Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[פרוייקט מצולם] ניקוי מערכת הקירור + החלפת נוזל קירור G12 בפולו 97


גידי 24
שימו לב! השרשור הזה בן 4579 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רק לי הפריע שנוזל הקירור הישן נשפך על הכביש ולא נוקז לכלי בצורה מסודרת ?

 

תהליך ניקוז האוויר הוא לקוי, צריך למלא את מיכל העיבוי עד שהוא מלא לחלוטין , להניע את הרכב, לתת קצת גז ,

לתת לרכב לעבוד 10-15 דקות , בשלב מסויים המפלס מתחיל לרדת והאוויר יוצא. לא צריך התערבות מעבר לזה.

מוסיפים מים עד למקסימום בערך ונגמר הסיפור.

 

אגב, דפקט ידוע ברכבים הללו הוא המכסה של מיכל העיבוי, אני ממליץ שאם כבר עשית עבודה - שים מכסה חדש כי המכסה מתעייף . מנסיון על פולו 97.

 

בקשר למיכל עיבוי עצמו, לאחרונה בוצע ברכב שלי טיימינג, החלפת משאבת מים, נוזל קירור וכו' וכו' , על הדרך הוחלף מיכל עיבוי לחדש . עלות כ150 ש"ח לחלק מקורי.

 

אפשר להשיג OEM באינטרנט תוצרת MEYLE בגרושים, ומכסה מיכל עיבוי ב4 דולר.

למה החלפת את מיכל העיבוי ?[/quote]

בקישור המצורף הסברתי לבחור איך לבצע ניקוז אוויר.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=3196609&postcount=12

 

עובדות:

המנוע לא מתחמם המאווררים נכנסו לפעולה.

 

אין צורך לעלות טורים מכיוון שזה לא נותן שום ערך מוסף ממשי.

גם אם הבחור לא ביצע את שכתבת האוויר התנקז לאחר מספר דקות בלי התערבות נוספת.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

רק לי הפריע שנוזל הקירור הישן נשפך על הכביש ולא נוקז לכלי בצורה מסודרת ?

 

תגיד לי, איפה ראית כביש, נא לבדוק טוב לפני שמעירים לאחרים.

 

בתקווה להבנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אייל כתב:

רק לי הפריע שנוזל הקירור הישן נשפך על הכביש ולא נוקז לכלי בצורה מסודרת ?

 

תגיד לי, איפה ראית כביש, נא לבדוק טוב לפני שמעירים לאחרים.

 

בתקווה להבנה.

עוד יותר גרוע שזה לא כביש אלה חול ככה הנוזל הרעיל מחלחל ישר לאדמה.

 

 

את האמת גם לי זה הפריע זה הדבר הראשון ששמתי לב אליו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכל שוחרי הסביבה אני מאוד מתנצל תודה על הערה לפעם הבאה אני ילמד, אבל הנוזל הרעיל שהיה במערכת הוא בעצם מים מזוקקים ומי ברז עם מלח לימון אני לא חושב שזה רעיל, ובקשר לתהליך הניקוז לאחר שהמאורר נכנס לפעולה עד להפסקה שלו כיביתי את הרכב פתחתי את המכסה של מיכל העיבוי בזהירות ולא היה חסר אף טיפה ובשביל להיות בטוח שחזרתי לאוטו אחרי כמה שעות טובות בדקתי שוב את גובה הנוזל והוא היה תקין...

ובקשר למיכל עיבוי אני ישטוף אותו יום שישי ולאחר מכן אם יהיה צורך המיכל יוחלף לחדש, הפקק בסדר גמור אצלי ולא מתעייף כרגע לפי דעתי, מה הכוונה שלך במתעייף ? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובקשר למיכל עיבוי אני ישטוף אותו יום שישי ולאחר מכן אם יהיה צורך המיכל יוחלף לחדש, הפקק בסדר גמור אצלי ולא מתעייף כרגע לפי דעתי, מה הכוונה שלך במתעייף ?

בפקק של מיכל העיבוי קיים שסתום שנפתח במקרה שהלחץ במערכת הקירור עולה מעבר 1.7-1.8 בר ואז השסתום בפקק מאפשר פריקה של הלחץ העודף. בדרך כלל כאשר זה קורה אתה תראה סימנים של נוזל קירור שהתייבש מסביב לפקק או מצינורית הניקוז.

 

במשך הזמן הקפיץ של השסתום מאבד מהאלסטיות שלו או במילים אחרות הקפיץ 'נחלש' ואז השסתום נפתח בלחץ נמוך יותר ואתה תאבד מים דרך הפקק.

 

אין צורך להחליף את הפקק כטיפול מונע או מקדים.

 

ניתן לבדוק את הפקק בעזרת משאבה ייעודית הקיימת בכול מוסך של צ'מפיון (לחץ הבדיקה בין 1.4-1.6 בר).

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אהבתי ששפכת את נוזל הקירור על המדרכה,

בעלי חיים מאוד נמשכים לחומר הרעיל. ואני בכלל לא מהמתחסדים.

 

אך בכל זאת יישר כוח! כל הכבוד על ההשקעה, הפירוט וההסברה. בהחלט נחוץ לפורום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה חייב מתאם מיוחד שמתחבר לפקק של מיכל העיבוי.

http://vw.snapon.com/specialtoolsdetail.aspx?itemid=19150013

 

תוכל לרכוש קיט אצל שוורץ כלי עבודה בת"א.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או שאפשר לקחת ברז ויסות לחץ עם שעון לסתום את החור התחתון בעזרת פקק הברגה רבע עם טפלון לחבר צינורית 8 לחור הקטן העליון לסגור את הפקק ולתת זרם אוויר קבוע עד הפרמטרים שאמרתה ואז לא צריך לקנות כלום חחח…

בקשר לניקוי מיכל העיבוי מצאתי שיטה שבמקום החצץ הקטן שהמלצת אפשר לשפוך אורז פנימה ביחד עם סבון מיוחד שאני יביא את השם מחר כנראה או בעזרת אציטיקן אדריד ממיס (חומצה) שלא פוגע בפלסטיק ויש עוד הרבה חומרים שאפשר להמליץ (ככה זה כשאתה עובד במקום שיש בו כמה מתקני כימיה) אני יבדוק בדיוק ויעדכן וגם השיטה עם המדיח לפי מה שקראתי טובה…

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מספר שאלות נוספות באותו עניין..

1. האם את הניקוז הראשוני של הנוזל עושים כאשר המנוע חם, ואם לא, האם באמת כל הנוזל יוצא (הטרמוסטט סגור) ?

2. מה לגבי מהלך השטיפה עם הצינור במים זורמים, הרי המים כלל לא יכנסו אל המנוע (אלא ישטפו רק את הרדיאטור)?

3. ידוע שצריך להמנע מפתיחת מכסה המיכל כאשר המנוע חם. האם לא מסוכן לפתוח את צינור הניקוז בין השטיפות כאשר המנוע חם (מטעם פריצת קיטור ומים רותחים) ? הרי זאת פעולה דומה עם אותן השלכות..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערב טוב,

1) אני ביצעתי את הניקוז הראשוני שהרכב חם, כי כמו שאמרת הטרמוסטט במצב סגור שהרכב קר, אם אתה רוצה אתה יכול לפרק אותו על ידי שתי ברגים ראש 8 ואז אתה מוציא אותו ומחזיר את הצינור, ומתחיל את השטיפה, לא סיפור מסובך אך ליפני זה מומלץ שתהיה לך גומייה לטרמוסטט בצד לכל מקרה, פירוק הצינור במידה והבנד אצלך עדין מקוריי אז זה אותו הדבר כמו למטה שצילמתי ע״י גאפ׳קה, הטרמוסטט נמצא בסוף הצינור שיוצא מתחתית הרדיאטור…

2) אתה צודק אבל זה ישר אחרי ששפכתי את המים החמים הכנסתי את הצינור וגם בגלל זה ממלאים מים ונותנים למערכת לעבוד בשביל שתנקה הכל…

3) לכן רשמתי לעבוד בזהירות ומהצד או למעלה בשביל למנוע מצב כזה הכי חשוב זה הזהירות אני עשיתי את זה מהצד עמדתי בצד של הגלגל וכך אתה מוגן…

מקווה שקיבלת את כל התשובות, אם יש לך עוד שאלות אתה מוזמן…

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מספר שאלות נוספות באותו עניין..

1. האם את הניקוז הראשוני של הנוזל עושים כאשר המנוע חם, ואם לא, האם באמת כל הנוזל יוצא (הטרמוסטט סגור) ?

2. מה לגבי מהלך השטיפה עם הצינור במים זורמים, הרי המים כלל לא יכנסו אל המנוע (אלא ישטפו רק את הרדיאטור)?

3. ידוע שצריך להמנע מפתיחת מכסה המיכל כאשר המנוע חם. האם לא מסוכן לפתוח את צינור הניקוז בין השטיפות כאשר המנוע חם (מטעם פריצת קיטור ומים רותחים) ? הרי זאת פעולה דומה עם אותן השלכות..

כול הפעולות של ניקוז מים יש לבצע רק שהמנוע קר.

 

בכדי לשטוף את בלוק המנוע עם צינור מים עלייך לפרק את צינור המים שממנו נכנסים מים לבלוק ומצד שני לפרק את הצינור החזרה של המים מהבלוק.

ראה דוגמא של מעגל מערכת קירור.

Pages from SSP 222-Electronically Mapped Cooling System.jpg

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים יקרים, להיכן צריך לפנות פסולת של נוזל קירור ?

 

מי מקבל נוזלי קירור משומשים? ממה שראיתי במוסכים, שמן הם מפנים למיכלים, אבל מים על הרצפה וגורפים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4579 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...