Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5202 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

"הכנסת אישרה החודש הוזלה של 30% בפוליסות הביטוח של האופנוענים - אך שכחה לדווח כי זו תסובסד בידי נהגי המכוניות, שישלמו תוספת של 130 שקל לדמי הביטוח ■ כך גרמו האופנוענים, באמצעות 3,000 מתפקדים לליכוד, ל-2.5 מיליון נהגים לסבסד אותם."

 

ואני לא חושב שנציגי האופנוענים הם הרעים ביותר בסיפור, אלא נציגי האוצר שהפילו את הסבסוד על ציבור הנהגים.

למרות שכבנאדם הגון, לו הייתי אופנוען הייתי מסרב לגזול מתוך סולידריות את הגזל מהנהגים.

אבל יותר מחורבנים הם ציבור הנהגים שלא למד אף פעם להתאגד ולהכניס נציגים לכנסת, כנראה שמגיע לו כל המכות.

  • תגובות 49
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

זה לא חדש, הם פשוט מיישמים החלטה שהייתה לפני כמה שנים טובות של המלצה על סבסוד צולב, שהיה קיים גם לפני זה, פשוט ברמה נמוכה יותר.

 

מה שאני אומר זה ששילמנו על האופנועים גם לפני זה, ועכשיו קצת יותר זה הכל.

 

אם מתסכלים על סטטיסטיקה רואים שרוב המוחלט של התאונות שבו מעורב אופנוע עם רכב היא באשמת הרכב אבל מה לעשות שהפגיעות של האופנועים היא מאוד גדולה.

 

לדעתי החלטה מבורכת וחבל שלא נעשתה קודם לכן

פורסם

אם היית יודע כמה עולה לבטח אפילו אופנוע בנפח מנוע קטנצ'יק של 125 סמ"ק, היית מקבל חום.

 

הגיע הזמן שזה ירד כבר, וגם עם זה בתוספת של 130 ש"ח לפחיות זה בסדר, ממש לא גרוע.

 

ביטוח חובה שברכב פרטי עולה כ-1700 ש"ח, עולה באופנוע 125 מעל 4000 ש"ח,

תגיד לי אתה אם זה נורמלי.

DS 7 CROSSBACK 2019

RENAULTSPORT CLIO 203 2010

 

פורסם

אם מתסכלים על סטטיסטיקה רואים שרוב המוחלט של התאונות שבו מעורב אופנוע עם רכב היא באשמת הרכב אבל מה לעשות שהפגיעות של האופנועים היא מאוד גדולה.

 

ובכתבה כתוב שבמקרה של תאונה בין אופנוע למכונית - גם אם האופנוע אשם - הביטוח של נהג המכונית ישלם 75% מהנזק. על מה ולמה, לעזאזל? מילא הסבסוד. נניח שהקטנת הגודש בכבישים באמת שווה את ה-130 שקל תוספת בביטוח. אבל מאיפה החוצפה הזו לדרוש תשלום גבוה יותר דווקא מבעל המכונית? כמו שאומרים - שברת שילמת...

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם

כשהרוב המוחלט של תאונות בין אופנוע ומכונית היא באשמת המכונית אז רק מן הצדק שתשלמו יותר, עד שנהגים ילמדו לנהוג.

נכון זה מעצבן אבל זה המצב.

"הסטטיסטיקה הרשמית חושפת כי נהגי מכוניות ותנאי כביש בעייתיים, הם הגורמים לחלק משמעותי מתאונות הדרכים הקטלניות ב-2010 בהן היו מעורבים רוכבי דו-גלגלי". ynet

פורסם

זה באמת מעצבן, אבל רוב התאונות עם אופנועים כמו שאמרו זה לרוב באשמת נהגי המכוניות

אז לרוב יצא בכל מקרה שתשלם את רוב הנזק.

הסבסוד לפי דעתי הוא נורמלי כי המחירים של האופנועים בשמיים לעומת של המכוניות.

רכב בהווה-פיג'ו 206, מנוע 1.6,110 כ"ס-למכירה

רכב בעתיד-עדיין בחיפושים!

מחפש אוטו-עזרו בנושא שבקישור

פורסם

נהג יחיד בן 36 עם 0 תאונות ב 10 שנים אחרונות עם וותק נהיגה של 19 שנים יצטרך לשלם 4400 בערך לשנה במידה והפוליסה על שמו בלבד. במידה וירצה לצרף את חברתו המחיר יקפוץ ל 8148 ש"ח. וזה רק לשני רוכבים. בפוליסה לאופנוע אי אפשר לבטח שני אנשים. האופציות הבלעדיות הן נהג יחיד או כל נהג. לעומת זאת ברכב אפשר לבטח רק אדם אחד, שניים או שלושה בלבד וכמובן לקבל הנחה בפוליסת הביטוח.

בינתיים על כל הצער והכאב רוב רובם של האנשים שנהרגים בתאונות הדרכים הם בתאונות רכב. אז מה באים לרוכבי האופנועים בטענות? אני יודע שאופנוענים מעורבים ביותר תאונות דרכים ביחס לכמות שלהם במכוניות אבל בכל זאת, כל יום כמעט שומעים על תאונות עם הרוגים במכוניות או אוטובוסים או משאיות. אז אם מי אתם מנסים לשכנע שנהגי המכוניות נאלצים לסבסד את האופנועים?

 

עוד דבר מעצבן ומרתיח. רוכב אופנוע או דו גלגלי ברגע שהוא נפצע בתאונה שלא באשמתו כלל וכלל, עצם העובדה שהוא ניגש לבית החולים לקבל טיפול נחשב עבור חברת הביטוח שלו כתביעה. לפיכך, שנה הבאה חברת הביטוח שלו עלולה לסרב לבטח אותו ולכן הוא יצטרך לפנות לפול על מנת לקבל ביטוח. שם, ינקנקו לו את הצורה בכך שהפרמיה שלו תעלה גבוה גבוה ולא באשמתו. לכן הרבה רוכבי דו גלגלי נמנעים לפנות לבדיקה במיון אחרי תאונה על מנת למנוע מחברת הביטוח לעלות את הפרמיה שלו או לשלוח אותו לפול.

 

חברות הביטוח לא מפסידות כלל וכלל. הן מרוויחות מאות מליוני שקלים אז שלא יבכו לנו. מה שהכי קורע את הלב לחברות הביטוח זה לבטח אופנועי אספנות. מיכוון שמחיר אופנוע אספנות הוא שבריר מעלות ביטוח אחר הן פשוט אוכלות לעצמן את הלב.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
ובכתבה כתוב שבמקרה של תאונה בין אופנוע למכונית - גם אם האופנוע אשם - הביטוח של נהג המכונית ישלם 75% מהנזק. על מה ולמה, לעזאזל? מילא הסבסוד. נניח שהקטנת הגודש בכבישים באמת שווה את ה-130 שקל תוספת בביטוח. אבל מאיפה החוצפה הזו לדרוש תשלום גבוה יותר דווקא מבעל המכונית? כמו שאומרים - שברת שילמת...

 

לא מדובר על נזקי רכוש. אתה לא תשלם על הנזק לאופנוע. הביטוח חובה ישלם זאת על נזקי גוף של הרוכב.

ולידע כללי, גם משאיות מסבסדות את הרכבים. מאותן הסיבות שהנזק הנגרם הוא גדול יותר למכונית פרטית במקרה של תאונה ביןמשאית לרכב פרטי.

פורסם
נהג יחיד בן 36 עם 0 תאונות ב 10 שנים אחרונות עם וותק נהיגה של 19 שנים יצטרך לשלם 4400 בערך לשנה במידה והפוליסה על שמו בלבד. במידה וירצה לצרף את חברתו המחיר יקפוץ ל 8148 ש"ח. וזה רק לשני רוכבים. בפוליסה לאופנוע אי אפשר לבטח שני אנשים. האופציות הבלעדיות הן נהג יחיד או כל נהג. לעומת זאת ברכב אפשר לבטח רק אדם אחד, שניים או שלושה בלבד וכמובן לקבל הנחה בפוליסת הביטוח.

בינתיים על כל הצער והכאב רוב רובם של האנשים שנהרגים בתאונות הדרכים הם בתאונות רכב. אז מה באים לרוכבי האופנועים בטענות? אני יודע שאופנוענים מעורבים ביותר תאונות דרכים ביחס לכמות שלהם במכוניות אבל בכל זאת, כל יום כמעט שומעים על תאונות עם הרוגים במכוניות או אוטובוסים או משאיות. אז אם מי אתם מנסים לשכנע שנהגי המכוניות נאלצים לסבסד את האופנועים?

 

עוד דבר מעצבן ומרתיח. רוכב אופנוע או דו גלגלי ברגע שהוא נפצע בתאונה שלא באשמתו כלל וכלל, עצם העובדה שהוא ניגש לבית החולים לקבל טיפול נחשב עבור חברת הביטוח שלו כתביעה. לפיכך, שנה הבאה חברת הביטוח שלו עלולה לסרב לבטח אותו ולכן הוא יצטרך לפנות לפול על מנת לקבל ביטוח. שם, ינקנקו לו את הצורה בכך שהפרמיה שלו תעלה גבוה גבוה ולא באשמתו. לכן הרבה רוכבי דו גלגלי נמנעים לפנות לבדיקה במיון אחרי תאונה על מנת למנוע מחברת הביטוח לעלות את הפרמיה שלו או לשלוח אותו לפול.

 

חברות הביטוח לא מפסידות כלל וכלל. הן מרוויחות מאות מליוני שקלים אז שלא יבכו לנו. מה שהכי קורע את הלב לחברות הביטוח זה לבטח אופנועי אספנות. מיכוון שמחיר אופנוע אספנות הוא שבריר מעלות ביטוח אחר הן פשוט אוכלות לעצמן את הלב.

מה 4400₪?

על מה אתה נוהג?

אני נהג צעיר, בן 19, עם שנתיים וותק, מקיף לגטס עולה 4800₪...

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
מה 4400₪?

על מה אתה נוהג?

אני נהג צעיר, בן 19, עם שנתיים וותק, מקיף לגטס עולה 4800₪...

 

על 250 סמ״ק כנראה... אני משלם 5600 רק חובה. צד ג׳ עוד 650... על מקיף אני לא חולם בכלל :-(

צד מבורך בהחלט!

פורסם
אם היית יודע כמה עולה לבטח אפילו אופנוע בנפח מנוע קטנצ'יק של 125 סמ"ק, היית מקבל חום.

 

הגיע הזמן שזה ירד כבר, וגם עם זה בתוספת של 130 ש"ח לפחיות זה בסדר, ממש לא גרוע.

 

ביטוח חובה שברכב פרטי עולה כ-1700 ש"ח, עולה באופנוע 125 מעל 4000 ש"ח,

תגיד לי אתה אם זה נורמלי.

 

מר בחור,

תדלוק רכב עולה פי 4 בשנה, זאת עפ"י כך שקטנוע אוכל 1 ל 30 ממוצע ורכב 1 ל 10.

 

עכשיו תגיד לי אתה איפה הצדק?

Opel Adam S 2017

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

הרוכבים משלמים אותו מחיר על הדלק כמו כולם. זה שהכלים שלהם חסכוניים יותר בכלל לא קשור. אולי יוצא פי 3 דלק אבל לנהגים יש יותר הגנה ובטיחות.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
מר בחור,

תדלוק רכב עולה פי 4 בשנה, זאת עפ"י כך שקטנוע אוכל 1 ל 30 ממוצע ורכב 1 ל 10.

 

עכשיו תגיד לי אתה איפה הצדק?

מתמטיקה קשה?

אם רכב עושה 1:10 (עושים גם 1:12 ואפילו 1:15 אבל לא חשוב)

וקטנוע עושה 1:30

איך זה פי 4?

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

פאקינג חוצפה.

מה שכן, זה נכון שרוב תאונות האופנוע נגרמות בגלל הרכב:

הקקנוע חתך מהמדרכה ישירות לכביש בהפתעה, הרכב לא הספיק לבלום;

הקקנוע עקף מימין בעת פנייה ימינה (או שמאל ושמאלה) ונהג הרכב לא ראה אותו;

 

בואו, בבקשה, תוציאו את הראש מהתחת. אוקיי?

אני לא מצדיק את הנהיגה של המכוניות כמו שאני לא מצדיק את הנהיגה של הקקנועים. שניהם (85% מכ"א מהם) מפגרים.

אבל לצאת עם שטות כזו?! למה אני צריך לשלם לאיזה דפקט שטס מאחורי בלילה, בלי אורות, מזגזג וחותך אותי בפראות מימין- בלי שאדע שהוא שם בכלל?! (מקרה אמיתי לחלוטין. מנייאק בן מנייאק, הייתי 100% בטוח שראיתי במראה רוח רפאים, כשהוא התקרב מספיק). אני צריך לשלם תוספת בגלל חוליגן כזה?

ממשלה יקרה (תרתי משמע): קחו את התוספת לביטוח מנהגי הקקנוע המועדים לפורענות- אלה עם מספר רב של עבירות (אם אתם בכלל מסוגלים לתפוס אותם;), אלה עם מספר רב של תאונות ואלה שמחזיקים צי של קקנועים למשלוחים (החיה הכי מסוכנת בכביש).

אני לא צריך ולא רוצה לשלם כי האופנועים פגיעים. זו בעייה שלהם, הם לקחו את הסיכון הזה על עצמם. אני לא.

נשבר הברווזין כבר, כל יום עוד קצת.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

אני בדרך כלל נמנע מלבטא את הדעה שלי בנושאים כמו זה כי בסופו של דבר כנראה שיש אנשים שמבינים "קצת" יותר ממני, אבל פה כבר הדם מבעבע.

 

כן, אני מסכים, אין שום סיבה שבעולם האכזר הזה שבעלי הרכבים יממנו את רוכבי האופנועים, ולא משנה לצורך העניין כיצד הם רוכבים. המימון צריך להגיע מכלל המיסים ומכלל האוכלוסיה, דעתי הלא מושכלת ותו לא.

 

לגבי מהות ההחלטה להוזיל במחירי הביטוח אני חושב שזה היה צריך להגיע כבר לפני הרבה זמן, יותר מזה? לא היה צריך להגיע לנקודה שבה אנחנו נמצאים היום. לפני כמה חודשים הייתי בהתלבטות איזה כלי רכב לרכוש, ממש בערו לי הידיים לסט גלגלים, רצה הגורל ובטימטום של רגע ניגשתי לעשות שיעור על אופנוע ו... התאהבתי. ננעלתי שאני הולך לרכב, אמרתי אין סיכוי שאני קונה משהו עם יותר מ2 גלגלים זה פשוט לא יקרה. הלכתי לסוכן ביטוח ושאלתי כמה יעלה לי ביטוח, אבא שלי כמובן ישב לידי בוהה במבט נואש בסוכן ביטוח "בחיית זום זום תסביר לו שהוא עושה טעות", אבל הבחור תותח, מבין עניין גם היה רוכב פעם, אתם מבינים... רכב כמה שנים בשטח, רכב על סופר ספורט CBR1000 חלום חיי. סיפר כמה סיפורים על חברים שנהרגו ואמר "אין מה לעשות אם יש לך את הגו'ק זה לא יעבור"

נו אז כמה עולה?

מה עולה? ביטוח? עזוב קודם תקנה אחר כך נדבר

לא, לא. חייל משוחרר (מילת הקסם המודרנית לתעשה הנחה), צריך לדעת כמה יעלה כל הסיפור

טוב נו, מה אתה קונה?

אני יודע... לא מדבר אליי שטח... CBR 250, אולי נינג'ה 250 בן שנה... נראה, סביבות ה35-40K

נו אז לא בעיה, 10 אלף

מה עשר אלף?!

מקיף יעלה 10 אלף

אינעל העולם אני קונה 5 קטנועים ב10K!!!!

מה לעשות, חובה עולה 6 לנהג חדש, מקיף 10% מעלות הכלי. כלי חדש, יקר, לא חבל? חייב מקיף.

כשהלכנו משם, הוא קרץ לאבא שלי שכבר עבר לחיוך מאושר ואמר לו "אל תדאג הכל יהיה בסדר". בטח הכל יהיה בסדר אני אמשיך ללכת ברגל עד הפנסיה!

 

אופנוע בסיסי, ללא שום זיקה לספורט פשוט אופנוע קטן וחמוד ביטוח 10K בשנה. היום אני נוהג על רכב שחברות הביטוח לא הכי אוהבות, יש לי אלפא רומאו 3 דלתות גיר רגיל רכב שהוא לא הכי פשוט וחלש בקטגוריה, רכב שלא נחשב לרכב מתחילים, כן יש לו זיקה לספורט, שכן מזוהה עם המושג "תאונה" אממה? ביטוח חובה עולה 1.7K! על מה ולמה אני אמור לשלם פי 3 יותר על אופנוע שממוצב כל כך פחות?

 

יותר מזה, הכתבה מצביעה ש28% מרוכבי הדו גלגלי לא רוכשים ביטוח חובה, ולא זה לא בגלל שהם טיפשים, טוב זה כן אבל אם המחיר של הביטוח היה יותר ריאלי אני יותר מבטוח שחלק הרבה יותר גדול היה רוכש ביטוח, ואז גם ההפסד היה קטן.

 

אמנם אני לא מומחה לא לפוליטיקה ולא לכלכלה, אבל אני יודע שאמנם כן ביטוח על אופנוע חייב להיות יותר יקר משל רכב אבל אין להפרשי המחירים שיש בארץ אח ורע בשום מקום. הענף הדו גלגלי הוא מאוד קורץ אם העלויות היו יותר שפויות אני בטוח שיותר אנשים היו מצטרפים, ולי לא היה ציוד מיגון בשווי 4.5K שקל זרוק בקרטון בבית.


×
×
  • תוכן חדש...