Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיברקלאב!


פיברקלאב
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3665 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אתה מוזמן לקרוא (המקור: http://www.todayifoundout.com/index.php/2011/11/why-lead-used-to-be-added-to-gasoline/)

In 1919, Dayton Metal Products Co. merged with General Motors. They formed a research division that set out to solve two problems: the need for high compression engines and the insufficient supply of fuel that would run them. On December 9, 1921 chemists led by Charles F. Kettering and his assistants Thomas Midgley and T.A. Boyd added Tetraethyl lead to the fuel in a laboratory engine. The ever present knock, caused by auto-ignition of fuel being compressed past its ignition temperature, was completely silenced. Most all automobiles at the time were subject to this engine knock so the research team was overjoyed. Over time, other manufacturers found that by adding lead to fuel they could significantly improve the octane rating of the gas. This allowed them to produce much cheaper grades of fuel and still maintain the needed octane ratings that a car’s engine required

  • תגובות 1.2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

יוסי,

 

הטקסט שהבאת נכון, אך יכול להטעות.

מניעת נקישות מושגת ע"י העלאת מספר האוקטן. זה יכול להיות מושג בתהליך הזיקוק, אך גם (בדרך זולה הרבה יותר) ע"י תוסף של טטרה-אתיל עופרת. זה בדיוק מה שעשו כולם עד תחילת שנות השבעים, אז התברר שהעופרת מזיקה.

העופרת נעלמה בהדרגה, ומספרי האוקטן מושגים בתהליך הזיקוק. לכן דלק "95" המודרני נטול העופרת הוא בעל אוקטן 95, אשר גבוה מדלק 91 ה"היסטורי" מתוסף העופרת, ולמעשה זהה ל-96 שנמכר עד לפני שנים בודדות (גם אז הוא כבר לא הכיל עופרת).

כך שלא צפויה בעית נקישות בדלק מודרני. יש בעיה משנית של הגנה על תושבות השסתומים (המושגת ע"י תוסף אשלגן, שאין לו שום השפעה על האוקטן), אך כמו שכתב און - אין לכך כל משמעות בהנעה לזמן קצר.

עד לפני זמן קצר היתה כתבה שלי משנת 2005 בנושא זה באתר "מועדון ה-5".

הכתבה מצורפת, יכולה לעשות מעט סדר בנושא זה.

דלק מתוסף עופרת ותחליפיו3.doc

עודד

פורסם
יוסי,

 

הטקסט שהבאת נכון, אך יכול להטעות.

מניעת נקישות מושגת ע"י העלאת מספר האוקטן. זה יכול להיות מושג בתהליך הזיקוק, אך גם (בדרך זולה הרבה יותר) ע"י תוסף של טטרה-אתיל עופרת. זה בדיוק מה שעשו כולם עד תחילת שנות השבעים, אז התברר שהעופרת מזיקה.

העופרת נעלמה בהדרגה, ומספרי האוקטן מושגים בתהליך הזיקוק. לכן דלק "95" המודרני נטול העופרת הוא בעל אוקטן 95, אשר גבוה מדלק 91 ה"היסטורי" מתוסף העופרת, ולמעשה זהה ל-96 שנמכר עד לפני שנים בודדות (גם אז הוא כבר לא הכיל עופרת).

כך שלא צפויה בעית נקישות בדלק מודרני. יש בעיה משנית של הגנה על תושבות השסתומים (המושגת ע"י תוסף אשלגן, שאין לו שום השפעה על האוקטן), אך כמו שכתב און - אין לכך כל משמעות בהנעה לזמן קצר.

עד לפני זמן קצר היתה כתבה שלי משנת 2005 בנושא זה באתר "מועדון ה-5".

הכתבה מצורפת, יכולה לעשות מעט סדר בנושא זה.

 

תודה עודד. אני מכיר את המאמר הזה ואת הנושא אני מכיר לא מהשנה האחרונה, כידוע לך.

 

ממש כמוך, גם אני מדקדק בכתיבה. עניתי לגבי משמעות העופרת והתייחסתי לגבי שימוש בתוסף וכתבתי שאם יש כוונה להשתמש בו, כדאי להשתמש כבר מהתחלה. שאם ממלאים כבר מיכל, מוסיפים את התוסף ולא חושבים בחי המיכל הבא כמה צריך להוסיף. ייתכן והייתי צריך לכתוב זאת בשתי פיסקאות מרוחקות האחת מהשנייה.

 

(אם תגיע אלי, אולי גם תזכה במשהו נחמד:wink: או שתגיע בשבוע הבא לשוק? היום לא אגיע)

פורסם
תודה עודד. אני מכיר את המאמר הזה ואת הנושא אני מכיר לא מהשנה האחרונה, כידוע לך.

 

ממש כמוך, גם אני מדקדק בכתיבה. עניתי לגבי משמעות העופרת והתייחסתי לגבי שימוש בתוסף וכתבתי שאם יש כוונה להשתמש בו, כדאי להשתמש כבר מהתחלה. שאם ממלאים כבר מיכל, מוסיפים את התוסף ולא חושבים בחי המיכל הבא כמה צריך להוסיף. ייתכן והייתי צריך לכתוב זאת בשתי פיסקאות מרוחקות האחת מהשנייה.

 

(אם תגיע אלי, אולי גם תזכה במשהו נחמד:wink: או שתגיע בשבוע הבא לשוק? היום לא אגיע)

 

עכשיו אנחנו רואים עין בעין. מכאן זה עניין של סמנטיקה. רוצה להשתמש - תשתמש. לא רוצה - גם טוב. כך או כך, למנוע אין ״זיכרון״ ולא משנה לו אם ההנעה הראשונה שלו אחרי עשר או עשרים שנה, תהיה ללא התוסף ויגיע מאוחר יותר. על אחת כמה וכמה שהמנוע יעבוד דקות ספורות וללא עומס. ואין לזה סיבה או משמעות כספית, שהרי עלות השיפוץ אדירה ביחס. זה פשוט מיותר.

אגב, מהנדס רכב מוכר ומכובד אמר לי שבמכוניות אספנות הנוסעות מעט, המשמעות של התוסף לא קריטית וגם אם יש בלאי מואץ, הוא יבוא לידי ביטוי אחרי שנים רבות, בהתחשב בנסועה הנמוכה.

לסיכום: איש-איש יעשה כטוב בעיניו.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

פורסם
מישהו יכול להסביר לי מהי הפעולה שנעשית לרכב ?,נראה כמו משקל מתחת לגלגלים הקדמיים.

אריק

 

תמונה מעניינת שטרם ניתקלתי בה!

נראה כמו מכשיר מוזר לכיוון גלגלים, אבל אל תתפוס אותי במילה.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

פורסם
מישהו יכול להסביר לי מהי הפעולה שנעשית לרכב ?,נראה כמו משקל מתחת לגלגלים הקדמיים.

אריק

 

המדובר ב"עבודת דיפלומה מס' 10, אורט טכניקום גבעתיים, תשכ"ט, בנושא תכנון מערכת מתלים לכרמל דוכס", מאת אמיר זיו-אב (כיום ד"ר זיו-אב). תשכ"ט היא 1968/69, ולפי הטרייומף בקו הסיום, התמונות צולמו בתחילת 1969 לכל המאוחר.

ה"קונסולטנט" מטעם המפעל, אגי (אגנס) פצ'י, היתה מהנדסת באוטוקרס במהלך שנות השישים.

 

העבודה כולה כאן -

http://www.benny-aviad.com/articles/2/12

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

פורסם

רציתי לכתוב אתמול אבל הייתה הפסקת חשמל אז ככה

הבוקסות של המיתלה הקדמי השגנו אצל מאירמן אבא שלי עובד איתו עוד מהתקופה שהרומים היו חדשים

השבוע היה עומס קל מצד הרכבים ככה שלא הגעתי לפורום זה התחיל שהצלחנו להשיג נעלים חדשות לוויליס אבל לא פנימיות וככה התגלגלנו לפנצ'ר הקבוע שהזמין לנו חדשות מישהו השאיר גלגל של קוביה להחלפת צמיג [מצורפת תמונה של הגלגל] זה המשיך ביום שלישי שיצאתי מהעבודה בנסיעה אחורנית לצאת מהחניה נשמעה מכה והסוסה נבלמה חשבתי שפגעתי במשהו אך טעיתי אחרי נסיעה קצרה הסוסה נבלמה באמצע הכביש בלי רצון לזוז שילוב הילוך אחורי וקדמי מניב תוצאות הסקת מסקנות קצרה נתפס הברקס נסענו בזהירות רבה הביתה שהברקס נתפס עוד כמה פעמים בבית כבר הרמנו את האוטו והבעיה הייתה בגלגל השמאלי פרקנו את הדרם ונהייה חושך בעיניים הרפידה התפרקה והפכה לכמה ממצעים הרכיאולוגים שגם ישות העתיקות להיתה מגלה מזה בקיצור עשינו רפידות לשני הגלגלים הדרמים חלקים ככה שאין מה לנגוע בהם נעשה כיון והסוסה ממשיכה לדהור

IMG_20121022_165227.jpg

פורסם
הבוקסות של המיתלה הקדמי השגנו אצל מאירמן אבא שלי עובד איתו עוד מהתקופה שהרומים היו חדשים.

 

חיים תודה על הטיפ. משוכנע שהוא יעזור גם לאחרים. בנוסף, ראה בהמשך...

 

היי און מזמן לא דברנו גם לגבי הגומיה המפורסמת

 

שרון, ושאר המתעניינים בגורל הגומיה. ובכן, היא לא נשכחה! חן פרחי שוקד על הניסיון לאתר את התבנית המקורית ובכך לחסוך לנו את עלות התבנית. מקווה שהשבוע תהיה לנו תשובה סופית, לכאן או לכאן. בנוסף, ביקשתי מחן לייצר תבנית חדשה לבוקסות מתלים לרום/סוסיתא. עלות התבנית אינה גבוהה ולאחרונה התעורר השוק של המכוניות הללו, אז תהיינה לבוקסות הללו עדנה. ועוד: פרחי מכין עבורנו את כלל ליין הגומיות עבור המכוניות שלנו. מקווה השבוע להעלות תמונות ולעדכן.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

פורסם

און שלום

יש עוד גומיות שיוצרו בארץ ואולי אפשר לעשות משהו בנידון.

תושבות מנוע למנוע טריומף,אני בטוח שהרבה ירצו כולל אותי כי ראיתי רכבים משופצים עם תושבות ישנות.אני קניתי שתיים מאנגליה וכבר אחת נקרעה,כנראה שהגומי לא משהו.

יש עוד גומייה שאוטמת את הפתח ליד הפנס האחורי בטנדרים.

צירפתי תמונות של הגומיות הישנות.

בברכה אריק

גומיות 019.jpg

גומיות 018.jpg

גומיות 021.jpg

גומיות 022.jpg

פורסם
און שלום

יש עוד גומיות שיוצרו בארץ ואולי אפשר לעשות משהו בנידון.

תושבות מנוע למנוע טריומף,אני בטוח שהרבה ירצו כולל אותי כי ראיתי רכבים משופצים עם תושבות ישנות.אני קניתי שתיים מאנגליה וכבר אחת נקרעה,כנראה שהגומי לא משהו.

יש עוד גומייה שאוטמת את הפתח ליד הפנס האחורי בטנדרים.

צירפתי תמונות של הגומיות הישנות.

בברכה אריק

 

 

את הגומיות לפנסים יש לנו במלאי :wink:

חבר צוות פיברקלאב

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

"אני מעריץ אותך," אמר הנסיך הקטן ומשך קלות בכתפיו "אבל מה יוצא לך מזה?"


×
×
  • תוכן חדש...