Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לפתוח מוסך לשיפורי רכב (בסגנון tig motorsport) - מה התהליך ואיך מתחילים?


TurboR
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4902 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

אני אור בן 21 חייל מהמרכז. משתחרר בספטמבר הקרוב בע"ה.

כשאני חושב על העתיד, אני בהחלט רואה את עצמי פותח מוסך לשיפורי רכב-

בסגנון של tig motorsport או top rpm למשל.

אני יודע שאלו שאיפות גבוהות ושאפתניות, אבל רק ככה מצליחים להגיע לדברים בחיים.

הייתי רוצה לדעת מה התהליך שצריך לעבור כדי לפתוח מוסך כזה-

*מה לומדים? הנדסאי רכב /אוטוטרוניקה / משהו אחר בכלל?

*איפה אפשר ללמוד את כל זה?

*כל דבר אחר שקשור לנושא. (אישורים נדרשים, עלויות, וכו')

 

ערן, אם תוכל לענות לי אני אשמח :]

 

בברכת שבת שלום לכולם,

תודה מראש על הזמן, אור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

עצם זה שאתה שואל את זה זה כבר הופך לבעייתי בשבילך.

סדנא זה השם שדבר ללשון, מבחינת משרד הרישוי זה אחד מן השניים- 1. מוסך לכל דבר ואפילו מוסך כללי. 2. חנות למכירת חלפים.

אין דבר כזה בארץ מבחינת משרד הריששוי "מוסך שיפורים" "סדנאת שיפורים".

זה לא רק מה שתלמד ואישורים ובלה בלה, זה הידע בעיקר הידע שלא בא ביום אחד.

אתה חושב שחוץ מליבא חלקים יש ביכולתך להתקין את הדברים האלה לפתור בעיות, ריתוך, חשמל כיוונים, הקרה של כלי הרכב השונים והמוצרים השונים.

לא לומדים את הדברים האלה ביום אחד, ולא ישר גורפים את הכסף הגדול (אם בכלל).

זה לא רק תאורתי לפעמיים הנסיוון עושה את ההבדל.

מה יש לך להציאה שיזכה אותך בתחרות הוגנת מול הגדולים

למרות שאם יש לך תשובות לשאלות הנ"ל וזה קצה המזלג ואתה מבין ויודע מה אתה רוצה ומה אתה יכול, אז נשאר לי לאחל לך רק בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לי יש אותה שאיפה,

אשתף אותך במה שאני נזכר מחיפושי אבל אתחיל בזה שאומר לך משפט מפתח זה:

לבקש עזרה זו חובה אישית כמו לשפשף מרפקים אם אנשים בתחום

להיות תלוי בעזרה של אחרים זה פשע לעצמך

ומכאן,תפעיל את הראש תרים טלפונים והישתמש באניטרנט 95% מהזמן לדלות מידע באתרים הרלוונטיים

 

טוב, באתרי הממשלה מתארים זאת כ"תהליך ארוך ומיגע"

לא פלא....

בשביל לפתוח מוסך הקריטריונים הם לא לתושבי כדור הארץ.

זה לא מספיק להיות מכונאי רכב צריך הסמכה

 

הנה ציטוט מאתר העיר תל אביב

 

רישיון לניהול מוסך

לקבלת רישיון למוסך מכל סוג שהוא צריך להקדים ולהוציא רישיון לניהול מוסך מאת משרד התחבורה.

כתובת – רח' המלאכה 8 תל-אביב, טל' 03-5657276, 03-5657272, פקס 03-5613583

 

אתר משרד התחבורה

אלו אישורים צריך כדי לפתוח מוסך?

  1. אישור ועדת ערים שהמקום מתאים להפעלת מפעל (מוסך) ואין להם התנגדות להפעלתו.
  2. תעודת הסמכה למקצוע מבוקש.
  3. אישורים נוספים כגון אישור בעלות/שכירות על השטח, חשבוניות ציוד וכד'

 

לינק למאמר מרחיב

http://www.rechev.net/50683/CAR-SERVICE

 

 

הכי מקיף מט"י רעננה

http://www.matiran.org.il/38039/%D7%9E%D7%95%D7%A1%D7%9A-%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%90%D7%95%D7%AA-%D7%A8%D7%9B%D7%91---%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%99%D7%9C-%D7%A2%D7%A1%D7%A7%D7%99

 

 

 

 

ויש עוד...תחפור בגוגל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

289 תודה רבה לך קודם כל.

כמו שנאמר, אדם לא נולד עם ידע, צריך לרכוש אותו. זה מה שאני מנסה לעשות פה, ותודה על העזרה.

אדם עם שאיפות יצליח להשיג מה שירצה בחיים, ואני מאמין בעצמי. ויש לי את השאיפה הזאת.

אני רוצה להתייחס לפסקה הבאה, מתוך האתר שהבאת לי:

 

"החוק המוצע קובע את התנאים אשר אם יתקיימו כולם, זכאי מבקש לקבל רישיון מנהל מקצועי של מוסך:

 

(סעיף 2 מתוך 4)

 

(2) הוא בעל תעודה אחת מאלה-

· תעודת מהנדס שניתנה על ידי מוסד להשכלה גבוהה;

· תעודת הנדסאי שניתנה על ידי מוסד להכשרת הנדסאים שבפיקוח משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה, או תעודה שניתנה על ידי מוסד מחוץ לישראל שהכירה בה רשות ההסמכה לטכנאים ולהנדסאים המורכבת מנציגי משרד העבודה והרווחה, משרד החינוך והתרבות וארגון העובדים המייצג את רוב ההנדסאים והטכנאים המוסמכים;

· תעודה שניתנה על ידי משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה המעידה כי הוא בעל הדירוג הגבוה ביותר במקצוע בו הוא מבקש לקבל רישיון וכי הוא עבר בהצלחה קורס מקצועי כפי שקבע השר במוסד שאישר משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה;"

 

 

*האם קבלת אחת מהתעודות הנ"ל, בסופו של דבר, תתן לי אפשרות לפתיחת סדנא לשיפורי רכב?

(שוב פעם- בסגנון tig וכו')

*איזה תעודה היא העדיפה? ואיזה מקבלים בדרך הקצרה ביותר? (יחסית כמובן..)

*איפה אפשר להיות מוסמך לכל התעודות הנ"ל? (כל אחת בנפרד)

 

תודה רבה על העזרה מראש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה להתחרות עם הגדולים?

לפי מה שידוע לי מספר הסדנאות המוכרות והמבוקשות בארץ אפשר אולי לספור על 2 הידיים אם בכלל.

 

אני חושב שזה יהיה טוב שיתחילו לצוץ מקומות שמתעסקים בצ'יפים, וכל הפיצ'רים האלה, ככה גם המחירים יתחילו לקבל כיוון ולא כל מה שתתקע יעשה את העבודה

פיאט קופה 16VT - כי לא היה תקציב לפרארי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זכרוני אינו בוגד בי אתה צריך להוציא תחילה תעודת מכונאי, זה קורס של כמה חודשים.

לאחר מכן לעבוד 5 שנים במוסך ורק אז תוכל להתחיל קורס ניהול מוסכים שזה עוד קורס של כמה חודשים.

קורס הנדסאי נמשך כשנתיים והוא טיפה יותר נחשב מקורס מכונאות, אם אני לא טועה הוא טיפה יותר מקרב אותך לקורס ניהול מוסך אבל עדיין תצטרך לעבוד במוסך כמה שנים.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר ראשון , טיג וטופ אר פיאמ זה דברים שונים

טיג זה מוסך לכל דבר , וע"מ לפתוח מוסך כזה או אחר עליך לעמוד בכל מה

שכתוב לך בלינקים למעלה - שים לב שבימינו תעודת הסמכה ניתן להשכיר ו/או להעסיק

בעל מקצוע שמחזיק תעודה כזאת ביד

 

כדי לקבל תעודה כזאת או אחרת צריך פשוט ללמוד , מתחילים מקורס מכונאי/חשמלאי סוג 3

צוברים וותק (לא זוכר כמה ) והולכים ללמוד הסמכה לניהול מוסך (כשנתיים לימודים )

 

אם ברצונך לפתוח חנות לממכר חלקי חילוף או כל דבר אחר זה שונה לגמריי והרבה יותר פשוט

 

 

ההמלצה שלי אליך היא די פשוטה

הענף הזה של השיפורים בארץ הוא די קטן וכולם מכירים את כולם

ע"מ לפתוח סדנת שיפורים שלא תיסגר אחרי שלושה חודשים אתה צריך להתחיל לעבוד בענף

להכיר אנשים ולקוחות ולקבל ניסיון (אולי יש לך , לא יודע ) אבל בסדנאות שיפורים בפרט ובמוסכים בכלל

הניסיון הוא שמשחק תפקיד ובלי זה אין לך מה לעשות

 

 

בהצלחה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף האנשים האלה הם בעלי ידע ונסיון בתחום בו הם עוסקים, יכול גם להיות מכונאי טוב שלא מכיר את התחום ואז יש בעיה כיוון שלא דברתה פה פה על מוסך רגיל! כל שינוי או הסבה דורשים מחשבה ופתרונות יצירתיים וכל מקרה לגופו.

ולכן צריך לא רק מכונאים עם סטז אלה גם אנשים עם ראש פתוח שיכולים להרים פרויקטים.

לאא כל העסק הזה בכלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר ראשון , טיג וטופ אר פיאמ זה דברים שונים

 

 

ההמלצה שלי אליך היא די פשוטה

ע"מ לפתוח סדנת שיפורים שלא תיסגר אחרי שלושה חודשים אתה צריך להתחיל לעבוד בענף

להכיר אנשים ולקוחות ולקבל ניסיון (אולי יש לך , לא יודע ) אבל בסדנאות שיפורים בפרט ובמוסכים בכלל

 

בהצלחה

 

*מה ההבדלים בין tig / top ?

 

*תודה בקשר להמלצה, אבל איך אני אקבל ניסיון ואכיר מוסכים, שידע בסיסי אין לי?

האם עליי לשלב בין לימודים לעבודה במוסך? איזה סוג של מוסך יעסיק אותי?

אני בטוח שסדנת שיפורים לא צריכה אותי עם ה"נסיון" שלי

 

*ובקשר ללימודים - הבנתי שלימודי הנדסאי רכב מקצרים את הדרך לניהול מוסך.

אבל גם הבנתי שיש תואר מהנדס מכונות מגמת רכב, שהוא רמה אחת מעל, אבל הקאץ' הוא שזה לא מהנדס רכב (משהו שלא לומדים בארץ).

מה העדיפות- מהנדס מכונות מגמת רכב או הנדסאי רכב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההבדל בינהם הוא שטיג הוא מוסך לכל דבר שמטפל ברכבי ספורט ויוקרה

TOP RPM זו חנות שמוכרת חלקים , הם לא מבצעים התקנות

 

 

איך לצבור ניסיון בענף זה כבר קטונתי, מאחר ואני לא עובד בענף

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תפנה ללימודי הנדסאי רכב,לאחר שנתיים של לימודים וקבלת ההסמכה תוכל לגשת למבחן הסמכה לניהול מוסך,מבחן 13 תחנות שמו, ולאחר שתעבור אותו בהצלחה(זה אף פעם לא קורה בפעם הראשונה) תוכל להיות בעל הסמכה מקצועית לפתיחת מוסך ע"פ חוק.

זה לא אומר שתוכל לעשות זאת בעיקר עקב כל מה שכבר הוסבר מעלי לגבי נסיון והיכרות עם העולם,מה גם שפתיחת מוסך בימינו תוך כדי עמידה בכל התנאים של רשויות החוק מגיע לסכום של 2 מליון ש"ח +-.

לימודי תואר להנדסת רכב הוא מסלול חדש שאושר רק בשנה האחרונה וניתן כרגע ללמוד אותו רק במכללת אפקה. תפנה אליהם לקבלת מידע בנושא.

בהצלחה.

"that is petrolhead heaven,

and as we've always maintained,the only way you can get there,is in an alfa romeo"

jeremy clarkson - top gear

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעבר לכל הנושא של הידע והטכניקה של פתיחת "סדנת שיפורים" אני חושב שאולי תבדוק במקביל מה העלות של הקמת כזה עסק, מה רמת הריווחיות, האם זה בכלל משתלם? האם השוק לא רווי באזור שאתה מעוניין לפתוח בו/ בארץ? ועוד שלל שיקולים כלכליים לפתיחת עסק שכזה.

 

האם אתה מעוניין להיות רק בעלים של סדנא כזאת?

אם כן, והממון הרב מצוי בכיסך, אין בעיה לשפוך כסף, לפתוח כזה עסק מחר ולעבוד עם צוות טכני שאתה מגייס וכפי שהוזכר, עם תעודת הסמכה שאתה שוכר ממכונאי פנסיונר (או אחד מהפועלים).

 

אם אתה מעוניין להיות המרכז המקצועי והטכני של הסדנא אז לדעתי גם באספקט של רכישת התעודה וגם באספקט של רכישת הידע המכני/טכני/חשמל הרלוונטי, מדובר בפרויקט שיקח לך כעשור אבל אם אתה מוכוון מטרה אין שום מניעה בזה, תתחיל לעבוד במוסכים, בעדיפות גדולה מאוד על מוסכי יבואן מרכזיים, הם שולחים את העובדים לקורסים, השתלמויות ולעיתים אף יממנו בשמחה את הקורסים של ההסמכה המקצועית.

 

לאחר כ 5-7 שנים (בהתאם לכישרון ולמרפקים שלך) אתה כבר יכול להיות מנהל מחלקה עם הרבה ידע שאף אחד לא יכול לקחת ממך.

 

עצה אישית, במידה והרעיון הזה עדיין קוסם לך, אני הייתי מחפש מוסך מרכזי של רכבי שמעניינים אותך וכך אולי תוכל בעוד כעשור סדנת שיפורים שמתמחה בשיפורי המותג שבו עבדת, כך גם יהיה לך ידע נרחב בקשר לרכבים שאתה משפר וגם, לא פחות חשוב, יהיו לך קשרים אישיים ומקצועים עם המותג שעליו אתה עובד.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לזרוק לך כיוון מעניין?

סע לארצות הברית תעשה קורס טיוונינג של 4-6 חודשיים ,תישאר שם להשתפשף ולשבור כמה מנועים.

ואז תחזור לארץ ותנסה את מזלך בכיוונים למנועים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאמין שהקורס מיועד למכונאים, אי אפשר לקחת אדם ללא רקע במכונאות וללמד אתו את כל התורה בקורס של חצי שנה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למעשה העקרונות העיקריים של השיפורים מאד פשוטים והגיונים הביצוע הוא קשה יותר.

חומר למחשבה כל רכב חוץ מרכבים בהזמנה והרכבה אישית משופרים אך שהוא, אם החלפת גאנטים, צמיגים, מדבקה כלשהי, מערכת סטראו, דיבורית ועד לקיטים של חציות ספוילרים אגזוזים פנסים ושיפורי מנוע.

ומה אני מנסה להגיד שכל אחד מתאים את הרכב לצרכים שלו וגם אותו רכב מהמפעל חדש לא דומה במשהו לאותו רכב אחרי שבוע אצל הבעלים. כך שכולם בהגדרה של משודרגים או משופרים, בנימע זו אפשר לקרוא לכל עסק שמתעסק עם טיפול ברכביםסדנא, ולכן דווקא הדברים הפשוטים למעשה הם גם שיפורים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...