Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5173 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אצלי הלחצן איפוס לחץ אוויר נמצא דווקא בתא הכפפות מצד ימין - אני אכן דואג לאפס כל פעם שאני ממלא אוויר.

אבל דבר אחד אני לא מבין , ל-מה זה תורם?

פורסם

^ אכן, בפולו כפתור האיפוס נמצא בתא הכפפות (מקום די תמוהה- כתבתי על זה לא מעט ביקורת בשרשורי ביקורת רכב שלי :lol:).

באיביזה הכפתור נמצא במיקום הגיוני יותר- ליד ידית ההילוכים עליו כתוב SET.

 

הנה קצת מידע לידע כללי אודות החיישן

החיישן הינו חיישן "טיפש" . אסביר את הנקודה.

ישנם חיישני לחץ אוויר שמסוגלים לבדוק בצורה מספרית מדוייקת מה לחץ האוויר בצמיגים שלנו. לדוגמא: לחץ 30 PSI .

באיביזה ובפולו החיישן לא בודק את לחץ האוויר המדוייק בגלגלים אלה את השינוי בלחץ האוויר ובדיוק בגלל סיבה זאת צריך לאפס אותו כל פעם אחרי מילוי אוייר בצמיגים, הרי שאם לא תאפסו אותו לחיישן לא תהיה נקודת התייחסות ראשונית והוא לא יוכל להגיד לכם אם ירד לכם הלחץ בצמיג.

 

הנה דוגמא לשני המקרים:

חיים ומשה קנו איביזה חדשה מהסוכנות.

חיים מילא אוויר בצמיגים על פי הוראות יצרן ישר אחרי שיצא מאולם התצוגה ואיפס את חיישן לחץ האוויר (חיישן לחץ האוויר קיבל נקודת התייחסות אודות לחץ אוויר ראשוני בצמיגים). אחרי מספר שבועות נדלקה נורית אזהרה אצל חיים אודות לחץ האוויר בצמיגים ואחרי בדיקה ויזואלית חיים גילה כי אכן חסר לו אוויר בצמיג קדמי שמאלי (סתם דוגמא).

 

משה גם הוציא את הרכב מהסוכנות וכמו חיים מילא אוויר בצמיגים, אך שכח לאפס את חיישן לחץ האוויר (חיישן לחץ האוויר לא קיבל נקודת התייחסות ראשונית) לכן אחרי מספר שבועות גילה משה שיש לו פאנצ'ר, אך החיישן לא התריע. ללא נקודת התייחסות ראשונית החיישן לא הצליח לזהות ירידה יחסית בלחץ האוויר.

 

בנוסף, שימו לב שהחיישן לא מתריע על גלגל ספציפי, אלה על זיהוי ירידת לחץ באחד הגלגלים. איזה גלגל בדיוק מפשל, תבדקו ויזואלית .

 

לסיכום, בגלל שמדובר בחיישן "טיפש" שבודק הפרשי לחצים בלבד ולא לחץ אוויר מדוייק, הוא לא יתריע על עודף לחץ ואם לא תאפסו אותו הוא גם לא יתריע על חוסר אוויר.

ההתרעה היא על שינוי לחץ אוויר בלבד, כאשר החיישן משווה נתוני לחץ בזמן איפוס חיישן ונתוני לחץ בכל רגע אחרי איפוס חיישן.

אם שני הנתונים לא זהים, זה אומר שיורד לכם אוויר מהגלגלים והחיישן יתריע על ידי הדלקת נורית וצליל .

זמין 8)

פורסם

שלום חברה

יש לי 2 שאלות לגבי הנושא

אני החלפתי גנטים לאיביזה החדשה שלי (בת שבוע - דרך אגב לגנטים GTI יפים), לפני כמה ימים ועדיו לא עשיתי את פעולת האיפוס הזאת, אז ממה שהבנתי שברגע אני מסיים עבודה היום וחוזר לרכב אני מאפס את החיישן הזה, שאלה : האם החלפת הגנטים משפיעה על עבודתו של החיישן הזה.

 

שאלה שנייה: אני רוב הזמן נהג יחיד, כמה בדיוק לחץ אוויר בצמיגים קדמים ואחורים צריך להיות ??

פורסם

מדובר על שיטה "עקיפה" למדידת לחץ אוויר בצמיגים, שיטה אשר מתבססת על חיישני ה-ABS כדי למדוד את מהירות סיבובי הגלגלים. כיוון שמהירות הסיבוב מתבססת על הרדיוס הדינמי של הצמיג, הרי שצמיג שחסר בו אוויר מקבל צורה פחוסה שמגדילה את הרדיוס שלו ולכן יוצרת פערים בינו לבין הצמיגים האחרים.

 

החסרון בשיטה הוא חוסר דיוק וגם אי-מתן התרעה במצב שבו כל הצמיגים מאבדים אוויר בקצב דומה. בכל מקרה, צמיג לא בודקים חזותית, אלא בעזרת מדיד לחץ אוויר אישי ואיכותי. בדיקה ויזואלית טובה כדי לאתר פגמים וחפצים הנעוצים בצמיג או ירידה פתאומית של האוויר (ואני מדבר על חוסר של 60-70% לחץ וגם אז בקושי רואים). מדברי ניתן להבין כי אין תחליף למדידה מדויקת של לחץ האוויר אחת לשבוע.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

אצלי באיביזה 2010 תמיד תהיתי על אמינות התפקוד של העניין הזה.

עד לפני מספר ימים, בהם באמת היה חסר לי אוויר באחד הגלגלים עקב מסמר.

במהלך הנסיעה התרעה נדלקה וישר כשעצרתי לבדוק ראיתי שחסר אוויר.

זה לא היה ברמה שכבר מרגישים תוך כדי נסיעה, ככה שאם לא היה, כנראה הייתי ממשיך לנסוע עוד קצת...

 

אז נכון, זה לא מציג לך שיש לך 29.7759PSI בגלגל ימין אחורי,

אבל עם מעט טירחה של איפוס החיישן מדי מילוי אוויר (דבר שאגב לא ידעתי שצריך), מקבלים מנגנון טוב מספיק כדי לבקר את רמת האוויר בגלגלים...

פורסם

אני החלפתי ג'נטים באוטו, חוץ מזה שעל החישוק עצמו אין שום דבר,

 

גם לפני חודש בערך היה לי פנצ'ר, וירד לי קצת אוויר(בערך רבע ) וישר זה התריע לי,(בג'נט החדש כמובן)

 

 

 

 

ככה שלדעתי זה פשוט קשור לזה שהרכב מרגיש שיותר מדי זמן גלגל אחד בשיפוע

×
×
  • תוכן חדש...