Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

martines

פרוייקט - התקנת בקר חום עם חיישן חיצוני למנוע - סוזוקי בלנו

שימו לב! השרשור הזה בן 1669 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

פרוייקט – התקנת בקר טמפרטורה לרכב

 

 

אני לא מצליח להבין למה יש ציפצוף לחגורה, לרוורס, ולעוד כל מיני קטנות כאלה, אבל זה בסדר מצד היצרניות שהמנוע יישרף לו בשקט ...

 

 

אחרי מספר התחממויות שהרכב עבר שהייתי קרוב מאד לאבד את המנוע (הכי מפחיד שחלק מהן קרו כשאשתי נהגה ומה שהציל את המנוע היה המזגן שהפסיק לפעול כשהטמפרטורה עלתה), החלטתי להתקין בקר חיצוני שיתריע על ידי ציפצוף ברור במקרה והמנוע מתחמם.

 

 

הבקר הנבחר הוא של דיקסל www.dixell.co.il מדגם XR20CX שכולל חיישן לטווח טמפרטורות של 40- עד 150 מעלות. החיישן מסוג PTC

 

ומחובר לכבל איכותי עטוף שרוול מסיליקון שאמור לעמוד בטמפרטורות גבוהות. הזמזם הוא פנימי ביחידת הבקר. המערכת הזו עלתה לי 376 ש"ח כולל משלוח.

אני חייב לציין את השירות האדיב הסבלני והמקצועי של החברה, ענו על כל השאלות בסבלנות, נתנו מידע מקצועי ומדוייק, ודאגו למשלוח מהיר באמצעות דואר שליחים – יום למחרת המערכת כבר הייתה אצלי.

 

 

כשאתם מתקשרים לחברה, תדאגו לציין שמדובר בהתקנה לרכב (הבקר מיועד במקור לחדרי קירור),תוודאו שהוא מגיע עם זמזם פנימי, ועוד נקודה חשובה, כדאי להזמין חיישן עם כבל באורך 2 מטר, אני קיבלתי מטר וחצי ונאלצתי להאריך אותו בעצמי במעט.

 

 

 

 

 

 

המכשולים העיקריים שהייתי צריך להתגבר עליהם :

  1. מציאת מיקום טוב להצמדת החיישן למנוע
  2. מציאת חור בקיר האש להעברת כבל החיישן מתא המנוע לתא הנוסעים
  3. מציאת מקור מתח מתאים בתא הנוסעים
  4. החלק הקשה ביותר - מיקום וחיבור הבקר בצורה אסטטית לפנל הרכב.

ההתקנה :

 

 

את הבקר מיקמתי בתא הפלסטיק מתחת לרדיו, הוצאתי את הקופסה הזו וקדחתי חור מאחורה בשביל הכבלים.

 

 

מצאתי במנוע חור בקוטר מתאים קרוב ליציאת המים, מילאתי אותו במשחה טרמית (שימשה אותי בעבר במחשבים, בחיבורים בין המעבד במחשב לבין צלעות הקירור שלו), על החלק החצוני שמתי סיליקון עמיד בחום שיחזיק את החיישן והמשחה במקום.

 

 

הכבל של החיישן נכנס לתא הנוסעים דרך קיר האש בחור שבו עוברים הכבלים של מערכת האזעקה, ומתחבר לכניסות 11,12 בבקר.

 

 

מצאתי כבל חופשי (אדום) עם 12V שמופעל רק כשהמפתח מוכנס למצב ON. כאן הכנסתי תוספת שלי – הגנה של פיוז בין המתח לבקר. בית פיוז עם פיוז של 1A.

מצאתי כבל חופשי (שחור) של המינוס (שמחובר לגוף הרכב). שני הכבלים מתחברים לכניסות 7,8 (לא ראיתי סימון לקוטביות אז הינחתי שאין משמעות לכך) של הבקר.

 

 

החיבור לפנל ברכב נעשה באמצעות 2 קליפסים שסופקו איתו ומתחברים על מסילה בצדדים של הבקר. לא מצאתי שיטה ממש טוב להדק את הבקר לקופסה ברכב כך שכרגע הוא לא תפוס בצורה טובה והדוקה, יש מקום לשיפור.

 

 

גם לא בטוח שהמיקום של החיישן מוצלח, לפי מה שראיתי הוא בפיגור רציני אחרי מד החום של הרכב אבל יכול להיות שיש הפרש זמן בין החימום של המים לחימום חלקי הברזל החיצוניים של המנוע ?

 

 

בכל מקרה, אשמח לענות על שאלות בכל מה שקשור, ולקבל תגובות כמובן ....

IMG_20110914_222735.jpg

IMG_20110914_222806.jpg

IMG_20110914_222831.jpg

IMG_20110924_164120.jpg

IMG_20111005_171839.jpg

IMG_20111005_171826.jpg

IMG_20111005_171854.jpg

IMG_20111005_171935.jpg

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יפה. ממש יפה לך. עבודה מקצועית.

עכשיו לשאלות:

א. לא הבנתי לאיפה הצמדת את החיישן עצמו. לגוף המנוע? לבלוק? לראש? איך הדבקת אותו?

(טוב בקריאה חוזרת והתבוננות שוב בתמונות תפסתי איפה שמת אותו. יפה מאוד.)

יכול להיות שהוא קצת חיצוני מידי, אבל אין לי מושג איך אפשר לנסות לדחוף אותו יותר פנימה.

ב. יש שליטה על הזמזם מאיזה טמפרטורה הוא יתחיל לזמזם? ואם כן, לאיזה טמפרטורה קבעת אותו?

ג. עם החיישן הזה כיסית עוד נקודה אפילו בלי להתכוון.

כידוע המד שבתוך תא הנהג מורה על טמפרטורת נוזל הקירור של המנוע, ולא את את טמפרטורת המנוע עצמו, אם משום מה יש תקלה ואין כניסת מים למנוע והוא מתחמם, (כמו, דליפת מים או סתימה ברדיאטור) אין שום אפשרות לדעת את עד שהוא פשוט נשרף (לשמחת היצרנים\היבואנים). עם הוספת החיישן הזה אתה מכסה את עצמך גם בפני האופציה הזו. שהמנוע יתחמם והמים לא (כי אין מים).

באמת לא מובן למה היצרנים לא יכולים להוסיף משהו כזה מובנה. (בהתקנה מובנית הייתי הולך על משהו קצת יותר קומפקטי, להתקנה עצמית זה נראה מצוין)

ד. ואחרון חביב, אל תשכח לנסות לבדוק מהי הסיבה להתחממות, זה חשוב לדעת עליה בזמן, אבל גם חשוב לתקן את התקלה.


אם תטפל קבוע אצל אותו מוסכניק, יגיע השלב שהוא יפסיק לעבוד עליך וסתם יהיה יקרן...

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כמובן שאפשר לקבוע את הטמפרטורה שהבקר יפעיל את צלילי אזהרה, אני כיוונתי כרגע ל 99 מעלות רק בגלל שלא היה לי זמן לעשות נסיעות ניסיון עם הרכב ואני לא רוצה שזה יתחיל לצפצף לחינם כשאשתי נוהגת בו. בנוסף אפשר להפעיל מכשיר חשמלי נוסף כמו למשל מאורר כשהטמפרטורה עוברת את הגבול שכיוונת אותו.

כרגע אין בעיות התחממות ברכב, אבל בעבר היו ועוד איך, חחח החל מהנמלים שכימעט אכלו לי את המנוע ועד לרדיאטור הפנימי שהציף לי את המושב שלייד הנהג. הכל מתועד כאן בהודעות קודמות שלי ...

מה שעשיתי זה ניסיון להקדים את התרופה למכה,

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
יפה. ממש יפה לך. עבודה מקצועית.

אני לא מסכים, אבל כל הכבוד על היוזמה .

 

פותח השרשור, לא יזיק לנקות קצת את המנוע וסביבתו, הנה שלי מלפני כמה חודשים

Copy of IMG_5052.jpg


Suzuki Jimny

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אני לא מסכים, אבל כל הכבוד על היוזמה .

 

מסכים, אבל תן הצעות לשיפור ...

הבעייה הכי גדולה שלי היא איך לחבר את הבקר לתא הפלסטיק. אני אנסה לצרף תמונות של צורת החיבור שם ...

או איך לחזק את הכבל של החיישן ? במקום חוט הנחושת המכוער (האזיקון רק נועד להחזיק אותו זמנית)

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
פותח השרשור, לא יזיק לנקות קצת את המנוע וסביבתו, הנה שלי מלפני כמה חודשים

 

איך אפשר לנקות את השמן הזה מהמנוע ?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ישנם תרסיסים שלא פוגעים בפלסטיק/גומי שיכולים לעשות את העבודה מצורה מעולה.

רק תעלה תמונות של לפני ואחריי.

 

למען האמת באמת המצב שלך לא משהו, יהיה לך קשה גם לזהות נזילות קיימות בקצב הזה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין מגע ישיר עם נוזל הקירור ? האם הבנתי נכון ?

כי אם מגע, כיצד תדע מה הטמפרטורה? לפי המתכת של ראש המנוע ?


"שלום מותק מדבר סרג'יו קונסטנסה, מה שלומו?"

 

אוהבים אותך פולי.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

טמפרטורת המתכת החיצונית שונה בהרבה מהטמפרטורה בקרבת חלל הבערה

היתרון של נוזל הקירור שהוא נע במעברים שמאוד קרובים לחלל הבוכנה ונותן מדד מאוד מאוד אמיתי לגבי

הטמפרטורה הנוכחית

 

הייתי מנסה לבדוק אופציה להכניס את החיישן בצורה כזאת שיגע במים בפתח היציאה שלהם מהמנוע

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

פותח האשכול

מדוע לא קדחת חור באזור הטרמוסטט ?

ניתן היה להבריז את החור שנקדח, ולהכניס חיישן בקלות יחסית.


"שלום מותק מדבר סרג'יו קונסטנסה, מה שלומו?"

 

אוהבים אותך פולי.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
טמפרטורת המתכת החיצונית שונה בהרבה מהטמפרטורה בקרבת חלל הבערה

היתרון של נוזל הקירור שהוא נע במעברים שמאוד קרובים לחלל הבוכנה ונותן מדד מאוד מאוד אמיתי לגבי

הטמפרטורה הנוכחית

 

הייתי מנסה לבדוק אופציה להכניס את החיישן בצורה כזאת שיגע במים בפתח היציאה שלהם מהמנוע

 

מה שרציתי זה לקבל התרעה כשהמנוע מתחיל להתחמם לתחום המסוכן, אני מקווה שהמדידה של חום המתכת בחיישן רגיש עד כדי עשירית המעלה יוכל לתת לי את זה. במילים אחרות אני בונה על זמן התפשטות החום במתכת שיגיע לחיישן לפני שהמנוע יגיע לטמפרטורה קריטית.

 

אני אנסה לכוון אותו כך שיתריע כבר בהתחממות קטנה מעל תחום העבודה הרגיל בעומס ממוצע.

 

להכניס את החיישן למים לא בא בחשבון כי הוא לא מיועד לפעול כך, מה גם שזה לא רעיון טוב להתחיל לפתוח פתחים במערכת הזו.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קשה לי להאמין שתוכל לקבל קריאה מדוייקת, וכזו שתזהיר אותך מפני התחממות, מבלי שיש מגע עם הנוזל עצמו.

אני חושש שתסמוך על מנגנון שלא יגן עליך בשעת הצורך.

אולי הבקר שרכשת אינו מיועד לבוא במגע עם מים, אולם שעוני חום חשמליים פשוטים כן מיועדים.

ראה כאן


"שלום מותק מדבר סרג'יו קונסטנסה, מה שלומו?"

 

אוהבים אותך פולי.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הוא מתכוון שהוא לא רוצה לקדוח חור במערכת של המים, כי זו מערכת סגורה שעובדת בלחץ גבוה, ואם יהי בה פתח כלשהו, יהיה מאוד קשה לאטום אותו כראוי שלא תהיה דליפה. (גם אם הבקר כן מתאים לעבודה עם מים).

וחוץ מזה, אם תהיה דליפת מים או סתימה ברדיאטור כך שלא יהיו מים במנוע, לא תהיה לו אזהרה מוקדמת על ההתחממות.

באמת מענין אם יש מקום לדחוף את הבקר עמוק יותר קרוב לחלל הבערה.

(אולי קרוב לסעפת הפליטה?)


אם תטפל קבוע אצל אותו מוסכניק, יגיע השלב שהוא יפסיק לעבוד עליך וסתם יהיה יקרן...

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חכם, טוב ודיי זול (אפילו מאוד אם אתה משווה לעלות טיפול ראש) אך מספר שאלות:

-לא הבנתי מה הצורה של החיישן ומה גודלו, האם הוא כולל הברגה בקצה או סתם מוצמד בלחץ?

-לחיישן דיוק של כמעלה אחת לפי הנאמר אבל זה ממש לא משנה. שים לב כי במערכת בכללה מוגדרת לעבודה בתחום טמפרטורה ביתי בלבד (0-60) ואני מעט ספקן בנוגע לאורך החיים שלו ברכב.

-לא מצאתי באתר את ההסבר על הכפתורים בפנל. ד"א, אם המערכת צריכה להתריע בלבד אז חבל למקם אותה בפנל, אפשר לקשור אותה תחת לוח השעונים יחד עם הזמזם.

-לדעתי החיישן הוא החולייה החלשה במערכת, לפי האתר ניתן לחבר חיישנים אחרים אז הייתי ממליץ לנסות למצוא חיישן מוקשח (לא מאלומיניום) בעל תבריג הזהה לבורג ריקון השמן ולהבריג אותו שם (ותימנע מהשגיאה של מחסור בנול קירור)

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
חכם, טוב ודיי זול (אפילו מאוד אם אתה משווה לעלות טיפול ראש) אך מספר שאלות:

-לא הבנתי מה הצורה של החיישן ומה גודלו, האם הוא כולל הברגה בקצה או סתם מוצמד בלחץ?

-לחיישן דיוק של כמעלה אחת לפי הנאמר אבל זה ממש לא משנה. שים לב כי במערכת בכללה מוגדרת לעבודה בתחום טמפרטורה ביתי בלבד (0-60) ואני מעט ספקן בנוגע לאורך החיים שלו ברכב.

-לא מצאתי באתר את ההסבר על הכפתורים בפנל. ד"א, אם המערכת צריכה להתריע בלבד אז חבל למקם אותה בפנל, אפשר לקשור אותה תחת לוח השעונים יחד עם הזמזם.

-לדעתי החיישן הוא החולייה החלשה במערכת, לפי האתר ניתן לחבר חיישנים אחרים אז הייתי ממליץ לנסות למצוא חיישן מוקשח (לא מאלומיניום) בעל תבריג הזהה לבורג ריקון השמן ולהבריג אותו שם (ותימנע מהשגיאה של מחסור בנול קירור)

 

החיישן בצורת גליל עגול, נדמה לי בקוטר של 0.5 - 0.6 ממ (לא זוכר בדיוק אבל אפשר לחפש את הנתונים באתר החברה) ובאורך של כ 3 - 4 ס"מ סדר גודל. הוא לא כולל הברגה (למרות שאולי אפשר לבקש בהזמנה צורות אחרות, לא ניסיתי) .אני תפסתי את החיישן למקומו באמצעות סיליקון RTV אדום , וגם הכבל מחוזק בצורה כזו שמפעילה לחץ קל לכיוון פנים החור.

ואין ספק שיכול להיות מקום מוצלח יותר למקם אותו במנוע, אני מתכוון לשחק עם המיקום בזמן הקרוב. מבטיח לעדכן.

 

הדיוק של החיישן הוא 0.1 מעלה.

 

הסבר מפורט על הבקר ועל הכפתורים אתה יכול למצא במסמך : http://www.dixell.co.il/pdf/pdf_manual_l3/XR20CX.pdf

 

המערכת היא מערכת תעשייתית ולא ביתית. הבקר אמור לפעול בטמפרטורה של עד 60 מעלות. אני מקווה שכשאתה נוהג ברכב אתה לא מגיע לטמפרטורות כאלה בתא הנוסעים :-). וכשהרכב כבוי הבקר אמור להיות מנותק מהמתח וכל עוד הפלסטיק לא נמס, לא חושב שאמורה להיות בעייה, בכל אופן זה פחות מטריד אותי.

 

בכל מקרה אני לא הראשון שמתקין את הבקר הזה, באתרי הג'יפים למיניהם יש לא מעט שהרכיבו אותו ומרוצים מהתוצאות אבל לא מצאתי בשום מקום פירוט ראוי על הבקר וההתקנה ולכן החלטתי לכתוב בעצמי.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 1669 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...