Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיות בגיר טיוטה רובוטית 2008


רמיחכם
שימו לב! השרשור הזה בן 735 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

yontza, כל הסימפטומים שאתה מתאר אופיינים לקלאץ' מחליק שנשחק ודורש כיול, ובמידה והכיול לא עוזר אז מחליפים את הקלאץ'.

מומלץ לא לסחוב את התקלה כמה ימים כי יכול להיגרם נזק לרכיבים נוספים עקב שחיקה מוגברת-הסולנואיד ורכיבים נוספים בתיבה מפעילים יותר כוח על מנת להחזיק את הקלאץ' לחוץ בנקודת חיכוך. יתכן שגם תחמיר את המצב עד כדי כך שהתיבה שלך תצא מכלל פעולה (הסימן האדום מסמן על תקלה משביתה בד"כ) כך שהתיקון לא יסתיים בעלות של 2 פלטות קלאץ' אלא בהחלפה של רכיבים נוספים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שנים מאוחר יותר...

בזמנו אני שמעתי בעצת matanfr - כפי שכתב, כיול ואם לא עובד אז החלפה. אני החלפתי, ומאז ועד שמכרתי את האוטו לפני כמה חודשים לא היו בעיטות, לא החליק, לא יצאה מהילוך.

 

אגב, עם הרובטית חשוב ללחוץ על הברקס עד הסוף, במיוחד בפקקים. רק כאשר הברקס לחוץ עד הסוף, המצמד מנתק מגע. אחרת, ב'חצי לחיצה', כמו שנהגי אוטומט רגילים לעשות, הוא נשחק מהר מאד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזמנו אני שמעתי בעצת matanfr - כפי שכתב, כיול ואם לא עובד אז החלפה. אני החלפתי, ומאז ועד שמכרתי את האוטו לפני כמה חודשים לא היו בעיטות, לא החליק, לא יצאה מהילוך.

 

אגב, עם הרובטית חשוב ללחוץ על הברקס עד הסוף, במיוחד בפקקים. רק כאשר הברקס לחוץ עד הסוף, המצמד מנתק מגע. אחרת, ב'חצי לחיצה', כמו שנהגי אוטומט רגילים לעשות, הוא נשחק מהר מאד.

 

מה החלפת?

אני החלפתי אתמול קלאץ אורגינל , מנוע מפעיל עם הלוח בקרה שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
מה החלפת?

אני החלפתי אתמול קלאץ אורגינל , מנוע מפעיל עם הלוח בקרה שלו.

 

אצלי רק מצמד, לא מקורי. עשה עבודה נפלאה עד שנאלצתי להיפרד מהרכב לאור גידול במשפחה. (אין לי מושג עם המוסכניק שם לי עם קפיצים או מגנטים - אבל בכל מקרה, הבעיות לא חזרו).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזמנו אני שמעתי בעצת matanfr - כפי שכתב, כיול ואם לא עובד אז החלפה. אני החלפתי, ומאז ועד שמכרתי את האוטו לפני כמה חודשים לא היו בעיטות, לא החליק, לא יצאה מהילוך.

 

אגב, עם הרובטית חשוב ללחוץ על הברקס עד הסוף, במיוחד בפקקים. רק כאשר הברקס לחוץ עד הסוף, המצמד מנתק מגע. אחרת, ב'חצי לחיצה', כמו שנהגי אוטומט רגילים לעשות, הוא נשחק מהר מאד.

 

מסכים, יעזור לבעלי הרובוטיות מאד.

 HYUNDAI ELANTRA '17 
TOYOTA Corolla '08

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
מה החלפת?

אני החלפתי אתמול קלאץ אורגינל , מנוע מפעיל עם הלוח בקרה שלו.

כמה עלה לך ההחלפת קלאץ מקורי כולל עבודה?

אני עם תקלה דומה והציעו לי מקורי כולל עבודה 2500₪

 

Sent from my A0001 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 7 חודשים מאוחר יותר...
  • 9 חודשים מאוחר יותר...

גם לי היו מהתופעות המתוארות. נדלקה נורה עם גלגל שיניים והרכב עבר לניוטרל עד שהתקרר.

בבדיקה במוסך/סוכנות משנה טויוטה אמרו שהלך הקלץ והחליפו מזלג, דיסק מצמד, מנוע הפעלת מצמד, מיסב למצמד, שמן גיר, ושני מחזירי שמן גיר.

נראה לי שחלק מהדברים הוחלפו לחינם והסיפור כולו עלה לי כמעט 5000 ש"ח, כולל חלקים מקואיים ועבודה.

לרפידה של הדיסק נותר עובי של כמילימטר מהניט, וכנראה שצריך היה להחליפו בקרוב בכל מקרה אבל האם חייבים להחליף גם את הפלטה שלא נשרטה ונראית חלקה לגמרי ?

אני חושד שההתחממות נבעה מכך שאבקת הדיסק השחוק פשוט תקעה את המנוע החשמלי במצב שגרם להחלקה ו/או מנעה פיזור חום יעיל מהמכלול ובמקרה זה אולי ניתן היה פשוט לנקות הכל היטב עם לחץ אויר ?

מצ"ב צילום המכלולים שהוחלפו, לא כולל מחזירי השמן.

מה אתם אומרים ? איך אפשר לבחון האם אכן היו חייבים להחליפם ?

IMG_6046 - Copy.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אספר את ניסיוני מתקלה דומה,

גם אצלי הרכב הגיע למצב של נורת תקלת גיר+N מהבהב ללא יכולת נסיעה. הזמנתי איש שירות ממוסך מתמחה ברכבי טויוטה ונאמר לי שיש צורך להחליף קלאץ, מנוע הפעלת מצמד ועוד כמה דברים(כנראה מה שהחליפו אצלך), עלות כוללת הייתה משהו כמו 4.5 אלף ש"ח.

למזלי יכלתי להשאיל מאמא שלי את הרכב לאיזה שבוע אז לא הייתי לחוץ לתקן את הרכב, אז החלטתי בנתיים לא לתקן את הרכב באותו מוסך, לקחתי את קוד התקלה(שהצביע על תקלה במערכת הפרדת המצמד) ,והתחלתי לבצע עבודת מחקר על הגיר הזה, מסתבר שהרכב הזה מאוד נפוץ ברוסיה, ויש הרבה חומר וסירטונים ברוסית, נעזרתי בחבר דובר רוסית שמבין גם במכונאות וניסינו להבין מי נגד מי. המסקנות היו שהחשוד העיקרי היא מערכת הפרדת המצמד, פירקתי אותה מהרכב וניסיתי לבחון את התנועה שלה, מדובר במערכת מכנית שמופעלת ע"י מנוע חשמלי(מה החליפו אצלך), אני במקצועי איש טכני שעובד עם מכונות, בחנתי את המערכת ומיד היה לי ברור שהיא לא תקינה. בהתאם לכך הבנתי שהחלפה של המנוע בלבד (700 ש"ח)(כמו שהציע המוסך) לא ייתן פתרון אמיתי ולכן עלי להחליף את מערכת הפרדת המצמד בשלמותה (2700 ש"ח) , אז הזמנתי מערכת חדשה, הרכבתי, איתחול של כמה דקות עם איזה מדריך שמצאתי באינטרנט, וזהו, הרכב מאז עובד פגז עם אותו קלאץ. למרות שהומלץ לי להחליף קלאץ, אני חשבתי שזה מיותר כי הרי לפני התקלה לא חוויתי החלקה של הילוכים או דברים כאלה שמעידים על סוף חייו של הקלאץ. לכן החלטתי בכל מקרה לא לגעת בקלאץ.

אז לפי מה שאני מבין מהמחקר הקטן שעשיתי, בכל תקלה עם הגיר הזה מחליפים את אותם חלקים, כמו שהחליפו אצלך, ולפי דעתי תחושת הבטן שלך נכונה, בחלק מהמקרים אין צורך בהחלפה של כל אותם חלקים.

לפי דעתי אם הייתי מסכים להצעה של המוסך, אז היו מחליפים לי קלאץ, וכנראה שהיו מגלים מתישהו שגם מערכת הפעלת המצמד לא תקינה וצריך להליף אותה, ואז עלות התיקון הייתה קופצת בעוד איזה אלפיים שקל.

 

בכל מקרה ,לפי דעתי אם הרכב תוקן לשביעות רצונך, תשכח מזה ותהנה מהרכב...

עריכה אחרונה על ידי ofir84
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובה!

אצלי החליפו בעיקר את מה שהעלתי בצילום: דיסק מצמד, פלטה, זרוע+מיסב, מנוע חשמלי המפעיל את המצמד. אני מתכוון לבדוק את המנוע ישירות עם 12V

איך החלפת את המצמד ? האם לא צריך להרים את האוטו או להוציא את המנוע ?

 

אספר את ניסיוני מתקלה דומה,

גם אצלי הרכב הגיע למצב של נורת תקלת גיר+N מהבהב ללא יכולת נסיעה. הזמנתי איש שירות ממוסך מתמחה ברכבי טויוטה ונאמר לי שיש צורך להחליף קלאץ, מנוע הפעלת מצמד ועוד כמה דברים(כנראה מה שהחליפו אצלך), עלות כוללת הייתה משהו כמו 4.5 אלף ש"ח.

למזלי יכלתי להשאיל מאמא שלי את הרכב לאיזה שבוע אז לא הייתי לחוץ לתקן את הרכב, אז החלטתי בנתיים לא לתקן את הרכב באותו מוסך, לקחתי את קוד התקלה(שהצביע על תקלה במערכת הפרדת המצמד) ,והתחלתי לבצע עבודת מחקר על הגיר הזה, מסתבר שהרכב הזה מאוד נפוץ ברוסיה, ויש הרבה חומר וסירטונים ברוסית, נעזרתי בחבר דובר רוסית שמבין גם במכונאות וניסינו להבין מי נגד מי. המסקנות היו שהחשוד העיקרי היא מערכת הפרדת המצמד, פירקתי אותה מהרכב וניסיתי לבחון את התנועה שלה, מדובר במערכת מכנית שמופעלת ע"י מנוע חשמלי(מה החליפו אצלך), אני במקצועי איש טכני שעובד עם מכונות, בחנתי את המערכת ומיד היה לי ברור שהיא לא תקינה. בהתאם לכך הבנתי שהחלפה של המנוע בלבד (700 ש"ח)(כמו שהציע המוסך) לא ייתן פתרון אמיתי ולכן עלי להחליף את מערכת הפרדת המצמד בשלמותה (2700 ש"ח) , אז הזמנתי מערכת חדשה, הרכבתי, איתחול של כמה דקות עם איזה מדריך שמצאתי באינטרנט, וזהו, הרכב מאז עובד פגז עם אותו קלאץ. למרות שהומלץ לי להחליף קלאץ, אני חשבתי שזה מיותר כי הרי לפני התקלה לא חוויתי החלקה של הילוכים או דברים כאלה שמעידים על סוף חייו של הקלאץ. לכן החלטתי בכל מקרה לא לגעת בקלאץ.

אז לפי מה שאני מבין מהמחקר הקטן שעשיתי, בכל תקלה עם הגיר הזה מחליפים את אותם חלקים, כמו שהחליפו אצלך, ולפי דעתי תחושת הבטן שלך נכונה, בחלק מהמקרים אין צורך בהחלפה של כל אותם חלקים.

לפי דעתי אם הייתי מסכים להצעה של המוסך, אז היו מחליפים לי קלאץ, וכנראה שהיו מגלים מתישהו שגם מערכת הפעלת המצמד לא תקינה וצריך להליף אותה, ואז עלות התיקון הייתה קופצת בעוד איזה אלפיים שקל.

 

בכל מקרה ,לפי דעתי אם הרכב תוקן לשביעות רצונך, תשכח מזה ותהנה מהרכב...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי,

לא החלפתי את המצמד, החלפתי רכיב שנקרא '' מערכת הפעלת מצמד '' זאת יחידה שיושבת מחוץ לגיר ומושכת את המזלג של הקלאץ, וממש קל להחליף אותה. תארתי בזמנו את כל התהליך בפוסט הזה

https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=629375

 

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שנים מאוחר יותר...

מנורת הגיר נמצאת בצד דמאל התחתונה בציור כמו בהגדרות אם היא נישארת דחוקה אין הילוכים והכל בניוטרל קראתיכאן לעבור לגיר ידני צריך לנסות  יכול להיות שהלל הקלא'צ  מחר ניבדטק במוסל אייל בטבריה מץטזה גם מטסך אופל אייל מומחה לטיוטה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום, ברוך הבא לפורום! 

 

קשה להבין אם אתה שואל או עונה למישהו, יצאה לך הודעה מבולבלת. 

 

בכל מקרה זה שירשור מלפני כמה שנים, אם אתה רוצה לשאול משהו תפרסם בבקשה בנושא חדש נפרד. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 735 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...