Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט - התקנת בקר חום עם חיישן חיצוני למנוע - סוזוקי בלנו


martines
שימו לב! השרשור הזה בן 3023 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון

טמפרטורת השמן היא כמו טמפרטורת המים במנוע?

ראיתי מכוניות משופרות עם שעון לטמפרטורת השמן ושעון לטמפרטורת המים, בגלל זה אני שואל.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

קשה לי להאמין שתוכל לקבל קריאה מדוייקת, וכזו שתזהיר אותך מפני התחממות, מבלי שיש מגע עם הנוזל עצמו.

אני חושש שתסמוך על מנגנון שלא יגן עליך בשעת הצורך.

אולי הבקר שרכשת אינו מיועד לבוא במגע עם מים, אולם שעוני חום חשמליים פשוטים כן מיועדים.

ראה כאן

 

ואו , כבוד על הפרוייקט.

לי אין אומץ לחורר את מערכת הקירור. כל כך סבלתי ממנה ועכשיו שהכל הוחלף ועובד טוב אני לא חולם אפילו לשנות.

 

החיישן שקניתי לא מיועד למגע עם מים, לא בדקתי אבל יכול להיות שאפשר לחבר חיישנים שכן עמידים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואו , כבוד על הפרוייקט.

לי אין אומץ לחורר את מערכת הקירור. כל כך סבלתי ממנה ועכשיו שהכל הוחלף ועובד טוב אני לא חולם אפילו לשנות.

 

החיישן שקניתי לא מיועד למגע עם מים, לא בדקתי אבל יכול להיות שאפשר לחבר חיישנים שכן עמידים.

 

כשאני חושב על זה, לא יכלת לחבר (במקביל) לחישן ברכב ?

החיישן ברדיאטור או משהו כזה ?

 

רעיון יפה... עכשיו אני מבין מה למדתי בהנדסאי מכונות...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאני חושב על זה, לא יכלת לחבר (במקביל) לחישן ברכב ?

החיישן ברדיאטור או משהו כזה ?

 

רעיון יפה... עכשיו אני מבין מה למדתי בהנדסאי מכונות...

 

לחבר במקביל לחיישן ברכב זה לא רעיון טוב, החיישנים האלה הם סוג של נגדים שרגישים יותר לשינויי טמפרטורה. לחבר עוד מערכת במקביל ישפיע על ההתנגדות של החיישן (חיבור נגדים במקביל ...). מה גם שאני כלל לא בטוח שהבקר שקניתי מיועד לעבוד עם כל חיישן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החיישן בצורת גליל עגול, נדמה לי בקוטר של 0.5 - 0.6 ממ (לא זוכר בדיוק אבל אפשר לחפש את הנתונים באתר החברה) ובאורך של כ 3 - 4 ס"מ סדר גודל. הוא לא כולל הברגה (למרות שאולי אפשר לבקש בהזמנה צורות אחרות, לא ניסיתי) .אני תפסתי את החיישן למקומו באמצעות סיליקון RTV אדום , וגם הכבל מחוזק בצורה כזו שמפעילה לחץ קל לכיוון פנים החור. גריז סיליקון ו RTV באותו מקום? לא נשמע מומלץ.

ואין ספק שיכול להיות מקום מוצלח יותר למקם אותו במנוע, אני מתכוון לשחק עם המיקום בזמן הקרוב. מבטיח לעדכן. אם תמצא חיישן באריזה עם תבריג סטנדרטי (רגיל או הפוך) שמתאים למערכת אני מאוד אשמח לדעת עליו.

 

הדיוק של החיישן הוא 0.1 מעלה. שלילי, הרזולוציה של המערכת היא 0.1 מעלות, דיוק החיישן הוא %1 מתחום טמפרטורות המדידה.

 

הסבר מפורט על הבקר ועל הכפתורים אתה יכול למצא במסמך : http://www.dixell.co.il/pdf/pdf_manual_l3/XR20CX.pdf

 

המערכת היא מערכת תעשייתית ולא ביתית. שלילי, תחום טמפרטורה תעשייתי הוא מ -40 עד +85הבקר אמור לפעול בטמפרטורה של עד 60 מעלות. אני מקווה שכשאתה נוהג ברכב אתה לא מגיע לטמפרטורות כאלה בתא הנוסעים :-). וכשהרכב כבוי הבקר אמור להיות מנותק מהמתח וכל עוד הפלסטיק לא נמס, לא חושב שאמורה להיות בעייה, בכל אופן זה פחות מטריד אותי.

 

בכל מקרה אני לא הראשון שמתקין את הבקר הזה, באתרי הג'יפים למיניהם יש לא מעט שהרכיבו אותו ומרוצים מהתוצאות אבל לא מצאתי בשום מקום פירוט ראוי על הבקר וההתקנה ולכן החלטתי לכתוב בעצמי.

 

 

אשמח אם תעדכן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כבר סיכום לפרויקט?

איזה בקר הישתמשת?הכי חשוב סוג הרגש וצורת ההיתחברות לראש המנוע

אני מעונין גם לבצע את הפרויקט הזה כי זה מאד חשוב ויכול להציל מנוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואו , כבוד על הפרוייקט.

לי אין אומץ לחורר את מערכת הקירור. כל כך סבלתי ממנה ועכשיו שהכל הוחלף ועובד טוב אני לא חולם אפילו לשנות.

 

החיישן שקניתי לא מיועד למגע עם מים, לא בדקתי אבל יכול להיות שאפשר לחבר חיישנים שכן עמידים.

 

אז זהו, שאין ממש צורך לחורר.

אם יש אצלך בורג לניקוז אויר, הוצא אותו, והרכב חיישן במקומו.

"שלום מותק מדבר סרג'יו קונסטנסה, מה שלומו?"

 

אוהבים אותך פולי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש אפשרות לשנות את קצה החיישן מגליל ליחידת קצה עם טבעת ודרכו אפשר לחבר על אחד בסרגים בראש מנוע או בסביבתו

לדעתי חיבור כזה יותר עמיד מאשר סיליקון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

עדכון : שנה אחרי ההתקנה

 

ההתקנה עדיין תקינה ומתפקדת, הסיליקון האדום מחזיק את החיישן יפה מאד במקומו ונראה גם שהמיקום שבחרתי מוצלח.

 

כיוונתי את הבקר שיתריע אם הטמפרטורה עוברת 96.8 מעלות

 

גיליתי כמה דברים חדשים על הרכב כמו למשל שהמאורר נכנס לפעולה ב 87.0 מעלות בדיוק.

 

יש משהו שקצת מבלבל - אחרי נסיעה בקיץ, כשמכבים את המנוע ואחרי כמה דקות מדליקים אותו מחדש בדקה הראשונה אחרי הטמפרטורה חורגת לפעמים בכמה מעלות מעל הטמפרטורה (פעם אחת הגיע ל 100 מעלות) וזה עד שמערכת הקירור מחזירה את הטמפרטורה לתחום הרצוי.

 

בשורה ההתחתונה אני מאד מרוצה מהבקר הזה. ואני יכול להיות קצת יותר שקט כשאשתי נוהגת ברכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לי יש את הבקר הזה על המנוע. החסרון הגדול שלו הוא דיילי ארוך בין הצגת טמפ' אמיתית בפועל לטמפ' שהוא קורא

נבדק פעמיים במוסך - בקר מראה 70 מעלות, בפועל טמפ' אמיתית של המנוע 93.

זה חסרון גדול כי במידה ואיבדת מים , אתה באמצע נסיעה, מראה לך 70 מעלות והמחוג קופץ לקו האדום בן רגע - הוא לא יעלה כל כך מהר לטווח שקבעת שיצפצף (נניח 96.8 )

זה יכול לקחת 4-5 דק' טובות. ואז זה כבר עלול להיות מאוחר מדי.. :?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון : שנה אחרי ההתקנה

 

ההתקנה עדיין תקינה ומתפקדת, הסיליקון האדום מחזיק את החיישן יפה מאד במקומו ונראה גם שהמיקום שבחרתי מוצלח.

 

כיוונתי את הבקר שיתריע אם הטמפרטורה עוברת 96.8 מעלות משהו מיוחד בטמפרטורה זו?

 

גיליתי כמה דברים חדשים על הרכב כמו למשל שהמאורר נכנס לפעולה ב 87.0 מעלות בדיוק. המאורר חשמלי? אם כן אז זה עובד כמוקבל. ישנו חיישן טמפרטורה קיים ומחשב הרכב קורא את הנתונים (טמפרטורה, מצב מזגן וכו') ןלפיהם שולט במאוורר.

 

יש משהו שקצת מבלבל - אחרי נסיעה בקיץ, כשמכבים את המנוע ואחרי כמה דקות מדליקים אותו מחדש בדקה הראשונה אחרי הטמפרטורה חורגת לפעמים בכמה מעלות מעל הטמפרטורה (פעם אחת הגיע ל 100 מעלות) וזה עד שמערכת הקירור מחזירה את הטמפרטורה לתחום הרצוי.

 

בשורה ההתחתונה אני מאד מרוצה מהבקר הזה. ואני יכול להיות קצת יותר שקט כשאשתי נוהגת ברכב. האם המערכת עבדה וזיהתה טמפרטורה חריגה בשנה הזו? אם כן, ממה זה נגרם?

 

לדעתי, אם חיישן הטמפרטורה של הרכב קיים כבר אז היה הרבה יותר פשוט להתחבר אילו (דרך מעגלון תיאום פשוט) כדי לקרוא את הנתונים מאשר להוסיף חישן נוסף. עריכה:מהירות התגובה תשתפר בהרבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...
לדעתי, אם חיישן הטמפרטורה של הרכב קיים כבר אז היה הרבה יותר פשוט להתחבר אילו (דרך מעגלון תיאום פשוט) כדי לקרוא את הנתונים מאשר להוסיף חישן נוסף. עריכה:מהירות התגובה תשתפר בהרבה.

 

אני לא חשמלאי רכב, ולא רוצה להתערב יותר מידי במערכות הקיימות, העדפתי להשקיע במערכת נפרדת.

ואל תשכח שהמטרה שלי הייתה לקבל אזעקה קולית במקרה של התחממות יתר, אז להוסיף גם מעגל תיאום וגם הוספת מעגל שמפעיל חיווי קולי כשעוברים סף מסויים זה כבר מורכב מידי לפחות עבור הידע המועט שלי באלקטרוניקה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 8 חודשים מאוחר יותר...

עדכון :

לפני שבוע הבקר עזר לי לגלות מחסור במי קירור. שמתי לב שבנסיעה האחרונה הטמפרטורה של המנוע בנסיעה הייתה גבוהה במספר מעלות ממה שאני רגיל לראות (94-95 מעלות). אחרי שהרכב התקרר גיליתי שבמיכל העודפים אין מיים כלל וברדיאטור חסרה כמות של כוס נוזל.

סוף טוב - הנזילה אותרה ותוקנה , מיים הוספו, והכל בא על מקומו בשלום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

עוד עדכון,

השבוע בנסיעה ביום השרב הקשה הבקר התחיל לצפצף בנסיעה (הוא מכוון ל 97.5 מעלות, זה קצת מעל לטמפרטורה הכי גבוהה שנמדדה אחרי תקופה של מספר חודשים כשמערכת הקירור תקינה), מד הטמפרטורה המקורי של הרכב היה עדיין באמצע הסקאלה ולא הראה שום דבר חריג. עצרתי את הרכב פתחתי מכסה מנוע וחשכו עיני, צינור המים העליון התבקע בנקודת החיבור שלו לפלאנג' והנוזל זרם חופשי.

זהירות - תמונה קשה לצפייה :

IMG_20150530_172531.jpg

 

זו גם תשובה למי שהתלונן על דיליי גדול בין בקר הטמפרטורה לטמפרטורה האמיתית של המנוע. אני יכול להעיד שעוברות כ 10 שניות מרגע תחילת פעולת המאורר עד שהבקר מראה על תחילת ירידת טמפרטורה.

אבל צריך לזכור שלוקח זמן עד שהמים שמתקררים ברדיאטור עוברים במנוע ומקררים גם אותו ועוד צריך לזכור שהרבה פרמטרים תלויים במיקום החיישן במנוע.

עריכה אחרונה על ידי martines
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3023 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...