Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תמרון מדהים ברגע האחרון על מנת להציל מכונית שאיבדה אחיזה


Shay_u
שימו לב! השרשור הזה בן 4108 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רק לי הסרטון נראה מזוייף?

א. המיקום של המצלמה ברכב (בד"כ המצלמה ממוקמת על הדשבורד).

ב. הפתאומיות במזג אוויר שנראה נוח, אין סימן לך שיש קרח/מים על הכביש (אולי זה היה בגלל שמן).

ג. האיכות של הסרטון.

ד. המוזיקה בדיוק ברגע של איבוד השליטה.

ה. הקור רוח של הנהג, מילה אחת לא יצאה מהפה שלו בזמן התמרון הזה.

עריכה: ו. בסרטון, ממש כמה שניות לפני איבוד השליטה בשיר ברדיו נאמר: "be ready, your time has come"

אולי אני טועה, אבל הסרטון ממש נראה לי מזוייף.

Float like a Cadillac, sting like a Beamer

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 58
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מי יטרח לזייף סרטון כזה? אתה יודע כמה שעות בחיים צריך להשקיע בשביל לזייף כזה דבר? בחייאת.

- - - - -

תגובת הנהג מעולה - הכי קרוב שאפשר לאידיאל,

אבל הנהג בהחלט היה יכול להימנע מהסיטואציה עם נסיעה קצת יותר איטית בקטע הזה.

נו, ברח לי הפתגם הזה מהראש...

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל התחיל בגלל שהנהג נכנס מעט מהר מידי לעקומה ולקראת שיא הפניה הרפה את הרגל מדוושת הגז. (ניתן לשמוע את זה בסרטון). בהנחה שהנהג לא מיומן מידי, ההרפיה הייתה יחסית חדה והיא גרמה למשקל הרכב "לקפוץ" לחלק הקדמי ובכך להגדיל משמעותית את החיכוך של הגלגלים הקדמיים לעומת הגלגלים האחוריים.

מה שגורם לגלגים האחוריים לאבל אחיזה.

 

אם הוא היה מיומן, מראש הוא לא היה נכנס לפנייה במהירות לא נכונה.

וגם אם כן, הוא לא היה עוזב את הגז בכזו חדות.

וגם אם כן #2 : הוא היה יודע שמצב כזה עלול להתרחש והיה מתחיל להגיב הרבה לפני.

 

בגדול במקום להילחם בהגה הוא היה צריך לשחרר אותו ולתת לו להתמרכז לכיוון הנסיעה ואז לישר אותו ברגע שהרכב מתחיל לתפוס אחיזה.

 

טעות!!!

נהג סטנדרטי, ברכב סטנדרטי, על כביש ציבורי, זה לא ריאלי בעליל.

 

בראלי לא עוזבים את ההגה! (לא על קרח, לא על שלג, לא על עפר ובטח שלא על אספלט!)

רק בדריפטים עוזבים את ההגה. וגם זה, רק בשינויי כיוון מהירים, וברוב המקרים עוזרים להגה עם דחיפה קלה על מנת שיגיע לנעילה נגדית מהר יותר.

 

אין להשוות בין נהג מרוץ מיומן שיוצר מצב של החלקה לבין נהג סטנדרטי, לא מיומן שההחלקה מפתיעה אותו.

 

 

עודד.

 

מדריך נהיגה. (ראלי-בארץ ובחו"ל. דריפטים בארץ ובחו"ל. מסלול- בעיקר בחו"ל כי פה אין ממש מסלול :shock: )

RACING! Because football, baseball, bowling & golf only require ONE BALL!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל התחיל בגלל שהנהג נכנס מעט מהר מידי לעקומה ולקראת שיא הפניה הרפה את הרגל מדוושת הגז. (

 

לא מאמין שזה מספיק, במכונית רגילה בכביש מהיר כזה...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^^^

מספיק בהחלט!

הרכב ידני. מה שאומר שאם הוא היה בהילוך נכון, יש בלימת מנוע חזקה.

מעבר לזה, לפי הסרטון המהירות נראית יחסית גבוהה.

 

אלו שני גורמים שבהחלט יכולים לגרום להיגוי יתר.

 

עודד

RACING! Because football, baseball, bowling & golf only require ONE BALL!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עודד, לפי הסרטון נשמע די בבירור שהרגל עוזבת את הגז רק לאחר תחילת ההחלקה. ב 2 שניות שלפני הכניסה להחלקה ובשלב תחילת ההחלקה, המנוע על סל"ד יחסית קבוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מדוייק לגמרי.

אבל לא אכנס יותר מידי לפיזיקה של הרכב, כי יש מעבר לזה המון גורמים שעלולים להשפיע. בעיקר במהירויות גבוהות בתנאי דרך גבוליים.

אך חד משמעתי, הרפיית הרגל מהגז (לא רק עזיבה) עלולה להביא את הרכב למצב כזה. (מנסיון!)

בנוסף למשהו שככל הנראה לא היה ממש בסדר על הכביש (לא סתם הופיע אזהרה על השלט לפני העקומה).

 

 

עודד.

RACING! Because football, baseball, bowling & golf only require ONE BALL!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם כנראה לא מבינים את משמעות המילה בגדול. כל הכוונה היתה לתת להגה לתפוס את הנעילה הנגדית הראשונה ולעבוד משם. זה גם לא בהכרח אומר לעזוב את ההגה לחלוטין, אלא לתת לו להוביל, להרגיש לאן הוא רוצה להגיע. זה מאוד תלוי ברכב הצפציפי ובכיוון הפרונט.

תעשו מה שבא לכם, אני יודע מה עובד עבורי. בסרטון שהבאתי מקודם זה היה עם יד אחת (שמאל) על ההגה, אחרי הורדה לראשון, עם גז מתון, כאשר היד לא הפעילה כוח אלא זרמה עם ההגה ויד ימין נמצאת מעל ההגה כהכנה למעבר ידיים, שבסוף לא היה בה צורך. הנעילה הנגדית היתה בכ-200 מעלות הגה ימינה. לאחר שהרגשתי, ביד, שהגה במקום הנכון ושהרכב תפס אחיזה, בתנועה אחידה ומהירה יחסית ישרתי את ההגה. אחרי שהרכב התישר חזרתי לגז, קלאץ הילוך שני, epic win.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

B.D.B.

אני מאוד מקווה שאתה מבין את ההבדל בין דריפטר מקצוען לבין נהג סטנדרטי!!

אתה לא יכול להשוות טכניקה של משהו אחד למשהו אחר!

 

כשאני עושה דריפטים, אז כן, אני נותן להגה "לעבוד לבד".

אבל בכביש בחיים לא אעזוב את ההגה!

 

אבל קח בחשבון שבדריפט, המטרה שלי היא להמשיך את ההחלקה ולא לחזור מיד לקו ישר.

בניגוד לכביש הציבורי ששם המטרה היא לסיים את זה כמה שיותר מהר.

 

עודד.

RACING! Because football, baseball, bowling & golf only require ONE BALL!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז זהו שפה אני לא מסכים, אותה טכניקה עובדת עבור שניהם. בשביל להתיישר אולי קצת יותר זוית הגה ובלי גז שישמור על ההחלקה, אבל חוץ מזה הטכניקה זהה. הפיזיקה שבין החלקה כתוצאה מפרובקציה מכוונת לבין החלקה שבאה במפתיעה זהה, אז למה שהטכניקה תהיה שונה? כן יש נואנסים שנובעים מהתוצאה הרצויה, שמירה על ההחלקה או תיקון ההחלקה, אבל הטכניקה עצמה בגדול זהה.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בראש ובראשונה האודי בסרטון היא הנעה קדמית או מקסימום כפולה. (מוזר לי שאין שם ESP אבל לא משנה).

יש דרכים שונות לתיקון היגוי יתר בין הנעה קדמית/אחורית/כפולה. (לא שונה מהותית, אך שונה).

 

ההבדל בין פרובוקציה שיוצרת את ההחלקה במודע,

לבין החלקה שמפתיעה, הוא ברגע התחלת התיקון.

וזה מאוד קריטי.

 

בהנעה קדמית, ברוב המקרים , יספיק מעט היגוי נגדי זריז, וההחלקה מסתיימת.

אם איחרת את המועד, כבר צריך להפנות יותר היגוי נגדי. ולפי הסיטואציה, אולי גם קצת גז.

 

בהנעה כפולה, מעט גז.

איחרת? תוסיף טיפה היגוי נגדי.

 

בהנעה אחורית, התיקון (ואני מדגיש- תיקון!! לא להמשיך את ההחלקה לכדי דריפט), יתבצע לרוב עם הרבה עבודת הגה ומעט גז.

הנעה אחורית הרבה פחות סלחנית בתיקון לא נכון.

 

לכן, הטכניקה שלך לא מתאימה בכל סיטואציה.

אז נכון שהפיזיקה היא אותה פיזיקה. אבל כל כך הרבה משתנים.

 

אבל עזוב, אני לא אמשיך להתווכח איתך. אין לי כוח לזה.

אם מה שאתה עושה עובד לך, יאללה מגניב!

 

 

עודד.

RACING! Because football, baseball, bowling & golf only require ONE BALL!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4108 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...