Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5238 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 113
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

יש המון הלכות יששמעו לך משונות ולא הגיוניות, אבל זה היופי, שאף אחד לא מכריח אותך לעשות את זה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

אני יודע, זה לא חדש, אבל כתבות כאלה פשוט מצחיקות אותי כל פעם מחדש.

 

מהפנינים בכתבה:

1. שלג אינו "מוקצה" (כלומר ניתן לטלטלו שבת, או משהו) בגלל שמותר לשבור קרח החותם כד מים (הלכה שכנראה נשכחה מאז המאה הלפני קודמת, כשעוד לא היו מקררים וגרנו בגולה)

2. אסור לבנות בובת שלג, כי זה דומה לבניין (והרי אסור שילדינו הרכים יבנו בניינים בשבת). כדאי לציין שזה איסור של חכמים ולא מהתורה, כי הרי ברור שבנייה כזו לא סופה להישאר (מה אני אגיד לכם, לא סתם חכמים, חכמים גדולים. שכל!).

3. אסור לבנות כדורי שלג, כי גם זה דומה לבניין (שסופו להימרח על הפרצוף של חברש'ך, אבל שיהיה). ותגידו, אם אני פשוט מרים שלג מהקרקע ולא מתעסק עם הפיכה שלו לכדור, זה בסדר?

4. מותר להכין כדורי שלג לפני השבת, ולזרוק אותם בשבת. ברצינות. זתומרת, לכאורה אסור לזרוק בשבת כי זה מלאכת "סותר" (יענו שובר), אבל מסתבר שמישהו אשכרה חשב על זה והחליט שבשבת מותר לשבור חבית שהודבקה משברים באמצעות זפת (וואלה? אני עושה את זה כל יום), ושמותר לפורר גבינה ותאנים מחוברות בשבת (כנראה שזה לא מלאכת "פורר") - אז בשורה טובה - מותר גם לזרוק כדורי שלג בשבת! וישמחו אברכי העיר.

5. עוד בשורה נהדרת - מותר לנער פתיתי שלג שנפלו על המעיל! אבל חייבים לעשות את זה בזהירות, כדי שרק השלג המוצק יפול, ולא המים שיצאו ממנו (כי אז זה כבר ייחשב לניקוי המעיל, טומאה!)

 

אגב, מהכתבה עולה בעיה הלכתית מהמעלה הראשונה, שהרב הידוע לא התייחס אליה בכתביו מלאי החשיבות. מה קורה אם הכנתי כדור שלג לפני השבת, זרקתי אותו בשבת, פגעתי בחבר שלי שהמעיל שלו כבר היה מלא בשלג, וכתוצאה המעיל נוער לא בצורה עדינה וטיפות מים שהיו עליו נפלו לרצפה! אכן בעיה קשה, כמעט כמו פסק ההלכה הקובע כי מותר להרים בשבת בקבוק חלב שהשאיר החלבן לפני השבת. הרי חבל שיתקלקל :-P

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

לא יאומן לאיזה רמות הקנאות הדתית יכולה להגיע.

הרבנים שם כל הזמן רוצים להראות מי "יותר מאמין" ולכן יוצאים בהלכות מפגרות אחת יותר מהשניה.

שיתפנקו...

 

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

פורסם

תאמין לי שגם ילדי ה"דוסים" הכי "כבדים",

לא יעמדו בפיתוי.:-)

 

כמו שיש עיתונאים/עיתונים שרק מחפשים כותרות כל היום, לא משנה על מה,

כמו שיש חוקרים שצריכים לפרסם מחקרים תמוהים והזויים כל שני וחמישי רק כדי להוכיח את קיומם,

כך יש גם פסיקות של פוסקים משועממים שחייבים להוכיח את קיומם באופן הזה.

לא נראה לי שמישהו מתרגש מזה, כולל הסביבה שמסביב לפוסקים...

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
יש המון הלכות יששמעו לך משונות ולא הגיוניות, אבל זה היופי, שאף אחד לא מכריח אותך לעשות את זה.

רגע, מה?!....

 

אה, רוצה לאמור כי יען שהשלג אינו מגיע ברוב השנים, טרם יצאה חקיקה גורפת בחוקי המדינה, כדי שלא יכריחינו לעשות מצוות אלו ללא חשש שעטנז. :roll:

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

אני מודה לכם רבותי, השירוש הזה סוף סוף גרם לי להפרד מהקליאו בסמלון והיווה השראה לסמלון חדש.

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

פורסם

תורה מסיני - הרי היה הרבה שלג בשבועות בסיני.

 

ובקיצור - מעניין כשלג דאשתקד (שלא היה).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

סליחה על הביטוי, אבל כמה אפשר להיות מטומטמים?

ואם עכשיו איזה "רב" יפרסם כתבה בוואינט שלפי היהדות אסור ללכת ולנשום בשבת, גם את זה תקחו ברצינות?

 

התקשורת חוצה כל גבול ומביאה לשנאת חינם בין יהודים.

אין צורך לקחת את הכתבה הזאת ברצינות בדיוק כמו שאר הכתבות באתרים מהסגנון הזה - אתרים מגמתיים עם אינטרס חזק מאחורי כל כתבה או כל ניסוח של כתבה.

 

אנשים כמו רוב יושבי הפורום, שהקשר ביניהם לבין היהדות מסתיים בזה שנולדו להורים יהודים, לוקחים את זה ברצינות, כי אין להם מושג בהלכות. התהום ביניהם לבין היהדות גדלה, השנאה מתעצמת, ומי יודע לאן זה יגיע.

 

אז בתור אחד שמכיר כמה דתיים שכן משחקים בשלג בשבת, מספיק להיות כנוע לתקשורת ולכל ידיעה שמתפרסמת. אני מצפה מאדם עם ראש על הכתפיים שיפעיל את מנגנוני הביקורת שלו עצמו, ויזהה מה תפל ומה אמת.

172

פורסם

אז בתור אחד שמכיר כמה דתיים שכן משחקים בשלג בשבת, מספיק להיות כנוע לתקשורת ולכל ידיעה שמתפרסמת. אני מצפה מאדם עם ראש על הכתפיים שיפעיל את מנגנוני הביקורת שלו עצמו, ויזהה מה תפל ומה אמת.

 

העניין הוא שיש המון כאלה בלי ראש על הכתפיים ואותו המון במקרה גם נימצא על הכתפיים של אלה שגם יש להם ראש עליו.

פורסם

אתה יכול לטעון את הטיעון הזה כלפי כל ארגון \ מבנה חברתי \ מכל סוג אחר שיש לו הנהגה.

אם אני לא מסכים עם אותה הנהגה והנהגותיה - תמיד אוכל לומר שכל אותו ציבור חסר ראש, ואותם ראשי ציבור משתמשים בראש שלהם כדי להוליך כצאן את אותו ציבור כאוות נפשם.

יכול להיות שאהיה צודק, ויכול להיות שאני פשוט לא מבין את התמונה ...

ומה גם, שאף אחד לא יושב על הכתפיים של אף אחד.

אני יכול לומר זאת באותה מידה על המגזר הבדואי, ועל מגזרים נוספים.

עליהם, אף אחד לא "פותח עיניים", ואצליהם, אחוזי היציאה לעבודה וה "ההשתתפות בנטל" נמוכים פעמים רבות מבחברה החרדית.

מצטרף למה שטומי אמר בהקשר הזה - צריך לזכור כשקוראים כתבות וצופים בידיעות "אובייקטיביות" בטלוויזיה - שאין כזה דבר עיתונות אובייקטיבית.

המציאות היא דבר אובייקטיבי. אך המפגש איתה הוא סובייקטיבי ושונה בשביל כל אחד ואחד.

ברגע שאותו כתב נפגש עם המציאות והעביר אותה לדף \ למצלמה, הוא מעביר את שבריר המציאות הסובייקטיבית שהוא נפגש איתו, לא את כלל המציאות האובייקטיבית,

משום שיש לו דיעות והשקפות עולם והוא באופן אוטומטי נותן לכתבה גוון אישי ומחדיר בה את השקפת עולמו גם אם באופן תת מודע בלבד.

בשורה התחתונה, צריך להכיר בעובדה שרוב התקשורת בארץ לא "אוהדת" במיוחד את המגזר החרדי, כתוצאה משוני בהשקפה או כל דבר אחר - זה בכלל לא משנה.

בסופו של יום הרבה כתבות שמסקרות את אותו מגזר מקבלות אופי פרגמטי ופוגעני שמאיר באור שלילי את החרדים רק בגלל שלעורכי החדשות יש השקפה שונה בתכלית.

גדולתו של אדם היא לכבד את השונה כמו שאמרתי, ואם אותו כתב כתבה היה אדם גדול, הוא היה כותב את אותו סיקור בטונציית כתיבה מכבדת, מכילה, ומנסה להבין מהיכן זה נובע.

במקום זאת, הכתבה, וכתוצאה מעיצוב דעת הקהל שהיא עושה גם רוב הטוקבקים שבאים אחריה, נכתבו בטון מלגלג ומזלזל.

באמת שחבל, אנחנו כולנו אחים.

וסתם כדי להקדים תרופה למכה - כשאני אומר חרדי אני לא מתכוון לאנשים קיצוניים שעושים כל מיני דברים שנחשבים חילול שם שמיים וצריכים בכלל להוריד את הכיפה.

החרדים הם אנשים רגילים, טובים, לכל דבר, בדיוק כמוני וכמוך - זה שהם לבושים שחור ומתנהגים קצת שונה מאיתנו להשקפתך זה לא אומר שאין להם ראש \ שכולם יורקים על ילדות קטנות וירביצו לאשתך אם בטעות היא תעבור לבושה במשהו פחות מאוהל סיירים צה"לי בשכונתם.

היינו מרוויחים המון כבני אדם אם היינו לומדים לכבד את האחר למרות שהשקפות עולמינו שונות ואף מנוגדות...

HARD WORK BEATS TALENT WHEN TALENT

DOESN'T WORK HARD

1353594600_28_1_USD_7_dark.png

פורסם

אז בתור אחד שמכיר כמה דתיים שכן משחקים בשלג בשבת, מספיק להיות כנוע לתקשורת ולכל ידיעה שמתפרסמת. אני מצפה מאדם עם ראש על הכתפיים שיפעיל את מנגנוני הביקורת שלו עצמו, ויזהה מה תפל ומה אמת.

 

בעקבות הדברים שלך וגם ה"פ שקיבלתי בנושא, אני רוצה להבהיר משהו:

 

בהעלאת הדברים הללו, לא הייתה לי כוונה ללגלג על הדת או על אמונתם של אנשים, רק על פסיקות הלכה הזויות של רבנים.

ברור לי לחלוטין שלא כל הדתיים הם כאלה, וגם ברור לי לגמרי את הסיבה שזה מתפרסם ב-YNET. אני מתנגד לשנאת חינם שמוזנת על ידי התקשורת, אבל מצד שני לא רואה סיבה להתעלם מהנושא.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
רגע, מה?!....

 

אה, רוצה לאמור כי יען שהשלג אינו מגיע ברוב השנים, טרם יצאה חקיקה גורפת בחוקי המדינה, כדי שלא יכריחינו לעשות מצוות אלו ללא חשש שעטנז. :roll:

 

כל מה שאני אומר, שזה בדיוק כמו לא לנסוע בשבת ולאכול כשר, מי שרוצה ישמור ומי שלא - לא.

אבא שלי תמיד אומר שהיהדות של היום זה לא היהדות של מלפני 30 שנה, כל שנה מוסיפים החמרות חדשות חוקים חדשים ומקצינים את זה יותר ויותר. כל אחד צריך להחליט מה טוב לו ומה נורמלי בשבילו לקיים במידה והוא מעוניין.

אני בטוח שYNET לא פרסמו את ההלכות האלה כדי להפיץ אותן לאנשים הרלוונטיים שכן מתעניינים בלהחמיר על עצמם, אלא כדי ליצור את הלעג והאנטי לדת כמו שרואים פה בחלק מהתגובות.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.


×
×
  • תוכן חדש...