Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע השנה, אקובוסט 1.0 של פורד


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5106 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הלוואי שהיו מביאים את הפוקוס לארץ עם המנוע הזה... צריכה דלק נמוכה נפח מנוע קטן עם הרבה כוחות יותר מזה?

פורסם
מכאן שאלה למומחים אי אפשר ליצור מנוע כזה ללא רעידות?

 

כי הוא מבין שהגיר פועל כאילו שהוא ידני , ו

הפוך גוטה.

הגיר הוא גיר ידני למהדרין עם גמד קטן שמעביר את ההילוכים במקומך ומנסה מאוד חזק לתת לך הרגשה שהוא אוטומטי.

לפעמים הוא לא מצליח ואז יש רעידה ולפעמים הוא לא קורא את מחשבותיו של הנהג ומעביר הילוך כשהוא לא התכוון ואז קלרקסון מתעצבן.

ככל שהם מתקדמים יותר הם חלקים יותר אבל הם עדיין ידניים לחלוטין.

פורסם
הלוואי שהיו מביאים את הפוקוס לארץ עם המנוע הזה... צריכה דלק נמוכה נפח מנוע קטן עם הרבה כוחות יותר מזה?

 

הטורבונים הקטנים מכויילים להצטיין בתנאי מעבדה. הפער של הצריכה בחיים האמיתים מנתוני היצרן גדול יותר משל המנועים ה"מיושנים". הסיבות לכך הן מיסוייות ותדמיתיות.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

באוטו בילד הגרמני היה מבחן דרכים

 

בין רנו מגאן האירופית , יונדאי i30 החדשה , ב.מ.וו 116 , פורד פוקוס 1 ליטר אקובוסט , פולקסווגן גולף

 

 

הפורד ניצחה בהשוואה

 

 

שהגולף שניה עד שהמודל החדש יגיע כנראה זה לפי סיכום המבחן

 

רנו מגאן חמשית

יונדאי רבעית תוך ציון שהיא נותנת תמורה טובה לכסף

ב.מ.וו שלישית היא האופציה הספורטיבית , גם מצויין שאין סוף לשידרוג שלה אבל זה בתשלום

הגולף שניה כאמור והפוקוס ראשונה בהזדמנות אנסה לתרגם יותר

כמובן שיש גם כתבת מבחן דרכים במגזין עצמו . ובאתר שלהם אגב ניתן לקנות כתבות ממגזינים קודמים ביורו אחד , רעיון לא רע בכלל.

 

http://www.autobild.de/videos/video-golf-megane-focus-116-i30-3457292.html

פורסם
הלוואי שהיו מביאים את הפוקוס לארץ עם המנוע הזה... צריכה דלק נמוכה נפח מנוע קטן עם הרבה כוחות יותר מזה?

למה הלוואי? עדיף שבמקום זה יביאו מגוון מנועי טורבו דיזל עבור כל הדגמים האירופאיים (למשל עבור פיאטים אין מנועי דיזל כימעט ובכלל בארץ ובאירופה יש מגוון גירסאות ונפחים, כך עבור כל היצרנים). יותר מומנט, יותר חסכוני.

לא מבין מה הקטע של אנשים פה עם מנועי בנזין (מיילא מנוע של פרארי או רכב ספורט אחר שצריך סל"ד גבוה והרבה הספק)? במנועים בזבזניים בתחליט שלהם וגם הרבה פחות עמידים רובם מדיזל.

מנוע אקו בוסט הזה הוא 3 צילינדר. זה אומר שיהיה צריך להתמודד עם אי סדירות עבודה שלו על ידי משקולות איזון.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

אתמול נהגתי על ה 500 טווין אייר וממש אהבתי את המנוע. ממש לא ברורות לי הביקורות השליליות כלפיו כאשר זו הנקודה החזקה ביותר ברכב לטעמי. הוא נשמע מעולה, חזק, אוהב סל"ד, ממש כיף.

emotion of motion

פורסם
באוטו בילד הגרמני היה מבחן דרכים

 

בין רנו מגאן האירופית , יונדאי i30 החדשה , ב.מ.וו 116 , פורד פוקוס 1 ליטר אקובוסט , פולקסווגן גולף

 

 

הפורד ניצחה בהשוואה

 

 

שהגולף שניה עד שהמודל החדש יגיע כנראה זה לפי סיכום המבחן

 

רנו מגאן חמשית

יונדאי רבעית תוך ציון שהיא נותנת תמורה טובה לכסף

ב.מ.וו שלישית היא האופציה הספורטיבית , גם מצויין שאין סוף לשידרוג שלה אבל זה בתשלום

הגולף שניה כאמור והפוקוס ראשונה בהזדמנות אנסה לתרגם יותר

כמובן שיש גם כתבת מבחן דרכים במגזין עצמו . ובאתר שלהם אגב ניתן לקנות כתבות ממגזינים קודמים ביורו אחד , רעיון לא רע בכלל.

 

http://www.autobild.de/videos/video-golf-megane-focus-116-i30-3457292.html

 

הוא ציין שהגולף והפוקוס הגיעו ביחד למקום ראשון ולא לשני-ראשון, חבל רק שבארץ הגולף היא לחלוטין לא רלוונטית.

על המגאן לא היה לן הרבה דברים טובים להגיד, סה"כ מכונית שלא מתבלטת בשום אספקט, לא חיסכון לא נוחות נסיעה ולא ספורטיבית.

היודאי הופתעתי שהוא אמר שאיכות החומרים עדיין לא שם, גם מבחינת הניהוג היא לא ברמה של השאר, אבל היא תמורה מצויינת למחיר עקב האבזור והאחריות (5 שנים), שני דברים שלא עשו עליה לארץ עם ה I30 החדשה.

הבמוו כמו בדור הקודם, הכי מהנה לנהיגה, אבל מפספת את המטרה של להיות משפחתית קומפקטית והיא יקרה מדי.

VW Golf GTI 2006 Manual

פורסם

אני לא מבין למה הביקורות בחו"ל על טווין אייר כל כך טובות. חוץ מצליל ייחודי מנוע לא חזק, לא מעודן, לא חסכוני. לא מבין למה מתלהבים ממנו כל כך.



אתמול בדיוק נסעתי ליד לנצ'ה אפסילון, שאת המנוע שלה יכולתי לשמוע עם חלונות סגורים, מוזיקה ואנשים שמדברים באוטו.

 

אבל אוטי מטרידים דברים אחרים, אותי מטרידה האמינות ועלות טיפולים. האם הוא יהיה יחסית פשוט לתיקון כמו מנוע 4 בוכנות טורי אטמוספרי ממוצע? האם הוא יהיה עמיד כמו מנוע 1.6 של משפחתומטית ממוצעת, או שאחרי 100K ק"מ אפשר לגרוט?

 

לגבי "מנוע השנה" - בזמנו בחרו את רנו מגאן II כמכונית השנה, אז?

 

מגזין רכב רוסי AUTOREVIEW עשו דבר גאוני. מדי פעם הם עושים מבחן אמינות למכונית, עם נהגי ניסויים שלהם, במסלול מיוחד, ובתנאים שכל קילומטר שהרכב עובר נחשב לשלושה ק"מ בשימוש סביר, כולל ניסיונות התנעה בתא הקפאה (עד מינוס 40 מעלות), השארת שריטות על הצבע והכנסת את הרכב למכולה עם מקלחת מי מלח, נסיעה בעומס מלא על כביש משובש במהירות גבוהה, ועוד. בנוסף, הם גם מתעדים את הסטוריית הטיפולים של הרכב, כולל עלויות החלקים, הצעות מחיר לעבודה שקיבלו ממוסכים שונים, וחוויית מהשירות של יבואן/יצרן.

 

בקיצור, זה מבחן שצריך לעשות לרכב, ועל סמך ציון מהמבחן הזה לקבוע את מכונית השנה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
שנה שניה ברציפות זוכה במקום הראשון מנוע קטן הפעם של פורד אקובוסט 1.0 ליטר טורבו

 

 

השאלה היא לאחר שראיתי שהטווין אייר שני צילנדר של פיאט זכה בשנה שעברה.

 

ושהגיע לארץ קיבל ביקורות לא טובים על רעידות ונסיעה לא חלקה

 

במבחני הדרך של לנצ'יה אפסילון ופיאט 500 עם מנוע זה.

 

ולאחר שראינו את תחילת הדרך של מנועי tsi טורבו וסיפורי האמינות שרצים ברשת.

 

( במקום השני אגב מנוע הtsi של פולקסווגן ה1.4 )

 

האם זה מספיק להיות חדשני , לא צריך גם לחכות ולראות אייך זה נוסע והאם זה אמין ?

 

זה כמו לחפש סטודנט לרפואה עם ניסיון של רופא. מתישהו המנועים האלה (טווין אייר, אקובוסט, TSI וכו') צריכים לצבור וותק ולעבור שיפורים ושידרוגים עד שיגיעו למוצר אמין ונטול בעיות. לומדים אותם תוך כדי תנועה בתנאי אמת של מליוני מכוניות לאורך מיליוני ק"מ. לא תמיד בפיתוח מעבדה ונסיעה של כמה מכוניות מבחן אפשר לעלות על כל הבעיות. אלה מנועים מורכבים וחכמים ומין הסתם יש להם מחלות ילדות. עוד כמה שנים יתגברו על כולם ואז גם היפאנים יעתיקו אותם וכולם יגידו שהיפנים אמינים. אבל אז התעוזה המקוריות והטכנולוגיה הארופאית כבר תהיה בדור הבא של המנועים שיהיו יעילים עוד יותר חזקים וחסכונים וגם להם תהיינה בעיות אמינות בהתחלה. יש את מי שמוביל ויש את מי שמובל.

פורסם

מגזין רכב רוסי AUTOREVIEW עשו דבר גאוני. מדי פעם הם עושים מבחן אמינות למכונית, עם נהגי ניסויים שלהם, במסלול מיוחד, ובתנאים שכל קילומטר שהרכב עובר נחשב לשלושה ק"מ בשימוש סביר

הם בעיקר עושים את זה לרכבים מתוצרת המקומית (מרכיבים שם גם רכבים של מותגים מחו"ל) ובעיקר דגמים זולים.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

 

אבל אוטי מטרידים דברים אחרים, אותי מטרידה האמינות ועלות טיפולים. האם הוא יהיה יחסית פשוט לתיקון כמו מנוע 4 בוכנות טורי אטמוספרי ממוצע? האם הוא יהיה עמיד כמו מנוע 1.6 של משפחתומטית ממוצעת, או שאחרי 100K ק"מ אפשר לגרוט?

 

לגבי "מנוע השנה" - בזמנו בחרו את רנו מגאן II כמכונית השנה, אז?

 

בקיצור, זה מבחן שצריך לעשות לרכב, ועל סמך ציון מהמבחן הזה לקבוע את מכונית השנה.

אמינות המנועים החדשניים הללו היא תעלומה בשלב זה, אם כי סביר להניח שלאור ההתקדמות העצומה בתחום העיבוד השבבי וברמת ההנדסה, לא צפוייה בעיית בלאי חריגה מכיוונם.

החריג מבניהם הוא מנוע ה TSI 1.2 של VAG.

מדובר במנוע פשוט לחלוטין, בעל גל זיזים בודד ו 2 שסתומים לבוכנה.

מנוע השנה שונה ממכונית השנה, מאחר ובתואר מנוע השנה אפשר לזכות פעמים רבות.

מכונית השנה נבחרת משיקולים שונים לחלוטין, חלקם פוליטיים לחלוטין, ולכן מכוניות כמו רנו 9, פורד סקורפיו ואופל אומגה זכו בתואר שפעם היה נחשב ליוקרתי.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
הם בעיקר עושים את זה לרכבים מתוצרת המקומית (מרכיבים שם גם רכבים של מותגים מחו"ל) ובעיקר דגמים זולים.

הם עושים את זה לדגמים שהכי נמכרים שם. לדוגמא עכשיו רץ אצלם מבחן לשברולט סוניק (המכונה אצלם אוויאו).

 

לתואר "מכונית השנה באירופה" מתמודדות בעיקר המכוניות שהן הלחם והחמאה של היצרן, שעתידות להימכר בכמויות של מיליונים, מן הסתם ראוי שמבחן דומה צריכה לעבור כל מכונית שמתמודדת לתואר "מכונית השנה" באירופה, כולל חישוב עלויות אחזקה ועלות תיקון במוסך מורשה במקרה של תאונה קלה. והשציון במבחני אמינות/עלות אחזקה יהווה לפחות 50% מהנקודות שהמכונית צוברת.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

רוב המכוניות לא ישרדו מבחן כזה. אבל בהחלט מבורך. לצערי בארץ אף מגאזין לא בעל אמצעים להרים פרןייקט כזה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
הוא ציין שהגולף והפוקוס הגיעו ביחד למקום ראשון ולא לשני-ראשון, חבל רק שבארץ הגולף היא לחלוטין לא רלוונטית.

על המגאן לא היה לן הרבה דברים טובים להגיד, סה"כ מכונית שלא מתבלטת בשום אספקט, לא חיסכון לא נוחות נסיעה ולא ספורטיבית.

היודאי הופתעתי שהוא אמר שאיכות החומרים עדיין לא שם, גם מבחינת הניהוג היא לא ברמה של השאר, אבל היא תמורה מצויינת למחיר עקב האבזור והאחריות (5 שנים), שני דברים שלא עשו עליה לארץ עם ה I30 החדשה.

הבמוו כמו בדור הקודם, הכי מהנה לנהיגה, אבל מפספת את המטרה של להיות משפחתית קומפקטית והיא יקרה מדי.

 

אני הקשבתי שוב ולא היה ברור מצד אחד הוא אומר שהיא הכי טובה ( דה באסטה ) כרגע לקניה היא יותר זולה וכו' עד שהמודל החדש של הגולף יגיע ומצד שני אכן הוא אמר את המילה טייל שזה לחלוק את ואח"כ הוא מוסיף אחרי שהוא הראה את המודל הבא שיוצג בפריז הוא אומר שכרגע הפורד יותר טובה אבל בסוף שהוא שוב אומר שהיא חולקת כמו שאמרת , לכן כנראה טעיתי וחשבתי שהפורד ראשונה.

כנראה שלאוטו בילד קשה להגיד שגולף מפסידה מבחן דרכים - אגב בתחילת הסרטון הוא צוחק על עצמו שאומר אתם בטח אומרים טוב אוטו בילד עוד פעם יתנו לגולף לנצח , אבל רואים שקשה להם , טוב זה המגרש הביתי של הגולף .

×
×
  • תוכן חדש...