Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5138 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

יחסית אני חדש בנהיגה על ידני, ולאחר קריאת תגובות פה בפוסטים שונים על שימוש בבלם יד לצורך מניעת הדרדרות בעליות חדות התחלתי להשתמש בשיטה הזאת ואני מאוד מרוצה מתחושת הביטחון (נהגים בארץ חייבים להתחיל לשמור מרחק- במיוחד בעליות!).

 

השאלה שלי אם משהו יכול להיפגע ברכב משימוש בשיטה הזאת?

מוזר לי מכיוון שהמורה נהיגה שלי (לפני 6-7 שנים) לא הזכיר אפילו את האפשרות הזאת.

 

אשמח לתשובה. תודה מראש =)

פורסם

אם תשחרר את בלם היד בתזמון נכון (ברגע שאתה מרגיש שהאוטו רוצה לזוז קדימה) אז נזק לא אמור להיות.

לדעתי זה עדיף מלתת יותר גז ו״לתפוס״ את הקלאץ׳ עם סל״ד גבוה יותר.

זו דעתי ואין לה שום יסוד טכני מובהק,אשמח להתעדכן גם בנושא.

Subaru Legacy 2006,1994cm^3,AWD,L.P.G Lovato

פורסם

אני דווקא זוכר משיעורי נהיגה שלמדתי זינוק בעליה עם בלם יד ככה שלא נראה לי שזה באמת פוגע ברכב

(למרות שהיום לך תדע האם מה שמלמדים או לא מלמדים בשיעורי נהיגה הוא הכרחי\שימושי\יעיל\בטוח).

פורסם

אני באמת מנסה להבין למה זה טוב השימוש בבלם היד - אבל לא מצליח.

אם יש חולשה בשרירים שמקשה על הזזת הרגל מהברקס אל הגז במהירות אז עוד הייתי מבין

פורסם

זה טוב כי תמיד תהיה את השנייה שאתה מעביר את רגל ימין מהברקס לגז בה הרכב יתדרדר אחורה (בעליה חדה), ואם יש רכב או כל דבר אחר שצמוד אליך מאחורה זה אפילו הכרחי..

פורסם

אם לא תשכח אותו לא יקרה כלום.

 

עדיין, זריזות ברגלים תפתור את זה (אז לא תכניס 100% בנקודה, אבל אתה תצליח ליסוע קדימה, חוץ מזה שקצת תשחוק את הקלאץ').

פורסם

אם לא תשחרר את הבלם יד בזמן ותיתן למנוע ולקלאצ' לנסות להתגבר על הברקס (אפילו לזמן קצר מאוד) אתה תיצור שחיקה מוגברת של הקלאצ' - הרבה מעבר למה שיגרם בשניה שבין ההעברת הרגל מהברקס לגז.

בכל אופן (אלא אם כן מדובר על עלייה מאוד חדה או על רכב מאוד חלש) ניתן למנוע את הדרדרות הרכב ע"י שמירת הקלאצ' "במצב רעידה" עד להעברת הרגל מן הברקס לגז אך גם כאן נדרשת מיומנות רבה (אפילו יותר ממה שנדרש עם בלם היד)

(SEAT IBIZA FR - 2008 (Toyo T1R 205/40/R17

UPsolute Chiptuning, S3 Intercooler

3Inch Downpipe Exhaust + Silicone Inlet, Simota Open Airfilter

Luk Reinforced Sports Clutch + Lightweight 4.4kg VW-VR6 Fly-Wheel, vMaxx 40mm. Springs

פורסם

חחחח נזכרתי שהייתי בבני ברק ובטעות פניתי לכביש שבו יש עליה חדה אבל חדה מאוד ( \)

למזלי הרע בקצה העליה עמד רכב שנתן זכות קדימה ,

ונאלצתי לעצור בשיפוע החד

עכשיו אני נוהג על קליאו 1200 עם 60 כ"ס ידנית שזה כלום "עגלה"

הפחד שלי היה שאיזה מישהו יבוא מאחורה וייצמד לי לתחת כי עד שהרכב ייקבל את הכוח לנוע קדימה הוא ידרדר ועוד בשיפוע חד מאוד

למזלי אף אחד לא היה מאחורה וכמובן שהרכב הדרדר קלות ולאט לאט עלינו איכשהו עם מנוע 1200:-D

 

יש לכם עצה מה עושים במצב שאני נמצא בשיפוע חד מאוד ורכב נצמד אליי מאחור ואני יודע שאני לא יצליח לנסוע קדימה מבלי להידרדר

מה לעשות המנוע עצלן מאוד

 

מה עושים במצב כזה?

פורסם

תשים אורות אזהרה ותתחיל להדרדר בכוונה אחורה... זה בטוח ילחיץ אותו :)

אבל ברצינות, במקרה כזה אין מנוס משימוש בבלם היד - תאמר קדיש על הקלאצ' אחר-כך

(SEAT IBIZA FR - 2008 (Toyo T1R 205/40/R17

UPsolute Chiptuning, S3 Intercooler

3Inch Downpipe Exhaust + Silicone Inlet, Simota Open Airfilter

Luk Reinforced Sports Clutch + Lightweight 4.4kg VW-VR6 Fly-Wheel, vMaxx 40mm. Springs

פורסם

עושים בדיוק מה שפותח השרשור כתב:

משתמשים בבלם היד,

הרכב לא מתדרדר מילימטר אחורה וזה הרבה יותר בטוח.

קצת מיומנות ו"תופסים" את זה.

לא יודע למה מורי הנהיגה לא מלמדים את זה, אלא מתעקשים ללמד

אותך לזנק עם חצי קלאצ', דבר שגורם לשחיקה מהירה שלו

ואף במכוניות רבות (כמו בקליאו שלך) בהרבה מצבים, בלתי אפשרי.

פורסם

יש עליות ששום מיומנות קלאצ׳ ושום רעידות לא יעזרו בהן. עליות תלולות במיוחד מחייבות בלם יד מניסיון, כל שיטה אחרת שתנסה תהרוג לך משהו ברכב (בייחוד מהר לעבור לגז ולסחוט עד שהאוטו עבר את העליה)

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם

אחרי 25 שנה על ידניות (ועוד כמה בהזכרה בחו"ל אחרי שעברתי לאוטומטיות) - אני ממליץ לזנק בעליה רק עם בלם יד. נסיוני הדם עם אי אילו מכוניות ידניות הוא שלא קורה לקלאצ' הנזק משמעותי - אפילו אשתי לא שחקה את הקלאצ' בתנאים הכי גרועים שאפשר: אשה קטנת קומה שגם בלי שום הפרעה בקושי מגיעה לדוושות, ביצעה מאות זינוקים בעליה (חיפה!) גם במהלך שני הריונות (כלומר - עוד יותר קושי בלחיצה על הדוושה). המכנונית - רנו בת 10 - נמכרה עם 120,000 ק"מ וקלאצ' אורגינלי ומתפקד היטב.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

זינוק עם בלם ככה לא ?

אמרקס משוך

קלאץ

הילוך 1

חצי קלאץ +- כשבמקביל טיפה גז

ולהוריד לאט לאט את האמברקס

 

ככה נכון ^?

×
×
  • תוכן חדש...