Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5504 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

המנוע והגיר בפוקוס הנוכחית בדור האחרון הם העגלתיים ביותר בקטגוריה, כן , גם ברמה כזו שאתה לעתים מפחד לצאת לעקיפה שעם I30 או קורולה כן היית יוצא.

 

מצד שני מבחינת איכות חומרים, הגה, התנהגות כביש, נוחות וכו' זה הרכב המוביל בקבוצה 2(לשעבר)

אם הייתי היום בקבוצה 2 ולא היו נותנים לי ג'טה או אוקטביה, כנראה שהייתי בוחר במזדה3 כי יש גבול כמה עגלה רכב יכול להיות.

חשוב לציין גם שהעגלתיות מתבטאת בצריכת דלק לא מבריקה ביחס לז'אנר ה1.6 אוטומטיות.

 

שכחת לציין שכדי להחליף נורה בפוקוס צריך לפרק את כל הפנס הקדמי החוצה מהרכב !!!! זו לא פעולה למשתמשים מתחילים.

עוד לא ראיתי דבר כזה.

 

איתן, מה לקחת במקום הפוקוס?

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

  • תגובות 55
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני באופן אישי חושב שקצת מגזימים עם עניין העגלתיות בפוקוס.

 

בפעם האחרונה שנסעתי בפוקוס הביצועים שלה היו מספיק טובים בשביל שכל הטייסים שבחרו ב"חיות מירוץ" כמו קורולה

 

ומאזדה 3 יעכבו אותי עם הנסיעה הפלגמטית שלהם, מעשית רוב האנשים רוצים רכב זריז ונוסעים כמו זקנות.

 

מעבר לזה, חוץ מעניין הביצועים הפוקוס תהיה עדיפה ברוב הפרמטרים על רוב המתחרות שלה ולצרכן המשפחתי הממוצע

 

זה כל מה שצריך, מה גם שיש גם גירסת 2.0 ליטר למי שצריך גם ביצועים סבירים וגם משפחתית שלא מתנהגת כמו עגלת סופר.

פורסם

יש סטנדרט מסויים שאתה מצפה לו מרכב 1.6 אוטומט.

הביצועים כאן הם סדר גודל של 1.4 אוטומט כמו בפולו למשל.

צריך הרבה קיקים , משיכות הילוכים וכו' כדי להתקדם בקצב שהוא קצת מעל הממוצע.

יש לי נסיון רב מאוד על שני רכבים כאלה מהדור האחרון, אחד מהקילומטר הראשון שלו עד 50-60 אלף והשני אחרי מתיחת הפנים, בקילומטרז' יותר גבוה.

 

אני מסכים איתך שזה מתאים לרוב האנשים ושהרוב נוסעים בצורה פלגמתית לא משנה מה תיתן להם.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

יש הבדל בין הפוקוס דור ראשון לדור השני, בכל מה שקשור לעגלתיות.

הפוקוס דור ראשון זה רכב בעל משקל עצמי נמוך במיוחד, נמוך אפילו מרוב הסופר מיני שיש בשוק כיום.

עם משקל עצמי של פחות מ-1100 קילו ועם הגיר הידני הביצועים של הרכב הם סבירים פלוס והרכב מרגיש קליל.

החולשה של המנוע מתבטאת בעיקר בסל"ד נמוך בהיולכים גבוהים אבל משחק נכון עם המוט יאפשר לך למצוא את הכוח בכל מצב.

 

הדור שני כבר כבדה בכ-150 קילו ולא חזקה יותר מבחינת הספק, אומנם לא סכנת נפשות אבל עם הגיר האוטומטי זה רכב דיי עצל.

 

דר"א, הפוקוס דור ראשון ידני מציגה אצלי צריכת דלק נאה מאוד של 1 ל15.

פורסם

שכחת לציין שכדי להחליף נורה בפוקוס צריך לפרק את כל הפנס הקדמי החוצה מהרכב !!!! זו לא פעולה למשתמשים מתחילים.

עוד לא ראיתי דבר כזה.

 

 

גם בi30 חייבים לשלוף את הפנס בשביל להחליף נורה. מדובר על שחרור 3 ברגי 10 ממ. לא יותר מ5-10 דקות עבודה ברוטו.

לפעמים זה אפילו עדיף על מלחמה עם קפיץ מעצבן במקום לא נגיש.

פורסם
חן אפשר פירוט ונימוק ?

בבקשה.

האסקורט MK3 הוצגה בשנת 80' והיוותה מהפכה של ממש בפורד.

לאסקורט החדשה, זו שכונתה במחוזותינו "אריקה" היה עיצוב מודרני ואווירודינמי, הנעה קדמית ומנועים חדשים בעלי גל זיזים עליון ושסתומים הידראוליים.

ביחס לקודמה, הברנדה (שהורכבה גם בארץ), השיפור היה מטאורי, בעיקר בשל הסיבה שפורד לא חסכו בפיתוח המכונית ולא השאירו מאום מהברנדה המיושנת להחריד.

פורד השקיעו הון עתק בפיתוח המכונית, אבל הצלחתה המסחרית כיסתה עד מהרה את ההשקעה, ושינתה כליל את תדמיתה של פורד , ובנוסף איפשרה לפורד לפתח בנחת את יורשות הקורטינה והגרנדה.

בשנת 86' עברה האסקורט מתיחת פנים די מקיפה שאמורה היתה להחזיק את המכונית בשוק עד סוף 90', מועד השקתה של האסקורט החדשה.

בשנת 90' הוצגה האסקורט החדשה ששמרה על קווי דימיון עיצוביים לקודמתה, אבל בניגוד לאסקורט של שנת 80' הפעם פורד לא פיתחו את המכונית מן היסוד אלא התבססו על מיכללים קיימים בתוספת עידכונים.

כשהוצגה המכונית החדשה בפני עיתונאי הרכב, היא חטפה אש תופת מכל עבר, וכמעט מכל תחום אפשרי.

למעט האיכות ששופרה, האסקורט MK4 נפלנ מקודמתה בכל הפרמטרים, החל במנועים שכבר לא עמדו בתחרות והרעישו עולמות, עבור בהיגוי שהפך לכבד ומסורבל וכלה בנוחות הנסיעה הגרועה ובחוסר עידון משווע.

למרות הביקורות הקטלניות, המכונית נמכרה היטב בשני שווקי היעד העיקריים שלה - בריטניה וגרמניה.

פורד היו מודעים היטב לביקורת וכבר לאחר שנה (!) הציגו את מתיחת הפנים הראשונה שכללה גריל אובאלי, שיהווה סימן היכר של המכונית גם בשנים הבאות.

שנה לאחר מכן, ב 93', הוצג סוף סוף מנוע חדש שכונה ZETA ופותח לכבוד המונדיאו שהוצגה שנה לאחר מכן.

מנוע הזטה הציע ביצועים עדיפים ואופן פעולה מעודן יותר, אולם הצגת הגולף MK3 והאופל אסטרה דחקו את המכונית לאחור.

בין השנים 93' ל 98' עברה האסקורט עוד כמה מתיחות פנים עד שנישחקה כליל.

בפיתוח הפוקוס פורד למדו היטב את הלקח, שלא מעט יצרנים ניכוו ממנו - אי אפשר להשקיע מעט ולהרוויח הרבה, זה פשוט לא עובד, חד וחלק.

למעט המנועים, שעברו שיפור ובעיקר עידון, פורד לא הותירה זכר המהאסקורט, וטוב שכך.

ולמרות שמדובר היה בשם בעל מוניטין, פורד העדיפה אפילו להחליף את שם המכונית..

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
גם בi30 חייבים לשלוף את הפנס בשביל להחליף נורה. מדובר על שחרור 3 ברגי 10 ממ. לא יותר מ5-10 דקות עבודה ברוטו.

לפעמים זה אפילו עדיף על מלחמה עם קפיץ מעצבן במקום לא נגיש.

 

נו

וזה נשמע לך סביר?

עזרתי לחבר משותף שגם אתה מכיר, מCF להחליף נורה בפוקוס ליסינג.

זה לא כזה פשוט כפי שאתה מתאר את זה.

 

 

בגולף אתה מסובב ידית שבצידה השני יושבת הנורה ויש לך את הנורה יחד עם התושבת שלה ביד.

אפשר לעשות את זה עם יד קשורה מאחורי הגב.

 

במגאן או בסניק אם אני לא טועה, צריך להוריד פגוש או להגיע דרך בית הגלגל, היה פה מישהו עם רכב כזה בליסינג שבשביל החלפת נורה נתנו לו רכב חלופי ליום או יומיים :)

 

 

בכל מקרה, אף אחד לא בוחר רכב לפי קלות החלפת הנורות בו, אז זה לא רלוונטי. פשוט זו הפעם הראשונה שראיתי שצריך לפרק פנס שלם.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם
נו

בכל מקרה, אף אחד לא בוחר רכב לפי קלות החלפת הנורות בו, אז זה לא רלוונטי. פשוט זו הפעם הראשונה שראיתי שצריך לפרק פנס שלם.

 

ממש לא נכון, בוודאי בפורום הזה.

פורסם

צריך הרבה קיקים , משיכות הילוכים וכו' כדי להתקדם בקצב שהוא קצת מעל הממוצע.

ברשותי פוקוס 2001 אוטומטי (דור ראשון) וזוהי בדיוק ההרגשה. האוטו לא עד כדי כך "עגלה", אפשר לצאת לעקיפות ולהגיע למהירויות, אבל בכל זאת יש משהו "כבד" בהתנהגות שלו, שלא בדיוק אפשר להסביר, אבל מי שמכיר- מבין...

ד"א, לא יודע איך זה בדור השני, בדור הראשון החלפת נורה קדמית מתבצעת ללא פירוק, אלא שחרור קפיץ והוצאת הנורה.

מאחור יחסית גם נוח- שלושה ברגי פרפר ויוצאת הבקליט.

 

מה שכן- הדור ראשון מאוד יפה בעיני, וההאצ'בק עוד יותר :oops:

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם
נו

וזה נשמע לך סביר?

עזרתי לחבר משותף שגם אתה מכיר, מCF להחליף נורה בפוקוס ליסינג.

זה לא כזה פשוט כפי שאתה מתאר את זה.

 

 

בגולף אתה מסובב ידית שבצידה השני יושבת הנורה ויש לך את הנורה יחד עם התושבת שלה ביד.

אפשר לעשות את זה עם יד קשורה מאחורי הגב.

 

במגאן או בסניק אם אני לא טועה, צריך להוריד פגוש או להגיע דרך בית הגלגל, היה פה מישהו עם רכב כזה בליסינג שבשביל החלפת נורה נתנו לו רכב חלופי ליום או יומיים :)

 

 

בכל מקרה, אף אחד לא בוחר רכב לפי קלות החלפת הנורות בו, אז זה לא רלוונטי. פשוט זו הפעם הראשונה שראיתי שצריך לפרק פנס שלם.

לא צריך להגזים. למי שמיומן החלפת נורה בפנס ראשי במגאן היא סיפור של חמש דקות. נכון שהדבר חייב להעשות דרך בית הגלגל והגישה לתושבת הנורה מעשית רק אם הגלגל נמצא בניצב למרכב ובכל מקרה אינך יכול לראות דבר וחוש המישוש מאוד מתפתח אצל מי שמחליף נורות במגאן. וכל אלו מעלים חשש כבד לשפיות המתכננים של האוטו הזה שלמרבה הפליאה דווקא מגלה אמינות טובה חוץ מהטירוף הזה של אכילת נורה פעם בחודשיים.

פורסם

סתם כקוריוז בהמשך לדברי חן, את השם "זטה" למנוע הם שינו די מהר ל zetec, כי האות היוונית זטה היא סימן רשום של לנצ'יה (שכנראה רשמו את כל האותיות...)

עז יפנית בסלעים | yahav.biz 

 

פורסם
לא צריך להגזים. למי שמיומן החלפת נורה בפנס ראשי במגאן היא סיפור של חמש דקות. נכון שהדבר חייב להעשות דרך בית הגלגל והגישה לתושבת הנורה מעשית רק אם הגלגל נמצא בניצב למרכב ובכל מקרה אינך יכול לראות דבר וחוש המישוש מאוד מתפתח אצל מי שמחליף נורות במגאן. וכל אלו מעלים חשש כבד לשפיות המתכננים של האוטו הזה שלמרבה הפליאה דווקא מגלה אמינות טובה חוץ מהטירוף הזה של אכילת נורה פעם בחודשיים.

 

צודק, במחשבה שניה הסיפור עם הפגוש היה בC4 פיקאסו.

 

וכן, יש חשש לשפיות.

 

מזכיר לי משהו מFIFTH GEAR

http://www.youtube.com/watch?v=nXCZ2v-nIF4 דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

:)

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם
לי היה עכשיו שבוע וחצי ו1200 קילומטר עם הקרוז.

 

הפוקוס קופצנית ולא הכי נוחה. הקרוז מזעזעת כמעט בכל מובן.

 

(לאחותי יש פוקוס דור ראשון והיא רכב הרבה יותר טוב מהדור השני)

 

אתה שידוע ברכשית/החזקת רכבי טרנטה שמתפרקות, לא יודע איך יש לך תלונות על רכבים שמבחינת בטיחות,מנוע וכ'ו לא סופרות את הרכבים שהיו ברשותך כנ"ל את מה שיש לך כיום הטווינגו המפורסמת :lol: אני בספק אם בכלל יש לך איזה שהו פונקציה של השוואה, על רכבים שהם יותר מתקדמים בעשור ממה שיש לך.

חבר טוב פעם אמר לי ...." מה זה משנה מזגן לא מזגן אם יש דלקן הוא החבר הכי טוב של האדם

:lol: "

פורסם

עוד 15-20 שנה כשהקרוז והפוקוס יגיעו לשווי של רביעיית צמיגים ממוצעת, גם ליוסי יהיו כאלה לאחר שירכוש אותן לצי שלו.

ואני לא רומז שהוא תפרן חס וחלילה, זו פשוט דרך חייים :)

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD


×
×
  • תוכן חדש...