Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5237 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לגבי ההנחייה האלוהית.

אם באמת ובתמים ארצה לדעת למה הוא (או היא, או הם) התכוון, אני פשוט אשאל אותו.

אה, רגע, זה קצת קשה.

הוא כנראה עבר דירה, המכתבים לא מגיעים אליו.

המייל שלו גם כל הזמן מחזיר לי את המכתב כלעומת שבא בטענה ש"לא יכול להעביר לכתובת...").

הטלפון לא עונה, והסלולארי לא מופיע בשום מקום באינטרנט.

צריך לבדוק- אולי קרה לו משהו.

 

 

 

בחיייאאאאאתתת מר בוורז, אנחנו מודעים לעובדה שאתה אנטי אלוהים\דת\ וכל מה שקשור בזה , אבל זה שאתה כל הזמן מלגלג , ומנסה לעקוץ ולהציג את העניין בזלזול ובהומור, לא מוסיף כלום,

 

להפך , זה רק מראה שאתה יודע שהעמדה שאתה דוגל בה היא לא נכונה, ושהנושא הזה עולה, אז זה מרגיז אותך עמוק בפנים, אז אתה לא יכול לשבת בשקט ואתה חייב להוציא את זה,

 

זה כמו שבן אדם "נדלק" כנוגעים לו בנקודות רגישות, או לועגים או עושים משהו שממש לא נותןלו לשבת בשקט , בלי לתת תגובה.

 

ואני שוב מנסה לומר שאם אנשים יסתכלו על התורה וההלכה כספר חוקים שכדאי ליישם אותו אז זה פשוט משנה את החיים לטובה, אפילו לנסות ולקחת קצת , לא צריך הכל בבת אחת.

 

אבל סתם להתחיל לזלזל , הרבה אנשים חוזרים בתשובה, אני לא אומר שיש חוזרים בשאלה, אבל אנשים פשוט בשלב מסויים מתחילים להבין שהחיים זה לא סתם , "באתי לעולם לא שאלו אותי" ,

כמו שאמרו חז"ל, על כורחך אתה בא לעולם, על כורחך אתה מת , ועל כורחך אתה עתיד לתת דין וחשבון בפני מלך מלכי המלכים, אנשים היו במצבים רפואיים של מוות כמעט וודאי, והם אומרים שהם עלו למעלה, ועשו להם שם משפט, והסכימו להחזיר אותם לחיים, וזה לא בן אדם אחד , ולא שניים וזה לא רק אנשים מהארץ, זה גם אנשים מחו"ל, זה נקרא מוות קליני,

ומוזר הוא שכולם מספרים בדיוק את אותם דברים, והם יודעים מה היה בחדר כשהם לא היו בהכרה,

 

 

אפשר להבין את האנשים שאומרים שזה כבר מוגזם מידי ה"לנער שלג מהמעיל בשבת" אבל מהעניין הזה, ועד עניין של כפירה לחלוטין זה מרחק גדול מאוד,

לבנתים כל המדע רק מוכיח ומאשר את העובדה שיש "משהו " אבל לא קוראים לו אלוהים , או GOD, זה נשאר "משהו"

שמעל הטבע, בגמרא מוסברים הרבה דברים שנחשבו לגילויים מאוחר יותר, והם היו ידועים כבר מזמן,

 

מי שבאמת רוצה לנסות ולראות אם יש אמת בדבר, רצוי שיתחיל לשאול חוקרים שחוקרים את התנ"ך, אף ספר אין לו חוקרים , לא לקוראן, ולא לברית החדשה של הנוצרים, אבל לתנ"ך כן, ומה שמעניין זה שתמיד מגלים משם דברים נכונים,

בקיצור למי שלא היה כח לקרא את כל מה שכתבתי, רצוי שיעיין בספר "המהפך" של הרב זמיר כהן, ככה קצת לפני השינה, ויתחיל לראות ולהבין דברים שלא ראה קודם, אבל לכתוב ולהשתלח ככה סתם ולזלזל, בלי שום בסיס, זה כבר סתם תינוקי וילדותי.

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

  • תגובות 113
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
אנשים היו במצבים רפואיים של מוות כמעט וודאי, והם אומרים שהם עלו למעלה, ועשו להם שם משפט, והסכימו להחזיר אותם לחיים, וזה לא בן אדם אחד , ולא שניים וזה לא רק אנשים מהארץ, זה גם אנשים מחו"ל, זה נקרא מוות קליני,

ומוזר הוא שכולם מספרים בדיוק את אותם דברים, והם יודעים מה היה בחדר כשהם לא היו בהכרה,

 

שטויות.

אין סיפור אחד כזה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
בחיייאאאאאתתת מר בוורז, אנחנו מודעים לעובדה שאתה אנטי אלוהים\דת\ וכל מה שקשור בזה , אבל זה שאתה כל הזמן מלגלג , ומנסה לעקוץ ולהציג את העניין בזלזול ובהומור, לא מוסיף כלום,

 

להפך , זה רק מראה שאתה יודע שהעמדה שאתה דוגל בה היא לא נכונה, ושהנושא הזה עולה, אז זה מרגיז אותך עמוק בפנים, אז אתה לא יכול לשבת בשקט ואתה חייב להוציא את זה,

 

זה כמו שבן אדם "נדלק" כנוגעים לו בנקודות רגישות, או לועגים או עושים משהו שממש לא נותןלו לשבת בשקט , בלי לתת תגובה.

 

ואני שוב מנסה לומר שאם אנשים יסתכלו על התורה וההלכה כספר חוקים שכדאי ליישם אותו אז זה פשוט משנה את החיים לטובה, אפילו לנסות ולקחת קצת , לא צריך הכל בבת אחת.

 

אבל סתם להתחיל לזלזל , הרבה אנשים חוזרים בתשובה, אני לא אומר שיש חוזרים בשאלה, אבל אנשים פשוט בשלב מסויים מתחילים להבין שהחיים זה לא סתם , "באתי לעולם לא שאלו אותי" ,

כמו שאמרו חז"ל, על כורחך אתה בא לעולם, על כורחך אתה מת , ועל כורחך אתה עתיד לתת דין וחשבון בפני מלך מלכי המלכים, אנשים היו במצבים רפואיים של מוות כמעט וודאי, והם אומרים שהם עלו למעלה, ועשו להם שם משפט, והסכימו להחזיר אותם לחיים, וזה לא בן אדם אחד , ולא שניים וזה לא רק אנשים מהארץ, זה גם אנשים מחו"ל, זה נקרא מוות קליני,

ומוזר הוא שכולם מספרים בדיוק את אותם דברים, והם יודעים מה היה בחדר כשהם לא היו בהכרה,

 

 

אפשר להבין את האנשים שאומרים שזה כבר מוגזם מידי ה"לנער שלג מהמעיל בשבת" אבל מהעניין הזה, ועד עניין של כפירה לחלוטין זה מרחק גדול מאוד,

לבנתים כל המדע רק מוכיח ומאשר את העובדה שיש "משהו " אבל לא קוראים לו אלוהים , או GOD, זה נשאר "משהו"

שמעל הטבע, בגמרא מוסברים הרבה דברים שנחשבו לגילויים מאוחר יותר, והם היו ידועים כבר מזמן,

 

מי שבאמת רוצה לנסות ולראות אם יש אמת בדבר, רצוי שיתחיל לשאול חוקרים שחוקרים את התנ"ך, אף ספר אין לו חוקרים , לא לקוראן, ולא לברית החדשה של הנוצרים, אבל לתנ"ך כן, ומה שמעניין זה שתמיד מגלים משם דברים נכונים,

בקיצור למי שלא היה כח לקרא את כל מה שכתבתי, רצוי שיעיין בספר "המהפך" של הרב זמיר כהן, ככה קצת לפני השינה, ויתחיל לראות ולהבין דברים שלא ראה קודם, אבל לכתוב ולהשתלח ככה סתם ולזלזל, בלי שום בסיס, זה כבר סתם תינוקי וילדותי.

 

מוות קליני זה תופעה שהמדע עדיין חוקר אותה ולא יכול להסביר אותה לגמרי. הטענה של הדת היא פשוטה מאוד - זה משהו אלוהי ומיסטי. בדיוק כמו מלפני אלפי שנים שהמדע לא ידע להסביר מה זה ליקוי חמה, אז כול הבורים הדתיים היו בטוחים שזה זעם אלוהים שמכסה את השמש. אל תדאג, עוד יגלו בעתיד לפרטי פרטים מה זה מוות קליני, והדתיים כבר ימצאו קרנות מזבח חדשות להאחז בהם. כרגיל.

 

קטונתי מלדעת אם יש אלוהים או אין אלוהים, הידע שלי לא מספיק גדול על מנת לאשש או לפסול זאת, אבל אני אישית פוסל את כול הדתות. הרי יש 1000 כאלה,כול אחת בטוחה שהיא האמת, וכול אחת מגוחכת יותר מהשניה. והרי אתה בעצמך לא חקרת ומצאת שהדת היהודית היא האמת, נכון? למה לא עשית ככה?

כי כניראה הסיבה היחידה שאתה מאמין בדת היהודית, זה בגלל שנולדת בישראל למשפחה יהודית. אם היית נולד למשפחה נוצרית קתולית, היית מתפלל כול יום ראשון לפסל של ישו, וכך הלאה.

 

ודרך אגב, זמיר כהן? לא שמעתי יותר מדי ממה שהוא אומר, אבל מהמעט שהוא מדבר על נושאים שאני כן מתמצא בהם, הוא נשמע קשקשן רציני ביותר.

פורסם

מוות קליני והסיפורים של מה שרואים זה בדיוק מה שמספרים לנו שנראה.

 

זה הכל עניין של חינוך ופסיכולוגיה, באפריקה בשבטים כשמישהו חווה מוות קליני הוא חוזר ומספר על אל החושך שבא אליו לצד אריות ואומר לו בלה בלה בלה שקר כלשהו.

 

זה מה שמכניסים לנו לראש מגיל קטן, שיש מה שנקרא שערי גן עדן ויש מלאך שמשמש בתור דורמן וכד'.

 

אני רוצה לראות בן אדם שנפטר, נקבר, עברה שנה ואז הוא חזר לחיים, שיספר לנו איך היה שם, האם באמת אסור לעשן בגן עדן?

 

אני לא מזלזל ואני חושב שדת זה דבר הכרחי בעיקר בחברה בה בורות היא לא מילה גסה, ללא דת יהיה פה כאוס, הדת משמעה פחד.

ופחד יוצר מגבלות, פחד עוזר לאכוף חוקים. פחד הוא הכרחי, פחד מהלא נודע.

האם באמת אנחנו העם הנבחר? האם באמת יש גן עדן? האם אלוהים לא אוהב שנושאים בשמו? מי יכול לבסס לי תשובה אחת על עובדות בשטח?

 

אני ממליץ בחום לראות את הסרט "religulous" ביל מאהר נוגע בנקודות רגישות ובוחן לעומק את נושא הקנאות הדתית.

ביל מהאר הוא יהודי אתאיסט.

הנה הסיום של הסרט :

http://www.youtube.com/watch?v=7jETVUulGwc דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

מה שהכי אהבתי היה הקטע שבו הוא אומר שאם ניקח גופה של ילד ונקבור אותה עם ספר של הארי פוטר במערה, בעוד 2000 שנה ימצאו את השלד ואת הספר ויאמינו בהארי פוטר.

haters will hate

פורסם
אנשים היו במצבים רפואיים של מוות כמעט וודאי, והם אומרים שהם עלו למעלה, ועשו להם שם משפט, והסכימו להחזיר אותם לחיים, וזה לא בן אדם אחד , ולא שניים וזה לא רק אנשים מהארץ, זה גם אנשים מחו"ל, זה נקרא מוות קליני,

ומוזר הוא שכולם מספרים בדיוק את אותם דברים, והם יודעים מה היה בחדר כשהם לא היו בהכרה,

 

אפשר להבין את האנשים שאומרים שזה כבר מוגזם מידי ה"לנער שלג מהמעיל בשבת" אבל מהעניין הזה, ועד עניין של כפירה לחלוטין זה מרחק גדול מאוד,

לבנתים כל המדע רק מוכיח ומאשר את העובדה שיש "משהו " אבל לא קוראים לו אלוהים , או GOD, זה נשאר "משהו"

שמעל הטבע, בגמרא מוסברים הרבה דברים שנחשבו לגילויים מאוחר יותר, והם היו ידועים כבר מזמן,

 

נו באמת. באותה המידה אני אספר לך שכשישנתי אתמול בלילה התחלתי לרחף בחדר, פתחתי את הדלת בכוח המחשבה, יצאתי מהבית בריחוף וטסתי מעל לשכונה שלי. ואתה יודע מה, זה גם נכון. רק שזה לא קרה לי אתמול בלילה אלא לפני יותר מעשר שנים, כשחלמתי בפעם הראשונה חלום צלול.

יש מספיק דברים שאנחנו לא מבינים לחלוטין, מוות קליני הוא אחד מהם. לא מוזר בכלל שהרבה אנשים מספרים אותו הדבר על מוות קליני, ואפילו לא לגמרי הזוי שהם יודעים מה היה בחדר. יש המון תהליכים ביולוגיים וכימיים שאנחנו לא מבינים במוח ובגוף שלנו. המדע לא יודע להסביר אותם עדיין, אבל זה לא אומר שיש אלוהים.

המדע בוודאי ובוודאי לא מוכיח ומאשר ש"יש משהו". אם כבר, להפך - בכל התקדמות מדעית אנחנו יודעים להסביר יותר דברים שהחשבנו כ"פלאיים" בעבר. יש אימרה כזו, שאני לא זוכר אותה במדויק, שאומרת את זה נהדר - משהו על "ביום שנדע להסביר הכל, אלוהים יחדל מלהתקיים". ונכון, אנחנו אפילו לא קרובים לכך, ונכון להיום, לכאורה, יכולים אנשי הדת להצביע על המפץ הגדול ולהגיד שזו הוכחה לכך שיש אלוהים (עוד אימרה שלקחתי דווקא מספר מדעי, מדברת על פיסיקאי פלוני שעובד על המפץ הגדול, מתעלה על הבורות של אנשים, עומד לכבוש סוף סוף את הפיסגה הגבוהה ביותר ולהבין איך הכל עובד - ואז כשהוא מרים את עצמו אל הסלע האחרון, הוא רואה חבורה של תיאולוגים שישבו שם כבר מאות שנים :lol: ) אבל בסופו של דבר, זו רק אחת משורה של תגליות מדעיות שאנחנו פשוט עדיין לא יודעים להסביר. ואולי לעולם לא נדע.

אגב, יש גם אמירות אתאיסטיות שאני זוכר, כמו "אומרים שהאנושות היא לא חלומו של האלוהים, אלא שהאלוהים הוא חלומה של האנושות", או "faith is believing something you know ain't true".

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
נו באמת. באותה המידה אני אספר לך שכשישנתי אתמול בלילה התחלתי לרחף בחדר, פתחתי את הדלת בכוח המחשבה, יצאתי מהבית בריחוף וטסתי מעל לשכונה שלי.

 

גם לי היה חלום דומה.

פעם הבאה נקבע ל-Dog Fight.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אלוהים ציווה אותי להשתדל לאהוב כל אדם, כשם שאני אוהב את עצמי.

ממש כך, ואהבת לרעך כמוך.

רעך זה לא יהודי, זה לא אח, זה לא אבא, זה לא חבר, זה רעך, זה כל אדם שאתה בא איתו באינטראקצייה.

 

אחלה.

 

אז בעצם אתה אוהב את כולם ורוצה להסתדר עם כולם, בלי לכפות כלום על אף אחד.

יפה מאוד.

לא כזה רחוק בתפיסה מילדי הפרחים של שנות ה-60', אבל לקרוא לזה "היהדות האמיתית"... לא יודע אם יש כזה דבר בכלל.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
כן, גם אלו שלא יהודים.

אמנם הם לא אחים שלי באותה מידה שאתה אח שלי להשקפתי ולשיטתי מעצם היותינו בני אותו עם,

אבל הם כן אחים שלי במובן הזה ששנינו בני אדם.

אז מצד אחד הוא לא אחי "באמת", אבל אני אכבד אותו, ואתנהג אליו כאילו היה כזה.

ולכן, שוב לשאלתך, כן, לשיטתי, וגם לשיטת היהדות לצורך העניין, מחובתינו לפעול ולבסס מארג חיים משותף עם הגויים בדיוק באותה מידה שעלינו לבסס אחד כזה בתוך עצמינו.

רק כך המציאות תוכל לבוא לידי תיקון, רק אם נשתחרר מכל אותן הגדרות שבעצם לא עושות כלום חוץ מלפרד אותנו אחד מהשני, ולא משנה אם שנינו יהודים או אחד כן והשני לא.

על אחת כמה וכמה, אם דיברת על גויים שחיים בקרבינו, בתוך המדינה ביחד איתנו - אז המצב שונה,

שם, עלינו לנסות להתייחס אליהם עוד יותר יפה מהיחס שאנחנו מקנים אחד לשני.

למה? משום מראית עין, מכיוון שהם רואים איך היהודים מתנהגים אחד כלפי השני, במידה ותתנהג אליהם שונה, הם יפגעו, ואז מה יקרה? חילול השם.

עבירה גדולה, למה? מכיוון שאותו גוי, יחשוב מעתה, כי התורה היהודית מתירה ליהודי, או לפחות השאירה לו פתח שמאפשר לו, להתנהג ככה לאנשים - כשבעצם אלו הדברים שמהם היא מזהירה הכי הרבה.

יצא בעצם, שהוא "סילף" את תדמיתה של התורה.

כאדם חובש כיפה אני שגריר שמייצג מגזר מסויים, עם כל האחריות שמשתמעת מכך.

כשמישהו יראה אותך עושה מעשה פסול x, רוב הסיכויים שיחשוב לעצמו "האדם הזה כך וכך", כמישהו יראה אותי עושה את אותו מעשה x, רוב הסיכויים שיחשוב לעצמו "הדתיים האלו".

אלוהים ציווה אותי להשתדל לאהוב כל אדם, כשם שאני אוהב את עצמי.

ממש כך, ואהבת לרעך כמוך.

רעך זה לא יהודי, זה לא אח, זה לא אבא, זה לא חבר, זה רעך, זה כל אדם שאתה בא איתו באינטראקצייה.

 

 

חבל רק שהרבה מאוד רבנים בעיקר בזרמים החרדיים לא מסכימים איתך. איך למשל מסתדר יחס שווה עם החובה להשיך נשך מהגר (וזו רק דוגמא אחת)?

 

הרבה מאוד רבנים מתיחסים לגויים כאל יצורים שנבראו לשרת את היהודי כמו למשל לבנות בניינים שיעשו צל ליהודי שהולך ברחוב, לשמש גויים של שבת ועוד. אפילו המושג הכל כך מוכר של פיקוח נפש דוחה שבת מתייחס לדעתם רק לנפש של יהודי ועבור גוי אסור לך לחלל שבת.

 

גם המשפט "ואהבת לרעך כמוך" זוכה לפירושים שונים ונתקלתי לא מעט בפירוש שטוען שהכוונה היא שתאהב את רעך שהוא כמוך ולא שתאהב את רעך כמו שאתה אוהב את עצמך.

 

עם כל הכבוד לדת ולאלוהים, גם אם הוא קיים וכל מה שכתוב בתורה נכון אז הוא ברא אותנו עם שכל והיגיון כדי שנשתמש בו ואני לא יכול להסכים עם יצור כמוהו או לעבוד אותו. לא מוכן לעבוד ולהישמע למי ששולח אותי לעשות את העבודה המלוכלכת שלו ולהשמיד בשמו עמים שלמים על נשיהם, טפם ואפילו הבהמות שלהם (קרא קצת בספר יהושוע).

 

יש גם בעייה לוגית יסודית עם כל הנושא הזה של כוח עליון ועבודה לו. אם הוא באמת כוח כל יכול אז הוא לא רוצה או צריך כלום כי הוא מיד מגשים את כל רצונותיו אז למה בכלל אנחנו צריכים לעבוד אותו?

 

צר לי אבל אני לא צריך שום ספר ושום פינקסנות של מצוות כדי להושיט יד לאדם במצוקה באשר הוא אדם. עשיתי זאת בעבר (תוך תשלום מחיר אישי כבד מאוד) ואעשה זאת גם בעתיד כי ככה אני חושב שצריך לנהוג וככה אני מרגיש שלם עם עצמי. לא מעניין אותי אם זה ייחשב לי למצווה או לחטא אבל מה שבטוח זה שכשיגיע יומי להפוך לדשן אורגאני אם יתברר וטעיתי ובאמת יש אלוהים עם כל המשפט ושאר הסיפורים מחכות לו לא מעט שאלות וטענות ממני אז כדאי שיתכונן טוב לפני שאני מגיע.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

 

אז רב מסוים קרא בתורה, פירש אותה בצורה מסוימת, וקבע שא' ב' וג' אסורים בשבת וכעת מי שירצה להקשיב שיקשיב, ומי שלא - לא. מצטער, קשה לי לקבל את זה. אבל אולי זה בגלל שקשה לי לקבל באופן כללי דברים כמו "עבודת האל" שאמורים לגרום לי לעשות דברים שאני לא באמת רוצה לעשות, כמו לא לנסוע בשבת או לא להדליק טלוויזיה, נניח.

רוני, זה בדיוק כך. כל הלכה מחייבת רק את חסידי הפוסק.

 

הדוגמא הכי בולטת היא ההבדלים המהותיים בין אשכנזים לספרדים בנושא הכשרות בפסח. הספרדים אוכלים קיטניות ולאשכנזים זה נחשב חמץ.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
בחיייאאאאאתתת מר ברווז, אנחנו מודעים לעובדה שאתה אנטי אלוהים\דת\ וכל מה שקשור בזה , אבל זה שאתה כל הזמן מלגלג , ומנסה לעקוץ ולהציג את העניין בזלזול ובהומור, לא מוסיף כלום,

 

להפך , זה רק מראה שאתה יודע שהעמדה שאתה דוגל בה היא לא נכונה, ושהנושא הזה עולה, אז זה מרגיז אותך עמוק בפנים, אז אתה לא יכול לשבת בשקט ואתה חייב להוציא את זה,

 

סליחה?...:lol:

 

זה כמו שבן אדם "נדלק" כנוגעים לו בנקודות רגישות, או לועגים או עושים משהו שממש לא נותןלו לשבת בשקט , בלי לתת תגובה.

 

ואני שוב מנסה לומר שאם אנשים יסתכלו על התורה וההלכה כספר חוקים שכדאי ליישם אותו אז זה פשוט משנה את החיים לטובה, אפילו לנסות ולקחת קצת , לא צריך הכל בבת אחת.

 

יודע מה, אם כל כך קשה לך עם ה"אנטי" שלי לדת, אל תנסה להכריח אותי לשנות את דעתי, בתור התחלה...

אבל סתם להתחיל לזלזל , הרבה אנשים חוזרים בתשובה, אני לא אומר שיש חוזרים בשאלה, אבל אנשים פשוט בשלב מסויים מתחילים להבין שהחיים זה לא סתם , "באתי לעולם לא שאלו אותי" ,

כמו שאמרו חז"ל, על כורחך אתה בא לעולם, על כורחך אתה מת , ועל כורחך אתה עתיד לתת דין וחשבון בפני מלך מלכי המלכים, אנשים היו במצבים רפואיים של מוות כמעט וודאי, והם אומרים שהם עלו למעלה, ועשו להם שם משפט, והסכימו להחזיר אותם לחיים, וזה לא בן אדם אחד , ולא שניים וזה לא רק אנשים מהארץ, זה גם אנשים מחו"ל, זה נקרא מוות קליני,

ומוזר הוא שכולם מספרים בדיוק את אותם דברים, והם יודעים מה היה בחדר כשהם לא היו בהכרה,

 

 

אפשר להבין את האנשים שאומרים שזה כבר מוגזם מידי ה"לנער שלג מהמעיל בשבת" אבל מהעניין הזה, ועד עניין של כפירה לחלוטין זה מרחק גדול מאוד,

לבנתים כל המדע רק מוכיח ומאשר את העובדה שיש "משהו " אבל לא קוראים לו אלוהים , או GOD, זה נשאר "משהו"

שמעל הטבע, בגמרא מוסברים הרבה דברים שנחשבו לגילויים מאוחר יותר, והם היו ידועים כבר מזמן,

 

מי שבאמת רוצה לנסות ולראות אם יש אמת בדבר, רצוי שיתחיל לשאול חוקרים שחוקרים את התנ"ך, אף ספר אין לו חוקרים , לא לקוראן, ולא לברית החדשה של הנוצרים, אבל לתנ"ך כן, ומה שמעניין זה שתמיד מגלים משם דברים נכונים,

בקיצור למי שלא היה כח לקרא את כל מה שכתבתי, רצוי שיעיין בספר "המהפך" של הרב זמיר כהן, ככה קצת לפני השינה, ויתחיל לראות ולהבין דברים שלא ראה קודם, אבל לכתוב ולהשתלח ככה סתם ולזלזל, בלי שום בסיס, זה כבר סתם תינוקי וילדותי.

למה? אתה כן הצלחת להתקשר אליו ולקבל תשובה? אם כן, תגיד למניי*ק הזה, שאני רוצה לפגוש אותו מאחורי הקולנוע "לסגור" כמה עניינים, גבר-ל-WHAT-EVER.

אתה רוצה שאני אפסיק לזלזל בדת? גם אני רוצה שהדת תפסיק לזלזל בי.

גם אם הייתי מאמין שיש איזה יצור שרואה הכל, כל הזמן, יכול לעשות כל מה שבא לו, וכל זה, אז היו לי כמה דברים נוקבים לומר לו.

"ברך אלוהים ומות". (נ.ב. הפרשנות שמלמדים בבית הספר של הפסוק הזה קצת מוזרה לי)

שטויות.

אין סיפור אחד כזה.

אחד בטח יש. יש גם סיפור של ההוא שעלה למעלה, נתקע בתקרה והתעורר מהרעש.

יש הרבה סיפורים.

התורה גם מספרת על איזה נביא אחד, לא זבינאמו, שעלה השמיימה במרכבה שהסוסים שלה נשפו אש ועשן והחלונות שלה היו "כגוון החשמל".

חבל רק שהרבה מאוד רבנים בעיקר בזרמים החרדיים לא מסכימים איתך. איך למשל מסתדר יחס שווה עם החובה להשיך נשך מהגר (וזו רק דוגמא אחת)?

say WHAT now?! מה זה זה?!

הרבה מאוד רבנים מתיחסים לגויים כאל יצורים שנבראו לשרת את היהודי כמו למשל לבנות בניינים שיעשו צל ליהודי שהולך ברחוב, לשמש גויים של שבת ועוד. אפילו המושג הכל כך מוכר של פיקוח נפש דוחה שבת מתייחס לדעתם רק לנפש של יהודי ועבור גוי אסור לך לחלל שבת.

 

הכל תלוי בהגדרה של "נפש", דבר שלפי היהדות אמור להיות לכל הברואים אאל"ט.

 

גם המשפט "ואהבת לרעך כמוך" זוכה לפירושים שונים ונתקלתי לא מעט בפירוש שטוען שהכוונה היא שתאהב את רעך שהוא כמוך ולא שתאהב את רעך כמו שאתה אוהב את עצמך.

 

גייז?...:lol:

 

עם כל הכבוד לדת ולאלוהים, גם אם הוא קיים וכל מה שכתוב בתורה נכון אז הוא ברא אותנו עם שכל והיגיון כדי שנשתמש בו ואני לא יכול להסכים עם יצור כמוהו או לעבוד אותו. לא מוכן לעבוד ולהישמע למי ששולח אותי לעשות את העבודה המלוכלכת שלו ולהשמיד בשמו עמים שלמים על נשיהם, טפם ואפילו הבהמות שלהם (קרא קצת בספר יהושוע).

 

יש גם בעייה לוגית יסודית עם כל הנושא הזה של כוח עליון ועבודה לו. אם הוא באמת כוח כל יכול אז הוא לא רוצה או צריך כלום כי הוא מיד מגשים את כל רצונותיו אז למה בכלל אנחנו צריכים לעבוד אותו?

so-demotivational-posters-atheists.jpg

 

צר לי אבל אני לא צריך שום ספר ושום פינקסנות של מצוות כדי להושיט יד לאדם במצוקה באשר הוא אדם. עשיתי זאת בעבר (תוך תשלום מחיר אישי כבד מאוד) ואעשה זאת גם בעתיד כי ככה אני חושב שצריך לנהוג וככה אני מרגיש שלם עם עצמי. לא מעניין אותי אם זה ייחשב לי למצווה או לחטא אבל מה שבטוח זה שכשיגיע יומי להפוך לדשן אורגאני אם יתברר וטעיתי ובאמת יש אלוהים עם כל המשפט ושאר הסיפורים מחכות לו לא מעט שאלות וטענות ממני אז כדאי שיתכונן טוב לפני שאני מגיע.

 

מר ESTK.

אתה לא חייב לאהוב את ההומור שלי. ואתה לחלוטין לא חייב לנסות להחזיר אותי בתשובה על השימוש בו.

לא, ברצינות, תפסיק לנסות להסביר לי שדעתך היא הנכונה ועליי לקבל אותה.

או, לחילופין, תספק הוכחה שיש אלוהים.

מה מהם שיותר קל לך לבצע.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
אחלה.

 

אז בעצם אתה אוהב את כולם ורוצה להסתדר עם כולם, בלי לכפות כלום על אף אחד.

יפה מאוד.

לא כזה רחוק בתפיסה מילדי הפרחים של שנות ה-60', אבל לקרוא לזה "היהדות האמיתית"... לא יודע אם יש כזה דבר בכלל.

 

מצד אחד זה יפה מאוד, מצד שני זה לחלוטין לא מתחבר ליהדות. הרי הדת שלנו היא הנכונה והאלוהים שלנו הוא האמיתי, לא? אז למה לכבד נוצרים או מוסלמים? יותר מזה - אתה רוצה להסתדר איתם? תן לי לחדש לך - הם לא רוצים להסתדר איתך! הכנסייה הקתולית קראה לאנטישמיות עד לפני כמה עשרות שנים, ומוסלמים רבים רוצים להרוג את כל היהודים עד היום בעצם.

ואפילו יותר מזה - מרבית המלחמות הגדולות נבעו מענייני דת. מוסלמים שנלחמים ביהודים או נוצרים שיוצאים למסעות צלב - איפה הטוב שהביאה הדת לעולמנו, אה?

 

אסיים בציטוט מתורגם מכבוד הרב (:lol: ) כריסטופר היצ'נס: "במשך 100 אלף שנים האנושות התקיימה בתנאים נוראיים. אורך חיים ממוצע: 25 שנה. המון מחלות, מלחמות על אדמה, נשים, שבטים... במשך 95 אלף שנה אלוהים מסתכל על זה ולא עושה כלום, בחוסר עניין. ואז לפני 3000-4000 שנה, אבל רק באזורים נבערים וברבריים של המזרח התיכון - לא בסין איפה שאנשים כבר יכולים לקרוא ולכתוב ולעשות מדע - אלוהים מחליט שאי אפשר לעמוד יותר מהצד. חייבים להתערב. ואיזו דרך יכולה להיות יותר טובה מקורבן אדם, מגפות ורצח עם? ואם זה לא יגרום להם להתנהג בצורה מוראלית, אנחנו באמת לא יודעים מה כן" :lol:

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
אחלה.

 

אז בעצם אתה אוהב את כולם ורוצה להסתדר עם כולם, בלי לכפות כלום על אף אחד.

יפה מאוד.

לא כזה רחוק בתפיסה מילדי הפרחים של שנות ה-60', אבל לקרוא לזה "היהדות האמיתית"... לא יודע אם יש כזה דבר בכלל.

 

ממש, אבל ממש לא.

אם תקרא את התגובות הקודמות שלי, תראה שדיברתי שם על הנקודה הזו -

אף אחד לא מבקש ממני להיות תמהוני שאומר תודה כשנותנים לו סטירה.

מותר לי להגן על עצמי, מותר לי להילחם על עמדתי ומותר לי לשמר ולדאוג לאינטרסים שלי.

כמו כן, מותר לי לא להסתדר עם מישהו, במידה ואנחנו לא מסתדרים.

להתנהג כרגיל למרות אותה אי הסתדרות תהיה צביעות לשמה.

אך, אני "אשנא" ואתרחק ממעשיו של אותו אדם.

ולא אשנא אותו כיישות, כי אנשים יכולים להשתנות.

אז בכל מקרה שבו אתקל באדם שאורחות חייו שונות משלי \ דיעותיו שונות משלי \ אני לא מסכים איתו בנושא מסויים - אכבד אותו למרות אותה אי הסכמה. ואשתדל לאהוב אותו ככל האפשר למרות שדיעותינו חלוקות.

וגם אם אצטרך להתרחק ממנו, ולנתק ממנו כל קשר לצורך העניין, עדיין זה יהיה "כלפי חוץ" מבחינת זה שלא אסגור לו את הדלת להתנצל בפני \ לתקן את דרכיו במידה ויבחר לעשות זאת.

כמו שכשאתה "כועס" על ילד קטן, אתה לא באמת כועס בתוככך, אתה רק לובש פני כעס כדי להבהיר לו נקודה מסויימת.

כך כשאתרחק מאותו אדם, או אלחם בו אפילו, אשתדל להשאיר את אותו ניתוק בתוכי, ולא לתת לשנאה או לכעס אמיתיים להיווצר כלפיו במובנים השליליים שדובר עליהם כאן.

אני לא שואף להיות היפי, אני שואף "לתקן" את עצמי במובן הזה שמה שיוביל את בחירות החיים שלי יהיו החלטות אינטלקטואליות שמבוססות על שיקול דעת נכון ולא ע"י יצרים ורחשי לב.

אדם שנותן לגאווה, לכעס, לקנאה, ולשטלתנות (או לכל מידה רעה אחרת שיש בו, לכל אחד מאיתנו יש את הקיטבג שלו) להוביל אותו עלול להישאר ילדותי וקטן עד סוף ימיו, בלי קשר אם הוא "מתפאר" בתואר דוקטור\מהנדס\ראש ממשלה\שר בטחון\עקר בית או כל דבר אחר שתבחר.

לזה אני מתכוון כשאני אומר היהדות האמיתית.

שהיהדות באה ללמד אותנו לשלוט במערכות החיים שלנו ע"י מתן ביטוי נכון לכל אחד מכוחות הנפש והחיים שלנו.

איך היא עושה זאת? ע"י פיתוח והשלטת השכל והמחשבה על גבי אותם אמוציות ויצרים.

ברגע שאדם נותן לשכל ולבינה שלו להוביל אותו הוא ראוי להיקרא אדם,

אם אנחנו מנטרלים את השכל ופועלים נטו ע"פ אינסטינקטים איפה נמתח הגבול בינינו לבין הקוף?

הוא אפילו קצת יותר טוב, אקסטרא כוח פיזי :wink:

 

חבל רק שהרבה מאוד רבנים בעיקר בזרמים החרדיים לא מסכימים איתך. איך למשל מסתדר יחס שווה עם החובה להשיך נשך מהגר (וזו רק דוגמא אחת)?

אני לא רב ולכן איני יכול להיכנס ולהתדיין בהלכות ספציפיות כי אין לי מושג בהן,

מה כן אני יכול להגיד - שהתורה אומרת שגדול כבוד הבריות שדוחה לאו שבתורה.

מה זה אומר? זה כלל אצבע שבא להגיד לי, שבכל מקרה, שבו אצטרך לפגוע בכבודה של בריה אחרת כדי לשמור את ההלכה ולקיים את אורחות חיי, עלי לאכול את הכובע ולוותר על אותן אורחות החיים באותו הרגע ע"מ לשמר את כבודו של האדם שעומד מולי.

להלבין פני אדם זה אחד הדברים החמורים ביותר שאפשר לעשות, ולא משנה אם הוא יהודי או לא.

הרבה מאוד רבנים מתיחסים לגויים כאל יצורים שנבראו לשרת את היהודי כמו למשל לבנות בניינים שיעשו צל ליהודי שהולך ברחוב, לשמש גויים של שבת ועוד. אפילו המושג הכל כך מוכר של פיקוח נפש דוחה שבת מתייחס לדעתם רק לנפש של יהודי ועבור גוי אסור לך לחלל שבת.

שוב, כתבתי בהודעות הקודמות שלי, לצערי לא כל מי שיש לו תעודת הסמכה מהרבנות באמת ראוי להיקרא רב בפה מלא.

לפעמים יש "רבנים" שמחליטים להוציא כל מיני דברים מהקשרם, אז הם החליטו, זה אומר שאני צריך להתייחס לזה ברצינות?

אני יודע מה כתוב בתורה, בגמרא, ומה אמרו ענקי תורה מהראשונים והאחרונים כמו הרמב"ם, הרמב"ן, ועוד רבים ואחרים.

כל רב שיבוא היום וירצה להוסיף גוון משלו מוזמן, אך במקרה וזה מתנגש עם קוצו של יוד אחד ממה שנכתב אי פעם לאורך כל אותה שושלת שתיארתי, הוא יכול לחפש את החברים שלו מבחינתי.

והם אמרו לי לכבד את הגוי.

גם המשפט "ואהבת לרעך כמוך" זוכה לפירושים שונים ונתקלתי לא מעט בפירוש שטוען שהכוונה היא שתאהב את רעך שהוא כמוך ולא שתאהב את רעך כמו שאתה אוהב את עצמך.

גם כאן, תקפה התשובה של מקודם.

רבי עקיבא זכרונו לברכה, ומי גדול ממנו, פירש את זה כמו שהבאתי.

אני חושב, שאני יכול להגיד בפה מלא שאפשר לסמוך על רבי עקיבא, ושפירושו הוא פירוש שניתן להסתמך עליו אם בא מישהו אחריו וירצה להוסיף, תפדאל כמו שאומרים.

אבל כל עוד שהוא לא גדול מרבי עקיבא בתורה, הוא לא יכול לסתור אותו.

ולכן, כל אותם פירושים להם זכה המשפט לא מעניינים אותי כ"כ כל עוד הם לא יושבים על אותו קו שרבי עקיבא הניח, כי זה מבחינתי הקו הנכון.

ויותר מזה - הוא אמר שזה כלל גדול מאוד בתורה.

זאת אומרת, שאחד הדברים הכי חשובים שהתורה מבקשת מאיתנו, זה להשתדל לאהוב כל אדם כשם שאני אוהב את עצמי.

עם כל הכבוד לדת ולאלוהים, גם אם הוא קיים וכל מה שכתוב בתורה נכון אז הוא ברא אותנו עם שכל והיגיון כדי שנשתמש בו ואני לא יכול להסכים עם יצור כמוהו או לעבוד אותו. לא מוכן לעבוד ולהישמע למי ששולח אותי לעשות את העבודה המלוכלכת שלו ולהשמיד בשמו עמים שלמים על נשיהם, טפם ואפילו הבהמות שלהם (קרא קצת בספר יהושוע).

גם לזה אני בוחר לא להיכנס ברשותך, כי אי אפשר "לקרוא קצת" בספר יהושוע או בכל ספר אחר בתנ"ך לצורך העניין ולהתיימר לחשוב שהבנתי משהו.

התיימרות גדולה יותר תהיה, היא לא לבוא ולומר הבנתי, אלא לבוא ולבקר את הנושא על סמך אותה קריאה קצרה.

יש אנשים שעושים עבודות דוקטורט ופוסט דוקטורט על הספר שאתה רוצה שאקרא "קצת" ומתוך אותה קריאה קצרה "אבסס" את דעתי על אופיו של בורא עולם.

אני מאמין שאם עושים משהו צריך לעשות אותו כמו שצריך, כל עוד שאין לי את היכולת ללמוד לעומק את ספר יהושוע ככל יכולתי אני לא יכול להגיב על מה שכתבת.

מה כן אני יכול לומר לך? שתחשוב קצת על מה שאמרתי עכשיו, ותעשה חשבון נפש, אם באמת למדת כ"כ טוב ועל סמך אותה למידה וחיפוש הגעת לאותה מסקנה,

או שפשוט שללת את הדבר על הסף כתוצאה מסיבות כאלו או אחרות?

כי צריך להבין מה הכוונה באותו סיפור, ומה הוא בא לתאר ולצייר לנו.

למה הוא קרה? מה היו תנאי המציאות? מי היו הדמויות ומה הניע אותן?

זה כמו שאם אספר לך נקודתית שבשנות ה 40 רוסיה הפציצה את ברלין, עיר הבירה של גרמניה במשך 48 שעות רצופות עם כ"כ הרבה פגזים, בהפגזה הארוכה שידעה האנושות עד שהעיר כמעט התפוררה - תוכל בטעות לרחם על הנאצים ולחשוב שהם מסכנים ולא הגיע להם.

אלא אם אספר לך את כל סיפור הרקע, לא תוכל לדעת שזה לילה שמסמל את אחת מנקודות המפתח החשובות במאה האחרונה.

כך לגבי אותו סיפור, לא למדתי אותו לעומקו, ולא את כל הרקע שלו, אבל אתה יכול לומר לי בוודאות שזה לא אותו דבר?

אל תמהר לשפוט עוד לפני שראית את כל התמונה בכלל.

יש גם בעייה לוגית יסודית עם כל הנושא הזה של כוח עליון ועבודה לו. אם הוא באמת כוח כל יכול אז הוא לא רוצה או צריך כלום כי הוא מיד מגשים את כל רצונותיו אז למה בכלל אנחנו צריכים לעבוד אותו?

עמוק מאוד. מאוד מאוד. אם אנסה להסביר את זה בכתיבה אין מצב שאצליח.

אם תרצה אשמח לענות לך על זה, לא בא לשכנע בשום דבר פשוט לתת את התשובה שלי בע"פ ולא בטקסט כי לכתוב את זה גם יקח לי שנים וגם לא אצליח להעביר את הנקודה, מבחינתי תתקשר אלי לסקייפ תקשיב לתשובה באורך חצי דקה ותנתק כאילו שמעת bot שמקריא chat ב irc :lol::wink:

 

צר לי אבל אני לא צריך שום ספר ושום פינקסנות של מצוות כדי להושיט יד לאדם במצוקה באשר הוא אדם. עשיתי זאת בעבר (תוך תשלום מחיר אישי כבד מאוד) ואעשה זאת גם בעתיד כי ככה אני חושב שצריך לנהוג וככה אני מרגיש שלם עם עצמי. לא מעניין אותי אם זה ייחשב לי למצווה או לחטא אבל מה שבטוח זה שכשיגיע יומי להפוך לדשן אורגאני אם יתברר וטעיתי ובאמת יש אלוהים עם כל המשפט ושאר הסיפורים מחכות לו לא מעט שאלות וטענות ממני אז כדאי שיתכונן טוב לפני שאני מגיע.

כל הכבוד לך!

לעומת זאת, יש המון אנשים שאם לא היו מכוונים אותם לכך, הם אינם היו מגיעים בעצמם לתובנה שזוהי דרך הישר.

 

 

מצד אחד זה יפה מאוד, מצד שני זה לחלוטין לא מתחבר ליהדות. הרי הדת שלנו היא הנכונה והאלוהים שלנו הוא האמיתי, לא? אז למה לכבד נוצרים או מוסלמים? יותר מזה - אתה רוצה להסתדר איתם? תן לי לחדש לך - הם לא רוצים להסתדר איתך! הכנסייה הקתולית קראה לאנטישמיות עד לפני כמה עשרות שנים, ומוסלמים רבים רוצים להרוג את כל היהודים עד היום בעצם.

ואפילו יותר מזה - מרבית המלחמות הגדולות נבעו מענייני דת. מוסלמים שנלחמים ביהודים או נוצרים שיוצאים למסעות צלב - איפה הטוב שהביאה הדת לעולמנו, אה?

איפה הטוב שהביאה הדת הנוצרית \ המוסלמית לעולמינו.

אתה צודק במאה אחוז, רק מה הבעייה? שאני לא זוכר שהיהדות פעם יצאה למלחמות או למסעות צלב (פוסט תקופת המקרא, אל תציגו לי את זה כדוגמה, לשיטתכם בכלל אי אפשר לסמוך על מה שכתוב שם לא?)

לאורך כל הספירה "מלחמות הדת" נבעו מהכיוון של הנצרות והאיסלאם, מהסיבה הפשוטה שמשום מה לשיטתם יש ערך למספר החברים הכמותי באותה הדת, מעין מועדון לקוחות עם כוח קנייה :lol:

ולכן הם תמיד עשו מלחמות ומסעות צלב כדי להמיר אנשים אל דתם.

לא זכור לי שהיהדות יצאה פעם במבצע תתיהד או תיכחד, לא?

וזה מאוד מתקשר ליהדות. זוהי היהדות בעצמה.

למה לי לכבד נוצרים ומוסלמים? אני אשאל אותך שאלה אחרת -

למה שלא אכבד אותם????

מה אני, ילד קטן?

איזה מטרה ותועלת משרתים כל משחקי הכבוד וכיפופי המרפקים האלו?

תחשוב על זה, העולם מתנהל כאילו זה כיתה אחת גדולה, כל מדינה זה תלמיד, ויש תלמידים "חנונים", יש בריונים, יש את המקובלות של הכיתה וכו' וכו'.

כמו שבכיתה יש מארג חברתי, כך בכדור הארץ יש את אותו מארג בדיוק בין המדינות.

וכמו שבבית ספר, בשנים הראשונות של הלימודים, כשהילדים עדיין לא התבגרו, זה יוצר פגמים באותו מארג חברתי - יש המון ריבים, וסכסוכים, ואינטריגות ומה שלא תבחר.

וככל שעוברות השנים, והילדים מתבגרים, כך פוחתים כל הפגמים במארג - ולאט לאט כל הילדים בכיתה יכולים להרגיש נוחות ובטחון כשהם באים בבוקר לבית הספר.

זה מה שהיהדות אומרת לי - תתבגר!

בגלל זה אני צריך לכבד את הנוצרי והמוסלמי, על אחת כמה וכמה שהם לא רוצים "לדבר" איתי בכלל.

כשילד קטן עושה איתך ברוגז, אתה עושה איתו ברוגז בחזרה? או מכיל אותו ומסביר לו בהגיון שזה לא דבר נכון לעשות?

היא אומרת לי תתעלה מעל עצמך, ותהיה אתה הילד הבוגר.

בגלל זה אני צריך לכבד אותם.

ולא, זה לא אומר להיות "ילד כאפות", תקרא מה עניתי לפאלו, גם לזה יש גבולות כמו לכל דבר אחר.

HARD WORK BEATS TALENT WHEN TALENT

DOESN'T WORK HARD

1353594600_28_1_USD_7_dark.png

פורסם

blavie,

 

אתה כל הזמן כותב על הטוב שהביאה הדת, על "ואהבת לרעך כמוך" ועל שלל מצוות ומעשים טובים שהיא מכתיבה. כל זה טוב ויפה, אבל נשאלת השאלה - למה אנחנו צריכים את הדת בשביל שתתן לנו מוסר? האם אנחנו לא יכולים להחליט מה מוסרי בעצמנו? האם אתאיסטים כמוני חיים בעולם ללא מוסר? אם תקח את כל האמירות שלך ותוריד מהן את האלמנט של הדת או של אלוהים, הן עדיין יהיו אמירות נכונות, גם ללא שיוך לשום דת.

ועכשיו אתה תגיד שאנחנו צריכים את הדת כי היא מכוונת אותנו למה שנכון, הרי כתבת:

לעומת זאת, יש המון אנשים שאם לא היו מכוונים אותם לכך, הם אינם היו מגיעים בעצמם לתובנה שזוהי דרך הישר.

 

ואיך זה לא שטיפת מוח? "אתה לא יודע מה טוב, אנחנו נגיד לך מה טוב". הנוצרים אומרים את זה, המוסלמים אומרים את זה, אנשי כתות כאלו ואחרות אומרים את זה, וגם היהודים אומרים את זה. "אנחנו נגיד לך אם מותר לך או אסור לך לנער שלג מהמעיל בשבת". שאלת למה? כי אנחנו, הרבנים הגדולים, קראנו את זה בתורה.

 

וזה הרבה יותר גרוע מזה - כי באותה המידה שהדת יכולה לכוון אותך לטוב, היא יכולה לכוון אותך לרע. להרג, לרצח עם, למלחמות וכן הלאה. ואל תגיד לי עכשיו שהיהדות היא לא כזו. התנ"ך מלא בסיפורי זוועה על רצח שעשו יהודים על שכניהם, וגם על אחיהם.

 

לסיום, היהדות לא אומרת לך "תתבגר". היא אומרת לך "תעשה מה שאני אומרת לך". אני אומר לך תתבגר. תתחיל להסתכל ימינה ושמאלה. תפסיק להאמין באופן עיוור בכל דבר. תתחיל להטיל ספק. אם האלוהים קיים, שיוכיח את זה. אחרת אמונה היא סתם אמונה ובאותה המידה אני יכול להאמין שיש חזירים שיכולים לעוף.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

אז בכל מקרה שבו אתקל באדם שאורחות חייו שונות משלי \ דיעותיו שונות משלי \ אני לא מסכים איתו בנושא מסויים - אכבד אותו למרות אותה אי הסכמה.

 

יפה.

עכשיו ניגש אליך הבן שלך ומודיע לך שהוא הולך להתחתן עם מישהי שהיא לא יהודיה.

מה אז?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

פאלו- זה כבר יותר סוגייה של חינוך מהבית, ללא קשר לדת.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.


×
×
  • תוכן חדש...