרתך.

כשעתידך לא ברור, ואתה סטודנט שמרוויח 3K לחודש בעבודת משמרות, ולפתע אתה רואה על המסך אופציה או מניה מתרסקת וכל המשכורת החודשית שלך נעלמת בשניה, זה צריך להדליק אצלך נורה אדומה. האם אתה מרוויח מספיק טוב כדי להרשות לעצמך להפסיד 2000 שח ביום אחד. (ואם אתה משחק בסכומים קטנים וכל יום מפסיד 100 שח, אז גם להפסיד 2000 שח בחודש זה לא פיקניק).

* על כל פעולת קניה ומכירה אתה משלם עמלות, לכן אם אתה תהיה דומיננטי בתיק עדיף לך בהקדם האפשרי לעבור לחברה פרטית ולעזוב את הבנק, אחרת אתה תשלם יותר עמלות ממה שנראה לך, כולל דמי שקר לניהול התיק.

 

לדעתי בשביל התנהלות נכונה צריך לעבוד עם שיטה, כשאין שיטה אתה תפסיד לאורך זמן.

אם סתם בא לך לשחק עפי שמועות ולהריץ מניות, אז זה הרבה מאוד מזל , ורוב הסיכויים שתפסיד יותר ממה שתרוויח בסופו של דבר.

לא רוצה להשמע פסימי אבל גם אם תלמד את התחום ותקרא מדריכים, עדיין לא מבטיח לך דבר וזה יכול להכניס אותך לאופוריה "כאילו אתה מבין",וזה מאוד מעניין וכולם מדברים על זה,מייעצים לך והכל נגיש מהמחשב ומהטלפון.... רק מה שאתה לא מבין זה שלחזות מה יהיה מחר או עוד חודש זה לא בשליטתך. ההתעסקות הזאת גורמת לך למחשבות בלילה, מפריע לך בעבודה,בחיים האישיים, שינויי מצבי רוח ועוד אחרי כל זה אתה בהפסדים וברדיפה תמידית אחרי מאזן חיובי.

 

* כלל מאוד פשוט, קנית מניה בשקל, היא ירדה ב50 אוג' , כדי שהיא תחזור למצב ההתחלתי היא צריכה לעלות ב100%!!

רוצה לזרז את החזרה ל1 שקל? תוסיף כסף לחשבון. מה קורה בדרך? שחיקה,עמלות,זמן.

 

* בניית תיק השקעות לא חייבת להיות רק מסוג אחד של ניירות ערך, אפשר לשלב סולידי/קרנות נאמנות/אגחים/מדדים כך שאם הברק מכה לך במניות, לפחות יש סיכוי ששאר התיק שלך יניב פירות ויאזן לך את ההפסד.

 

* צא מנקודת הנחה שלכולם יש אינטרס כלשהו , מי שממליץ לך על מניה מצפה שהרבה אנשים יקראו את ההמלצה ויתחילו לקנות, ולקדם/להריץ את המניה. לא קל היום למצוא בתחום הזה הודעה שאין מאחוריה אג'נדה כלשהיא.

 

* מי שעוסק במסחר למחייתו , לרוב משחק בכסף של אחרים אז כואב לו פחות על הפסדים, זה לא שהוא התחייב להחזיר אותם מכיסו. גג הוא יפותר וישתלב במקום אחר. היתרון בכך הוא שניתן ליישם פה טקטיקה, ולהיות נאצי וקר לב כדי להרוויח בסופו של דבר.

תחשבו מה זה לראות מניה נחתכת ב20% על הבוקר, והSTOP LOSS שלכם עומד על 30% ומדובר ב200,000 שקל שאתם מפסידים עוד לפני שהתחלת לסחור כי המניה פתחה ב20%- בגלל הודעה לא טובה של החברה.

אם לסוחר יש עצבי ברזל, והיא לא ירדה מתחת ליעד שהוגדר, היא יכולה לשקם את עצמה אחרי תקופה, מבלי למכור אותה בהפסד

 

לניסיון יש פקטור חשוב , לדעת מתי לצאת מפוזיציה ומתי להכנס.

 

* אישית נכוותי בצורה קלה מאוד מהתקופה שבה התעסקתי בבורסה, הפסד של כ3000 ש"ח בחצי שנה של התעסקות.

מה שיותר הפריע לי זה האובססיביות,הלחץ,המחשבות,ההתעסקות, הדאגות. לא יכולתי לשים את הכסף לבנות תיק ולתת לו לרוץ לבד, כל ירידה או כל ידיעה מרעישה היתה גורמת לי לחפור ולחפש מה לא בסדר ואיך ניתן לשפר, ומה עוד ללמוד.

 

אם אתה טיפוס שבקלות יכול להתמודד עם הדברים האלה , אז תפאדל.

 

שוק ההון הוא אידיאלי לאנשים שיש להם עודפים להשקעה, מאוד מרתק עם פוטנציאלים יפים לרווחים

אבל מי שמחפש לעשות קופה ממה שאין לו (כמו למלא טופס טוטו שבועי), ימצא את עצמו מתמכר לרדיפה אחרי הפסדיו וקיזוזיהם (שוב יכול להיות שיש בודדים שהם יוצאים מהכלל, אבל אם כספך חשוב לך ואתה ממש רוצה להיכנס לתחום תשקיע כ75% מהתיק בסולידי ו25% מניות...אחרי שתצבור ניסיון תוכל לשחק יותר עם האחוזים).

 

בהצלחה

SEAT LEON TSI 1.2 2012

פורסם

אני נמצא בשוק ההון למעלה מעשור. משקיע חובבני ולא מקצועי, אך משקיע סכומים מכובדים. כמה המלצות -

 

1. אל תסתנוור.

 

2. אל תשקיע כספים שאתה לא יכול להרשות לעצמך להפסיד!

 

3. לאחר כל תקופה של גאות (כפי שקיימת עכשיו) באה תקופת שפל כואבת מאוד שבה אפשר בימים בודדים להפסיד רווחים של חודשים ואולי אף שנים. היו כמה מעגלים כאלה בשנים האחרונות (המדדים אומנם עלו וחזרו פחות או יותר לקדמותם אך הרבה מהמניות רחוקות מהשיא שלהן).

 

4. הכאב שמתלווה להפסד גדול (הרבה) יותר מהאושר שנובע מרווח....

 

5. כדאי לשקול להשקיע במדדים/סלים ולא במניות בודדות.

פורסם

והכי חשוב - תמיד תזכור שהברכה נמצאת בנסתר מין העין.

 

כשכולם מדברים על מניה, כשיש סביבה באזז (כמו באפליקציה המפגרת של אקסלנס), זה הרגע שבו אני מבין שאחרון הפראיירים ניכנס, ומכאן הדרך למטה סלולה ובטוחה.

×
×
  • תוכן חדש...