Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2886 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לגבי המשומש מול חדש - זה לגמרי עניין של לֹמקרה לעומת מקרה.

הבעיה כמו שכתבו היא התמחור הקרוב.

 

לא בארץ ולא בחו"ל הייתי משלם על משומש 80-90% מהמחיר שאני יכול לקנות חדש.

 

לגבי המחשב - עוד דוגמא לא טובה בכלל. איידיגיטל מבקשים קבלה על שמך (ונגיד שמזה אפשר להתחמק בלי בעיה) - וא"כ הם עושים "וידוא" מול אפל - שלרוב לוקח שבועיים - ואז מטפלים במחשב (מהכירות וניסיון - מאז 2006 היו לי מקים - חצי כאלו וחצי כאלו) מה גם שגם בארה"ב אותו חבר לא היה מצליח למכור במחיר שהוא קנה - אז למה שיצליח למכור במחיר הזה פה? אנשים בהחלט משלמים פחות על מחשב שלא נקנה דרך איידיגיטל.

 

ספציפית במקרה הזה מתוך Good feel לחברי פורום - הייתי סומך על הבחור - אם הוא היה בצבע שאני שוקל (שים לב - לא סגור על העניין) לקנות.

 

מזכיר לי מכר שמנסה למכול אייפד 2 כבר 3-4 חודשים - ומתעקש למכור דוגרי - 200 ש"ח מתחת למחיר של חדש מאותו דגם.

בינתיים אני את שלי פרסמתי (במחיר הוגן) והוא נמכר תוך ... חצי שעה שלקח לחבר פורום מסוים לראות את ההודעה ולבוא לקחת אותו.

 

למי שלא הבין ספציפית למקרה - המחיר שאלקמינו מבקש לדעתי הוא לגיטימי לגמרי - ואחלה למי שרוצה מעכשיו לעכשיו ואת הצבע הזה , או לא מעוניין להתעסק עם איביי ופייפאל.

 

לבריאות.

If living is for learning

Then dying is forgetting

  • תגובות 144
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אני מתעסק עם מוצרים "יד שנייה" רק במכוניות ובאוסף הכללי שלי. לעולם לא במשהו לשימוש יום-יומי, כמו לדרמן, סכין עבודה, סלולארי, טאבלט וכולי. ככה אני - שרוט בקטע הזה.

 

קצת על תחזוקה:

 

את הלדרמן שלי, אני מנקה ומשמן אחת לחודשיים בערך, מתוך המוטו שלי: "שמור על הכלים שלך, והם ישמרו עליך".

כלים ומצרכים דרושים:

1) אלכוהול מרוכז 95%. אם אין אז גם רפואי (75%) יעשה את העבודה.

2) קיסמי אזניים.

3) מברשת שיניים או מברשת דומה.

4) שמן רובים.

5) במקרים מסויימים, WD40.

 

בתמונות המצורפות תוכלו לראות את ערכת הטיפול הכללית שלי (לכל האוסף), איפה לנקות, ואיך אלכוהול מוריד ג'ינג'ים של חלודה בשניות...

 

הערה: את הניקוי אני עושה בד"כ רק עם האלכוהול. אם יש צורך גם בשימון (אני משמן אחת לשנה בערך), אז אני עובר גם עם המברשת ושמן (אחרי הניקוי) על כל החלקים.

 

הטיפול:

הדבר הראשון שאני מנקה הוא הקיפולים, כי הוא הכי נגיש. אני גם מנקה את החלק האחורי של הלהבים (מה שנתפס בנעילה שלהם). יש לפתוח ולסגור פעם - פעמיים, כדי שליכלוך שנתפס בחלקים הלא נגישים ייצא החוצה ויהיה נגיש לניקוי.

יש מקומות שבהם קיסם אזניים הוא עבה מדיי בשביל לנקות.

סליחה, אבל בשביל מה יש לכם פלאייר ביד?...:lol: קצת לחץ פיזי מתון על קצה הקיסם, ויש לכם קיסם דק ושטוח שנכנס לכל מקום באולר :-D

השלב הבא, הוא המסילות של הלהבים החיצוניים. שם כבר צריך קיסם דק.

אחר כך מגיע תור החלקים הפנימיים של הידית. יש לפתוח כלי- כלי ולנקות. באותה הזדמנות, לבחון את הכלים עצמם, ולנקות גם אותם אם צריך ו\או אם רואים גינג'ים.

כמו שתוכלו לראות בתמונות, התחילו לי קצת ג'ינג'ים על הפלאייר. שיפשוף קל של 10 שניות עם קיסם טבול באלכוהול הוריד אותם יופי. כך שזה אפילו לא קשה...

 

כל הסיפור הזה של תחזוקה קבועה לוקח רק כמה דקות, בתנאי שאכן מקפידים לעשות את זה פעם בחודשיים בערך, תלוי בכמות השימוש באולר. כמובן, יש צורך גם לנקות את הלהבים עצמם במידה ומשתמשים בהם, במיוחד אחרי חיתוך פירות או ניסור עץ, ובאותה השיטה בדיוק.

 

אחת לשנה ציינתי שאני משמן את הכלי. בטיפול הזה (טיפול גדול... :lol: ), אני גם משתמש בספריי נגד חלודה (אני דווקא מעדיף תרסיס של חברת הכלים WERA, עושה עבודה טובה יותר לדעתי על פני WD40).

 

אופן הטיפול:

אני מניח תמיד את הלדרמן על סמרטוט לפני שימון. תמיד. כך גם לא עף שמן על מה שלא צריך וכך גם ניתן לנקות את הכלי בלי ללכלך (כמעט...) את הידיים בג'יפה שמנונית (דבר שאני לא אוהב כל כך).

אני משתמש בספריי חלודה רק לדבר אחד בלדרמן: על החיבור של לחיי הפלאייר (החלק העגול). אחרי ההתזה, אני פותח וסוגר את הפלאייר הרבה פעמים, ורואים בעיניים המון שחור יוצא ממנו. מנגב, חוזר על ההליך, עד שלא יוצא שחור. עובר לצד השני וחוזר על ההליך. חשוב לזכור: תרסיסים כמו WD40 ודומיו יוצרים חלודה בטווח הארוך אם לא מנגבים אותם היטב בסוף השימוש, לכן אני תמיד מקפיד לנגב היטב, ולשים שמן רובים איפה שהשתמשתי בתרסיס נגד חלודה. חוזר על הפעולות שצויינו קודם.

את שאר הכלי משמנים ועוברים עם המברשת, חלק חלק. יש לנגב לאחר השימון בכדי שלא יישאר משטח חלק בעת האחיזה והשימוש בכלי.

 

וזהו! יש לכם כלי שמור, מתוחזק ומלוקק.

דוגמן הבית: לדרמן SURGE.

כלים שלא הוזכרו פה:

בקבוקון עבור האלכוהול, נקנה בבית מרקחת.

כלי ההשחזה שבערכה: משחיז תערים, משחזת V, אבן פשוטה גדולה, אבן פשוטה קטנה, משחזת גלגלים+מוט יהלום, משחזת משולבת V+ מוט קרמי+ אבן יהלום.

ערכת בופר למקדחה.

מוט השחזה (נקנה באיקיאה...) בינוני.

 

מקווה שנהניתם.

אלכוהול מוריד גינגים בשניות.jpg

החיבורים והקיפולים.jpg

החלק הפנימי.jpg

המסילות.jpg

הערכה.jpg

התחלה של גינגים.jpg

רואה שחור בלחיים.jpg

תרסיס של WERA נגד חלודה.jpg

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לגבי המשומש מול חדש - זה לגמרי עניין של לֹמקרה לעומת מקרה.

הבעיה כמו שכתבו היא התמחור הקרוב.

 

לא בארץ ולא בחו"ל הייתי משלם על משומש 80-90% מהמחיר שאני יכול לקנות חדש.- בגלל שאתה ישראלי, כמוני וכמו רוב הגולשים בפורום...למרות שאלקמינו לא השתמש במוצר, אין לו שום בלאי ויש לו אחריות ליותר מעשרים שנה, אתה עדיין מעריך את ערכו משמעותית פחות ממוצר חדש, שאחרי שתקבל אותו ותזרוק את האריזה, יהיה זהה לחלוטין. מנסיוני, בארה"ב, הוא גם שווה פחות ממוצר שנקנה בחנות, אבל בהפרש קטן משמעותית ממה שנהוג לחשוב בארץ.

לגבי המחשב - עוד דוגמא לא טובה בכלל. איידיגיטל מבקשים קבלה על שמך (ונגיד שמזה אפשר להתחמק בלי בעיה) - וא"כ הם עושים "וידוא" מול אפל - שלרוב לוקח שבועיים - ואז מטפלים במחשב (מהכירות וניסיון - מאז 2006 היו לי מקים - חצי כאלו וחצי כאלו) - זו בדיוק הסיבה לא לקנות מהם. הם מחוייבים לספק אחריות למוצר, לא לאדם שקנה את המוצר. אפשר לודא מול אפל בדקה אחת אונליין עפ"י הסיריאל של המחשב. הם גם לא עושים זאת מטוב לב, זה חלק מתנאים של אפל כשקיבלו את הזיכיון לייבא את המחשבים שלהם. לקנות מהם זה להמשיך לספק את השירות הדורסני, והתמחור הגבוה. בשורה התחתונה, למרות ההתנהגות הבריונית שלהם, אם אתה קונה מחשב בארה"ב - הם מחוייבים לתת לך שירות ולכבד את האחריות. מה גם שגם בארה"ב אותו חבר לא היה מצליח למכור במחיר שהוא קנה - אז למה שיצליח למכור במחיר הזה פה? הצעתי לו לקחת את המחשב איתו בחזרה כי הוא יכול להחזיר אותו לאפל ולקבל את כספו בחזרה. אם מסיבה כלשהיא הוא לא יכול היה להחזיר - ברור שלא היה יכול למכור במחיר של חנות, אבל בהחלט אפשר למכור בכמאה דולר פחות מהחנות. אנשים בהחלט משלמים פחות על מחשב שלא נקנה דרך איידיגיטל. פה בארץ, גם חסכון של 1500 ש"ח לא ישכנע אנשים לשנות את הרגלי הצריכה שלהם. אולי אם מציעים להם בחצי מחיר.

 

ספציפית במקרה הזה מתוך Good feel לחברי פורום - הייתי סומך על הבחור - אם הוא היה בצבע שאני שוקל (שים לב - לא סגור על העניין) לקנות.

 

מזכיר לי מכר שמנסה למכול אייפד 2 כבר 3-4 חודשים - ומתעקש למכור דוגרי - 200 ש"ח מתחת למחיר של חדש מאותו דגם. זה בדיוק מה שאני שאני מנסה להגיד. בארה"ב, אייפד 2 עולה 400$ לפני מסים. אם קיבלת מתנה מכשיר כזה, ואתה לא מעוניין בו, אתה יכול למכור אותו ב 350$. בקלות. ומי שקונה ממך מרוויח לפחות 50$. פה בארץ אתה רואה שאין לאנשים ערך ל-50$ או לחלופין ה"חוויה" של קניה בחנות שווה להם לפחות את הסכום הזה. אם אותו חבר שלך מתמחר אייפד משומש ב200 ש"ח פחות מחדש אז זה כבר סיפור אחר כי אז יש לו בלאי.

בינתיים אני את שלי פרסמתי (במחיר הוגן) והוא נמכר תוך ... חצי שעה שלקח לחבר פורום מסוים לראות את ההודעה ולבוא לקחת אותו.

 

למי שלא הבין ספציפית למקרה - המחיר שאלקמינו מבקש לדעתי הוא לגיטימי לגמרי - ואחלה למי שרוצה מעכשיו לעכשיו ואת הצבע הזה , או לא מעוניין להתעסק עם איביי ופייפאל.

 

לבריאות.

 

כולנו מתלוננים על המחירים בארץ, אם זה בגלל המסים ואם בגלל החזירות של היבואנים/משווקים. אבל החזירות שלהם מתאפשרת רק בגלל המנטליות שלנו שאותה ניסיתי לתאר. גם בחו"ל כל הסוחרים היו שמחים למכור במחיר גבוה יותר ולמקסם רווחים, אבל התנהגות צרכנית אחרת של התושבים שם מקשה עליהם, בניגוד להתנהגות שלנו שמקלה עליהם.

 

זה מתחיל בלדרמן במאה ש"ח, ממשיך ברכב חדש שמוכנים לשלם עליו עשרות אלפי שקלים יותר ממה שחברות גדולות משלמות, ונגמר במאות אלפי / מליוני שקלים יותר מהמחיר הסביר לדיור.

פורסם

^ תודה...

זה בגלל הטיפולים שתיארתי פה :lol:

הכלי הזה עובד. לזה הוא נועד, וזה מה שהוא עושה אצלי.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

בהמשך לדברים שנאמרו כאן אכן המוצר לא חדש אך הוא ללא שימוש.

 

זכותו של כל אדם לשלם כמה שהוא רוצה ולמי שהוא רוצה.

 

אם זיכרוני לא מטעני שילמתי על המוצר 210 ש"ח אני מופתע מהמחירים הזולים שרצים עכשיו.

 

ברווז - אתה פריק של טיפולים לא ראיתי אף פעם מישהו שמטפל כך בלדרמן :mm_yeah:.

אני לוקח את שלי, מכניס לתיקון באחריות עקב שבר שקורה לי אחת לחצי שנה עקב עבודה מאומצת ומקבל אותו נקי ומושחז.

פורסם

אני פריק של תחזוקה נאותה... זה אכן המוטו שלי: "שמור על הכלים שלך והם ישמרו עליך." יחד עם "סכין היא כלי, לפני שהיא כלי נשק".

לגבי שברים, הפעם האחרונה שנשבר לי הייתה בצבא, עם הדגם הראשון שלי- הסופרטול.

כנראה אני לא עובד איתו מספיק קשה :lol:

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

אני קונה בקבוק מריקושט פעם ב, אבל אני מתחיל לחשוב שאולי יש באמת מקומות יותר שפויים עם שמן יותר איכותי.

אני לא מכיר את ה"שמן של אופניים" שאתה מדבר עליו... יש לעיתים מצבים שבהם שמן מסויים לא מתאים.

ניסיתי לשמן סכין בשמן צמיגי (של מכונת תפירה דומני), התוצאה הייתה יותר גרועה: חריקות (לא האמנתי, אבל זה אמיתי לגמרי. חריקות כתוצאה משימון. שיא חדש נשבר) ובלגאן כזה, ששמתי WD40 וניקיתי הכל טוב- טוב ושימנתי מחדש. אז עד שאני לא אבדוק את העניין בעצמי, אני נזהר מלהמליץ...

עקרונית: אני לא רואה בעייה עם זה, מקסימום אם השמן לא טוב, שים WD40 ונקה היטב. זה ייפתר מהשמן הבעייתי.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

טיפ קטן.

לכל מי שהשתגע כשבא להוציא את הסכין החלקה ויצא לו המשוננת, או להיפך...

1) אני תמיד מקפיד להחזיר את הלדרמן לנרתיק באותה הצורה- כך שתמיד הסכין החלקה תהיה החיצונית.

2) קל להבדיל: על הסכין המשוננת, מעל חור הפתיחה, יש 3 חריצים שנועדו בדיוק להבדלה הזו.

 

טיפ נוסף:

אם תעיפו מבט ליד המשור, תגלו שיש שם "בליטה" מוזרה (נראית כשהמשור פתוח). דחיפה קלה עם מברג לכיוון קצה האולר, והופ! יצאה לה טבעת אבטחה שלא ידעתם שיש לכם בכלל :wink:

0405.jpg

full.jpg

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

ברווז,

 

ברשותך, אני לוקח את הדיון לשאלת חוקיות WAVE בתור כלי עבודה.

 

קניתי אתמול מצית באחת מחנויות "לגברים" (לא אנקוב בשם...לא לפרסם). המוכר סיפר לי ששוטר אמר לו שנשיאת WAVE הינה חוקית, למרות שיש לו להב ננעל. והיום החוק הוא לגבי סכין שתי אצבעות (ולא ארבע כמו פעם).

 

האם יש אמת בדבר?

 

אני תוהה, האם WAVE או כל לדרמן אחר, בתוך ארגז כלים באוטו, נחשב ככלי עבודה, ובתור אולר כשהוא בא הכפפות? או בכיס המכנסיים..

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

פורסם
ברווז,

 

ברשותך, אני לוקח את הדיון לשאלת חוקיות WAVE בתור כלי עבודה.

 

קניתי אתמול מצית באחת מחנויות "לגברים" (לא אנקוב בשם...לא לפרסם). המוכר סיפר לי ששוטר אמר לו שנשיאת WAVE הינה חוקית, למרות שיש לו להב ננעל. והיום החוק הוא לגבי סכין שתי אצבעות (ולא ארבע כמו פעם).

 

האם יש אמת בדבר?

 

אני תוהה, האם WAVE או כל לדרמן אחר, בתוך ארגז כלים באוטו, נחשב ככלי עבודה, ובתור אולר כשהוא בא הכפפות? או בכיס המכנסיים..

 

החוק לא השתנה משנות השבעים: אסור לשאת סכין בעלת להב ננעל ו\או ארוך מ-10 ס"מ (4 אצבעות). אולי השוטר תיאר לגבי מה יש אכיפה, אבל לא לגבי החוק עצמו.

אני מפנה אותך לעמוד שבו מפורט החוק והפרוש שלו ע"י עו"ד עומר יעבץ, מנהל פורום סכינים למבינים.

עקרונית, התשובה היא קצת מורכבת. ננסה לענות בעדינות...

תכיר: זה חיים, וזה משה. חיים הוא טכנאי, ומשה הוא נעארס, "חיית מסיבות".

חיים עובד עם הלדרמן שלו עליו, בין אם הוא בארגז הכלים ברכב, או אפילו על גופו. שומרים בקניון לא אוהבים את זה אבל אין בעייה כל כך עם זה. לעומת זאת, משה בא להיכנס למועדון בערב עם הלדרמן וסיים עם תיק פלילי על החזקת סכין...

הכל תלוי בנסיבות. החוק מגדיר "מטרה כשירה" באופן מאד מעורפל- אבל חד משמעית הכוונה היא לא לשימוש כנשק. אולר בד"כ נתפס ככלי עבודה ולא כסכין, תלוי כמובן איפה אתה מסתובב איתו. במוסדות ציבור אגב אסור לשאת גם לדרמן. מעניין מה אומר החוק לגבי מוסדות ציבור ולדרמן ללא סכין (יש כזה כלי, מותר בנשיאה בטיסות) :?: זה אני לא יודע.

הבעיות היחידות שלי לגבי הלדרמן זה באמת בקניונים- ובאחד מהם ספציפית. אבל קריאה לאחמ"ש בקשר ונותנים לי להיכנס, אין טעם להתווכח.

 

מצד שני.

שמעתי כבר מספר סיפורי זוועה ממקור ראשון (מכרים) שחוו חוויות לא נעימות אפילו עם אולר שוויצרי (חוקי לחלוטין- להב לא ננעל!). הכל תלוי במצב רוח של מי שבא מולך.

 

טיפ: משפט לשומרים (מהתקופה שעוד קצת התווכחתי איתם):

שומר: יש בזה סכין.

אני: יש לו גם פלאייר. מה, זה אומר שאני אלך ואתפוס איתו למישהי בפיטמה?

 

מקווה שעניתי לך על השאלה, ויותר מקווה שהובנתי:arrow: .

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
פורסם

הרבה כסף, מעט כלי, בעיות בהנדסת האנוש. חפש בגוגל תמונות של הסקלטול, ותנסה להבין איך משתמשים במברג שלו.

רמז: מאד לא נוח.

זה אמנם מחיר נמוך לכלי הזה, אבל זה גבוה ביחס לתמורה שתקבל ממנו.

לך כבר על הווינגמן- עולה אפילו פחות! והוא כלי "מלא", לא רק סכין ומברג לא שימושי.

הסקלטול מתאים בעיקר למי שרוצה להיות "עם" ולהרגיש "בלי". הוא קל מאד (יחסית), אבל נותן בעיקר פלאייר וסכין. על המברג אני לא רוצה לדבר, אני ברוגז איתו. אפילו לא מתקפל התולעת.

בעיניי הוא לא שווה מחיר מעל 100 עד 130 ש"ח. זה מחיר שאפשר לקנות אותו בשקט.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.


×
×
  • תוכן חדש...