Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5240 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

רוני ו- BLAVI, חפשו תכניות עם מדען בשם (המצחיק משהו) מיצ'או קאקו (Michio Kaku). הבחור מסוגל להסביר את העניין היטב. יש תכנית בהגשת מורגן פרימן בשם "דרך חור התולעת" (תרגום מילולי מאנגלית) שמסביר גם דיי לעומק את התורה הזו.

אה, וכדי להבין את תיאוריית המיתרים, צריך... אמונה. כן, צריך להאמין שיש 7 (או 9 או לא זוכר כמה) מימדים, ולא רק 3.

הבסיס הבסיסי ביותר אומר- שכל היקום המוכר לנו הוא לא יותר מחומר (מיתר) שרוטט בתדר מסויים. תדר אחר, אומר חומר אחר. לא ניתן לפשט את זה יותר מזה... (ואגב, גם אני לא מבין את התורה הזו כמו שהייתי רוצה)

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

  • תגובות 113
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

בנוגע להוכחת קיום האלוהים - מצטער, אתה לא יכול להכניס עניינים רוחניים לתוך הוכחה גשמית. אם תגיד לי "אלוהים קיים בכולנו" או "אלוהים הוא עניין רוחני" אני אבין טוב מאוד שאתה לא מסוגל להוכיח, אז אתה נתלה בעניינים מטאפיסיים כאלה ואחרים.

לא, הוכחה שתספק אותי צריכה להיות הוכחה לוגית, מעשית או גשמית לקיומו של האלוהים, ואף

רוני

רציתי להוסיף להודעה הקודמת אבל כבר עבר זמן העריכה -

יש טעם להיכנס לרזולוציות כאלו בכלל?

הרי גם אם אתן לך "הוכחות" לוגיות, מעשיות, גשמיות, מה שתרצה, גם אם "אוכיח" לך שאני צודק, יש בזה תועלת?

יש אמרה שאומרת -

אדם שמאמין לא צריך הוכחה אחת, לאדם שאינו מאמין מאידך לא יספיקו כל ההוכחות שבעולם.

גם אם "אוכיח" לך לוגית, מעשית, וגשמית - זה לא יגיד לך כלום.

למה?

כי אותן הוכחות, תקפות במסגרת הסובייקטיבית שלי.

אתה מאידך, לא מוצא אותן במסגרת הסובייקטיבית שלך.

בגלל זה אני מאמין, ואתה לא.

להגדרתי אמונה חייבת לבוא על גבי תובנות שכליות, אחרת היא "סתם" איזה השתייכות רופפת לרעיון רוחני שאני בקושי מבין, רק ברגע שהיא מתבססת ע"ג תפישה שכלית של המציאות היא יכולה לתפקד באמת ולהעצים לי את החיים.

וכמו שאמרתי שוב, אין כאן צודק וטועה, יש כאן נכון ולא נכון.

זה שאתה לא מוצא את אותן הוכחות במסגרת הסובייקטיבית שלך, ועל ידיהן בא לידי אמונה,

זה אומר שזה לא נכון לך, בין אם עכשיו ובין אם בכלל.

כי גם אם "אוכיח", מה אז?

האם אבקש ממך לשנות את אורחות חייך לאחר ש"העמדתי אותך על טעותך"?

איזו תועלת תהיה בכך? להפוך אדם ללא מאושר ע"י כפייה של אורח חיים שלא מתאים לו.

כל אחד חי את חייו, ומחליט החלטות בדרך.

אני בחרתי להאמין, אחרי שהבנתי שכלית כיצד בדיוק זה משפר את אורחות חיי וגורם לי להיות יותר בן אדם בכל מובן של המילה.

לא שלפני כן לא הייתי כזה, פשוט עכשיו אני יכול להיות כזה ב"דרגות" גבוהות בהרבה.

אתה בחרת אחרת, וזה יהיה טיפשי מצידי ומצד כל אחד אחר לנסות ולשנות את אותה הבחירה.

אז אני באמת מוכן להסביר ו"להוכיח" רק במידה ומראש מוסכם בינינו שזה ביני לבינך ולא ככה בפומבי ע"ג הטופיק הזה, אלא כשיחת טלפון \ skype קצרה (כי זה כרוך בסיפור אישי, וזה גם יהיה ארוך מאוד בהודעות אל מול חסכון עצום בהקלדה בעלות של כמה נשימות ;] למרות שבמחשבה שנייה יכול להיות שחבל להשאיר את זה מחוץ לטופיק הזה, אחלה טופיק הוא צמח להיות :) ) ולוקחים את זה כדיון "מתורבת" בלבד - לא נותנים לצורך הזה לשנות את האחר להיכנס לשם, כי זה לא נכון.

אני לא אוהב שזה קורה - וחשוב לי להדגיש זאת, כדי שלא ישתמע חס וחלילה כאילו אני מנסה לשים לך כיפה על הראש.

יותר מזה, אם היית שואל לדעתי לגבי חבישת כיפה הייתי אומר לך שלא כדאי לך :wink:

מי שזה מתאים לו כבר עשה את הבחירה הזו בעצמו.

מי שזה לא מתאים \ נכון לו, לא צריך "לעבור לצד שלנו" במגרש, ואף אחד לא צריך לנסות להעביר אותו לשם.

HARD WORK BEATS TALENT WHEN TALENT

DOESN'T WORK HARD

1353594600_28_1_USD_7_dark.png

פורסם
רוני ו- BLAVI, חפשו תכניות עם מדען בשם (המצחיק משהו) מיצ'או קאקו (Michio Kaku). הבחור מסוגל להסביר את העניין היטב. יש תכנית בהגשת מורגן פרימן בשם "דרך חור התולעת" (תרגום מילולי מאנגלית) שמסביר גם דיי לעומק את התורה הזו.

אה, וכדי להבין את תיאוריית המיתרים, צריך... אמונה. כן, צריך להאמין שיש 7 (או 9 או לא זוכר כמה) מימדים, ולא רק 3.

הבסיס הבסיסי ביותר אומר- שכל היקום המוכר לנו הוא לא יותר מחומר (מיתר) שרוטט בתדר מסויים. תדר אחר, אומר חומר אחר. לא ניתן לפשט את זה יותר מזה... (ואגב, גם אני לא מבין את התורה הזו כמו שהייתי רוצה)

תודה על ההמלצה, אנסה למצוא זמן לצפות בזה מחר...:mm_yeah:

HARD WORK BEATS TALENT WHEN TALENT

DOESN'T WORK HARD

1353594600_28_1_USD_7_dark.png

פורסם
חמישה תווים.

 

מוסר אלוהי: אולי אשריך שאתה מאמין בו בצורה כל כך חזקה. אני מסתכל על זה ורואה סוג של עבודה בעיניים. גדולי הדת קוראים בתורה ואומרים שהם רואים בה משהו שאני לא רואה, שנותן להם חזקה על הכל, בעצם. אני לא מוכן לתת לחיים שלי להישלט על ידי אנשים שטוענים כך, אפילו אם הם ניתלים באיצטלה של ישות-על שכזו, ששומרת עלי מלמעלה. אולי בגלל שהם ניתלים בה.

 

באותה הצורה אתה יכול לטעון שכל מה שנכתב בתורה הוא נכון, ואם נראה לי שזה לא נכון, אז לא הבנתי נכון, או שמדובר על שליחי שקר כאלו ואחרים. כוונות האל תמיד טהורות וצודקות ובלה בלה בלה. מצטער, לא אמין בגרוש. הרי כל טענה אתה יכול לנפנף בצורה הזו. זו לא הוכחה.

 

שוב, באותה הצורה קל לך לסבן אותי עם אמירות מתחנפות כמו "אתה אולי קורא לעצמך אתאיסט, אבל אתה עושה המון מצוות". הניכוס הזה של ה"טוב" לדת הוא סילוף אחד גדול. אם אני עושה דברים טובים זה בגלל שאלו אמות המוסר שלי, ואין כאן שום קשר לדת. הדת לא קיבלה את הזכויות למה שטוב בעולם, בדיוק כמו שהיא לא קיבלה את הזכויות למה שרע בעולם. ואל תגיד לי ש"אלוהים עשה אותי ככה". אלא רק אם אמא שלי היא אלוהים ולא ידעתי. :-P

 

בנוגע להוכחת קיומו של אלוהים: אם אתה לא מבין אותה באמת, אז לא הוכחת לעצמך כלום. רק שבינתיים אתה ממשיך לעבוד את האל. ואתה מוזמן לתת לי הוכחה לוגית או חיזוק מעשי וגשמי אחד, בבקשה.

 

ואם כולם מגיעים לגן עדן - אז למה להתאמץ? יש קומות בגן עדן? כאלה שנחשבים יותר ופחות?

 

בנוגע לסכיזופרניה - לא כתבתי שהצליחו להבין. כתבתי שכשיבינו, זה מה שיבינו. או שלשיטתך לא יבינו כי זה משהו אלוהי? אל תגיד לי גם שאתה מאלה שאומרים "האל נתן האל לקח" - כשדבר טוב קורה אז זה האלוהים, וכשדבר רע קורה זה אנחנו שהכעסנו את האל, או משהו. ואם האל כה מוסרי ואוהב אדם, למה הוא נותן לילדים קטנים למות בתאונות או ממחלות?

 

רציתי להוסיף להודעה הקודמת אבל כבר עבר זמן העריכה -

יש טעם להיכנס לרזולוציות כאלו בכלל?

הרי גם אם אתן לך "הוכחות" לוגיות, מעשיות, גשמיות, מה שתרצה, גם אם "אוכיח" לך שאני צודק, יש בזה תועלת?

יש אמרה שאומרת -

אדם שמאמין לא צריך הוכחה אחת, לאדם שאינו מאמין מאידך לא יספיקו כל ההוכחות שבעולם.

גם אם "אוכיח" לך לוגית, מעשית, וגשמית - זה לא יגיד לך כלום.

למה?

כי אותן הוכחות, תקפות במסגרת הסובייקטיבית שלי.

אתה מאידך, לא מוצא אותן במסגרת הסובייקטיבית שלך.

בגלל זה אני מאמין, ואתה לא.

 

אני בנאדם פרקטי. אם תוכיח לי שיש אלוהים ושיש סיבה להתנהג אחרת ממה שאני מתנהג היום בגלל שיש אלוהים, למה שאני לא אעשה זאת?

האימרה שציטטת, סלח לי, היא לא מדויקת. אדם מאמין לא צריך הוכחות כי הוא כבר מאמין. וגם כי אין הוכחות (אחרת הוא לא היה צריך להאמין). אדם לא מאמין, כשיקבל הוכחות - יאמין.

הוכחה היא לא סובייקטיבית, היא אובייקטיבית. זה בדיוק מה שאני מחפש. אם תקטין את כל הדיון לעניינים סובייקטיביים, אז אין לנו על מה לדבר כי לא תצליח לשכנע אותי. אני לא מחפש להבין למה לדעתך יש אלוהים. אני רוצה לדעת למה יש אלוהים. נקודה.

 

ודבר אחרון - אתה כל הזמן מדבר על כמה שהאמונה שלך מעצימה אותך, מביאה אותך לדרגות אחרות, הופכת אותך ליותר בן אדם. זה בטח יופי של הרגשה, לחשוב שאתה מיוחד כי אתה מאמין. זה גם אומר ששטיפת המוח שעשו לך עבדה היטב - לימדו אותך נהדר שאתה יותר טוב מהחילונים, האתאיסטים, או אפילו האגנוסטיקנים. אבל אני מצטער להחזיק אותך לקרקע המציאות, כמה דרגות למטה. אתה לא מיוחד. אתה בדיוק כמו כל אחד אחר. אתה לא יותר טוב מאנשים אחרים בגלל שאתה מאמין. חבל שאתה באמת חושב שאתה כן.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
מוסר אלוהי: אולי אשריך שאתה מאמין בו בצורה כל כך חזקה. אני מסתכל על זה ורואה סוג של עבודה בעיניים. גדולי הדת קוראים בתורה ואומרים שהם רואים בה משהו שאני לא רואה, שנותן להם חזקה על הכל, בעצם. אני לא מוכן לתת לחיים שלי להישלט על ידי אנשים שטוענים כך, אפילו אם הם ניתלים באיצטלה של ישות-על שכזו, ששומרת עלי מלמעלה. אולי בגלל שהם ניתלים בה.

מצטער, אבל אני לא נתלה בשום דבר, ואף אחד לא שולט לי בחיים.

גם אם זה נראה לך כך.

באותה הצורה אתה יכול לטעון שכל מה שנכתב בתורה הוא נכון, ואם נראה לי שזה לא נכון, אז לא הבנתי נכון, או שמדובר על שליחי שקר כאלו ואחרים. כוונות האל תמיד טהורות וצודקות ובלה בלה בלה. מצטער, לא אמין בגרוש. הרי כל טענה אתה יכול לנפנף בצורה הזו. זו לא הוכחה.

לרגע אמרתי שזו הייתה אמורה להיות הוכחה? פשוט אמרתי, שמה שאתה אמרת (שעצם זה שגם במקרא עשו דברים רעים בשמו של אלוהים, אומר שכנראה אלוהים מתיר להיות רע \ שהוא פרי המצאתו הרגעי של הכריזמטור המזדמן) זה לא נכון.

זה שאנשים שראו עצמם כמשוייכים למשהו מסויים, עשו דברים מסויימים - לא משליך כלום על אותו דבר שהם ראו לנכון לשייך את עצמם אליו.

זה שהם היו אנשים רעים זה לא הוכחה לכלום מהצד שלך ב"וויכוח" כביכול.

זה בסה"כ מה שניסיתי להגיד, זו לא הייתה שום התנפנפות.

שוב, באותה הצורה קל לך לסבן אותי עם אמירות מתחנפות כמו "אתה אולי קורא לעצמך אתאיסט, אבל אתה עושה המון מצוות". הניכוס הזה של ה"טוב" לדת הוא סילוף אחד גדול. אם אני עושה דברים טובים זה בגלל שאלו אמות המוסר שלי, ואין כאן שום קשר לדת. הדת לא קיבלה את הזכויות למה שטוב בעולם, בדיוק כמו שהיא לא קיבלה את הזכויות למה שרע בעולם. ואל תגיד לי ש"אלוהים עשה אותי ככה". אלא רק אם אמא שלי היא אלוהים ולא ידעתי. :-P

זה לא סיבון, ולרגע לא אמרתי שהתורה היהודית באה לנכס לעצמה את הטוב.

נכון, זה שאתה טוב זה בגלל אמות המוסר שקיבלת מאמא שלך.

ולא חייב שיהיה קשר גם בין אמא שלך לתורה, וגם בין אמא שלה, ולצורך העניין זה באמת כמו שאתה אומר - מי אמר שזה שהטוב והרע שייכים לה?

הטוב והרע הם כוחות חיים שקיימים בפני עצמם.

התורה באה להורות את הדרך למי שצריך שיורו לו אותה.

לך יש אמא אשת חייל ברוך השם אז אתה לא צריך, יש כאלו שכן צריכים.

וגם בלי קשר, יכול להיות שקיבלת חינוך מאמא ובכל זאת תרצה להתעמק בתורה, הם לא באים אחד במקום השני או נוגדים אחד את השני.

בנוגע להוכחת קיומו של אלוהים: אם אתה לא מבין אותה באמת, אז לא הוכחת לעצמך כלום. רק שבינתיים אתה ממשיך לעבוד את האל. ואתה מוזמן לתת לי הוכחה לוגית או חיזוק מעשי וגשמי אחד, בבקשה.

כשם שאמרתי מוקדם יותר, אם אתה באמת רוצה, תן לי את הבמה לספר לך מחר במשך 5 דקות ולא יותר בסקייפ את סיפור חיי מהפן הזה - ואז תבין למה אני מאמין.

בשבילך זו לא תהיה הוכחה, אבל אתה תבין למה במסלול החיים שלי ובסובייקטיביות שלי זו כן.

וכשאמרתי שאני לא מבין אותה באמת, הייתי צריך להשתמש במילה לעומקה \ בביטוי לפרטי פרטיה.

ואם כולם מגיעים לגן עדן - אז למה להתאמץ? יש קומות בגן עדן? כאלה שנחשבים יותר ופחות?

כי מה שאמור לעניין אותי זה לעשות את הדבר הנכון ולא ה"פרס" בסוף הדרך.

בנוגע לסכיזופרניה - לא כתבתי שהצליחו להבין. כתבתי שכשיבינו, זה מה שיבינו. או שלשיטתך לא יבינו כי זה משהו אלוהי?

לא אני, ולא אתה יכולים לדעת מה יהיה בעתיד.

אז למה אתה כל כך בטוח שזה מה שיבינו? אתה נביא? או מגיד עתידות?

ולמה אתה כ"כ בטוח שאני שש להביע דיעה בנושא? כי גם אני לא נביא או מגיד עתידות.

כמו שאמרת, עדיין לא מבינים מהי סכיזופרניה - אז אני לא יכול לומר לך שזה דבר אלוהי, ואתה לא יכול לומר לי שזה דבר ביולוגי.

כשיצליחו "להוכיח" את זה נדבר, בינתיים זה בבחינת פנצ'ר סרק בשיחה עניינית לדעתי. או שלא?

אל תגיד לי גם שאתה מאלה שאומרים "האל נתן האל לקח" - כשדבר טוב קורה אז זה האלוהים, וכשדבר רע קורה זה אנחנו שהכעסנו את האל, או משהו.

בכלל לא.

להשקפתי אין כזה דבר רע מהבחינה האובייקטיבית כמו שדיברנו עליה קודם.

יש רע סובייקטיבי.

אבל הרע הסובייקטיבי שלי, מתאזן במציאות ע"י שהוא מתבטא כמשהו טוב בשביל מישהו אחר.

כי כשקורה אירוע מסויים, לא משנה מהו, הוא משפיע על המון אנשים (ע"ע אפקט הפרפר :wink:).

אז כשקורה דבר טוב סובייקטיבית הוא מאלוהים.

כשקורה דבר רע סובייקטיבית הוא גם מאלוהים.

מבחינה אובייקטיבית, גם הרע הוא חלק מהטוב.

מה זה חושך? הוא לא דבר בפני עצמו, הוא חוסר אור.

ככה רע, הוא לא מציאות בפני עצמה, הוא פשוט העדר הטוב.

אז כשבסובייקטיביות שלי אירוע מסויים מתבטא כהעדר טוב, הוא העצים טוב מסויים במציאות של מישהו, במקום כלשהו, או שאירועים שיוולדו כתוצאה מאותו האירוע יעשו זאת.

זה הרבה יותר עמוק מזה, תן לי קצת קרדיט אם "פישלתי" כאן כמו באחת מההודעות האחרונות כי כבר 1 בלילה.

ואם האל כה מוסרי ואוהב אדם, למה הוא נותן לילדים קטנים למות בתאונות או ממחלות?

שוב, עמוק מדי, במיוחד בשביל שיחה ע"ג הודעה בפורום ב 1 בלילה.

והאמת, אני לא יודע למה.

אני יכול לנסות להבין.

אבל לדעת למה אני לא יודע להגיד לך, כי גם אני לא תופש, כי אחרי הכל, מי אני?

אתה באמת חושב שאני חושב שיש לי את התשובות להכל?

 

אני בנאדם פרקטי. אם תוכיח לי שיש אלוהים ושיש סיבה להתנהג אחרת ממה שאני מתנהג היום בגלל שיש אלוהים, למה שאני לא אעשה זאת?

סתם לצורך העניין, אלוהים רוצה שתתנהג בדיוק כמו שאתה מתנהג היום.

הוא לא רוצה לשנות אף אחד, הוא רוצה שאתה תבחר את הדרך שלך מתוך כל הדרכים הנכונות במציאות.

כמו שאבא טוב לא כופה על הילד שלו דרך חיים, אלא נותן לו את הכלים למצוא בעצמו אחת כזו,

כך אלוהים לא בא ואומר לנו איך להתנהג ואיך לחיות, הוא רק נותן לנו כלים (ושוב, אף אחד לא אמר שלכל האנשים אין כלים משל עצמם והם חייבים שיסבירו להם שאסור לרצוח או לגנוב כמו שאמרת קודם) כדי לדעת מה הנתיבים השליליים במציאות וע"י כך להתרחק מהם.

זה שבאו אנשים והחליטו שהנתיב הזה יותר אטרקטיבי מחברו זאת כבר סאגה אחרת לגמרי, אלוהים כמו שאמרתי - לא בוחר נתיב בשבילך, הוא אומר לך באיזה נתיבים יש בורות בכביש כדי שתתרחק מהם, וזהו. בתוך הנתיבים הטובים תעשה מה בא לך - שכל אחד ימצא את הרב-גווניות שלו ויחיה איך שבא לו כל עוד שדרך חייו לא מובילה לפגיעה באחר.

האימרה שציטטת, סלח לי, היא לא מדויקת. אדם מאמין לא צריך הוכחות כי הוא כבר מאמין. וגם כי אין הוכחות (אחרת הוא לא היה צריך להאמין). אדם לא מאמין, כשיקבל הוכחות - יאמין.

הוכחה היא לא סובייקטיבית, היא אובייקטיבית. זה בדיוק מה שאני מחפש. אם תקטין את כל הדיון לעניינים סובייקטיביים, אז אין לנו על מה לדבר כי לא תצליח לשכנע אותי. אני לא מחפש להבין למה לדעתך יש אלוהים. אני רוצה לדעת למה יש אלוהים. נקודה.

אמרתי לך, אני יכול להגיד לך למה - כי יש לי רגל עם עצם חסרה, שלפי כל הרופאים הייתה אמורה להיכרת כבר לפני 12 שנים.

ועד היום אומרים לי שזה מצב שאמור להיות מחוייב התקן פלאטינה, אחרת לא יכול ללכת.

מבחינה גשמית, זה נס רפואי. כל רופא שיסתכל על צילום רנטגן של הרגל שלי יאמר לך את זה.

אוקיי, אז זה כביכול אובייקטיבי, אבל מה הקשר לאלוהים?

הרי יש המון אנשים שקרו להם "ניסים רפואיים" כביכול.

גם כאלו שאינם יהודים.

יותר מזה, סביר להניח שקרו כאלו גם לצוררים שטבחו ביהודים לאורך ההיסטוריה מדי פעם.

אז למה אני רואה את זה בהוכחה לקיומו של אלוהים?

כי איך שזה קרה לי, בנסיבות בהן זה קרה, כשאני מסתכל ברטרוספקטיבה על כל ההתרחשות ועל כל ה"סיפור" כחבילה ומחבר לו את הסובייקטיבי שלי, אני בא לידי ידיעה ברורה שקיים אלוהים.

והיא כזו ברורה, כי זה קרה.

והדרך שבה זה קרה לא הותירה לי שום ברירה כביכול, אלא להכיר בעובדה שקיים אלוהים (שנים אגב לפני שבכלל חשבתי להסכים לקישור הזה בין היהדות אליו כביכול - במשך שנים הייתי מגדיר את עצמי כאדם שיודע שקיים אלוהים אך מסרב לקבל כל אפשרות כי היהדות או כל דת אחרת היא נציגה שלו).

אז אני יודע שהוא קיים נקודה. כי זה קרה בצורה שבה זה קרה.

אוכל לספר לך ואז תבין על מה אני מדבר,

בהודעת פורום זה לא פרקטי, אם אתה באמת רוצה אני בטוח שתצליח לפנות כמה דקות בודדות בסקייפ כדי להבין סוף סוף אם אני משוגע או לא :wink::lol:

 

ודבר אחרון - אתה כל הזמן מדבר על כמה שהאמונה שלך מעצימה אותך, מביאה אותך לדרגות אחרות, הופכת אותך ליותר בן אדם. זה בטח יופי של הרגשה, לחשוב שאתה מיוחד כי אתה מאמין. זה גם אומר ששטיפת המוח שעשו לך עבדה היטב - לימדו אותך נהדר שאתה יותר טוב מהחילונים, האתאיסטים, או אפילו האגנוסטיקנים. אבל אני מצטער להחזיק אותך לקרקע המציאות, כמה דרגות למטה. אתה לא מיוחד. אתה בדיוק כמו כל אחד אחר. אתה לא יותר טוב מאנשים אחרים בגלל שאתה מאמין. חבל שאתה באמת חושב שאתה כן.

חס וחלילה - לרגע לא התכוונתי לכך, ואני מצטער מעומקי נשמתי שזה נשמע לך כך, ואם לעוד אנשים שקראו את זה אז עוד יותר. באמת.

לרגע לא אמרתי שאני יותר טוב ממישהו אחר בגלל שאני מאמין.

אמרתי שאני יותר טוב מאני עצמי, בצורה שהייתי, לפני שהפכתי להיות אדם מאמין.

כי היא דוחפת אותי לרצות ולהשתפר כל הזמן כבן אדם, מכל הבחינות -

להגביר את הענווה שבי ולתת פחות ביטוי לגאווה במקומות שהיא אינה נצרכת בהם.

לכבד יותר את הורי,

לדעת להכיל בצורה טובה יותר את הזולת ועוד ועוד.

זה לא שלפני כן הייתי גאוותן שיורק להוריו בפרצוף ומזלזל בכל אדם שבו הוא נתקל ברחוב - אך מהרגע שהכנסתי את אותה אמונה לחיי,

היא דחפה אותי "לעדן" את עצמי עוד יותר מאותן בחינות חיוביות.

אז כשאני משווה את עצמי, זה רק לעצמי, לא לאדם אחר חס וחלילה.

מה זה יותר טוב ממישהו? צריך להיות מטומטם כדי לחשוב כזה דבר סליחה על הביטוי.

רוני

חמישה תווים.

HARD WORK BEATS TALENT WHEN TALENT

DOESN'T WORK HARD

1353594600_28_1_USD_7_dark.png

פורסם

עזוב, אני מרגיש שאתה מתחיל להסתובב סביב עצמך והדיון מקבל יותר מדי מוטיביים "רוחניים" בשביל להיות ענייני באמת. כל ענייני הטוב והרע, החושך והאור, הנבואה ומגידי העתידות, ה"אלוהים אוהב אותך כמו שאתה", הניסים והנפלאות וכן האמונה שלך שבגלל שהדת הפכה אותך לטוב יותר, זה אומר שאלוהים קיים וצריך לעשות כדברו - כל אלו גורמים לי להבין שבסופו של דבר זה כמו לדבר לקיר. ואתה גם בטח מרגיש אותו הדבר כלפיי, אז בוא נסגור את זה כאן.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

בגלל זה אמרתי לך מראש שאני מעדיף להשאיר את זה במקום הזה.

של בוא נסכים שאנחנו לא מסכימים, נשים את אותה אי הסכמה מאחורינו ונמשיך לאהוב אחד את השני למרותה.

כי שיחות מטבען מנסות להתקדם למקום כלשהו, אז לשיחות כאלו לא כדאי להיכנס -

כי לאן יש להם להתקדם? מה יצא בסוף? הרי לא אני ולא אתה נהפוך את אורחות חיינו כתוצאה מהשיחה אז עדיף שנכבד כל אחד את דרכו של השני וזהו.

מי אמר שהנקודה הסופית שצריכים לחתור אליה היא ההוכחה של צדקתו של הצד שלי.

יש כאן רק נכון, לא צודק וטועה.

ונכון לך לחיות כפי שאתה רואה לנכון.

ולי, כמו שאני רואה.

ובנימה אחרת, תראה את ההודעה הפרטית ששלחתי לך 8)

HARD WORK BEATS TALENT WHEN TALENT

DOESN'T WORK HARD

1353594600_28_1_USD_7_dark.png

פורסם

דבר ראשון, המדע יודע מה זה המקור לסכיזופרניה- זה שילוב של גנטיקה+ גורמים סביבתיים. יודעים את זה אפילו עד לרזולוציה של כמה אחוז זה הגורם הגנטי שמשפיע וכמה זה הגורם הסביבתי.

 

אמרתי לך, אני יכול להגיד לך למה - כי יש לי רגל עם עצם חסרה, שלפי כל הרופאים הייתה אמורה להיכרת כבר לפני 12 שנים.

ועד היום אומרים לי שזה מצב שאמור להיות מחוייב התקן פלאטינה, אחרת לא יכול ללכת.

מבחינה גשמית, זה נס רפואי. כל רופא שיסתכל על צילום רנטגן של הרגל שלי יאמר לך את זה.

 

שאלה לי אלייך,מה יקרה אם נניח עוד שנה תהיה פריצת דרך מדעית ענקית בכול הנוגע להבנה של מבנה השלד, וימצאו שהסיבה לזה שעדיין יש לך רגל היא ביולוגית נטו. לא נס ולא בטיח. מה אז יהיה לגבי האמונה שלך?

אני אישית חושב שזה לא יעשה שום דבר, כי כניראה בטח תטען שזה בכול זאת נס רק שהוא נס בילתי גלוי. אבל לי אישית קשה לחשוב על הדברים האלה בתור ניסים.

 

ועוד שאלה נוספת, אתה מאמין באלוהים, סבבה, למה דווקא אתה מאמין ביהדות? הרי יש 1000 סוגי דתות ,חלקם צעירות יותר וחלקם עתיקות יותר(לא שזה קשור איכשהוא, אבל ניחא) ? זה אמנס "נס" שיש לך עדיין רגל, אבל אולי ישו או זאוס עשו לך את הנס?

מה מניע אותך לשים דווקא עור של פרה מתה כול בוקר על היד ועל הראש ולא ללכת לכנסייה למשל?


×
×
  • תוכן חדש...