Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיית התחממות בפיגו 205


eylkrn
שימו לב! השרשור הזה בן 7295 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

יש לי פיגו 205 GR , ת 1400 סמ"ק , שנת 90

 

לפני כשבוע בערך לאחר שהפעלתי מזגן האוטו התחמם. כיביתי מנוע , פתחתי מכסה , התקשרתי למוסך , מים יש , שמן יש , מאוורר עובד . בנתיים האוטו התקרר , המשכתי בנסיעה ללא מזגן .

לאחר יומיים (בהם האוטו לא התחמם) הגעתי למוסך , הוא בדק אם המאווריים עובדים ואמר שאם זה לא קרה לי עוד פעם הוא לא רוצה סתם להכניס אותי סתם להוצאות וקשה לדעת ממה זה.

 

היום זה קרה לי עוד פעם , והפעם לא בעיר אלא באמצע גהה (כוסמו :? ) , עוד פעם זה היה כשהמזגן פועל . פתחתי מכסה מנוע , כל הצינורות היו מלאים בטיפות מים (נורמלי?) הנוזל קירור היה רותח .

התקשרתי למוסך , 2 המאוורים עובדים (הוא התפלא שהמאווררים לא עובדים במצב ac). חיכתי שהאוטו התקרר . כיביתי מזגן . כמו בפעם הקודמת האוטו לא התחמם שוב.

 

עלי לציין שבפיגו אין מד טמפ' אלא רק נורה בסדר / לא בסדר.

 

מחר בבוקר אני אגיע למוסך .

אני זקוק לעצת המומחים , מה זה יכול להיות? רדיאטור סתום? תרמוסטט? . כמו כן אציין שהראש מנוע חדש ( לפני מספר חודשים ). האוטו ללא מזגן פועל לא מתחמם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל בגרסה קצת שונה...

בפ'גו שלי התקנתי מד חום.. יותר בטוח מהמנורה.

המד חום מסמן שהבעיית התחממות מתחילה ב100 מעלות.

הרכב תמיד מגיע ל100, הוונטה מתחילה לעבודה והחום יותר ל98 בערך...

לפני שבוע הסרתי מהרכב את התרמוסטס ומאז החום מנוע לא עובר את ה85 גם שאני בעליה עם מזגן...

אבל יש מצבים שפתאום החום מגיע ל100.. בכזה מצב הוונטה מתחילה לעבוד..

אבל לפעמים פתאום נדלקת לי המנורה של החום מנוע..

שזה קורה אני כמובן עוצר את הרכב ונותן לו להתקרר קצת..

מה שמוזר זה שאין בעבוע במים! ואחרי כיבוי והדלקה מחדש של הרכב המנורה נכבת....

 

יש רעיונות :roll: ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לשני בעלי הפזו:

ראשית בקשר לשאלת השואל הראשון לא ברור משאלתך האם

2 המאווררים נכנסים לפעולה בזמן לחיצה על כפתור-AC?!

ואם לא יש לסדר זאת מיידית!!

ובקשר לשואל השני ראשית לא מומלץ לבטל תרמוסטט,

אלא רק להחליף במידה והוא לא תקין!

שלישית והכי חשוב לנקז אוויר ממערכת הקירור

לאחר כל הורקת מיים מהמערכת וכמובן להמנע משימוש

ממים מהברז אלא מים ירוקים יעודים ומים מזוקקיםבלבד!

בברכה

צביקה קרבורטור נתניה

צביקה קרבורטורים נתניה

054-4861318

עבודה-09-8332213

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לשני בעלי הפזו:

ראשית בקשר לשאלת השואל הראשון לא ברור משאלתך האם

2 המאווררים נכנסים לפעולה בזמן לחיצה על כפתור-AC?!

ואם לא יש לסדר זאת מיידית!!

ובקשר לשואל השני ראשית לא מומלץ לבטל תרמוסטט,

אלא רק להחליף במידה והוא לא תקין!

שלישית והכי חשוב לנקז אוויר ממערכת הקירור

לאחר כל הורקת מיים מהמערכת וכמובן להמנע משימוש

ממים מהברז אלא מים ירוקים יעודים ומים מזוקקיםבלבד!

בברכה

צביקה קרבורטור נתניה

 

כל מי שרק שאלתי המליץ לי לבטל את התרמוסטט לתקופת הקיץ, ובאמת מאז ביטול התרמוסטט החום מנוע לא עובר את ה80 [רק במצב המעצבן שציינתי בהודעה].

למה לא לבטל אותו?

 

בכל מקרה, לגבי ניקוז אוויר - אני עושה את זה אחת לכמה זמן.

לגבי מים ירוקים - יש לי כרגע סתימה ברדיאטור [יכול להיות שזה הגורם לבעיה?] שתתוקן השבוע ולאחר מכן אני אתחיל להשתמש במים ירוקים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לטריפל ולשאר הרוכביים על ארבע שלום רב!

איסור ביטול טרמוסטט ברכב נובע מהסיבות הבאות:

א-יעילות עבודת המנוע בטמפרטורה עבודה עם טרמוסטט יעילה

יותר מאשר עם מנוע קר.

אורך חיי המנוע וכמות שרפת השמן בטווח הארוך תגדלבנסיעה

עם מנוע "קר" אשר לא מגיע לטמפרטורת עבודה(90 מעלותלפחות).

ב- מנוע ללא טרמוסטט יצריך נסיעה ממושכת יותר עם צוק ידני ו/או אוטמט

אשר תעלה את תצרוכת הדלק!!

לסיום נקה את הרדיאטור והחזר את הטרמוסטט!! :!::!:

מי שחולק עלי מוזמן לשרשר!

ב

תודה צביקה קרבורטורים נתניה

צביקה קרבורטורים נתניה

054-4861318

עבודה-09-8332213

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום צביקה,

 

סלח לי שהטעיתי אותך. התכוונתי כשאמרתי מצב ac כלומר כשהסטרטר במצב מצבר דולק (כלומר מערכות החשמל עובדות והמנוע דומם) . המאווררים לא פעלו . כמובן כשהמנוע הותנע שני המאווררים פעלו.

אינני יודע מדוע המאוורים לא עובדים במצב מצבר (שכחתי איך קוראים למצב הזה).

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כוונתך שמתג ההצתה[סוויץ]פתוח ומנורתהטעינה ולחץ השמן

האדומות דולקות,ושתי המאווררים לא עובדים,המצב סביר.

אבל עם מתג ההצתה פתוח,המנוע חם מאד ואפילו רותח

והמאווררים לא נכנסים לפעולה אלא רק עם התנעת הרכב

המצב לא תקין!

גם עם פתיחת מתג ההצתה כשהמנוע קר ובנוסף לחצת על כפתור

הפעלת המזגןAC המאווררים אמורים להכנס לפעולה!

בברכה צביקה קרבורטורים

צביקה קרבורטורים נתניה

054-4861318

עבודה-09-8332213

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Triple-H תחליף את התרמו- סווץ שאחראי להפעלת המאווררים לאחד שנכנס לפעולה יותר מוקדם

(87-92 מעלות ) עולה כ 100 שקל יקרר לך קצת את האוטו

חיה בסכנת הכחדה 205 GTI

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובכן אנשים ,

 

היום הייתי במוסך לתקן את הבעייה ונחשו מה המוסכניק הציע?? לבטל תתרמוסטט!!

לא האמנתי למשמע אוזניי ועניתי לו : "לא לבטל , זה יגביר את בלאי המנוע , וייקח למנוע יותר זמן להגיע לטמפ' עבודה " , הוא הסתכל עליי מופתע ואמר :" או.. אני רואה שאתה מבין" . וחשבתי לעצמי , תודה לפורום באינטרנט (ותודה לצביקה קרבורטרים במיוחד) :D . בקיצור המוסכניק חאפר , מה עוד שהוא השלים את הנוזל קירור עם מים מהברז (ואמר זה בסדר זה לא הרבה מים) , לא האמנתי שהוא עשה את זה!! אי אפשר לסמוך על אף אחד בימנו. בקיצור בסוף (כנראה , טפו טפו טפו) אובחנה הבעייה והיא שמאוורר אחד לא נכנס לפעולה , הלכתי לחשמלאי הוחלף יוניט , ממסר ושאר ירקות , נזק: 370 ש"ח (כואב הכיס).

 

עכשיו השאלה שלי , האם כדאי לנקות את הרדיאטור ולנקז את המים . הבנתי שלא כדאי לפתוח את הרדיאטור לניקוי מכיוון שהוא ישן כבר וסביר להניח שהאבנית שם תיצור חורים בכל הצינורות ותעשה שם סבטוחה ואם פותחים זה רק להחליף לחדש. אך הבנתי שיש ניקוי עם חומצה . האם זה ייצור נזק דומה? ביררתי וניקוי הרדיאטור עם חומצה והחלפת נוזלל קירור עולה 120 ש"ח. האם שווה משהו או שכדאי בכלל לוותר על כל הטיפול ?

 

בתודה מראש,

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקיצור המוסכניק חאפר [...] אי אפשר לסמוך על אף אחד בימנו.

לקח ראשון באחזקת רכב בישראל. טוב שנלמד. עכשיו ללקח השני - יש על מי לסמוך, אבל החיפוש אחר האנשים האלה הוא ארוך ומפרך על פני דרך מלאת חתחתים.

 

עכשיו השאלה שלי , האם כדאי לנקות את הרדיאטור ולנקז את המים . [...] האם שווה משהו או שכדאי בכלל לוותר על כל הטיפול ?

לא מומלץ שום ניקוי אגרסיבי עם חומרים יעודיים (פלאשינג) לרדיאטור ישן. הניקוי עלול להסיר ג'יפה שכעת חוסמת חורים קטנים שנגרמו עם הזמן עקב קורוזיה וכך לגרום לנזילה.

 

הפרוצדורה המומלצת היא ניקוז נוזל הקירור, שטיפת מערכת הקירור באמצעות צינור מים בלבד ומילוי מחדש בנוזל קירור יעודי חדש. האלטרנטיבה הפחותה היא פשוט לבצע ריענון של נוזל הקירור בנוזל חדש שגם היא תשחרר כמות מסויימת של לכלוך מהמערכת.

 

להלן כמה שרשורים מן העבר בנושא הזה (ויש עוד הרבה):

 

http://www.carsforum.co.il/phpBB2/viewtopic.php?t=17792

http://www.carsforum.co.il/phpBB2/viewtopic.php?t=40298

 

בהצלחה.

אל תשאל מה אתה יכול לעשות בשביל תרבות מוטורית, שאל מה תרבות מוטורית יכולה לעשות בשבילך.

המלצת השבוע: יפני זה money.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7295 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...