Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תמרון מדהים ברגע האחרון על מנת להציל מכונית שאיבדה אחיזה


Shay_u
שימו לב! השרשור הזה בן 4108 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 58
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

וכשקיימת הנעה על ציר ההיגוי (הנעה קדמית, לצורך העניין), אין לכך השפעה?

 

עצם הרכב בעל הנעה קדמית לא משנה, אם אתה מוריד כוח לקרקע דרך הגלגלים הקדמיים זה יכול להשפיע אבל עדיין ההגה ישאף להסתובב לכיוון הנסיעה \ החלקה.

 

אפשר פה לראות ב-1:13. שימו לב כמה מעט קלט היגוי הנהג נותן. רוב מה שהוא עושה זה תיקונים קלים ותפיסה של ההגה שלא יתקן יותר מידי ויגרום למעבר חד להחלקה לצד השני.

 

http://www.youtube.com/watch?v=QBTN0J09Se4 דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא

 

ולא.

אכן בשעת החלקה הגלגלים לא פונים לכיוון וקטור התנועה של הרכב, אבל ההגה לא שואף להתמרכז אלא שואף להגיע לכיוון וקטור התנועה של הרכב. כאשר הרכב לא מחליק זה יהיה כאמור מרכז ההגה \ ישר. אתם יכולים לבדוק את זה בקלות, סעו למגרש חניה, סובבו את ההגה תרימו בלם יד ותעזבו את ההגה. ההגה יפנה לכיוון ההחלקה ולא יעצר במרכז.

 

אני חושב שמה שעפר ניסה להסביר לך הוא שלעזוב את ההגה לא היה עוזר מכיוון שמאוד תלוי בוקטור המדויק של תנועת הרכב בעת העזיבה. אם הנהג יפספס במאית שניה ויעזוב את ההגה בנקודה שבה הוקטור מכוון את ההגה לכיוון הגדר, הלך עליו. מכיוון שהוא לא יכול להיות עד כדי כך מדויק במצב כל כך לא מדיד, יהיה זה טיפשי מאוד מצידו לעזוב את ההגה ולקוות שהמכונית תתיישר לכיוון הנכון.

 

עם זאת, הטכניקה שאתה מציין מאוד מתאימה לתרגולי דריפט - מתי שההחלקה יזומה. בהרבה מקרים הנהג יבצע את הפרובוקציה, יעזוב את ההגה ויתפוס אותו מחדש בנקודה מסוימת מאוד שתאפשר לו דיוק מירבי לאורך הפנייה.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נאמרו כאן מספר דברים, חלקם נכונים יותר ופחות. באתי לעשות סדר פסח בדברים:

 

סיבת ההחלקה בסרטון (המאוד ישן ומאוד מפורסם, יש לציין) לא ברורה, בין השאר בשל איכות הצילום. שימו לב לקטע בו הנהג עובר על קטע כביש שנראה כהה למדי רגע לפני ההחלקה. ייתכן קטע מורטב או אף משומן, אם כי בשל מהירותו הגבוהה ביחס למכוניות אחרות בכביש, וגם כפי שמסתבר על פי משך ההחלקה, אני דווקא נוטה לסברה שאחד מצמיגי הרכב שלו החליט לשבוק חיים לכל חי.

 

לגבי תגובת התיקון: התגובה של הנהג אינסטנקטיבית - הפנית הגה. שוב לא ניתן לדעת מה הוא עשה עם הרגליים, אבל בעקרון בסיטואציה כזאת צריך לתת דלק קבוע כדי לשמר על מהירות קבועה וכך תגובת ההגה תהיה יעילה. עם זאת, בסיטואציה כזאת אני בספק אם מישהו באמת היה מצליח לעשות זאת.

 

הפנית ההגה נעשתה בזריזות ודי ביעילות (אם מתעלמים משני "מטוטלות") ובניגוד למה שנאמר כאן - נעשתה בעזרת הידיים, ובצדק. אמנם, בזמן היגוי יתר, הנטיה של ההגה להתמרכז, שמקורה בכיוון הגלגלים שיוצר מומנט מחזיר, גורמת לו להסתובב על דעת עצמו לצד השני ומתוך כך למעשה לנטרל את ההחלקה.

 

עם זאת, השיטה הזאת יעילה בדרך כלל רק ברכבים בעלי כיוון גלגלים אגרסיבי במיוחד והגה ספורטיבי או במלים אחרות - מכוניות דריפטינג מקצועיות; וגם אז ניתן לעתים לראות שהנהגים המקצוענים, ולא ברור לי עד כמה הנהג בסרטון הדריפטינג לעיל מקצוען שכן הוא פוגע בעפר, מעדיפים לשלוט בסיבוב ההגה במידת האפשר. סיבוב עצמאי של ההגה נעשה רק בהחלקות מצד לצד שבהן יש להפנות את ההגה מהר מקצה לקצה, כך ששימוש בידיים יהיה מאמץ של סתם, שיפריע לנהג לשמר אנרגיה לאורך כל המקצה.

 

גם אז, ניתן לראות שהנהגים נאלצים לבצע תנועת יד שתקנה לגלגל ההגה "תנופה" אם סיבובו העצמוני אינו מהיר מספיק, ואילו במצבים אחרים רואים שהם משתמשים ביד כ"בלם" נגד תנועת ההגה על מנת להאט אותה. כלומר - נדרשת כאן שליטה בהגה בעזרת הידיים ברמה כזאת או אחרת, וזה עוד בהחלקה יזומה לחלוטין וברכב מאוד משתף פעולה, עם נהג מיומן ומורגל, במסלול סגור ובטיחותי. מעבר לכך, בהחזרת ההגה למצב הישר נעשה תמיד שימוש בידיים, על מנת למנוע החלקה נוספת לצד השני או התיישרות אגרסיבית מדי.

 

לכן, ברכב כביש, ובייחוד בהחלקה שאינה מתוכננת (גם אם צפויה), כפי שצוין בפני בפירוש בהדרכה הקודמת שעברתי באלטרנתיבי, אין לתת להגה להסתובב בעצמו אלא לסובב אותו. רק כך יושג סיבוב הגה מהיר מספיק ולא פחות חשוב - נשלט ומדויק. סיבוב מיותר של הגה שמוביל לתגובה מאוחרת ולהחלקה בכיוון ההפוך גרוע יותר מהיגוי אטי או מועט מדי. בעזרת עבודת הגה מתאימה והסתייעות נכונה בנטית ההגה להסתובב בעצמו - אפשר לסובב את ההגה מקצה אחד של המסרק למשנהו בפחות משתי שניות.

 

גם כאן יש התייחסות לכך במפורש, וגם כאן:

 

cmVy17FO0s4 דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כלומר לכיוון הגדר, לא?!

 

לא

 

אז לאיזה כיוון?

 

או שאתה יכול להסביר או שאתה לא יכול להסביר...:roll:

 

[טוב, נו... רוני וחן ייתרו את המשך הדיון].

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב- 0:38 רואים בשלט מעל הכביש התרעה אדומה על סכנת החלקה. אם הנהג היה מתייחס אליה כנראה היה מצב אחר, ולטובה.

 

המסקנה שלי היא להמליץ ללכת ללמוד ולהתאמן - לכל מי שטרם התנסה בקורס בו יש אימון בשליטה בהחלקה על משטח רטוב או מצב של שני משטחים (כמו צד אחד של הרכב על חול בשוליים וצד אחר על כביש). בתנאים מבוקרים אפשר להכיר את הרכב ומה לעשות כאשר יש מצב חרום פתאומי.

ותמיד טוב להתייחס לשלטי אזהרה מוארים - על החלקה, כביש מוצף, עומס בהמשך הדרך וכו'. לא לחשוב ש"כאשר נגיע למקום נראה ונסתדר" כי עלול להיות מאוחר מידי. אלו החיים שלנו והרכב שלנו וכדאי לשמור עליהם!

ילה גבר בא נראה! מר +1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן ג., אמרתי במפורש שלגבי העבודת הגה זה מאוד תלוי בתחושת הגה שהרכב הספציפי מעביר. ברכבים עם הגה מהיר ומעט תיגבור יש לתת להגה לעשות את העבודה. ברכבים עם הרבה תיגבור, ההגה אולי יצתרך עזרה, אבל חשוב להיות עדין כדי להרגיש לאיפה הוא שואף להגיע. מי שאמר לך אחרת לא מבין על מה הוא מדבר. ולא, זה לא יפתיע אותי שמדריך נהיגה מתקדמת מדבר שטויות.

במקרה של היגוי יתר, גם לא מתוכנן, חשוב להיות עדין ולכן כלל ראשון הוא כמו במדריך הטרמפיסט לגלקסיה, don't panic. מצד שני תגובה מהיר נחוצה, יש להתחיל לתקן מיד ולא להשתהה. סיבוב הגה חדור אמוק, זה בערך התגובה הכי גרועה שיכולה להיות, אחרי רק אי עשיית כלום. לצערי, גם פה מנסיון.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואווו באמת מפחיד:/ נראלי היה איזה שמן או משהו על הכביש והוא גם נסע דיי מהר לפי מה שרואים בסרטון

יכול להיות שיש להיות שהצמיגים שלו לא איכותיים או משהו כזה או שפשוט חסר אוויר בצמיגים או משהו כזה.

במזל הוא הצליח להישטלת על הרכב ולא להידפק במעקה בטיחות בצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שאמר לך אחרת לא מבין על מה הוא מדבר. ולא, זה לא יפתיע אותי שמדריך נהיגה מתקדמת מדבר שטויות.

 

כן? אני מכיר ארבע מדריכי נהיגה מתקדמת שאמרו לי אותו דבר. שלושה מהם הבאתי בהודעתי הקודמת, שניים מהם בהקלטה, ואחד מהם אפילו נהג ראלי מפורסם ברמה עולמית (ראם סמואל). כמו כן, בכל הדרכה שבה הייתי, תמיד היה נהג שהיה לו האינסטינקט המטופש הזה לעזוב את ההגה בזמן ההחלקה וזה תמיד נגמר אותו דבר - ספין יפה ופוטוגני!

 

במקרה של היגוי יתר, גם לא מתוכנן, חשוב להיות עדין ולכן כלל ראשון הוא כמו במדריך הטרמפיסט לגלקסיה, don't panic. מצד שני תגובה מהירה נחוצה, יש להתחיל לתקן מיד ולא להשתהה. סיבוב הגה חדור אמוק, זה בערך התגובה הכי גרועה שיכולה להיות, אחרי רק אי עשיית כלום. לצערי, גם פה מנסיון.

 

סיבוב הגה "חדור אמוק" הוא בדיוק מה שיתקבל אם תיתן להגה להסתובב על דעת עצמו, או שהוא יסתובב לאט מדי ואז זה שקול לאי עשית דבר, שזה כפי שציינת - גרוע מאוד. רק בעזרת הידיים ניתן לשלוט בדיוק במידת סיבוב ההגה ובקצב הסיבוב וגם להחזיר את ההגה כראוי, בלי לסובב אותו ב"אמוק."

 

נ.ב. הרפיית ההגה היא טכניקה המשמשת גם במירוצים על מסלולים אובליים כגון נסקאר להתמודדות עם היגוי יתר חריף. במירוצים אלו, המהירויות הן גבוהות וגם תנוחת הנהיגה קרובה להגה הרבה יותר מאשר בשאר סוגי הספורט המוטורי, ולכן לא מאפשרת לבצע תנועות היגוי חריפות בחופשיות.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תכניס לי מילים לפה, לא אמרתי לעזוב את ההגה ולצפות שהכל יסתדר. את הסיבוב לנקודת הנעילה הנגדית ההגה יכול לעשות לבד ולרוב מהר יותר ומדוייק יותר ממה שאתה מסוגל. אם תשאיר את ההגה חופשי בנעילה הנגדית תקבל ספין לכיוון ההפוך. יש לי מספיק נסיון בלנסוע על הצד בשביל להגיד חד משמעית, בתפיסה הראשונית, תן להגה להוביל את היד ולא ההפך.

 

http://www.youtube.com/watch?v=Fmbz-ejeNVc דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנהג פה לא "נוסע על הצד" הוא בהחלקה, בירידה, בעקומה, במהירות גבוהה, לרוחב הכביש ובדרך לגדר, והכל קורה פתאומי, כנראה עקב תקלה או שמן.

בוודאי שיש לו פה גם מזל (אם בנעילה האחרונה הוא לא היה מאבד כבר מספיק מהירות, הלך עליו, כי לא נשאר לו הגה), אבל בסה"כ הוא תפקד יפה מאוד.

 

נ.ב. מה שיש בסרטון מעליי זה לא באמת ממש קרוב למה שעבר על הנהג ב-Audi...:roll:

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תכניס לי מילים לפה, לא צריך להכניס לך מלים לפה, מספיק מלים יוצאות ממנו לבד. לא אמרתי לעזוב את ההגה ולצפות שהכל יסתדר. זה דווקא פחות או יותר מה שאמרת. זה כתוב במעלה השרשור: שחור על גבי אינטרנט.

 

את הסיבוב לנקודת הנעילה הנגדית ההגה יכול לעשות לבד ולרוב מהר יותר מהר יותר? מה לגבי מהר מדי?! ובמקרה הזה יקרה בדיוק מה שאתה אמרת במשפט הבא, אבל זה במשפט הבא... ומדוייק יותר ממה שאתה מסוגל. אין בכלל מה להשוות בין סיבובו העצמאי של ההגה לבין הנחיה מדויקת שלו בעזרת הידיים.

 

אם תשאיר את ההגה חופשי בנעילה הנגדית תקבל ספין לכיוון ההפוך. מה אתה אומר! יש לי מספיק נסיון בלנסוע על הצד בשביל להגיד חד משמעית, בתפיסה הראשונית, תן להגה להוביל את היד ולא ההפך. לא, כנראה שאין לך מספיק ניסיון כדי לקבוע קביעות כאלה, חוץ כמובן מהקביעה המובנת מאליה שאם תשאיר את ההגה מסובב תקבל החלקה לצד השני.

 

השתכנעת? או שבא לך להתווכח נגד דבריו של דני G:

 

עבודת הגה נכונה, תגרום לזה שלא תצטרך לעזוב את ההגה (שיטה פסולה !!) בשום שלב, אלא לסובב אותו בכמות הרצויה ובתזמון הרצוי. אם תפעל נכון, לא יהיה צורך ביישור מיידי וחזק של ההגה, מאחר ההיגוי-יתר לא יהיה פראי וחריף כפי שקורה לך.

 

עד עכשיו נתתי כל טיעון הגיוני, כל נימוק אפשרי, כל אסמכתה מקצועית מפורשת וכל פיסה של נסיון אמפירי שיש לי בנושא. אם זה לא משכנע אותך, אני נכנע.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קרה לי הדבר הזה בדיוק לפני כמה שנים גם במהירות די גבוהה לדעתי 80קמש בטיול ברמת הגולן עקב ירידה לשוליים וחזרה לכביש הרכב (סוברו אימפרזה 2004) שבר שמאלה בחדות וביצעתי 4 תמרונים כאלו עד שהרכב התייצב . מלבד לתגובה המהירה שלי נוכחתי לדעת שהסוברו שמרה על קור רוח ו נשארה יציבה יחסית גם בזמן התמרונים כך שלמעשה המשכתי בקו ישר עם הכביש רק בתמרון...ללא ספק הייתה חוויה מאוד מפחידה ומסוכנת.

Subaru Impreza 1.6 04

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הזוי. הייתי חוזר לעשן אחרי דבר כזה.

 

 

למה זה מצולם? כאילו... לי באוטו אין מצלמה שמקליטה כל הזמן למקרה ויקרה לי משהו מגניב או לא יודע מה. למה לו יש? :roll:

HU - Premier RU525MP. Comp - Morel tempo 6''

rear - 3-way JBL GTO937 6X9. Sub - Cadence ZXW 12''. Amp - JBL CS60.4

| Fiat Punto spice 16V ELX1.3 manual 2001 |

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4108 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...